Магазин
Центарот за истражувачко новинарство го тужеше OpenAI
Центарот за истражувачко известување (CIR), најстарата непрофитна редакција во САД која ги произведува Mother Jones и Reveal, ги тужеше OpenAI и Microsoft пред федералниот суд во четвртокот за наводно користење на нивната содржина за обука на модели со вештачка интелигенција без согласност или надомест. Ова е најновата во серијата тужби поднесени од издавачите и креаторите, обвинувајќи ги компаниите за генеративна вештачка интелигенција за кршење на авторските права.
Неправедна употреба на новинарската работа
„OpenAI и Microsoft почнаа да ги присвојуваат нашите приказни за да го направат нивниот производ помоќен, но никогаш не побараа дозвола или не понудија компензација, за разлика од другите организации кои го лиценцираат нашиот материјал“, рече во изјавата Моника Бауерлајн, извршната директорка на CIR. „Ова однесување на слободните патници не само што е неправедно, туку и кршење на авторските права. Работата на новинарите, во CIR и насекаде, е вредна, и OpenAI и Microsoft го знаат тоа“. Бауерлајн додаде дека OpenAI и Microsoft ја третираат работата на непрофитните и независните издавачи „како бесплатна суровина за нивните производи“ и дека таквите потези на компаниите за генеративна вештачка интелигенција му штетат на јавниот пристап до вистинити информации во „весниците што исчезнуваат“.
Тужбата на CIR, која беше поднесена пред федералниот суд во Менхетен, ги обвинува OpenAI и Microsoft, кои поседуваат речиси половина од компанијата, за повеќекратно прекршување на Законот за авторски права и Законот за авторски права на дигиталниот милениум.
Новинските организации се на крстопат со генеративната вештачка интелигенција. Додека CIR им се придружува на издавачите како што се The New York Times, New York Daily News, The Intercept, AlterNet и Chicago Tribune во тужбата против OpenAI, другите издавачи одлучија да склучат договори за лиценцирање со компанијата. Овие договори ќе овозможат OpenAI да ги обучи своите модели за архивите и тековната содржина објавена од тие издавачи и да цитира информации од тие извори во одговорите понудени од ChatGPT.
Истиот ден кога CIR го тужеше OpenAI, магазинот TIME објави договор со компанијата што ќе и овозможи пристап до архивите стари 101 година. Минатиот месец, OpenAI потпиша повеќегодишен договор вреден 250 милиони долари со News Corp, сопственик на The Wall Street Journal, за да ги обучи своите модели на повеќе од десетина брендови во сопственост на издавачот. „Financial Times, Axel Springer (сопственик на „Politico “ и „Business Insider“,The Associated Press и „Dotdash Meredith“ исто така потпишаа договори со „OpenAI“.
Извор: Engadget
Магазин
Google воведува проверка на возраста во Play Store: што значи ова за корисниците?
Google започна со постепено воведување на нов систем за верификација на возраста во Play Store, сличен на оној што веќе е активен на YouTube.
Новата мерка има за цел да потврди дека корисниците имаат најмалку 18 години пред да преземаат одредени апликации или содржини.
Како ќе функционира новата проверка на возраста
Веста ја сподели познатиот технолошки новинар Артем Русаковски, кој на платформата X (порано Twitter) објави слики од известувањата за верификација на возраста.
Корисниците ќе можат да ја потврдат возраста на неколку начини:
-
Со прикачување личен документ (лична карта, пасош итн.);
-
Со правење селфи за автоматска проверка на идентитет;
-
Преку кредитна картичка (без трошоци – сите привремени наплати се враќаат);
-
Со потврда преку е-пошта, користејќи независен сервис како Verifymy.io.
Воведувањето на системот ќе биде постепено и ќе зависи од регионот.
Во некои земји, корисниците воопшто нема да мораат да поминат низ процесот, додека во други ќе бидат понудени различни методи за потврда. На пример, Verifymy.io сè уште не е достапен насекаде.
Зошто Google воведува проверка на возраста
Според соопштението наменето за програмерите, Google го воведува системот поради нови законски обврски во одредени држави на САД.
Во државите Тексас, Јута и Луизијана стапуваат на сила нови прописи што бараат:
-
Потврда на возраста на корисниците;
-
Родителска согласност за малолетници;
-
Споделување информации за возраста со програмерите на апликации.
Овие закони ќе се применуваат според следниот распоред:
-
Тексас: од 1 јануари 2026 година
-
Јута: од 7 мај 2026 година
-
Луизијана: од 1 јули 2026 година
Google објаснува дека регулативите наметнуваат нови и сложени барања за развивачите, кои ќе треба да понудат различно корисничко искуство во зависност од возраста и да ја известат продавницата за секоја релевантна промена.
Како ова ќе влијае врз корисниците
Со новиот систем, корисниците во некои региони ќе мора да потврдат дека се полнолетни пред да преземаат апликации што содржат:
-
Содржини за возрасни,
-
Игри со купувања во апликацијата,
-
Одредени социјални платформи.
Иако процесот е сличен на оној на YouTube, дел од корисниците изразуваат загриженост за приватноста, особено кога станува збор за прикачување лични документи или биометриски податоци.
