Свет
„ADAS“ минатата година измери 859,000 километри сообраќаен метеж во Германија

Германскиот ADAC минатата година објави статистика за сообраќајниот метеж на автопатите. Накратко, ситуацијата е катастрофална. А некои би сакале да се укине самиот месечен билет за јавен превоз кој е речиси единствената алтернатива на автомобилот.
Звучи парадоксално што во Германија, каде вкупната должина на автопатската мрежа е околу 13.200 километри, германскиот автомобилски клуб ADAC измери 859.000 километри метеж во 2024 година – повеќе од 21 пати низ целиот свет долж Екваторот. Но, во земја каде што автопатите некогаш беа синоним за одличен патен сообраќај, ова е тажен факт денес. И збирот од 516.000 прекини, колку што беа забележани минатата година. Вкупната должина на застојот е дури малку пократка отколку во 2023 година, но имаше уште 2.000 прекини и тие вкупно траеја подолго – 448.000 часа. Значи повеќе од 50 години лазење низ стагнација.
За професионалните возачи, Германија стана стапица, вели Свен Кравинкел, сопственик на семејна компанија за камиони од Елсдорф. Ова не само што ги чини возачите нерви, туку и го чини сопственикот на компанијата: камион што е закочен не заработува пари, а платата на возачот оди кај нив. Крачвинкел тврди дека надвор од Германија не е ни приближно толку лошо: во Шпанија или Франција тој проценува дека камионот ќе помине околу 850 километри за еден работен ден, а во Германија ќе има среќа ако успее да помине 500.
Компанијата Елсдорф е во Северна Рајна-Вестфалија. Тоа не е само најнаселената германска покраина, туку според статистиката на ADAC, таа е убедливо најлоша за возачите. Тоа претставува една третина од сообраќајниот метеж во Германија, иако сочинува само 17 отсто од автопатиштата во земјата. Низ оваа провинција не поминува само домашен транспорт, туку и транспорт од исток кон запад на Европа, од север кон југ. Поради толку густ сообраќај, патиштата во таа покраина мора постојано да се реновираат, а тоа изнесува две третини од работите на патиштата!
Крачвинкел го потврдува ова: „Можете да се движите низ Келн, на пример, доцна навечер или навечер, ако сакате да избегнете гужви“. Мораме да планираме за сето тоа, бидејќи за нас сето тоа се трошоците за Баварија (17 проценти) и Баден-Виртемберг (9 проценти) по бројот на прекини. Но, и во однос на вкупната должина на одложувањата (31,5 проценти) и времето поминато во одложувања (34,6 проценти), Северна Рајна-Вестфалија е неприкосновен крал на ужасите на германските автопати.
Соборен е уште еден рекорд од 2023 година: тогаш најдолгиот сообраќаен метеж беше долг „само“ педесет километри, а минатата година имаше еден од над 70 километри. И нема совет за возачите, особено за време на празниците. Апсолутно најлошо е во пресрет на долгите викенди, како што е минатогодишниот петок пред Педесетница на 17 мај (2.500 часа застој на околу 5.200 километри). Инаку, малку полоши денови обично се среда и четврток.
Германскиот ADAC инсистира на тоа дека многу одложувања, особено оние поради работи на патиштата, може донекаде да се ублажат со подобро планирање и побрза работа: на тендерите главниот критериум е редовно цената, а не колку долго ќе трае работата. ADAC, исто така, се приклучи на гласните критики на плановите, првенствено на германските демохристијани (CDU/CSU), за укинување на „Deutschlandticket“, месечен билет за градски и меѓуградски или регионален, воз, автобус и трамвај низ Германија, пренесува Дојче Веле.
Свет
Се родија Ромул и Рем: За прв пат оживеа изумрен вид

