Следете не

Автомобили

Зошто BMW има сино-бело лого, а Ferrari црн коњ? Скриените значења зад иконите на автомобилските знаци

Објавено пред

на

Логото на автомобилите не се само визуелни елементи, туку ги претставуваат вредностите, наследството и визијата на брендот. Трокраката ѕвезда на Mercedes-Benz, коњот на Ferrari, трозабеецот на Maserati или „Рунделот“ на BMW се дел од историјата што често не го забележуваме. Ајде да погледнеме што навистина симболизираат овие амблеми и какви приказни кријат.

BMW: Сино-белиот симбол на Баварија

Пред пет години, BMW стана вториот германски производител (по Volkswagen) кој го промени својот визуелен идентитет. Шестото лого во историјата на компанијата беше претставено на салонот во Франкфурт, а ниту една од досегашните верзии не отстапува значително од претходните.

Честопати имаше шпекулации за тоа што всушност претставува логото на BMW. Многумина веруваат дека сино-белиот круг симболизира пропелер низ кој се гледа небото, мислејќи на потеклото на компанијата во воздухопловната индустрија. Сепак, според официјалните информации од веб-страницата на BMW, амблемот всушност ги претставува боите на Баварија. Официјално е регистриран на 5 октомври 1917 година, во форма на Rapp Motorwerken, но со баварски бои. Интересно е што сино-белите сегменти се распоредени во инверзија поради хералдичкото правило во тоа време – логото не смеело да го користи автентичниот дизајн на баварското знаме за комерцијални цели.

Од 2020 година, логото на BMW доби помодерен изглед – црниот прстен е отстранет, а амблемот стана потранспарентен и прилагоден на дигиталните платформи. Оваа одлука беше поддржана од Јанс Тимер, потпретседател на BMW за бренд и клиенти.

Mercedes-Benz: Три краци како доминација на копно, море и во воздух

Логото на Mercedes-Benz му оддава почит на основачот Готлиб Дајмлер и татковината на неговото семејство. Иако трикраката ѕвезда често се гледа како само стилизиран симбол, таа всушност ја претставува амбицијата на компанијата да доминира во три области – копно, море и воздух.

Најголемата промена се случи во 1926 година, кога Daimler и Benz се споија, а трокраката ѕвезда беше поставена во круг, создавајќи еден од најпознатите амблеми во историјата на автомобилската индустрија.

За разлика од класичната ѕвезда на Mercedes-Benz, логото AMG носи специфична симболика – на десната страна прикажува камери, вентил и пружина на вентилот, кои ги означуваат клучните компоненти на моторот. На левата страна на амблемот има јаболкница и река, кои го симболизираат историскиот грб на Афалтербах, градот каде што е седиштето на дивизијата AMG.

Cadillac: Аристократско потекло и митски патки

Cadillac гозел своето име и лого од хералдиката на францускиот истражувач Антоан де ла Моте Cadillac, кој го основал Детроит во 1701 година. Трите обоени ленти во амблемот симболизираат доблест, сила и храброст, додека венецот и митските птици Мергансер некогаш го красеа овој карактеристичен грб.

Иако оригиналното лого од 1905 година имаше повеќе детали, модерниот дизајн на Cadillac остана верен на своите корени, иако претрпе неколку значајни промени во текот на 20-тиот век. Во 2021 година доби монохроматски изглед прилагоден на модерните автомобили.

Maserati: Нептунов трозабец како симбол на моќ

Првиот автомобил Maserati, Tipo 26, дебитираше во 1926 година, но немаше амблем. Тогаш Марио Масерати најде инспирација во статуата на Нептун на Пјаца Маџоре во Болоња. Тројатичарот, симбол на сила и мудрост, совршено се вклопи во филозофијата на брендот и оттогаш стана препознатлив симбол на компанијата.

Првично, логото беше правоаголно и изработено од сребро, но во 1931 година се прилагоди на позаоблените линии на автомобилот, добивајќи ја овалната форма што ја знаеме денес.

Ferrari: Приказната за храбар пилот и темен коњ

Црниот коњ на Ferrari во меѓунојжјето е веројатно еден од најпознатите симболи во автомобилскиот свет. Основачот Енцо Ферари го зеде амблемот од авионот на италијанскиот воен херој, пилотот Франческо Барака. Неговата мајка, грофицата Паолина Барака, го уверила Ферари дека овој симбол ќе му донесе среќа.

Канарско-жолтата позадина, бојата на Модена, беше додадена како знак на почит кон родниот град на основачот.

Audi: Четирите прстени како симбол на единството

Логото на Audi со четири испреплетени прстени го претставува спојувањето на четири автомобилски компании во 1932 година – Audi, Horch, DKV и Wanderer. Секој од нив остави свој белег во историјата на автомобилската индустрија, но токму Audi, под овој симбол, стана глобално препознатлив бренд.

