Следете не

Автомобили

Зошто BMW има сино-бело лого, а Ferrari црн коњ? Скриените значења зад иконите на автомобилските знаци

Објавено пред

на

Логото на автомобилите не се само визуелни елементи, туку ги претставуваат вредностите, наследството и визијата на брендот. Трокраката ѕвезда на Mercedes-Benz, коњот на Ferrari, трозабеецот на Maserati или „Рунделот“ на BMW се дел од историјата што често не го забележуваме. Ајде да погледнеме што навистина симболизираат овие амблеми и какви приказни кријат.

BMW: Сино-белиот симбол на Баварија

Пред пет години, BMW стана вториот германски производител (по Volkswagen) кој го промени својот визуелен идентитет. Шестото лого во историјата на компанијата беше претставено на салонот во Франкфурт, а ниту една од досегашните верзии не отстапува значително од претходните.

Честопати имаше шпекулации за тоа што всушност претставува логото на BMW. Многумина веруваат дека сино-белиот круг симболизира пропелер низ кој се гледа небото, мислејќи на потеклото на компанијата во воздухопловната индустрија. Сепак, според официјалните информации од веб-страницата на BMW, амблемот всушност ги претставува боите на Баварија. Официјално е регистриран на 5 октомври 1917 година, во форма на Rapp Motorwerken, но со баварски бои. Интересно е што сино-белите сегменти се распоредени во инверзија поради хералдичкото правило во тоа време – логото не смеело да го користи автентичниот дизајн на баварското знаме за комерцијални цели.

Од 2020 година, логото на BMW доби помодерен изглед – црниот прстен е отстранет, а амблемот стана потранспарентен и прилагоден на дигиталните платформи. Оваа одлука беше поддржана од Јанс Тимер, потпретседател на BMW за бренд и клиенти.

Mercedes-Benz: Три краци како доминација на копно, море и во воздух

Логото на Mercedes-Benz му оддава почит на основачот Готлиб Дајмлер и татковината на неговото семејство. Иако трикраката ѕвезда често се гледа како само стилизиран симбол, таа всушност ја претставува амбицијата на компанијата да доминира во три области – копно, море и воздух.

Најголемата промена се случи во 1926 година, кога Daimler и Benz се споија, а трокраката ѕвезда беше поставена во круг, создавајќи еден од најпознатите амблеми во историјата на автомобилската индустрија.

За разлика од класичната ѕвезда на Mercedes-Benz, логото AMG носи специфична симболика – на десната страна прикажува камери, вентил и пружина на вентилот, кои ги означуваат клучните компоненти на моторот. На левата страна на амблемот има јаболкница и река, кои го симболизираат историскиот грб на Афалтербах, градот каде што е седиштето на дивизијата AMG.

Cadillac: Аристократско потекло и митски патки

Cadillac гозел своето име и лого од хералдиката на францускиот истражувач Антоан де ла Моте Cadillac, кој го основал Детроит во 1701 година. Трите обоени ленти во амблемот симболизираат доблест, сила и храброст, додека венецот и митските птици Мергансер некогаш го красеа овој карактеристичен грб.

Иако оригиналното лого од 1905 година имаше повеќе детали, модерниот дизајн на Cadillac остана верен на своите корени, иако претрпе неколку значајни промени во текот на 20-тиот век. Во 2021 година доби монохроматски изглед прилагоден на модерните автомобили.

Maserati: Нептунов трозабец како симбол на моќ

Првиот автомобил Maserati, Tipo 26, дебитираше во 1926 година, но немаше амблем. Тогаш Марио Масерати најде инспирација во статуата на Нептун на Пјаца Маџоре во Болоња. Тројатичарот, симбол на сила и мудрост, совршено се вклопи во филозофијата на брендот и оттогаш стана препознатлив симбол на компанијата.

Првично, логото беше правоаголно и изработено од сребро, но во 1931 година се прилагоди на позаоблените линии на автомобилот, добивајќи ја овалната форма што ја знаеме денес.

Ferrari: Приказната за храбар пилот и темен коњ

Црниот коњ на Ferrari во меѓунојжјето е веројатно еден од најпознатите симболи во автомобилскиот свет. Основачот Енцо Ферари го зеде амблемот од авионот на италијанскиот воен херој, пилотот Франческо Барака. Неговата мајка, грофицата Паолина Барака, го уверила Ферари дека овој симбол ќе му донесе среќа.

Канарско-жолтата позадина, бојата на Модена, беше додадена како знак на почит кон родниот град на основачот.

