Автомобили
Доаѓа ли електричниот Volkswagen Lupo?

Фолксваген повторно може да оживее име кое одамна не сме го слушнале – Lupo. Со новиот градски електричен автомобил, компанијата има цел да одговори на конкуренцијата од Кина и да привлече млади возачи кои штотуку ја добиле својата дозвола.
Каи Груниц, висок функционер од „Фолксваген“, во изјава за „Auto Express“ ја потврди амбицијата на брендот:
„Треба да имаме модел од почетно ниво. Ако ние не го направиме тоа, Кинезите ќе го направат. Ако младите возачи веднаш преминат на кинески брендови, постои ризик да им останат лојални.“
Сепак, Груниц признава дека предизвикот е голем – да се произведе компактен автомобил под 20.000 евра и тоа целосно дизајниран и конструиран во Европа.
Зошто само Volkswagen?
Воедно, тој ја оправда одлуката концептот ID.Every1 да не се дели со Seat, Škoda и Cupra:
„Сегментот на градски автомобили не е доволно голем за повеќе брендови. Доволна е една марка, а тоа ќе биде ‘Фолксваген’. Нашето име буквално значи ‘народен автомобил’.“
Нов живот за старо име
Новиот градски модел досега се нарекуваше Volkswagen ID.1, но постојат информации дека брендот сака да оживее познати имиња. Следната генерација електрични возила би можела да ги вклучи ID.Polo, ID.Tiguan, па дури и ID.Lupo.
Името Lupo би било паметен маркетиншки потег – не е користено речиси две децении, а моделот некогаш беше омилен кај европските возачи како мал, практичен градски автомобил.
Европа против Кина
Со растечката конкуренција од кинеските електрични автомобили, европските брендови се потпираат на својата најголема сила – традицијата и лојалноста на клиентите. Наместо да бега од тоа, Volkswagen изгледа решен да го искористи како предност.
Извор: B92
Автомобили
(ВИДЕО) „Пежо“ денеска преку кратко тизер-видео го најави пристигнувањето на новиот концепт „Полигон“

„Пежо“ денеска преку кратко тизер-видео го најави пристигнувањето на новиот концепт „Полигон“, нагласувајќи дека „доаѓа време да се обликува иднината на возачкото уживање“.
Официјалната премиера е закажана за ноември, а концептот претставува градски автомобил од Б-сегментот кој ќе послужи како најава за дизајнерскиот правец на идните сериски модели.
Автомобили
Какво масло за мотоцикли да изберете?

Кога станува збор за избор на масло за мотоцикли, секогаш постои дилема: кое е најдобро – француско, германско, јапонско или некое друго? Одговорот е дека најважно е маслото да одговара на техничките барања на вашиот мотор, а не на маркетингот.
Зошто мотоциклот бара специјално масло?
-
Мото моторите (моторите кај мотоциклите) работат со високи вртежи и голема компресија.
-
Маслото мора истовремено да подмачкува мотор, менувач и влажна спојка.
-
Влажна спојка е тип на спојка која работи потопена во масло. Ова овозможува подобро ладење и издржливост, што е важно за повеќето модерни мотоцикли.
-
Автомобилските масла често имаат адитиви за намалување триење кои предизвикуваат лизгање кај спојката, па затоа не се погодни за мотоцикли.
Како правилно да изберете масло?
-
Следете го прирачникот на производителот – за нашата клима најчесто се препорачува 10W40.
-
Проверете стандарди – API (SE, SJ, SL, SN…) и задолжително JASO MA или MA2, што гарантира компатибилност со влажна спојка.
-
Тип на масло:
-
Минерално – за постари мотоцикли или олдтајмери.
-
Полусинтетика – најдобар сооднос цена/перформанси за секојдневно возење.
-
Синтетика – најскапа, но најсигурна опција за спортски и високо-перформансни мотори.
-
Важни совети
-
Тркачки масла не се наменети за цивилна употреба – брзо се разградуваат и не поднесуваат ладни стартови.
-
Интервали на замена – иако производителите наведуваат 15–20.000 км, подобро е маслото да се менува порано, особено ако возите на кратки релации.
-
Менување масло пред зима – старото масло собира нечистотии и влага. Секогаш е подобро во зимски период моторот да мирува со свежо масло.
Заклучок
Не постои едно „најдобро масло за мотоцикли“. Изборот зависи од типот на моторот, условите на возење и барањата на производителот. Ако внимавате на стандардите и редовно го менувате маслото, ќе обезбедите подолг век и сигурна работа на вашиот мотоцикл.
Извор: B92
Автомобили
Електричните автомобили наскоро ќе се полнат со 600 kW – брзина како на бензинска пумпа