Google нагласува дека сите податоци се обработуваат безбедно, во согласност со правилата за заштита на приватноста, и дека тие се користат единствено за потврда на возраста.
Што следува
Во наредните месеци, Play Store постепено ќе воведува задолжителна проверка на возраста во сè повеќе земји.
Корисниците можат да очекуваат дека во иднина почесто ќе треба да ја потврдуваат својата возраст пред инсталирање на апликации со ограничен пристап.
Извор: Android Authority
Магазин
Поевтиниот MacBook на Apple пристигнува во 2026 година – со iPhone чип и цена под 1.000 долари
Apple подготвува нов, поевтин MacBook кој ќе ја прошири понудата на лаптопи на компанијата и ќе биде насочен кон корисници што бараат пристапна, но квалитетна алтернатива. Според најновите информации, овој модел ќе се појави на почетокот на 2026 година.
Apple го менува пристапот – MacBook со iPhone процесор
Гласините за новиот MacBook првпат се појавија во текот на летото, а сега Bloomberg ја потврди веста дека Apple веќе започнал со почетно производство кај своите добавувачи.
Новиот модел ќе користи iPhone SoC (System-on-Chip) наместо традиционалниот Mac процесор, што ќе му овозможи пониска цена и подобра енергетска ефикасност.
И покрај тоа што ќе биде поевтин, лаптопот ќе биде побрз од постариот M1 чип, кој Apple го воведе во 2020 година.
Помал екран и значително пониска цена
Новиот MacBook ќе има LCD екран малку помал од 13,6 инчи, со дизајн што ќе наликува на актуелните модели од серијата Air.
Според изворите, цената ќе биде под 1.000 долари, што е голема промена за Apple — бидејќи досега ниту еден MacBook не се продавал толку евтино.
Со оглед на тоа што Mac Mini во САД чини околу 600 долари, се очекува новиот MacBook да има почетна цена меѓу 700 и 800 долари, позиционирајќи се како директен конкурент на популарните Windows лаптопи од средна класа.
Складирање и достапност
Иако Apple сè уште не открил детали за внатрешната меморија, аналитичарите претпоставуваат дека основниот модел ќе започнува со 256 GB SSD простор.
Повеќе информации се очекуваат до крајот на 2025 година, кога компанијата би можела официјално да го најави овој нов MacBook за масовен пазар.
Извор: Bug
Магазин
Nintendo Switch 2 ја руши историјата: најбрзо продаваната конзола досега
Nintendo Switch 2 постигна историски успех и официјално стана најбрзо продаваната конзола во историјата на Nintendo, надминувајќи ги рекордите што ги постави оригиналниот модел.
Од нејзиното лансирање во јуни до крајот на септември, Switch 2 продаде вкупно 10,36 милиони единици ширум светот – повеќе од двојно повеќе од бројот на продадени примероци на првата Switch конзола во истиот период по нејзиното појавување.
Неверојатен глобален успех
Според најновиот квартален извештај на Nintendo, објавен на 4 ноември за првата половина од фискалната 2026 година, продажбата далеку ги надминала очекувањата.
Резултатите по региони се импресивни:
-
3,68 милиони конзоли се продадени во Америка,
-
2,40 милиони во Европа,
-
2,35 милиони во Јапонија,
-
и 1,93 милиони во остатокот од светот.
Во првите само четири дена по лансирањето, Nintendo продаде над 3,5 милиони конзоли, а темпото на продажба продолжи стабилно и по тоа.
Производството се зголемува поради огромната побарувачка
Поради рекордниот интерес, Nintendo ја зголеми својата годишна прогноза за продажба од 15 на 19 милиони единици, а фабриките веќе работат со зголемен капацитет за претстојната празнична сезона.
Аналитичарите сметаат дека дури и оваа бројка би можела да биде потценета, имајќи го предвид моменталниот раст на побарувачката.
Фановите остануваат неверојатно лојални
Според извештајот, 84% од купувачите на Switch 2 веќе поседувале оригинален Nintendo Switch. Интересно е што четвртина од нив ја купиле првата конзола уште во 2017 година, веднаш по нејзиното објавување — што покажува колку силна и посветена е заедницата на Nintendo фанови.
Извор: Index
-
Хороскоп2 денаХороскоп за среда (5 ноември)
-
Хроника2 денаД-р Лазаров: Страшна и трагична сообраќајка на Плетвар, внимавајте по патиштата луѓе, две лица загинаа, другите се борат за живот
-
Lifestyle2 денаКако брзо да го отпушите одводот без хемикалии: трик со топла вода и течност за садови
-
Социјални мрежи21 часВнимавајте, се шири „спам“ порака преку „Viber“, не одговарајте на пораката, бидејќи може да бидете измамени
-
Хороскоп13 часаХороскоп за четврток (6 ноември)
-
Спорт2 денаВо „Лига Ц“, Унгарија, Азербејџан и Андора се противниците на Македонската женска фудбалска репрезентација за квалификациите за светското првенство во Бразил
-
Македонија1 денЛишени од слобода возачи од Битола и Прилеп, управувале возила со скоро 100 км на час повеќе од дозволеното и под дејство на алкохол
-
Временска прогноза1 денДо петок стабилно и без дожд, потоа нашиот регион ќе биде зафатен со нов влажен воздушен бран кој ќе услови со нови врнежи од дожд
