Магазин
Meta се заканува дека ќе ги повлече Фејсбук и Инстаграм од Европа
Фејсбук вели дека запирањето на трансатлантските податоци ќе има катастрофално влијание врз неговата способност да таргетира онлајн рекламирање.
Meta, компанијата на Марк Цукерберг, во новиот годишен поднесок до Комисијата за хартии од вредност на САД (SEC) наведува дека размислува да го напушти европскиот пазар, доколку повеќе не може да разменува податоци на европските корисници со САД, сето тоа поради пресудата Šrems II.
Schrems II е клучна пресуда на Европскиот суд на правдата, со која во јули 2020 година „Штитот на приватност“, односно механизмот за пренесување лични податоци на Европејците во Америка, беше прогласен за незаконски.
Штитот за приватност е американски закон кој им даде право на американските власти да собираат лични информации за субјекти во Европската унија, без, според Судот, соодветни заштитни мерки.
Понатаму, во пресудата се наведува дека субјектите од ЕУ немале ефективни средства да бараат компензација против американската влада.
Целата оваа „акција“ датира од 2011 година, кога австралискиот адвокат, активист и автор Максимилијан Шремс прегледал 1.222 страници со информации кои Фејсбук ги имал за него.
Тој откри детали кои верува дека ги избришал, како и работи кои не се согласил да бидат споделени и поднел жалба до ирскиот комесар за заштита на податоци. Фејсбук е под ирска јурисдикција бидејќи е европското седиште на компанијата (од даночни причини).
Денес, со Европската општа регулатива за заштита на податоците (GDPR) во сила, е утврдено дека принципите на американскиот „Штит на приватност“ не се во согласност со европските закони и затоа се невалидни.
Пресудата на Schrems II влијае на секоја американска компанија, не само на Facebook. Тоа ги вклучува Гугл, Мајкрософт и Амазон, чии облак услуги го формираат столбот на поголемиот дел од западниот интернет.
Претходно, Google Analytics и Google Fonts беа на суд каде беше утврдено дека Google Fonts испраќа лични податоци како што е IP адресата на друга услуга без дозвола и без јасна и валидна причина за тоа.
Иако Schrems II го укинува „Штитот за приватност“, правната заштита обезбедена со стандардните договорни клаузули и обврзувачките корпоративни правила сè уште е на сила.
Сепак, Фејсбук се заканува дека едноставно ќе се повлече целосно од Европа доколку повеќе не може да споделува податоци за европските корисници со своите операции, апликации и центри за податоци во САД.
Доколку не се усвои нова трансатлантска рамка за пренос на податоци и не можеме да продолжиме да се потпираме на SCC или да се потпираме на други алтернативни начини за пренос на податоци од Европа во Соединетите држави, веројатно нема да можеме да ги нудиме нашите најважни производи и услуги, вклучително и Фејсбук и Инстаграм, во Европа, што материјално и негативно би се одразило на нашата деловна, финансиска состојба и деловни резултати“, стои во вториот став од деветтиот став.
/telegraf.rs/
Магазин
Понекогаш е наједноставното најдобро: Печени компири со ореви и кромид
Овој рустикален рецепт комбинира три совршени текстури: крцкава печена кора, нежна внатрешност и ароматични крцкави ореви. Кромидот или празот додаваат солена, карактеристична арома, а оревите внесуваат јаткаст контраст. Резултатот е едноставно јадење што може да биде и прилог и лесен главен оброк.
Состојки (за 3–4 лица):
-
1,2–1,5 кг компири (средни или поголеми)
-
1 кромид или 2–3 стебленца праз
-
80–100 г сецкани ореви (грубо)
-
Маслиново масло
-
Сол и бибер
-
По желба: свеж магдонос, рузмарин или мајчина душица
Начин на подготовка:
-
Загрејте ја рерната на 200°C. Измијте ги компирите и пресечете ги на половина по должина. Ако се поголеми, исечете ги на четвртини.
-
Во голем сад измешајте: компири, маслиново масло, сецкан кромид или праз, ореви, сол, бибер и билки ако ги користите. Измешајте добро за сè да се премачка рамномерно.
-
Распоредете ги компирите на плех обложен со хартија за печење или лесно намастен. Печете 35–40 минути додека не добијат златно-кафеава боја, а оревите станат крцкави. На половина време промешајте за рамномерно печење.