Брзото полнење на електрични автомобили наскоро ќе стане уште побрзо, а идејата дека полнењето може да трае исто колку и полнењето гориво станува реалност. Два големи добавувачи веќе започнаа со надградба на своите мрежи, а возачите наскоро ќе можат да ги полнат своите возила на голем број локации со моќност до 600 kW, пренесува Auto Bild.
Од 50 kW до над 1 MW
Технолошкиот напредок е неверојатно брз. Само пред неколку години, полнење со 50 kW се сметаше за „брзо“, а денес тоа веќе е бавно. Mercedes ја опремува својата мрежа MB Charge со полначи од 600 kW, а Ionity го прави истиот чекор низ Европа. Но ова е само почеток – новата трка за уште поголеми брзини веќе е во тек.
Mercedes неодамна постави рекорд со својот прототип Concept AMG GT XX, кој беше наполнет со неверојатни 1.041 kW (над 1 MW) на специјална станица за полнење. Важно е што ова не беше краткотраен врв – максималната моќност беше одржувана повеќе од две и пол минути, складирајќи околу 42 kWh енергија за тоа време.
Технологија што ги поместува границите
Зад рекордот стои партнерот Alpitronic, со својот прототип HYC1000. Системот достигна максимална моќност за само 0,5 секунди и не е дизајниран само за патнички автомобили, туку и за камиони.
Целта на Mercedes и Alpitronic е јасна: полнење за 400 километри возење за само пет минути.
Батерија дизајнирана за супер брзини
Овој подвиг беше можен благодарение на нов тип литиум-јонска батерија со повеќе од 3.000 цилиндрични ќелии со висока густина на енергија. За да ја издржи огромната моќност, батеријата е целосно ладена со течност, а и кабелот за полнење CCS има систем за ладење.
Планови за иднината
Mercedes планира од 2026 година постепено да ги опремува своите станици во Европа и САД со HYC1000 полначи, достапни и за други производители. До крајот на 2030 година, целта е да има 10.000 ултра-брзи полначи ширум светот.
Што следува?
-
600 kW доаѓаат следната година
-
850 kW е веќе на дофат
-
Полнење со 1 MW веќе е реалност во тестови
Иако остануваат прашања за загубите при полнење и влијанието врз животниот век на батериите, јасно е дека иднината на електричната мобилност станува сè поинтересна и побрза.
Извор: Index
-
Спорт2 дена
(ФОТО) Денес кичевски „ФК Напредок“ оствари нова важна победа на домашен терен
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за недела (28 септември)
-
Хороскоп16 часа
Хороскоп за понеделник (29 септември)
-
Временска прогноза6 часа
Почеток на месец октомври ќе се соочиме со ладен зимски бран од исток, проследен со врнежи од дожд, а на високите места снег
-
Кичево2 часа
(ВИДЕО) Караванот „Македонијо во срце те носиме“ вчера го исполни кичевскиот плоштад до последно место, незапаметена македонска атмосфера во срцето на градот
-
Македонија22 часа
Жители од струшко неовластено го прекинале доводниот кабел кој водел до електричното броило и противправно поврзале бакарни жици
-
Магазин3 часа
Спроведено истражување на 15.000 телефони: Ова се најдоверливите брендови
-
Магазин3 часа
Facebook воведува асистент со вештачка интелигенција за запознавање