Автомобили
Тесла автомобил: го дели светот?

Џон Наутон, блогер, го сподели своето искуство за поседување автомобил Tesla.
„Гардијан“ пренесе приказна напишана од Џон Натон за неговото искуство со поседување автомобил Тесла. Во текот на 2020 година, овој искусен новинар купил автомобил Tesla. Прво што забележал кај ова возило е промената во однесувањето на соседот кон него. „Секој кој поседува автомобил Tesla го поддржува Илон Маск и треба да биде приземјен.
Сопственикот на Tesla се сеќава дека во текот на 2005 година, разумните Германци во одела му се смееле на кретенот што прави електричен автомобил. Зарем не знаеше дека производството на автомобили е резервирано за BMW, Mercedes, Ford, General Motors, Toyotu и дека само тие се безбедни затоа што го поминаа поголемиот дел од еден век смислувајќи како да го направат тоа профитабилно во големи размери? Секако, тој може да прави скапи играчки како момците во Силиконската долина – но не и автомобил?
Исмејувачкиот скептицизам овој новинар го потсетува на 2007 година, кога Apple го лансираше iPhone. Тоа е време кога Nokia владее со светот и пазарот на мобилни телефони се смета за зрел. Можеме да додадеме дека тие имаа многу сличен став кон појавата на TikTok до пред неколку години.
Tesla не само што го промени пазарот, со појавата на мотор кој не работи на внатрешно согорување, туку го промени и продажниот модел. Во текот на минатата година беа произведени еден милион возила и сите беа продадени. Има листи на чекање. Нема препродавачи – постои само однос производител-купувач.
Сепак, пропустот во бизнисот на Tesla е занемарувањето на грижата. Tesla не успеа да ја увиди потребата од „грижа“ за автомобил. Така, нема служби кои можат да вршат поправки на лице место. Како резултат на тоа, сопствениците на возилата на Tesla се соочуваат со кошмарот на дефект и повик до центарот за повици. Автомобилите на Tesla имаат грешки многу често, но тие може да се поправат.
Од друга страна, централизираната услуга е прецизно насочена кон корекција на грешките во иднина. Никој не очекуваше дека првите модели нема да имаат грешки. Но, повеќе простор за корекции ќе ги продлабочи, игнорира и растера тие грешки. Токму централизираниот начин на водење бизнис во дебагирањето е тој што го позиционира Mask за ефикасни модели во иднина.
Извор: Гардијан
Автомобили
Фолксваген продаде 1,5 милиони електрични автомобили и најави поевтини модели

Фолксваген постигна нов историски успех во преминот кон електрична мобилност – електричниот автомобил со сериски број 1.500.000 од семејството ID беше свечено предаден во фабриката во Емден.
Станува збор за црн ID.7 Tourer Pro со домет до 606 километри. Првите модели ID беа испорачани во септември 2020 година, а само пет години подоцна Фолксваген е лидер во статистиката за регистрации на електрични возила – не само во Германија, туку и во цела Европа.
ID.7 Tourer во првата половина на 2025 година беше најпродаваниот електричен автомобил на германскиот пазар.
Фабриката во Емден – целосно електрична
Фолксваген инвестираше повеќе од една милијарда евра за да ја трансформира фабриката во Емден во ексклузивен погон за електрични автомобили. Заедно со фабриките во Цвикау и Дрезден, ова е единствената фабрика на VW во светот што е целосно посветена на електрични модели.
Нови, поевтини модели од ID семејството
Фолксваген најави дека наскоро ќе понуди и поевтини електрични автомобили за пошироката публика:
-
ID.2all – компактен модел со цена под 25.000 евра (очекуван во 2026 година)
-
ID.Every – основен модел за околу 20.000 евра (очекуван во 2027 година)
„Целта е јасна – електромобилноста мора да биде достапна за сите, прифатлива по цена, сигурна и одржлива,“ изјави Мартин Сандер од Фолксваген.
Извор: B92
Автомобили
Што знаеме за легендарниот „BMW E21“ кој ги освои сите симпатии на експертите и купувачите

