Автомобили
Американците купуваат 1,2 милиони електрични возила годишно

Како што продолжува промената кон електрифицирана иднина, рекордни речиси 1,2 милиони американски купувачи на возила избраа да одат на електричен погон минатата година, според најновите податоци од Кели Блу Бук, компанија за автомобили Кокс. Електричните возила (ЕВ) претставуваат најбрзо растечка категорија на продажба на автомобили, со удел од 7,6% од вкупниот пазар на возила во САД во 2023 година, од 5,9% во 2022 година.
Конкретно, во четвртиот квартал од 2023 година, продажбата на електрични возила достигна рекорд и во однос на обемот и уделот на пазарот, при што продажбата достигна 52% повеќе отколку во четвртиот квартал од 2022 година. Американците купија 317.168 ЕВ помеѓу октомври и крајот на декември 2023 година. што претставува 8, 1% од сите нови продадени автомобили. Просечната цена платена за ново електрично возило во декември 2023 година беше 50.789 долари.
„Американците купија рекордни 1.189.051 електрични возила (ЕВ) минатата година, и очекуваме тој раст да продолжи и во иднина“, рече Стефани Валдез Стрејти, директорка на Industry Insights во Cox Automotive. „Моментумот е силен кога станува збор за ЕВ – повеќе нови производи, повеќе стимулации, повеќе залихи, повеќе лизинг и повеќе инфраструктура – и тој моментум не исчезнува. Паритет на цените на трансакциите помеѓу возилата со внатрешно согорување и електричните возила, исто така, изгледа пореално во наредните години, што претставува добра вест за купувачите кои моментално сметаат дека цените на ЕВ се недостапни. Нашиот тим предвидува дека уделот на електричните возила на вкупниот американски пазар ќе достигне 10% во 2024 година.
Tesla продолжува да доминира на пазарот на електрични возила; 55% од електричните возила што Американците ги купија во 2023 година беа производи на Tesla. Иако таа бројка е намалена од 65% во 2022 година, агресивната кампања на Tesla за намалување на цените и помогна да ја задржи лидерската позиција во 2023 година. поблиску на дофат на повеќе Американци. Всушност, еден од секои три продадени ЕВ во 2023 година беше Tesla Model Y.
Покрај Tesla, другите производители на автомобили, вклучително и германските луксузни брендови, продолжуваат да имаат упориште во играта за електрични возила. Минатата година, 12,5% од сите нови продажби на BMW беа електрични возила. Mercedes-Benz и Audi, исто така, ја зголемија продажбата на електрични возила во 2023 година, со 11,4% и 11,0% од вкупната продажба на брендови, соодветно. Меѓу нелуксузните брендови, Volkswagen води по удел на електрични возила, со 11,5% од неговата продажба во 2023 година.
Секој месец на пазарот на електрични возила влегуваат повеќе нови конкуренти, а Kelley Blue Book проценува дека потрошувачите ќе имаат повеќе од 70 EV опции за избор во следните две години.
Извор: autotech.news
Автомобили
Американските анализи покажуваат дека автоматските менувачи доминираат на нивниот автомобилски пазар

Темата за иднината на рачните менувачи ја допревме и порано, но анализата на најновите податоци од европските пазари, а особено од САД, јасно укажува дека тие полека исчезнуваат од автомобилската сцена.
Трендовите покажуваат дека автоматските менувачи веќе се наметнуваат како доминантен избор, оставајќи го класичниот рачен менувач на маргините. Воведувањето на SUV сегментот, а потоа и ширењето на електричните возила, само го забрза овој процес. Она што започна во САД уште кон крајот на 90-тите, а глобално во првата деценија од 21 век, денес изгледа како неповратна трансформација.
Американскиот пазар, со своите автопатишта и традиција за возила со големи димензии, одамна е предводник во користењето на автоматски менувачи. Првиот масовно достапен автоматски менувач, развиен од „Џенерал Моторс“ уште во 1939 година, ја трасираше патеката. Дека промената е драматична, говорат бројките: во средината на 90-тите години речиси 28% од новите возила сè уште имале рачен менувач, додека денес тој удел се сведе на едвај 0,8%.
Европа долго време одолеваше. Во 2001 година, дури 91% од сите автомобили регистрирани на петте најголеми пазари (Германија, Франција, Велика Британија, Италија и Шпанија) користеа рачен менувач. Дури и кај премиум и луксузните марки, автоматиката тогаш беше ретка и скапа опција. Но, со текот на времето, развојот на технологијата ги намали трошоците, а урбанизацијата и сè погустите сообраќајни метежи го направија автоматскиот менувач попрактично решение.
Не е изненадување што автошколите во најголемите земји на ЕУ сè почесто обучуваат возачи директно на возила со автоматски менувач. Денес, само симболичен дел од часовите е резервиран за рачна контрола.
Податоците го потврдуваат тоа: во 2023 година само 29% од новите автомобили во овие пет европски пазари имале рачен менувач. Кај премиум возилата доминацијата на автоматиката е речиси апсолутна – од 31% во 2001 година, уделот пораснал на 97% во 2024. И кај масовните брендови се забележува радикален пресврт – од едвај 5% во 2001 година на 63% минатата година.
Извор: motor1.com
Автомобили
Volkswagen ја гради иднината на производството со вештачка интелигенција и AWS

