Автомобили
Tesla повеќе не е најголем продавач на електрични автомобили

Иако продажбата на групацијата на Илон Маск во четвртиот квартал ги надмина проценките, таа за прв пат падна зад својот кинески ривал.
Tesla беше престигнат од кинескиот BID (BYD) како најголем светски производител на електрични возила
Американската групација продаде 484.000 автомобили во четвртиот квартал, повеќе отколку што прогнозираа 473.000 аналитичари, но не доволно за да ја задржи титулата откако BID објави рекордна продажба на возила на батерии од 526.000 во истиот период.
Додека растот на кинеската компанија поддржана од Ворен Бафет главно е постигнат дома, БИД го заострува својот фокус на изнаоѓање нови странски пазари, вклучително и Европа.
Успехот на BID во „бркањето“ на Tesla, исто така, ја истакнува борбата на наследни производители на автомобили од САД, Европа, Јапонија и Кореја да се прилагодат на брзо менување на преференциите на потрошувачите за поевтини, попаметни електрични возила.
Во соопштението објавено во Кина, групата со седиште во Шенжен се нарече себеси „светски шампион“ за „возила со нова енергија“ откако забележа вкупна годишна продажба од повеќе од три милиони во 2023 година за своите возила – кои исто така вклучуваат приклучоци ( plug- во) хибридни автомобили.
Годишната продажба на Tesla беше 1,81 милиони возила во 2023 година, додека BID испорача 1,58 милиони целосно електрични автомобили.
БИД е основан од Ванг Чуанфу, поранешен универзитетски професор, во средината на 1990-тите. Откако се фокусираше на производството на батерии за полнење, вклучително и за мобилни телефони, компанијата се прошири во автомобилската индустрија во раните 2000-ти.
Раниот успех на кинеската групација ја поттикна Бафет Беркшир Хатавеј да инвестира во компанијата во 2008 година. И покрај годините на потпирање на постоечката индустриска технологија, BID се фокусираше на отстранување на трошоците од производствениот процес.
По долгогодишна државна поддршка и внимателно индустриско планирање од страна на Пекинг, кинеските производители на автомобили сега ја спроведуваат контролата на нивната земја врз производството на речиси секој ресурс, материјал и компонента што се користат за производство на електрични возила
Вертикално интегрираната структура на BID – ги контролира рудниците и произведува батерии и чипови – им завидува на странските ривали додека глобалната автомобилска индустрија се оддалечува од моторите со внатрешно согорување.
На крајот на минатата година, шест од најпродаваните EV модели во Кина, најголемиот светски автомобилски пазар, беа автомобили BID, според Automobilita, консултантска компанија со седиште во Шангај. Додека уделот на BID во продажбата се прошири на повеќе од 35 проценти, Tesla „се мачеше“ да остане во чекор со лансирањето на производи од кинеските ривали, додаде консултантската куќа.
Автомобили
Ferrari неприкосновен: Профит од 118.000 евра по автомобил

Ferrari уште еднаш го потврдува статусот на најпрофитабилен автомобилски бренд во светот. Според финансиските резултати за првата половина од 2025 година, италијанскиот производител остварува 118.124 евра профит по продадено возило.
Ова е за речиси 10.000 евра повеќе од истиот период лани, со што Ferrari ја зацврстува својата доминација кога станува збор за заработка по автомобил.
Колку им треба на другите?
Анализата вклучи 34 производители, но никој не му се доближи на Ferrari. Најблиску беше Jaguar Land Rover (JLR), но и таму е потребно да се продадат 23 автомобили за да се достигне профитот што Ferrari го остварува со само еден.
Меѓу германските премиум марки ситуацијата е следна:
-
Porsche – 24 автомобили за едно Ferrari
-
Mercedes – 47 автомобили
-
BMW – 58 автомобили
Кинеските производители, и покрај масивните инвестиции, остануваат далеку од врвот.
Американски и јапонски падови
Големите западни компании како Ford и Mitsubishi бележат значителен пад на профитабилноста. Тоа е сигнал за сериозни предизвици во сегашниот пазарен контекст.
Компаниите со загуба
Состојбата е уште потешка кај брендовите кои завршија со негативен биланс во првата половина на 2025 година. Во загуба работат:
-
Mazda
-
Nissan
-
Xpeng
-
Stellantis
-
Volvo
-
Renault
-
Nio
-
Polestar
-
Rivian
-
Aston Martin
-
Lucid
Извор: B92
Автомобили
Bentley го враќа класичното купе со V8 мотор и погон на задни тркала

