Автомобили
Електричните возила се растечки тренд во Европа – над 1,8 милиони продадени возила во 2023 година

Изминатата година донесе значителен напор за продажба на европскиот пазар на електрични возила (EV), со продадени над 1,8 милиони единици.
Анализата на вкупните бројки на пазарот на електрични возила во Европа во текот на 2023 година открива динамична слика, со мали подеми и падови. Во периодот од јануари до декември минатата година, продажбата на „plug-in“ возила, кои вклучуваат целосно електрични и хибридни возила, достигна бројка од три милиони, што е раст од 14 отсто во однос на претходната 2022 година. Меѓу нив, стандардните електрични возила, познати и како BEV (Battery Electric Vehicles), имаат растечки тренд на продажба со повеќе од 1,8 милиони продадени единици во истиот период.
Иако поголемиот дел од минатата година беше одбележан со зголемена продажба на електрични и хибридни возила, месец декември беше многу предизвикувачки во овој поглед. Со продажба на 294.200 „plug-in“ возила е забележано значително намалување во однос на истиот период во 2022 година кога биле продадени 413.500 вакви возила. Така, декември 2023 година претставува најголем пад во продажбата на EV и PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) во последните десет години. Од друга страна, возилата BEV (Battery Electric Vehicle) забележаа пад на продажбата од 25 отсто во текот на декември, додека возилата PHEV забележаа уште поголем пад, од неверојатни 36 отсто.
Овој драматичен пад на продажбата во декември делумно може да се припише на намалувањето на субвенциите за електрични возила на германскиот пазар, кое стапи на сила две недели пред крајот на годината. Сепак, многу производители реагираа навреме и воведоа намалување на цените и други стимулации, што резултираше со враќање на продажбата во јануари 2024 година. Од вкупно нешто повеќе од три милиони продадени plug-in возила во 2023 година, хибридните автомобили учествуваат со 33 отсто, што е помалку во споредба со минатата година. Меѓу 20-те најдобри plug-in возила, само четири беа хибридни.
Како што известува ArenaEV понатаму, Tesla беше апсолутен победник во продажбата минатата година, особено се истакна во декември со Model Y, кој продаде 25 илјади единици. Севкупно, Tesla Model Y стана најпродаваниот автомобил со 255.062 продадени примероци во текот на годината, додека Model 3 се најде на второто место со 101.313 продадени примероци. Интересно е што Ford со моделот Kuga ја предводеше продажбата на возилата PHEV со 52.646 продадени единици.
Кога станува збор за очекувањата за 2024 година, додека Tesla Model Y го држи првото место и веројатно нема да се промени наскоро, остатокот од пазарот покажува интересни промени. Додека Model 3 сè уште доминира, конкуренцијата од моделите како VW ID.4 и Skoda Enyaq води силна борба – има само 20 илјади разлика помеѓу овие конкуренти.
Од друга страна, новите играчи на пазарот како Renault 5 со ниска цена и добри перформанси, и Lancia Ypsilon сакаат парче од колачот за продажба на ЕВ за себе. На пазарот на електрични возила присутен е и BMW со растечката продажба, Volvo со моделот EX30, како и Citroen C3 кои дополнително ќе ја размрдаат листата на најпродавани електрични возила во 2024 година.
Автомобили
Генијален трик за заштеда на гориво: Сè зависи од едно копче во автомобилот

Во деновите кога температурите достигнуваат и над 40 степени, клима уредите во автомобилите работат со полна моќност. Ова, за жал, значи и значително зголемување на потрошувачката на гориво, што се одразува на вашиот буџет.
Но, постои едноставен и генијален трик кој може да ви помогне да заштедите гориво додека уживате во пријатно разладена кабина.
Клучот е во рециркулацијата на воздухот – еве како функционира
Клима уредот во автомобилот може да лади на два начина: внесувајќи воздух однадвор или рециркулирајќи го воздухот кој веќе е во кабината. Кога климата зема топол воздух однадвор, троши повеќе енергија за да го излади. Од друга страна, со рециркулација, системот го користи веќе изладениот воздух, што значи дека се потребни многу помалку ресурси за одржување на пријатна температура.
Рециркулацијата заштедува гориво до 15%
Со притискање на копчето за рециркулација на воздухот, климата работи поефикасно, бидејќи воздухот во кабината е веќе постуден. Ова може да ја намали потрошувачката на гориво за 10 до 15 проценти, што значи реална заштеда на месечно ниво.
Совет од експертите е оваа функција да ја активирате веднаш штом ќе влезете во автомобилот, особено во најжешките делови од денот. На подолги патувања повремено вклучете свеж воздух однадвор за подобра циркулација, но најголем дел од времето оставете ја рециркулацијата вклучена.
Извор: Telegraf
Автомобили
Најдобрите и најлошите автомобили за 2025 според корисниците