Групацијата Volkswagen ја гледа иднината на автомобилската индустрија во вештачката интелигенција и облак технологиите. Компанијата веќе имплементираше AWS cloud решенија во 13 производствени погони на своите брендови Volkswagen, Audi и Volkswagen комерцијални возила, со што постигна значителни заштеди и зголемена ефикасност.
• Благодарение на високата достапност и скалабилност на AWS технологијата, Volkswagen успешно ги премести критичните системи во облакот, намалувајќи го ризикот од застој на производствените линии.
• Стандардизацијата на овие процеси веќе носи заштеди од двоцифрени милиони евра.
Вештачка интелигенција за подобро производство
Моментално, компанијата користи над 1.200 апликации за вештачка интелигенција. Меѓу нив е и системот KI4UPS, кој овозможува брза детекција на потенцијални електронски проблеми на производствените линии. Со помош на Amazon SageMaker, Volkswagen обучува AI модели кои ја подобруваат контролата на квалитетот.
Оптимизација на потрошувачката и одржливост
Значителен напредок е постигнат и во областа на енергетската ефикасност. Во фабриката во Познањ, Полска, вештачката интелигенција ја оптимизира потрошувачката на електрична енергија. Резултатот е намалување на трошоците за енергија за 12 проценти и значително намалување на емисиите на CO₂.
Volkswagen со оваа стратегија ја поставува основата за модерно, ефикасно и поодржливо производство, користејќи ги најновите иновации во облак технологии и вештачка интелигенција.
Извор: Index
Автомобили
Nissan GT-R се пензионира по 18 години – крај на една ера

По цели 18 години производство, Nissan официјално го означи крајот на легендарниот R35 GT-R, откако последниот примерок за јапонскиот пазар излезе од производствената линија во фабриката во Точиги.
• Последниот произведен автомобил е премиум изданието T-Spec во препознатливата боја Midnight Purple, специјално наменето за јапонските клиенти.
• Од своето деби во 2007 година, произведени се приближно 48.000 примероци од овој култен спортски автомобил.
◢◤ありがとう、R35 GT-R ◢◤
世界中のファンとともに駆け抜けたGT-Rが生産終了。
GT-Rは日産の象徴であり、私たちの情熱そのもの。
この伝説は終わりではなく、次なる進化への始まりです。みなさんのGT-Rとの思い出を、 #GTR でぜひ教えてください。#NissanGTR pic.twitter.com/I1ozg4fK35
— 日産自動車株式会社 (@NissanJP) August 27, 2025
Наследство на R35 GT-R
„По 18 извонредни години, R35 GT-R остави неизбришлив белег во автомобилската историја. Неговото наследство е доказ за страста на нашиот тим и лојалноста на клиентите низ целиот свет“, изјави Иван Еспиноза, претседател и извршен директор на Nissan. Тој додаде дека ова не е „конечно збогување“ со GT-R, бидејќи компанијата има цел еден ден повторно да го врати ова име.
• R35 GT-R постави нови стандарди како врвен Grand Tourer, спојувајќи удобност, префинетост и екстремни перформанси.
• Моќноста на моторот низ годините се зголеми од 480 КС на 570 КС, додека верзиите NISMO достигнуваа до 600 КС.
Officially the last R35 GT-R leaving production pic.twitter.com/ieY47FmlQf
— Qrisys (@Qrisys) August 26, 2025
Уникатност и иднина
Една од најголемите карактеристики на GT-R е што секој од произведените 48.000 мотори бил рачно составен од тим од само девет мајстори, познати како „Такуми“, во фабриката во Јокохама.
Иако Nissan сè уште нема објавено конкретен план за наследник, компанијата останува посветена на името GT-R, со визија еден ден да го врати за новата генерација љубители на спортски автомобили.
Извор: Index
-
Кичево2 дена
(ФОТО) Во близина на с.Зајас кичевско, тешко товарно возило излетало од коловоз
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за недела (31 август)
-
Кичево19 часа
(ФОТО) По работната акција, светнаа трибините на градскиот стадион од ФК Напредок
-
Хороскоп14 часа
Месечен Хороскоп (септември 2025)
-
Временска прогноза2 дена
Попоски предмалку истакна важни информации околу временската состојба
-
Скопје2 дена
Полициски службеници спречија ширење на пожар на СЦ Борис Трајковски, евакуирана публиката, девет полициски службеници завршија на токсикологија
-
Спорт2 дена
Германија ја запиша третата последователна победа на Европското првенство, совладувајќи ја убедливо Литванија
-
Автомобили1 ден
Американските анализи покажуваат дека автоматските менувачи доминираат на нивниот автомобилски пазар