Bentley не се откажува од електрификацијата, но реши дека октанските адути сè уште имаат свое место.
Supersports повторно се враќа
Производителот потврди дека подготвува нова, поекстремна верзија на Continental GT, која најверојатно ќе ја носи ознаката Supersports.
Моделот ќе добие:
-
редизајнирана каросерија,
-
поагресивен стил,
-
мерки за намалување на масата.
За разлика од хибридниот погон со 4×4, овој автомобил ќе користи рафиниран битурбо V8 мотор кој ја испраќа моќноста само на задните тркала.
Првиот тизер видео-клип веќе откри дел од изгледот и препознатливиот звук на моторот. Бентли ја придружи премиерата со порака:
„Враќањето на легендарното име во семејството Бентли е неизбежно, 100 години по неговото прво претставување. Ова ќе биде редок автомобил, подготвен за перформанси.“
Агресивен и динамичен дизајн
Моделот е инспириран од прототипите забележани од „шпионски“ фотографи, но сериската верзија изгледа уште порадикално:
-
преден браник со огромни отвори за воздух и истакнат сплитер,
-
страничен профил со црни алуминиумски тркала,
-
заден фиксен спојлер, дополнителни аеролинии и масивен дифузер со четири издувни цевки.
Моќ и перформанси
Иако официјалните бројки сè уште не се објавени, се очекува:
-
4,0-литарски V8 битурбо мотор со околу 650 КС,
-
тежина намалена на околу 2.000 кг,
-
задниот погон и суспензијата да понудат поостро и поигриво возачко искуство.
Иако е послаб од GT Speed PHEV (770 КС) и претходниот Supersports W12 (710 КС), фокусот е ставен на чистото уживање во возењето, а не на „трката со коњски сили“.
Цена и ексклузивност
-
ќе се произведува во ограничен број примероци,
-
цената ќе биде значително повисока од Continental GT Speed (280.000 €),
-
се очекува новиот Supersports да чини над 300.000 €.
Извор: Index
Автомобили
Доаѓа ли електричниот Volkswagen Lupo?

Фолксваген повторно може да оживее име кое одамна не сме го слушнале – Lupo. Со новиот градски електричен автомобил, компанијата има цел да одговори на конкуренцијата од Кина и да привлече млади возачи кои штотуку ја добиле својата дозвола.
Каи Груниц, висок функционер од „Фолксваген“, во изјава за „Auto Express“ ја потврди амбицијата на брендот:
„Треба да имаме модел од почетно ниво. Ако ние не го направиме тоа, Кинезите ќе го направат. Ако младите возачи веднаш преминат на кинески брендови, постои ризик да им останат лојални.“
Сепак, Груниц признава дека предизвикот е голем – да се произведе компактен автомобил под 20.000 евра и тоа целосно дизајниран и конструиран во Европа.
Зошто само Volkswagen?
Воедно, тој ја оправда одлуката концептот ID.Every1 да не се дели со Seat, Škoda и Cupra:
„Сегментот на градски автомобили не е доволно голем за повеќе брендови. Доволна е една марка, а тоа ќе биде ‘Фолксваген’. Нашето име буквално значи ‘народен автомобил’.“
Нов живот за старо име
Новиот градски модел досега се нарекуваше Volkswagen ID.1, но постојат информации дека брендот сака да оживее познати имиња. Следната генерација електрични возила би можела да ги вклучи ID.Polo, ID.Tiguan, па дури и ID.Lupo.
Името Lupo би било паметен маркетиншки потег – не е користено речиси две децении, а моделот некогаш беше омилен кај европските возачи како мал, практичен градски автомобил.
Европа против Кина
Со растечката конкуренција од кинеските електрични автомобили, европските брендови се потпираат на својата најголема сила – традицијата и лојалноста на клиентите. Наместо да бега од тоа, Volkswagen изгледа решен да го искористи како предност.
Извор: B92
-
Хроника1 ден
Вчера утро на магистралниот пат Кичево-Охрид се случила трагична сообраќајка каде животот го загуби младо момче од кичевско
-
Кичево1 ден
Денес се одбележува 82 години од најкрвавата битка кај с.Кленоец кичевско, додека на денешен ден загинал и Јосиф Јосифовски-Свештарот
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за понеделник (6 октомври)
-
Хороскоп18 часа
Хороскоп за вторник (7 октомври)
-
Временска прогноза2 дена
Од утре повторно дождливо време, додека на планините и планинските превои не е изклучена можноста за нов снег
-
Македонија24 часа
Од вечерва горивата со намалена цена за литар
-
Македонија8 часа
Целосно затворен патен правец Велес-Тетово помеѓу Волково и Кондово, истиот ќе се одвива двонасочно поради градежни работи
-
Хроника2 часа
По долга и тешка болест почина познатиот пејач – Халид Бешлиќ