Автомобили
Тесла автомобил: го дели светот?

Џон Наутон, блогер, го сподели своето искуство за поседување автомобил Tesla.
„Гардијан“ пренесе приказна напишана од Џон Натон за неговото искуство со поседување автомобил Тесла. Во текот на 2020 година, овој искусен новинар купил автомобил Tesla. Прво што забележал кај ова возило е промената во однесувањето на соседот кон него. „Секој кој поседува автомобил Tesla го поддржува Илон Маск и треба да биде приземјен.
Сопственикот на Tesla се сеќава дека во текот на 2005 година, разумните Германци во одела му се смееле на кретенот што прави електричен автомобил. Зарем не знаеше дека производството на автомобили е резервирано за BMW, Mercedes, Ford, General Motors, Toyotu и дека само тие се безбедни затоа што го поминаа поголемиот дел од еден век смислувајќи како да го направат тоа профитабилно во големи размери? Секако, тој може да прави скапи играчки како момците во Силиконската долина – но не и автомобил?
Исмејувачкиот скептицизам овој новинар го потсетува на 2007 година, кога Apple го лансираше iPhone. Тоа е време кога Nokia владее со светот и пазарот на мобилни телефони се смета за зрел. Можеме да додадеме дека тие имаа многу сличен став кон појавата на TikTok до пред неколку години.
Tesla не само што го промени пазарот, со појавата на мотор кој не работи на внатрешно согорување, туку го промени и продажниот модел. Во текот на минатата година беа произведени еден милион возила и сите беа продадени. Има листи на чекање. Нема препродавачи – постои само однос производител-купувач.
Сепак, пропустот во бизнисот на Tesla е занемарувањето на грижата. Tesla не успеа да ја увиди потребата од „грижа“ за автомобил. Така, нема служби кои можат да вршат поправки на лице место. Како резултат на тоа, сопствениците на возилата на Tesla се соочуваат со кошмарот на дефект и повик до центарот за повици. Автомобилите на Tesla имаат грешки многу често, но тие може да се поправат.
Од друга страна, централизираната услуга е прецизно насочена кон корекција на грешките во иднина. Никој не очекуваше дека првите модели нема да имаат грешки. Но, повеќе простор за корекции ќе ги продлабочи, игнорира и растера тие грешки. Токму централизираниот начин на водење бизнис во дебагирањето е тој што го позиционира Mask за ефикасни модели во иднина.
Извор: Гардијан
Автомобили
Најдобрите и најлошите автомобили за 2025 според корисниците

Работата на моторот, квалитетот на системот, дизајнот на ентериерот и карактеристиките на возилото се само дел од аспектите кои ги оценија сопствениците на новите сериски автомобили од 2025 година. Истражувањето за почетниот квалитет на возилата откри кои модели се најдобри, а кои најчесто разочараа.
Модерните автомобили – повеќе од превоз
Денес автомобилите не се купуваат само поради моторот, перформансите или цената. Тие се симбол на статус, исполнување на соништата и награда за успехот. Но и покрај тоа што од новите автомобили се очекува беспрекорно функционирање, истражувањето на JD Power покажа дека дефекти се појавуваат уште во првите месеци од користење.
Автомобилите со највисок квалитет
• На врвот е Lexus – 166 дефекти на 100 возила.
• Следи Nissan – 169 дефекти.
• Во топ 5 се и Hyundai (173 дефекти), Jaguar (175 дефекти) и Chevrolet (178 дефекти).
J.D. Power released its annual Initial Quality Study brand ranking today, and I’m going to present it to you without comment. pic.twitter.com/OeRciJHv8H
— Zerin Dube (@SpeedSportLife) June 26, 2025
Интересно, германските марки, кои важат за најсигурни, не се најдоа на врвот.
Просекот и годинава подобрен
Во истражувањето учествувале 92.694 испитаници од САД и Европа. Просекот за возилата од 2025 година е 192 дефекти на 100 автомобили, што е подобрување во однос на лани (194 дефекти). Блиску до просекот се Porsche (188 дефекти) и Ford (193 дефекти).
Германските автомобили под очекувањата
• BMW – 196 дефекти (најдобар меѓу „германците“).
• Mercedes – 210 дефекти.
• Audi – на дното со 269 дефекти на 100 возила.
Овие резултати изненадија многумина кои германските автомобили ги сметаат за синоним за квалитет.
Автомобили
Дали би направиле место за резервно тркало?