Audi: Четирите прстени како симбол на единството

Логото на Audi со четири испреплетени прстени го претставува спојувањето на четири автомобилски компании во 1932 година – Audi, Horch, DKV и Wanderer. Секој од нив остави свој белег во историјата на автомобилската индустрија, но токму Audi, под овој симбол, стана глобално препознатлив бренд.

Bugatti: Тајната на црвените точки

Логото на Bugatti можеби изгледа едноставно, но крие интересна симболика. Црвената позадина претставува сила и страст, додека белата буква „Bugatti“ и иницијалите на основачот Еторе Бугати го нагласуваат луксузот и ексклузивноста.

Најинтересен детал се црвените точки на белиот раб на амблемот. Иако постојат неколку теории, една од нив вели дека ги симболизираат безбедносните жици што се користеле во раните модели на Bugatti, додека друга сугерира дека тие претставуваат бисери, бидејќи Bugatti ги сметал автомобилите за „скапоцени уметнички дела“, пишува B&F.rs.

Извор: Biz Portal

Автомобили

Најдобрите и најлошите автомобили за 2025 според корисниците

Објавено пред

на

Фото: John Matychuk @ unsplash

Работата на моторот, квалитетот на системот, дизајнот на ентериерот и карактеристиките на возилото се само дел од аспектите кои ги оценија сопствениците на новите сериски автомобили од 2025 година. Истражувањето за почетниот квалитет на возилата откри кои модели се најдобри, а кои најчесто разочараа.

Модерните автомобили – повеќе од превоз
Денес автомобилите не се купуваат само поради моторот, перформансите или цената. Тие се симбол на статус, исполнување на соништата и награда за успехот. Но и покрај тоа што од новите автомобили се очекува беспрекорно функционирање, истражувањето на JD Power покажа дека дефекти се појавуваат уште во првите месеци од користење.

Автомобилите со највисок квалитет
• На врвот е Lexus – 166 дефекти на 100 возила.
• Следи Nissan – 169 дефекти.
• Во топ 5 се и Hyundai (173 дефекти), Jaguar (175 дефекти) и Chevrolet (178 дефекти).

Интересно, германските марки, кои важат за најсигурни, не се најдоа на врвот.

Просекот и годинава подобрен
Во истражувањето учествувале 92.694 испитаници од САД и Европа. Просекот за возилата од 2025 година е 192 дефекти на 100 автомобили, што е подобрување во однос на лани (194 дефекти). Блиску до просекот се Porsche (188 дефекти) и Ford (193 дефекти).

Германските автомобили под очекувањата
BMW – 196 дефекти (најдобар меѓу „германците“).
Mercedes – 210 дефекти.
Audi – на дното со 269 дефекти на 100 возила.

Овие резултати изненадија многумина кои германските автомобили ги сметаат за синоним за квалитет.

Прочитај повеќе...

Автомобили

Дали би направиле место за резервно тркало?

Објавено пред

на

Фото: Nazim Zafri @ unsplash

Сè почесто се поставува прашањето: зошто новите автомобили речиси и да немаат резервно тркало и дали треба да се вратиме на старата добра навика да го носиме во багажникот?

Производителите на автомобили се одлучуваат да го отстранат резервното тркало за да заштедат простор и трошоци. Ова, секако, често разочарува кога ќе се најдете со дупната гума, а комплетот за поправка не помага.

Дупната гума – стара мака во ново време
Нема ништо полошо од тоа да дупнете гума токму кога брзате. Без разлика дали сте пред куќа или на автопат среде ноќ, проблемот е ист. Иако живееме во 2025 година, ваквите ситуации не исчезнаа.

Еден сопственик на Tesla го сподели своето искуство на Reddit, откако неколкупати за кратко време му дупнаа гумите. Откако сфати дека комплетот за поправка е практично за еднократна употреба, реши да носи вистинско резервно тркало во багажникот. Иако му одзема простор, мирот и сигурноста му се поважни.

Зошто резервните тркала исчезнаа?
Сè повеќе производители се решаваат да понудат само комплети за поправка – шише со заптивна смеса и мал компресор. Тие заштедуваат тежина и простор, но се ефикасни само во ограничени ситуации.

• Ако дупката е преголема, смесата не помага.
• Ако оштетувањето е на страничниот ѕид на гумата, решенија нема.
• Ако гумата се одвои од бандажот – заборавете.

Без резервно тркало, многумина мораат да чекаат влечна служба, наместо за неколку минути повторно да бидат на пат.

