Автомобили
Audi најави промени

Audi претходно потврди дека ќе воведува само електрични возила од 2026 година и постепено ќе ги укине моделите со мотори со внатрешно согорување до 2033 година.
Потврдувајќи ја својата посветеност на електричните возила, Audi планира да произведува возила со нула емисија во сите фабрики од 2029 година, пишува Autoblog.
Ова веќе се случува на локациите Bollinger Hof (Германија) и Брисел (Белгија), а Инголштад (Германија) ќе следи следната година кога Q6 E-Tron ќе излезе од производната лента.
Во следните шест години, производството на електрични возила ќе започне во фабриките во Некарсулм (Германија), Сан Хозе Чиапас (Мексико) и Ѓер (Унгарија). Audi вели дека ќе гради нови фабрики само во региони каде што е потребен дополнителен производствен капацитет. За таа цел, се гради нова производствена локација со партнерот FAW во Чангчун (Кина) за електрични возила базирани на платформата PPE. Изградбата ќе биде завршена до крајот на 2024 година.
Во исто време, Audi до средината на оваа деценија ќе инвестира околу 500 милиони евра за да ги обучи своите вработени за производство на електрични возила ширум светот. Audi постави амбициозна цел да ги преполови годишните трошоци за производство до 2033 година. Постигнувањето на оваа цел ќе биде можно со намалување на сложеноста со повеќе EV модели и помалку со SUS мотори. Од самиот почеток ќе се спроведува поедноставен производствен процес. Q6 E-Tron ќе се составува на истата производна линија како и A4 и A5, а електричните автомобили постепено ќе ги заменуваат моделите на мотори со согорување во наредните години.
Audi веќе го сигнализираше падот на двата автомобили со конвенционален погон откривајќи дека нема намера да ги обнови A1 и Q2 откако моделите од сегашната генерација ќе го завршат својот животен циклус.
Дополнително, заминува суперавтомобилот R8 со V10, додека подостапниот спортски автомобил ТТ исто така умира. A8 најверојатно ќе се трансформира во предводник на EV подоцна оваа деценија, со идни електрични автомобили моделирани по концептите на Audi Sphere. Следниот, наречен Activesphere, премиерно ќе биде прикажан на 26 јануари.
/B92
Автомобили
Колку навистина се поскапи автомобилите?

Последниот бран на поскапувања и инфлација го погоди особено пазарот на автомобили, па некогаш релативно достапните семејни автомобили станаа луксузен производ.
Разликите се уште поголеми кога се гледа во период од 30 години.
Според официјалните податоци на германскиот автомобилски клуб ADAC, автомобилите поскапеле и до 44 отсто во периодот од 2017 до 2022 година, што значително се одразило на продажните резултати и на автомобилскиот пазар во целина. Покрај пандемијата и прекините во испораките и недостигот на нови автомобили, причина секако е и инфлацијата, но една од главните причини се неоправданите поскапувања како и таргетираното исклучување на подостапните модели од понудата, пишува Klix.ba.
Затоа е особено интересно истражувањето на германскиот магазин Т-Онлајн, кој ги споредил денешните цени на автомобилите со оние од 90-тите години на минатиот век.
Се разбира, германскиот бестселер – Volkswagen Golf – беше избран за споредба. Така, во 1991 година за третата генерација на Golf во основната верзија и со најслабиот мотор во Германија требаше да се избројат 10.200 евра, кога цената се претвора од тогашната валута – Дојче марка.
Како што одминуваше времето, цената стануваше сè поголема и повисока, па така во 2012 година основниот голф чинеше 17.000 евра, додека во 2020 година цената достигна речиси 20.000 евра. Секако, голем скок на цените се случи во последните три години, па од почетокот на оваа година најприфатливиот Volkswagen Golf во Германија чини дури 29.560 евра!
Секако, треба да се биде искрен и да се признае дека од техничка страна, Golf 3 и Golf 8 се слични само по име, и дека количината на опрема за удобност и безбедност, како и пасивната безбедност на модерниот компактен, е на многу повисоко ниво отколку кај автомобилите од пред 30 години.
Автомобили
(ВИДЕО) Порше оваа година слави 60 години од моделот 911 и 75 години од брендот

Порше ја слави 60-годишнината од 911, 75-годишнината на брендот и 80-тиот роденден на Волфганг Порше во текот на 2023 година, што значи дека клиентите можат да очекуваат специјални производи за да ги прослават овие јубилеи.
Како дел од прославата на 75-годишнината на марката (моделот 356 Roadster беше прикажан на 8 јуни 1948 година), Porsche подготвува и нов концепт автомобил, но сè уште не ги објавува деталите.
Тизер видеото покажува мистериозен концепт за кој некои шпекулираат дека е целосно електричен.
#Porsche #75YearsPorsche
Le concept sera dévoilé aujourd'hui comme la première des nombreuses célébrations du 75e anniversaire du constructeur automobile, vraisemblablement inspirée de la Porsche 356 originale qui fut le premier modèle du constructeur automobile. pic.twitter.com/vVejAJZSi6— jmkz1 (@jm_kz1) January 25, 2023
Porsche не објави кога ќе го открие новиот концепт, но повеќе детали можеме да очекуваме во наредниот период.
/Autoblog.rs
Автомобили
Ако возите еден од овие автомобили, може да се најдете на мета на крадци

Условите за крадците се покажаа како идеални кај постарите модели.
Помош на патот на германскиот авто клуб (ADAC) беше повикан 1.038 пати минатата година поради украдени катализатори – значително повеќе отколку во претходните години.
Здружението соопшти дека се погодени постари возила со бензински мотори каде што катализаторот е лесно достапен, најмногу во централниот дел на подот на автомобилот.
Крадците ги таргетираат скапите благородни метали како што се платината, паладиумот и родиумот во каталитичките конвертори.
Благородните метали се наоѓаат во секој катализатор. Додуша, само во многу мали количини – но носат и многу пари: килограм родиум, на пример, чини повеќе од 400.000 евра и е значително повреден од златото.
Патната патрола на ADAC регистрирала 77 украдени катализатори во 2018 година, 169 следната година, 420 украдени катализатори преброени во 2020 година, 959 во 2021 година.
Условите за крадците во постарите модели се покажаа како идеални, велат од ADAC. Кај поновите возила, катализаторот се поставува блиску до моторот за побрзо да се доведе до работна температура по „палењето“ и многу потешко се отстранува.
Овие модели беа особено мета на крадците:
• VW Polo III (години на производство од 1994 до 2001 година)
• Opel Astra G (од 1998 до 2005 година)
• Toyota Prius III (од 2009 до 2016 година)
• Mitsubishi Carisma (од 1995 до 2004 година)
• Mitsubishi Space Wagon (од 1998 до 2002 година)
• Сеат Ароса
• VW Lupo
• Хонда Џез
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за сабота (28 јануари)
-
Скопје19 часа
Кичевчанка во Скопје пријавила дека таксист недолично се однесувал и ја допирал по телото
-
Хороскоп12 часа
Хороскоп за недела (29 јануари)
-
Временска прогноза18 часа
Попоски: Рана најава за снежни врнежи, дали февруари ќе биде снежен месец?
-
Временска прогноза2 дена
Засилен северен ветер, наутро ниски температури под нулата, ова е најновата метео анализа
-
Магазин2 дена
Netflix го завршува споделувањето на сметките до март 2023 година
-
Здравје и убавина23 часа
Истражување покажало дека трчањето го продолжува животот
-
Магазин2 дена
Големи отпуштања во Amazon: Одделот за испорака на беспилотни летала на Prime Air е на пат