Магазин
Центарот за истражувачко новинарство го тужеше OpenAI
Центарот за истражувачко известување (CIR), најстарата непрофитна редакција во САД која ги произведува Mother Jones и Reveal, ги тужеше OpenAI и Microsoft пред федералниот суд во четвртокот за наводно користење на нивната содржина за обука на модели со вештачка интелигенција без согласност или надомест. Ова е најновата во серијата тужби поднесени од издавачите и креаторите, обвинувајќи ги компаниите за генеративна вештачка интелигенција за кршење на авторските права.
Неправедна употреба на новинарската работа
„OpenAI и Microsoft почнаа да ги присвојуваат нашите приказни за да го направат нивниот производ помоќен, но никогаш не побараа дозвола или не понудија компензација, за разлика од другите организации кои го лиценцираат нашиот материјал“, рече во изјавата Моника Бауерлајн, извршната директорка на CIR. „Ова однесување на слободните патници не само што е неправедно, туку и кршење на авторските права. Работата на новинарите, во CIR и насекаде, е вредна, и OpenAI и Microsoft го знаат тоа“. Бауерлајн додаде дека OpenAI и Microsoft ја третираат работата на непрофитните и независните издавачи „како бесплатна суровина за нивните производи“ и дека таквите потези на компаниите за генеративна вештачка интелигенција му штетат на јавниот пристап до вистинити информации во „весниците што исчезнуваат“.
Тужбата на CIR, која беше поднесена пред федералниот суд во Менхетен, ги обвинува OpenAI и Microsoft, кои поседуваат речиси половина од компанијата, за повеќекратно прекршување на Законот за авторски права и Законот за авторски права на дигиталниот милениум.
Новинските организации се на крстопат со генеративната вештачка интелигенција. Додека CIR им се придружува на издавачите како што се The New York Times, New York Daily News, The Intercept, AlterNet и Chicago Tribune во тужбата против OpenAI, другите издавачи одлучија да склучат договори за лиценцирање со компанијата. Овие договори ќе овозможат OpenAI да ги обучи своите модели за архивите и тековната содржина објавена од тие издавачи и да цитира информации од тие извори во одговорите понудени од ChatGPT.
Истиот ден кога CIR го тужеше OpenAI, магазинот TIME објави договор со компанијата што ќе и овозможи пристап до архивите стари 101 година. Минатиот месец, OpenAI потпиша повеќегодишен договор вреден 250 милиони долари со News Corp, сопственик на The Wall Street Journal, за да ги обучи своите модели на повеќе од десетина брендови во сопственост на издавачот. „Financial Times, Axel Springer (сопственик на „Politico “ и „Business Insider“,The Associated Press и „Dotdash Meredith“ исто така потпишаа договори со „OpenAI“.
Извор: Engadget
Магазин
Понекогаш е наједноставното најдобро: Печени компири со ореви и кромид
Овој рустикален рецепт комбинира три совршени текстури: крцкава печена кора, нежна внатрешност и ароматични крцкави ореви. Кромидот или празот додаваат солена, карактеристична арома, а оревите внесуваат јаткаст контраст. Резултатот е едноставно јадење што може да биде и прилог и лесен главен оброк.
Состојки (за 3–4 лица):
-
1,2–1,5 кг компири (средни или поголеми)
-
1 кромид или 2–3 стебленца праз
-
80–100 г сецкани ореви (грубо)
-
Маслиново масло
-
Сол и бибер
-
По желба: свеж магдонос, рузмарин или мајчина душица
Начин на подготовка:
-
Загрејте ја рерната на 200°C. Измијте ги компирите и пресечете ги на половина по должина. Ако се поголеми, исечете ги на четвртини.
-
Во голем сад измешајте: компири, маслиново масло, сецкан кромид или праз, ореви, сол, бибер и билки ако ги користите. Измешајте добро за сè да се премачка рамномерно.
-
Распоредете ги компирите на плех обложен со хартија за печење или лесно намастен. Печете 35–40 минути додека не добијат златно-кафеава боја, а оревите станат крцкави. На половина време промешајте за рамномерно печење.
-
По желба, додадете свеж магдонос или мајчина душица. Послужете ги топли — одлични се со печено месо, свежа салата или како самостоен топол прилог.