-
По желба, додадете свеж магдонос или мајчина душица. Послужете ги топли — одлични се со печено месо, свежа салата или како самостоен топол прилог.
Извор: 021
Магазин
ChatGPT конечно престанува да ги користи непотребните цртички
ChatGPT долго време ги игнорираше дел од упатствата што му ги задаваат корисниците. Иако многумина бараа да не користи долги цртички и невообичаени јазични конструкции, моделот често продолжуваше да го прави тоа по автоматизам, што создаваше незадоволство кај корисниците.
Што се менува?
-
OpenAI објави дека ChatGPT сега многу попрецизно ќе ги следи упатствата.
-
Моделот повеќе нема да користи долги цртички и прегломазни јазични шеми кога корисникот јасно ќе побара тоа.
-
Интерпункцијата ќе биде поумерена и поприродна, наместо механички повторувана.
Зошто ChatGPT користеше толку цртички?
-
За време на обуката, моделот често се среќавал со текстови богати со цртички.
-
Тие структури станале дел од неговиот автоматски стил, па дури и кога корисниците бараа да ги избегне ― тој продолжуваше да ги користи.
-
OpenAI наведува дека ChatGPT е префрлен на „нова граматичка класа“, што треба да донесе кадрово почист и поприроден стил.
Што значи ова за корисниците?
-
Подобра усогласеност со специфични барања.
-
Пореалистичен и поразбирлив стил на пишување.
-
Помалку фрустрации со непотребни цртички или чудни конструкции.
Извор: Engadget
Магазин
Социјалните мрежи влегуваат во ера на поделби, а Facebook и понатаму опстојува
И покрај годините шпекулации дека корисниците масовно го напуштаат, Facebook останува една од најстабилните платформи. Според ново истражување на истражувачкиот центар Пју, 71% од возрасните Американци сè уште го користат, а повеќе од половина го проверуваат секој ден.
Единствена поголема платформа со поширока публика е YouTube, кој го користат 84% од возрасните, со речиси непроменети бројки во последните години. Овие две социјални мрежи се единствените што успеваат да допрат до сите генерации – од тинејџери до лица во пензија.
Кај другите мрежи, ситуацијата е многу поразделена. Instagram, третата најкористена платформа, има огромен генерациски јаз:
– 80% од корисниците на возраст 18–29 години го користат,
– но само 19% од лицата над 65 години.
Слични трендови се забележуваат на TikTok, Reddit и Snapchat, кои се доминантно „млади“ екосистеми. Единствен исклучок е платформата на Доналд Трамп, Truth Social, која привлекува поголем дел од корисници постари од 50 години.
Истражувањето на Пју открива и силни политички поделби.
Truth Social и Bluesky, иако мали по вкупен број корисници (3% и 4% од возрасните), имаат изразени партиски разлики:
– Truth Social има шест пати повеќе републиканци отколку демократи,
– Bluesky е доминиран од корисници со демократски убедувања.
Промени се видливи и на платформата X. Пред две години таму доминираа демократските гласачи, но денес односот е речиси обратен:
– 24% од републиканците ја користат платформата,
– наспроти 19% од демократите.
Ова укажува на сè подлабока политичка и генерациска поделба во рамките на дигиталниот простор.
Извор: PcPress
-
Кичево1 ден(ФОТО) Вчера во Кичево во преполна сала и одличен амбиент се одржа првиот хуманитарен концерт на „Македонски Завет“ и „Патриотско Друштво“
-
Кичево8 часаПредмалку се случила тешка сообраќајна несреќа на магистралниот пат кај с. Трапчин Дол кичевско
-
Хороскоп2 денаХороскоп за недела (30 ноември)
-
Хороскоп18 часаМесечен Хороскоп (декември 2025)
-
Здравје и убавина21 часШто значи топла или превриена вода за човечкиот организам, еве неколку здравствени проблеми кои топлата вода може да ги реши
-
Македонија1 денКај „Романовце“ лишен од слобода криумчар, пронајдени седум илегални мигранти од Египет
-
Здравје и убавина20 часаПробајте врз утринското кафе да му додадете парче чоколадо
-
На денешен ден16 часаВремеплов: На денешен ден (1 декември)