Сè почесто се поставува прашањето: зошто новите автомобили речиси и да немаат резервно тркало и дали треба да се вратиме на старата добра навика да го носиме во багажникот?
Производителите на автомобили се одлучуваат да го отстранат резервното тркало за да заштедат простор и трошоци. Ова, секако, често разочарува кога ќе се најдете со дупната гума, а комплетот за поправка не помага.
Дупната гума – стара мака во ново време
Нема ништо полошо од тоа да дупнете гума токму кога брзате. Без разлика дали сте пред куќа или на автопат среде ноќ, проблемот е ист. Иако живееме во 2025 година, ваквите ситуации не исчезнаа.
Еден сопственик на Tesla го сподели своето искуство на Reddit, откако неколкупати за кратко време му дупнаа гумите. Откако сфати дека комплетот за поправка е практично за еднократна употреба, реши да носи вистинско резервно тркало во багажникот. Иако му одзема простор, мирот и сигурноста му се поважни.
Зошто резервните тркала исчезнаа?
Сè повеќе производители се решаваат да понудат само комплети за поправка – шише со заптивна смеса и мал компресор. Тие заштедуваат тежина и простор, но се ефикасни само во ограничени ситуации.
• Ако дупката е преголема, смесата не помага.
• Ако оштетувањето е на страничниот ѕид на гумата, решенија нема.
• Ако гумата се одвои од бандажот – заборавете.
Без резервно тркало, многумина мораат да чекаат влечна служба, наместо за неколку минути повторно да бидат на пат.
Дали вреди да се жртвува просторот?
Од друга страна, возењето без резервно тркало носи предности:
• помалку тежина
• повеќе простор
• побрзо решение, ако заптивната смеса заврши работа
Па што велите вие? Би оставиле дел од багажникот за резервно тркало или се чувствувате безбедно со комплет за поправка и услуга за влечење?
Споделете го вашето мислење – дали некогаш немањето резервна гума ви донело нервози или непланирани трошоци?
Извор: B92
Автомобили
Перу прва во светот со старосна граница за возачки дозволи: по 80-тата година нема обновување

Перу стана првата земја во светот што воведе старосна граница по која возачите повеќе нема да можат да ја обновуваат својата возачка дозвола. Иако оваа мерка изгледа строга, властите ја оправдуваат како неопходна за зголемување на безбедноста на патиштата и како прилагодување кон предизвиците што ги носи стареењето на населението.
Според одлуката на Министерството за транспорт и врски (MTC), возачите кои наполниле 80 години нема да имаат право на продолжување на дозволата за управување со возило. Оваа регулатива е донесена со Врховниот декрет бр. 007-2016-MTC и е насочена кон проверка на физичката и менталната подготвеност на постарите возачи.
За возачите на возраст од 70 до 80 години се воведуваат построги услови при обновување на дозволата. Тие ќе мора задолжително да поминат медицинско-психолошки прегледи, кои вклучуваат тестови за вид и слух, мерење на крвен притисок и проценка на когнитивните способности. Дополнително, важноста на дозволата се намалува со возраста — со цел почеста контрола на способноста за управување со возило.
Мерката предизвика интензивни реакции во јавноста, но властите во Перу ја објаснуваат како неопходен чекор за заштита на сите учесници во сообраќајот, особено во контекст на сè постара популација зад воланот.
Слични дискусии се водат и во Европската Унија, но идејата за воведување на старосна граница за возачките дозволи беше отфрлена поради страв од нарушување на граѓанските права и обвиненија за дискриминација врз основа на возраст.
Останува да се види дали примерот на Перу ќе го следат и други земји во иднина.
Извор: B92
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за среда (2 јули)
-
Хороскоп14 часа
Хороскоп за четврток (3 јуни)
-
Магазин2 дена
(ВИДЕО) Хитот од Спасен Сиљаноски „Ќе ти дојдам вечер“ популарна и помеѓу најмладите генерации
-
Македонија2 дена
(ФОТО) СВР Охрид и „РЦ Запад“ подготвени за туристичката сезона и безбедноста на граѓаните и туристите
-
Автомобили1 ден
Најдобрите и најлошите автомобили за 2025 според корисниците
-
Автомобили1 ден
Дали би направиле место за резервно тркало?
-
Магазин1 ден
Експертите ја откриваат вистината за навиките што влијаат на траењето на батеријата на мобилниот телефон