Технологија
Apple има огромни проблеми со фабриката за iPhone во централна Кина

Насилниот револт на работниците во најголемата фабрика за iPhone во светот во централна Кина дополнително го попречува снабдувањето и нагласува како строгата политика на земјата за нулта толеранција Ковид ги повредува глобалните технолошки фирми.
Проблемите започнале минатиот месец кога работниците го напуштија фабричкиот кампус во Женгжу, главниот град на провинцијата Хенан, поради страв од Ковид. Поради недостиг на персонал, на работниците им биле понудени бонуси за враќање на работа.
Но, протестите избија оваа недела кога нововработениот персонал рече дека раководството ги прекршило своите ветувања. На работниците, кои се судрија со службениците од обезбедувањето облечени во заштитни одела, на крајот им беше понудена отпремнина за да дадат отказ и да заминат.
Аналитичарите веруваат дека проблемите со кои се соочуваат тајванските компании кои работат со Apple стануваат проблем, кој ќе ги оддалечи сите големи компании од Кина и ќе ги оддалечи во прегратките на Индија. Според некои проценки, немирите кои се случуваат речиси секоја недела го чинат Apple околу 1 милијарда долари од изгубената продажба на iPhone.
Само за време на „black friday“ побарувачката за iPhone 14 беше значително поголема од понудата, а тоа може да влијае и на продажбата што се планира околу Божиќ. Се шпекулира дека моментално има недостиг од околу 30% од потребната количина само на iPhone 14 во продажба.
Apple го префрли производството на iPhone 14 во Индија пред неколку недели и се очекува дека скоро сите компании ќе се преселат од Кина во оваа земја многу брзо.
Извор: edition.cnn.com
Магазин
YouTube тестира нов мобилен изглед – корисниците поделени

YouTube започна со тестирање на нов мобилен интерфејс и промените се толку драстични што веднаш предизвикаа поделени реакции. Некои корисници го поздравуваат новиот изглед како помодерен и почист, додека други го сметаат за „пренатрупан“ и непрактичен.
Поголеми профилни слики и нов распоред
Највидлива новина е големата профилна слика веднаш до насловот на видеото. Имињата на каналите се заменети со @кориснички имиња, што е дел од стратегијата на платформата за истакнување на идентитетот на креаторите.
Копчињата под видеото („ми се допаѓа“, „не ми се допаѓа“, „сподели“, „преземи“, „претплати се“) сега се прикажани само како икони, без текст. Дополнително, ѕвончето за известувања е преместено и сега се наоѓа најнапред во редот со копчиња.
YouTube Shorts под лупа
И во Shorts има промени – копчињата се помали, што на помалите екрани создава проблем за дел од корисниците. Некои велат дека новиот изглед е поелегантен, но други сметаат дека претходниот бил пофункционален.
Стратегија зад редизајнот
Технолошките портали како WebProNews и Android Central истакнуваат дека ова е дел од поширок тренд – YouTube сака да го зајакне визуелниот идентитет на креаторите, за да остане конкурентен со TikTok и Instagram.
Поголемото лого и истакнатата профилна слика треба да ја зголемат препознатливоста и лојалноста на гледачите.
Мешани реакции
На Reddit и другите социјални мрежи, корисниците се поделени:
-
едни велат дека „се губи контекстот“ и дека видливоста на каналите се намалува,
-
други го поздравуваат минималистичкиот пристап, кој ја става содржината во прв план.
Бидејќи ова е сè уште ограничен тест, YouTube ќе ги анализира реакциите пред да донесе одлука дали новиот дизајн ќе стане глобален стандард.
Извор: Benchmark
Магазин
Новата војна на Spotify против музиката со вештачка интелигенција: Кој ќе излезе како победник?