Работата на моторот, квалитетот на системот, дизајнот на ентериерот и карактеристиките на возилото се само дел од аспектите кои ги оценија сопствениците на новите сериски автомобили од 2025 година. Истражувањето за почетниот квалитет на возилата откри кои модели се најдобри, а кои најчесто разочараа.
Модерните автомобили – повеќе од превоз
Денес автомобилите не се купуваат само поради моторот, перформансите или цената. Тие се симбол на статус, исполнување на соништата и награда за успехот. Но и покрај тоа што од новите автомобили се очекува беспрекорно функционирање, истражувањето на JD Power покажа дека дефекти се појавуваат уште во првите месеци од користење.
Автомобилите со највисок квалитет
• На врвот е Lexus – 166 дефекти на 100 возила.
• Следи Nissan – 169 дефекти.
• Во топ 5 се и Hyundai (173 дефекти), Jaguar (175 дефекти) и Chevrolet (178 дефекти).
J.D. Power released its annual Initial Quality Study brand ranking today, and I’m going to present it to you without comment. pic.twitter.com/OeRciJHv8H
— Zerin Dube (@SpeedSportLife) June 26, 2025
Интересно, германските марки, кои важат за најсигурни, не се најдоа на врвот.
Просекот и годинава подобрен
Во истражувањето учествувале 92.694 испитаници од САД и Европа. Просекот за возилата од 2025 година е 192 дефекти на 100 автомобили, што е подобрување во однос на лани (194 дефекти). Блиску до просекот се Porsche (188 дефекти) и Ford (193 дефекти).
Германските автомобили под очекувањата
• BMW – 196 дефекти (најдобар меѓу „германците“).
• Mercedes – 210 дефекти.
• Audi – на дното со 269 дефекти на 100 возила.
Овие резултати изненадија многумина кои германските автомобили ги сметаат за синоним за квалитет.
Автомобили
Дали би направиле место за резервно тркало?

Сè почесто се поставува прашањето: зошто новите автомобили речиси и да немаат резервно тркало и дали треба да се вратиме на старата добра навика да го носиме во багажникот?
Производителите на автомобили се одлучуваат да го отстранат резервното тркало за да заштедат простор и трошоци. Ова, секако, често разочарува кога ќе се најдете со дупната гума, а комплетот за поправка не помага.
Дупната гума – стара мака во ново време
Нема ништо полошо од тоа да дупнете гума токму кога брзате. Без разлика дали сте пред куќа или на автопат среде ноќ, проблемот е ист. Иако живееме во 2025 година, ваквите ситуации не исчезнаа.
Еден сопственик на Tesla го сподели своето искуство на Reddit, откако неколкупати за кратко време му дупнаа гумите. Откако сфати дека комплетот за поправка е практично за еднократна употреба, реши да носи вистинско резервно тркало во багажникот. Иако му одзема простор, мирот и сигурноста му се поважни.
Зошто резервните тркала исчезнаа?
Сè повеќе производители се решаваат да понудат само комплети за поправка – шише со заптивна смеса и мал компресор. Тие заштедуваат тежина и простор, но се ефикасни само во ограничени ситуации.
• Ако дупката е преголема, смесата не помага.
• Ако оштетувањето е на страничниот ѕид на гумата, решенија нема.
• Ако гумата се одвои од бандажот – заборавете.
Без резервно тркало, многумина мораат да чекаат влечна служба, наместо за неколку минути повторно да бидат на пат.
Дали вреди да се жртвува просторот?
Од друга страна, возењето без резервно тркало носи предности:
• помалку тежина
• повеќе простор
• побрзо решение, ако заптивната смеса заврши работа
Па што велите вие? Би оставиле дел од багажникот за резервно тркало или се чувствувате безбедно со комплет за поправка и услуга за влечење?
Споделете го вашето мислење – дали некогаш немањето резервна гума ви донело нервози или непланирани трошоци?
Извор: B92
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за недела (6 јули)
-
Кичево7 часа
Нова самопослужна автоперална „Fi-Go“ во Кичево: Брзо, практично и достапно решение за чисто возило
-
Хороскоп20 часа
Хороскоп за понеделник (7 јули)
-
Македонија1 ден
ПС за граничен надзор „Охридско езеро“ не запира, фатени живи албански државјани длабоко на наша територија во незаконит лов на риба
-
Временска прогноза1 ден
Преку ден „пекол“, од ноќеска заладување со локален дожд, ова се метео информациите
-
Спорт23 часа
За „Иванден“ дефинитивно мора да бидете во с.Староец, на одлична традиција, фудбал и уживање
-
Македонија11 часа
(ВИДЕО) Два хеликоптери на МВР и еден на АРМ утрово дејствуваат над пожарите во Чучер Сандево, Чучер и Блаце
-
Македонија20 часа
МВР: Пренасочување на сообраќајот поради пожарот во околината на Блаце, забрана за товарни возила