Извор: 021
Магазин
ChatGPT конечно престанува да ги користи непотребните цртички
ChatGPT долго време ги игнорираше дел од упатствата што му ги задаваат корисниците. Иако многумина бараа да не користи долги цртички и невообичаени јазични конструкции, моделот често продолжуваше да го прави тоа по автоматизам, што создаваше незадоволство кај корисниците.
Што се менува?
-
OpenAI објави дека ChatGPT сега многу попрецизно ќе ги следи упатствата.
-
Моделот повеќе нема да користи долги цртички и прегломазни јазични шеми кога корисникот јасно ќе побара тоа.
-
Интерпункцијата ќе биде поумерена и поприродна, наместо механички повторувана.
Зошто ChatGPT користеше толку цртички?
-
За време на обуката, моделот често се среќавал со текстови богати со цртички.
-
Тие структури станале дел од неговиот автоматски стил, па дури и кога корисниците бараа да ги избегне ― тој продолжуваше да ги користи.
-
OpenAI наведува дека ChatGPT е префрлен на „нова граматичка класа“, што треба да донесе кадрово почист и поприроден стил.
Што значи ова за корисниците?
-
Подобра усогласеност со специфични барања.
-
Пореалистичен и поразбирлив стил на пишување.
-
Помалку фрустрации со непотребни цртички или чудни конструкции.
Извор: Engadget
Магазин
Социјалните мрежи влегуваат во ера на поделби, а Facebook и понатаму опстојува
И покрај годините шпекулации дека корисниците масовно го напуштаат, Facebook останува една од најстабилните платформи. Според ново истражување на истражувачкиот центар Пју, 71% од возрасните Американци сè уште го користат, а повеќе од половина го проверуваат секој ден.
Единствена поголема платформа со поширока публика е YouTube, кој го користат 84% од возрасните, со речиси непроменети бројки во последните години. Овие две социјални мрежи се единствените што успеваат да допрат до сите генерации – од тинејџери до лица во пензија.
Кај другите мрежи, ситуацијата е многу поразделена. Instagram, третата најкористена платформа, има огромен генерациски јаз:
– 80% од корисниците на возраст 18–29 години го користат,
– но само 19% од лицата над 65 години.
Слични трендови се забележуваат на TikTok, Reddit и Snapchat, кои се доминантно „млади“ екосистеми. Единствен исклучок е платформата на Доналд Трамп, Truth Social, која привлекува поголем дел од корисници постари од 50 години.
Истражувањето на Пју открива и силни политички поделби.
Truth Social и Bluesky, иако мали по вкупен број корисници (3% и 4% од возрасните), имаат изразени партиски разлики:
– Truth Social има шест пати повеќе републиканци отколку демократи,
– Bluesky е доминиран од корисници со демократски убедувања.
Промени се видливи и на платформата X. Пред две години таму доминираа демократските гласачи, но денес односот е речиси обратен:
– 24% од републиканците ја користат платформата,
– наспроти 19% од демократите.
Ова укажува на сè подлабока политичка и генерациска поделба во рамките на дигиталниот простор.
Извор: PcPress
-
Кичево21 час(ФОТО) Вчера во Кичево во преполна сала и одличен амбиент се одржа првиот хуманитарен концерт на „Македонски Завет“ и „Патриотско Друштво“
-
Кичево2 часаПредмалку се случила тешка сообраќајна несреќа на магистралниот пат кај с. Трапчин Дол кичевско
-
Хороскоп2 денаХороскоп за недела (30 ноември)
-
Хороскоп13 часаМесечен Хороскоп (декември 2025)
-
Спорт2 дена(ФОТО) „ФК Напредок“ и официјално со победа го заврши есенскиот дел од натпреварите против екипата на „ФК Ренова“ на гостински терен
-
Здравје и убавина2 дена„Солта“ го подобрува вкусот на храната, но истовремено има силно влијание врз организмот ако ја користиме прекумерно
-
Спорт2 денаМакедонската женска фудбалска репрезентација до 19 години со втора победа на турнирот за ЕП
-
Здравје и убавина15 часаШто значи топла или превриена вода за човечкиот организам, еве неколку здравствени проблеми кои топлата вода може да ги реши