За прв пат во историјата, научниците успеаја да вратат во живот изумрен вид – страшниот волк (Aenocyon dirus), предатор кој исчезнал пред околу 12.500 години. Постигнувањето е дело на биотехнолошката компанија Colossal Biosciences од Далас, која го соопшти раѓањето на три младенчиња, создадени со античка ДНК, клонирање и технологија за уредување на гени.
Како изгледаат новите „стари“ волци?
-
-
Два од младенчињата добиле имиња Ромул и Рем, и се родени на 1 октомври 2024 година.
-
SOUND ON. You’re hearing the first howl of a dire wolf in over 10,000 years. Meet Romulus and Remus—the world’s first de-extinct animals, born on October 1, 2024.
The dire wolf has been extinct for over 10,000 years. These two wolves were brought back from extinction using… pic.twitter.com/wY4rdOVFRH
— Colossal Biosciences® (@colossal) April 7, 2025
-
Се работи за хибриден вид што изгледа како изумрениот страшен волк, но генетски се базира на сивиот волк, неговиот најблизок современ роднина.
-
Новите волци имаат пошироки глави, густо светло крзно и посилни вилици, слично на описите од фосилите на нивните праисториски претци.
Научен пробив
-
Генетичарите користеле ДНК од заб стар 13.000 години и череп стар 72.000 години, комбинирајќи ја со технологијата CRISPR за да создадат функционален геном.
-
Со CRISPR се отстранети одредени генски варијанти кај сивиот волк, а заменети со оние карактеристични за страшниот волк.
Нов дом под строга контрола
-
Тројцата волци се сместени на површина од 2.000 хектари, чиешто точно место не е откриено.
-
Областа е заштитена со ограда висока три метри, безбедносен персонал, дронови и надзорни камери.
Што значи ова за иднината?
-
„Оваа пресвртница е само првата од многуте кои докажуваат дека нашите технологии за ‘враќање на изумреното’ функционираат,“ изјави Бен Лам, ко-основач и извршен директор на Colossal.
-
Компанијата работи и на враќање на други изумрени видови, како мамути, со надеж дека ваквите проекти ќе помогнат и за обновување на екосистеми.
Извор: B92
Свет
Најпознатата интернет платформа „YouTube“ изрази сочувство за настраданите во Кочани, Македонија

Најпознатата интернет платформа „YouTube“ на сите корисници кои ќе пристапат од македонски IP адреси изразува сочувство за настраданите во страшната несреќа во Кочани. Пред се голем гест и почит за своите корисници.
Свет
(ВИДЕО) Доналд Трамп ја купи „Tesla Model S“ за 80.000 долари, инаку „Tesla“ скоро забележа пад на продажбата

Иако американскиот претседател Доналд Трамп за време на изборната кампања не го криеше противењето на електричните автомобили и „љубовта“ кон нафтеното лоби, ситуацијата се промени по само неколку месеци…
Веќе во својот прв мандат, Доналд Трамп ги укина строгите стандарди за емисии, ги елиминираше државните стимулации за производство на автомобили со нула емисија и се бореше против бирократијата во Калифорнија, која постави построги стандарди за емисии на гасови за транспорт.
По преземањето на функцијата претседател на САД, тој ја продолжи оваа кампања. Тој, исто така, ги елиминираше стимулациите за 7.500 пристигнувања за купување електрично возило, со цел електричните возила да сочинуваат 50 проценти од вкупната продажба на возила до 2030 година. Трамп, исто така, нареди затворање на 8.000 станици за полнење во владините објекти. Ова беа причините зошто беше уште почудно што Илон Маск, сопственик и претседател на брендот Tesla, најголемиот светски производител на електрични автомобили, се приклучи во поддршката на Трамп.
Маск го поддржа Трамп со 250 милиони долари, а по инаугурацијата доби функција советник во Одделот за владина ефикасност (DOGE). Многу луѓе реагираа негативно на политичката инволвираност на Маск и почнаа да ја бојкотираат Тесла. Регистрациите на Tesla паднаа за 11% во јануари, додека конкурентските брендови се зголемија за 44%. Продажбата на Tesla во Европа паднала за дури 45%, а во Кина за 49%. Тесла изгуби речиси 48% од својата пазарна вредност откако Трамп победи на изборите.
– „Конечно доаѓа „шлагот на тортата“. Доналд Трамп одлучи да го поддржи Илон Маск со купување на електричен автомобил Tesla. Трамп поседуваше еден од четирите паркирани автомобили – Tesla S – пред Белата куќа Трамп рече дека ќе плати за возилото, кое чини 80.000 долари, и дека ќе го користи неговиот персонал. Трамп рече: „Илон Маск вложи сè за да и помогне на нашата нација и прави фантастична работа“. – истакна Маск.
Како поддршка на политиката на претседателот Трамп, Маск истакна дека ќе го удвои производството на возила во САД во рок од две години.
Извор: automagazin.rs
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за сабота (12 април)
-
Кичево6 часа
(ГАЛЕРИЈА) Дечињата од Кичево за радоста од Лазаревото Воскресение
-
Хроника2 дена
(ВИДЕО) Извршниот директор на Сименс со семејството загина во хеликоптерска несреќа во САД
-
Lifestyle2 дена
Природно до најубави велигденски јајца: Четири методи за црвено бојадисување без хемикалии
-
Македонија2 дена
Од ноќеска ново намалување на цената на горивата
-
Lifestyle2 дена
Најевтиниот трик за чистење на патики: Блескаат како нови со состојки што веќе ги имате дома
-
Lifestyle2 дена
Еве колку кафе можете да пиете на ден: „Ниту една шолја повеќе“
-
Хороскоп4 часа
Хороскоп за недела (13 април)