Првата BMW Серија 3 (E21), претставена во 1975 година, создаде сосема нова класа на возила и стана најпродаваниот премиум автомобил на своето време. Оваа прва генерација означи пресвртница во автомобилската индустрија и ги постави темелите за најуспешната линија на модели во историјата на брендот.
Револуција во дизајн и концепт
- Прв BMW со сосема нов систем за означување на моделите: 316, 318, 320, 320i
- Дизајн од легендарниот Пол Брак
- Спортска лимузина со 3 врати, луксузен ентериер, и кокпит ориентиран кон возачот – нешто невидено дотогаш
BMW вложи 35 милиони германски марки во развојот на наследникот на Серијата 02 – најголемата инвестиција на компанијата дотогаш.
Ризикот се исплатеше: E21 ги освои и експертите и купувачите.
Зошто E21 стана легенда?
✔️ Прв BMW со каросерија дизајнирана со зони на гужвање (пасивна безбедност)
✔️ Нов кокпит свртен кон возачот – подоцна станува заштитен знак на брендот
✔️ Спортска суспензија + висококвалитетен ентериер – комбинација без конкуренција
✔️ Моторна гама:
🔹 1.6 (90 КС)
🔹 1.8 (98 КС)
🔹 2.0 (109 КС)
🔹 2.0i (125 КС) – користен и во DTM трките
Шестцилиндричниот момент – 1977
Во 1977 година пристигнаа легендарните шестцилиндрични мотори:
- 320/6 и 323i
- До 143 КС
- Максимална брзина: 190 км/ч
Феноменален пазарен успех
📊 Резултатите не изостанаа:
- Најпродаван модел: 320i (31% од продажбата)
- 77% од купувачите ги навеле перформансите како главна причина за купување
- 2/3 од сопствениците рекле дека би купиле BMW повторно
До крајот на производството во 1983 година, беа произведени точно:
1.364.039 примероци,
од кои 4.595 беа кабриолет верзијата Baur – дотогаш незабележан успех во историјата на BMW.
Накратко:
E21 не беше само првата Серија 3.
Тоа беше автомобилот што ја редефинираше целата премиум класа – и засекогаш го промени BMW.
Извор: BMW automotive
Автомобили
Рекордна продажба на електрични возила во Европа

Западна Европа забележа рекорден број на нови регистрации на електрични автомобили во вториот квартал. Речиси 600.000 електрични возила на батерии (BEV) се појавија на патиштата помеѓу април и јуни, што е јасен знак за закрепнување на продажбата, која претходно растеше побавно од очекуваното.
Пристапноста како клуч за успех
-
Рекордната испорака, за која се предвидува дека ќе биде надмината во тековниот квартал, е резултат на појавата на попристапни модели на пазарот.
-
Според автомобилскиот аналитичар од Берлин, Матијас Шмит, ова е пресвртница бидејќи електричните возила конечно стануваат подостапни и попривлечни за приватните купувачи, а не само за корпоративниот сектор.
Раст поттикнат од европски и кинески производители
-
Европските компании како Stellantis и Renault воведуваат модели со пониска цена за да привлечат поширока публика и да ги исполнат регулативите на ЕУ за емисии.
-
Развојот на мрежата за полнење низ Европа го намалува стравот кај возачите дека нема да најдат станица за време на патување.
-
Продажбата на кинески електрични возила, особено на BYD, расте значително и се натпреварува со Tesla за глобалното лидерство. Во моментов, едно од десет електрични возила во Европа е произведено во Кина.
Субвенции како дополнителен стимул
-
Во Франција повторно се воведува шема за социјален лизинг.
-
Владата на Велика Британија обезбедува субвенции до 3.750 фунти за одредени модели.
-
Сепак, попустот е ограничен на автомобили со цена под 37.000 фунти, што ги исклучува Tesla и дел од кинеските модели како BYD.
-
Кичево1 ден
ОВР Кичево лиши од слобода кичевчанка која вчера на „Магистрален пат“ возела со брзина 107 км/ч
-
Кичево1 ден
Играорците на КУД „Бисер“ од Кичево во Полска, се натпреваруваат за најубава македонска носија на меѓународен фестивал
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за понеделник (18 август)
-
Спорт23 часа
(ВИДЕО) Кичевски „ФК Напредок“ со полна пареа ги започна припремите за новата сезона, сонот е познат – „Враќање на победничките патеки“
-
Хороскоп22 часа
Хороскоп за вторник (19 август)
-
Македонија7 часа
МВР соопшти за деталите околу сообраќајката кај с.Ботун на магистралниот пат Охрид-Кичево, каде учесници беа два автомобили и едно тешко товарно возило
-
Култура11 часа
Денес е празник, „Преображение Господово“ – За многу години!
-
Македонија2 дена
Денес во Штип, Македонската Армија одбележува 33 години од своето формирање, три децении исполнети со професионализам, посветеност и храброст