Bugatti: Тајната на црвените точки

Логото на Bugatti можеби изгледа едноставно, но крие интересна симболика. Црвената позадина претставува сила и страст, додека белата буква „Bugatti“ и иницијалите на основачот Еторе Бугати го нагласуваат луксузот и ексклузивноста.

Најинтересен детал се црвените точки на белиот раб на амблемот. Иако постојат неколку теории, една од нив вели дека ги симболизираат безбедносните жици што се користеле во раните модели на Bugatti, додека друга сугерира дека тие претставуваат бисери, бидејќи Bugatti ги сметал автомобилите за „скапоцени уметнички дела“, пишува B&F.rs.

Извор: Biz Portal

Автомобили

Десетте најпродавани автомобили во Европа во 2025 година

Објавено пред

на

Фото: Martin Katler @ unsplash
Фото: Martin Katler @ unsplash

Во првата половина од 2025 година, европскиот автомобилски пазар бележи значајни промени и трендови. Според податоците на JATO Dynamics, објавени од Best-Selling Cars, најпродаван производител останува Volkswagen Group, додека зад него се позиционираат Stellantis, Renault Group и Hyundai-Kia.

Volkswagen Group и понатаму водечки

Volkswagen Group го задржа својот статус на најголем производител во Европа со над 1,8 милиони продадени возила. Иако 72% од продажбата сè уште се базира на конвенционални мотори, уделот на електричните и хибридните модели расте и сега изнесува 28%.

Stellantis стабилно на второ место

На второ место е Stellantis, со продадени 1,04 милиони автомобили. Оваа групација сè уште најмногу се потпира на класични погонски склопови – дури 85% од продажбата доаѓа од бензински и дизел модели.

Renault и Hyundai-Kia со силен раст

На третото место е Renault Group, со 704.000 продадени возила, додека Hyundai-Kia се пласира на четвртото место со 541.000 возила. Двата производители се издвојуваат со висок удел на електрифицирани модели – околу 43% од вкупната продажба.

Премиум брендовите ја забрзуваат транзицијата

BMW Group продаде 485.000 возила, од кои 40% се електрични или хибридни. Mercedes-Benz постигна 355.000 продажби, со удел на електрифицирани модели од 34%.
Ford исто така продаде 257.000 автомобили, со идентичен удел на електрифицирани возила како и Mercedes – 34%.

Geely сè поактивен во Европа

Кинеската Geely Group оствари 202.000 продажби, од кои дури 67% се електрични или хибридни автомобили. Со тоа, Geely се искачи на деветтото место, пред Nissan (165.000 возила) и веднаш зад Ford.

Toyota лидер во електрификацијата

Иако по вкупна продажба е на шестото место со 479.000 возила, Toyota е апсолутен лидер во електрификацијата. Дури 86% од нејзината продажба во Европа се хибриди и електрични автомобили – највисок удел меѓу сите водечки брендови.

Силната хибридна понуда и растечката популарност на електричните модели ѝ овозможуваат на Toyota да се натпреварува рамноправно со европските производители, иако традиционално тие доминираат на пазарот.

Извор: 24Sata

Прочитај повеќе...

Автомобили

Американските анализи покажуваат дека автоматските менувачи доминираат на нивниот автомобилски пазар

Објавено пред

на

ФОТО: Unsplash.com @ Jean-Philippe Delberghe

Темата за иднината на рачните менувачи ја допревме и порано, но анализата на најновите податоци од европските пазари, а особено од САД, јасно укажува дека тие полека исчезнуваат од автомобилската сцена.

Трендовите покажуваат дека автоматските менувачи веќе се наметнуваат како доминантен избор, оставајќи го класичниот рачен менувач на маргините. Воведувањето на SUV сегментот, а потоа и ширењето на електричните возила, само го забрза овој процес. Она што започна во САД уште кон крајот на 90-тите, а глобално во првата деценија од 21 век, денес изгледа како неповратна трансформација.

Американскиот пазар, со своите автопатишта и традиција за возила со големи димензии, одамна е предводник во користењето на автоматски менувачи. Првиот масовно достапен автоматски менувач, развиен од „Џенерал Моторс“ уште во 1939 година, ја трасираше патеката. Дека промената е драматична, говорат бројките: во средината на 90-тите години речиси 28% од новите возила сè уште имале рачен менувач, додека денес тој удел се сведе на едвај 0,8%.

Европа долго време одолеваше. Во 2001 година, дури 91% од сите автомобили регистрирани на петте најголеми пазари (Германија, Франција, Велика Британија, Италија и Шпанија) користеа рачен менувач. Дури и кај премиум и луксузните марки, автоматиката тогаш беше ретка и скапа опција. Но, со текот на времето, развојот на технологијата ги намали трошоците, а урбанизацијата и сè погустите сообраќајни метежи го направија автоматскиот менувач попрактично решение.

Не е изненадување што автошколите во најголемите земји на ЕУ сè почесто обучуваат возачи директно на возила со автоматски менувач. Денес, само симболичен дел од часовите е резервиран за рачна контрола.