Spotify воведува нови политики за подобра контрола на музиката и спамот генерирани од вештачка интелигенција (AI) на својата платформа. Целта е да се заштитат вистинските уметници и да се зголеми транспарентноста за улогата на AI во создавањето музика.
Промени во политиката за AI музика
Spotify објави значајни измени во однос на AI-генерираната музика и спам содржината. Целта е да се намали бројот на лажни и неавтентични песни, додека компанијата во соработка со DDEX развива индустриски стандард за транспарентно откривање на употребата на вештачка интелигенција во продукцијата.
Новиот пристап бара уметниците поконкретно да етикетираат дали AI е користен за вокали, инструменти или постпродукција, наместо само ознака „со“ или „без AI“. Ова носи поголема јасност и им овозможува на слушателите подобро разбирање на процесот на создавање.
Како ќе се заштитат уметниците?
Spotify воведува политика со која се регулираат клонови на глас и други форми на AI спам. Ова треба да им овозможи на уметниците:
-
полесна заштита од злоупотреба,
-
побрзо решавање на случаи со неовластена содржина,
-
спречување губење на приходи и углед поради AI злоупотреби.
Борба против хаосот во екосистемот
Алатките за вештачка интелигенција овозможија масовно прикачување на спам песни, дупликати и злоупотреба на SEO трикови, што негативно влијае врз приходите и видливоста на вистинските уметници.
За да одговори на ова, Spotify од оваа есен ќе воведе нов филтер кој ќе препознава и означува вакви песни, со нивно исклучување од препораките. Минатата година, компанијата веќе отстрани повеќе од 75 милиони спорни песни, што ја покажува сериозноста на проблемот.
Транспарентност како клуч
Целта на новите правила е да се создаде потранспарентна платформа, каде слушателите ќе знаат кога музиката е создадена со помош на AI.
Ова не само што ја штити автентичноста и заработката на уметниците, туку и им овозможува на слушателите да направат разлика помеѓу вистински уметнички дела и технолошки експерименти.
AI музика и границите на креативноста
Иако Spotify се бори против злоупотребите, не сака да ја ограничи креативната слобода. Примери како The Velvet Sundown, целосно генериран од AI, и понатаму имаат место на платформата.
Spotify испраќа јасна порака: поддршка за иновации и експериментирање со AI, но истовремено и борба против злоупотреби што можат да наштетат на уметниците и заедницата.
Извор: Kurir
Магазин
OpenAI го лансира ChatGPT Go во Индонезија

OpenAI го проширува својот буџетски прифатлив план за претплата, носејќи го ChatGPT Go во Индонезија.
По успешното лансирање во Индија минатиот месец со цена од 5 долари, компанијата сега најавува нова претплата во Индонезија по пониска цена — 4,50 долари месечно.
Што нуди ChatGPT Go?
ChatGPT Go е план од средно ниво, позициониран помеѓу:
-
бесплатната верзија на OpenAI, и
-
премиум планот ChatGPT Plus кој чини 20 долари месечно.
Со овој план, корисниците добиваат:
-
10 пати повисоки лимити за користење во однос на бесплатната верзија,
-
можност за испраќање повеќе прашања и барања,
-
генерирање слики и прикачување датотеки,
-
подобрена меморија на разговорите за поперсонализирани одговори со текот на времето.
Конкуренција со Google
Со овој потег, OpenAI директно влегува во конкуренција со Google, кој неодамна го претстави својот план AI Plus во Индонезија по слична цена.
AI Plus им нуди на корисниците пристап до четботот Gemini 2.5 Pro, како и до креативни алатки за:
-
слики,
-
видео,
-
апликации како Flow, Whisk и Veo 3 Fast.
Очигледно е дека битката за пазарот на AI пакети во Индонезија е веќе започната.
Извор: techcrunch
-
Хроника6 часа
Вчера утро на магистралниот пат Кичево-Охрид се случила трагична сообраќајка каде животот го загуби младо момче од кичевско
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за недела (5 октомври)
-
Хороскоп21 час
Хороскоп за понеделник (6 октомври)
-
Кичево8 часа
Денес се одбележува 82 години од најкрвавата битка кај с.Кленоец кичевско, додека на денешен ден загинал и Јосиф Јосифовски-Свештарот
-
Временска прогноза1 ден
Од утре повторно дождливо време, додека на планините и планинските превои не е изклучена можноста за нов снег
-
Македонија3 часа
Од вечерва горивата со намалена цена за литар