Дали вреди да се жртвува просторот?
Од друга страна, возењето без резервно тркало носи предности:
• помалку тежина
• повеќе простор
• побрзо решение, ако заптивната смеса заврши работа

Па што велите вие? Би оставиле дел од багажникот за резервно тркало или се чувствувате безбедно со комплет за поправка и услуга за влечење?

Споделете го вашето мислење – дали некогаш немањето резервна гума ви донело нервози или непланирани трошоци?

Извор: B92

Прочитај повеќе...

Автомобили

Перу прва во светот со старосна граница за возачки дозволи: по 80-тата година нема обновување

Објавено пред

на

Фото: Tzvika Assaf @ unsplash

Перу стана првата земја во светот што воведе старосна граница по која возачите повеќе нема да можат да ја обновуваат својата возачка дозвола. Иако оваа мерка изгледа строга, властите ја оправдуваат како неопходна за зголемување на безбедноста на патиштата и како прилагодување кон предизвиците што ги носи стареењето на населението.

Според одлуката на Министерството за транспорт и врски (MTC), возачите кои наполниле 80 години нема да имаат право на продолжување на дозволата за управување со возило. Оваа регулатива е донесена со Врховниот декрет бр. 007-2016-MTC и е насочена кон проверка на физичката и менталната подготвеност на постарите возачи.

За возачите на возраст од 70 до 80 години се воведуваат построги услови при обновување на дозволата. Тие ќе мора задолжително да поминат медицинско-психолошки прегледи, кои вклучуваат тестови за вид и слух, мерење на крвен притисок и проценка на когнитивните способности. Дополнително, важноста на дозволата се намалува со возраста — со цел почеста контрола на способноста за управување со возило.

Мерката предизвика интензивни реакции во јавноста, но властите во Перу ја објаснуваат како неопходен чекор за заштита на сите учесници во сообраќајот, особено во контекст на сè постара популација зад воланот.

Слични дискусии се водат и во Европската Унија, но идејата за воведување на старосна граница за возачките дозволи беше отфрлена поради страв од нарушување на граѓанските права и обвиненија за дискриминација врз основа на возраст.

Останува да се види дали примерот на Перу ќе го следат и други земји во иднина.

Извор: B92

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Македонија52 минути

Кривична за жител од радовишко, се сомничи дека извршил обљуба кон 77-годишна старица

На 02.07.2025 во 17 часот полициски службеници од СВР Струмица-ОВР Радовиш го лишиле од слобода А.С.(42) од село Злеово, радовишко,...

Спорт1 час

Во недела започнува традиционалниот турнир во мал фудбал во с.Староец кичевско

Во чест на големиот христијански празник „Иванден“ во село Староец, долги години традиционално се одржува турнир во мал фудбал. Оваа...

Временска прогноза4 часа

Сепак следува промена на времето во Македонија, ова се метео информациите според Попоски

На многу топлото време со многу високи температури на воздухот, и тоа поради многу топлиот бран со потекло од југ,...

Македонија11 часа

Времена измена на сообраќај со пренасочување на делница „Пресека-Песочан“ на автопат А2 Кичево-Охрид

На ден 03.07. 2025 ќе се започне со градежни активности на автопат  А2 Кичево – Охрид каде ќе има времена...

Хороскоп12 часа

Хороскоп за петок (4 јули)

ОВЕН Оние од вас кои планираат пократко патување денес можеби ќе бидат задоволни, особено ако се работи за семејна посета....

Скопје16 часа

МВР за пофалба, експресно го пронајдоа мотоциклистот кој усмрти пешак

Денеска (03.07.2025) во полициска станица во СВР Скопје е извршен службен разговор со Ф.Љ.(25) од Скопје, кој на 01.07.2025 околу...

Кичево22 часа

(ФОТО) ТППЕ Кичево: Нов случај со запалена дива депонија во кичевско

Нов случај со запалена дива депонија во кичевско. Имено од рано утрово овој е втор случај ТППЕ Кичево да излезе...

Хороскоп1 ден

Хороскоп за четврток (3 јуни)

ОВЕН Марс сепак го зголемува вашиот стрес, бидејќи неговата главна идеја е да работите побрзо – ако се притиснете на...

Автомобили2 дена

Најдобрите и најлошите автомобили за 2025 според корисниците

Работата на моторот, квалитетот на системот, дизајнот на ентериерот и карактеристиките на возилото се само дел од аспектите кои ги...

Магазин2 дена

Експертите ја откриваат вистината за навиките што влијаат на траењето на батеријата на мобилниот телефон

Во денешно време, едно од најчестите прашања кај корисниците е дали честото полнење ја оштетува батеријата. Според експертите, одговорот е...

НАЈЧИТАНИ