Податоците го потврдуваат тоа: во 2023 година само 29% од новите автомобили во овие пет европски пазари имале рачен менувач. Кај премиум возилата доминацијата на автоматиката е речиси апсолутна – од 31% во 2001 година, уделот пораснал на 97% во 2024. И кај масовните брендови се забележува радикален пресврт – од едвај 5% во 2001 година на 63% минатата година.

Извор: motor1.com

Прочитај повеќе...

Автомобили

Volkswagen ја гради иднината на производството со вештачка интелигенција и AWS

Објавено пред

на

Фото: Val Vesa @ unsplash
Фото: Val Vesa @ unsplash

Групацијата Volkswagen ја гледа иднината на автомобилската индустрија во вештачката интелигенција и облак технологиите. Компанијата веќе имплементираше AWS cloud решенија во 13 производствени погони на своите брендови Volkswagen, Audi и Volkswagen комерцијални возила, со што постигна значителни заштеди и зголемена ефикасност.

• Благодарение на високата достапност и скалабилност на AWS технологијата, Volkswagen успешно ги премести критичните системи во облакот, намалувајќи го ризикот од застој на производствените линии.
• Стандардизацијата на овие процеси веќе носи заштеди од двоцифрени милиони евра.

Вештачка интелигенција за подобро производство

Моментално, компанијата користи над 1.200 апликации за вештачка интелигенција. Меѓу нив е и системот KI4UPS, кој овозможува брза детекција на потенцијални електронски проблеми на производствените линии. Со помош на Amazon SageMaker, Volkswagen обучува AI модели кои ја подобруваат контролата на квалитетот.

Оптимизација на потрошувачката и одржливост

Значителен напредок е постигнат и во областа на енергетската ефикасност. Во фабриката во Познањ, Полска, вештачката интелигенција ја оптимизира потрошувачката на електрична енергија. Резултатот е намалување на трошоците за енергија за 12 проценти и значително намалување на емисиите на CO₂.

Volkswagen со оваа стратегија ја поставува основата за модерно, ефикасно и поодржливо производство, користејќи ги најновите иновации во облак технологии и вештачка интелигенција.

Извор: Index

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Хороскоп18 часа

Хороскоп за сабота (6 септември)

ОВЕН Мирен ден е пред вас и ова темпо одамна не сте го почувствувале. Претходно секогаш брзавте некаде и не...

Македонија1 ден

Од една до друга патарина на патен правец Гостивар-Тетово, ќе се изведуваат градежни работи со времетраење од две седмици

Bиадукт Трејд – Дооел од 01.09.2025 г. започна со нова фаза на градежни активности , односно воспоставена е времена измена на режимот...

Фото: Martin Katler @ unsplash Фото: Martin Katler @ unsplash
Автомобили1 ден

Десетте најпродавани автомобили во Европа во 2025 година

Во првата половина од 2025 година, европскиот автомобилски пазар бележи значајни промени и трендови. Според податоците на JATO Dynamics, објавени...

Фото: Homescreenify @ unsplash Фото: Homescreenify @ unsplash
Магазин1 ден

Тајната на вистинскиот италијански болоњезе сос

Болоњезе сос е едно од најпознатите јадења во светот, но вистинската тајна на неговиот вкус лежи во традицијата на градот...

Кичево1 ден

Поради одржување на атлетска трка во Кичево, во недела следните улици и делови на градот ќе бидат затворени за сообраќај

Во недела, 7 септември 2025, поради одржување на атлетската трка во град Кичево, од 08:00 до 11:00 часот ќе биде...

Хороскоп2 дена

Хороскоп за петок (5 септември)

Овен Пробувате да дојдете до некои промени, но тоа не ви оди од рака. Можно е да имате трема пред...

Фото: Leon Bublitz @ unsplash Фото: Leon Bublitz @ unsplash
Магазин2 дена

YouTube укинува Premium Family сметки надвор од заедничко домаќинство

YouTube го следи примерот на Netflix и Disney+, воведувајќи построги правила за користење на Premium Family пакетите. Компанијата почна да...

Фото: Onur Binay @ unsplash Фото: Onur Binay @ unsplash
Мобилни уреди2 дена

Батеријата се празни додека полните? Еве што треба да знаете

Современите Android телефони доаѓаат со моќни и ефикасни процесори, како и батерии со поголем капацитет. Вообичаено, тие можат да издржат...

Социјални мрежи2 дена

Корисниците во повеќе европски земји, како и кај нас пријавија потешкотии при користење на „Google, Gmail“ и останатите сервиси

Корисниците во повеќе европски земји, особено во Југоисточна Европа, Турција и Кавказ, се соочуваат со сериозни потешкотии при користење на...

Спорт2 дена

Елмас пред вечерашниот настап против Саудиска Арабија: „Ние секогаш излегуваме на терен по победа, со верба во квалитетот што го имаме.“

Пред вечерашниот пријателски дуел во Прага против Саудиска Арабија, македонскиот репрезентативец Елиф Елмас го сподели своето мислење за значењето на...

НАЈЧИТАНИ