Следете не

Автомобили

Автомобилски пазар 2023: победници и губитници

Објавено пред

на

Следната 2023 година понудата на автомобили веројатно ќе биде поголема. Ќе се зголеми и попустот за автомобилите со бензински и дизел мотори. На електричните автомобили сепак им се заканува пад на побарувачката.

Изгледите за германските производители на автомобили на пазарот во 2023 година не се розови. Директорот на приватниот институт Centre Automotive Research (CAR) во Дуизбург, Фердинанд Дуденхефер, дури вели дека „сликата е мрачна“ кога станува збор за продажбата на автомобили во Европа.

Мора да се признае, списоците за нарачки се сè уште прилично долги, но според анализата на Дуденхефер, презаситеноста од купувањата на нови автомобили е само затоа што синџирите на снабдување некогаш биле нарушени и недостасувале полупроводници и други важни делови.

Помала понуда со поголеми маржи

Заедно со затворањата за време на пандемијата, се разви посебна ситуација – сите производители направија помалку автомобили од првично планираното, така што понудата се намали ширум светот. А произведеното се продаваше со големи маржи. Големите попусти кои беа нормални во индустријата веќе не постоеја.

„На тоа ќе му дојде крајот во 2023 година“, вели Дуденхефер и објаснува: „Списоците на нарачки ќе се намалат, па клиентот ќе биде робата што се бара. Инфлацијата и високите цени на енергенсите како и рецесијата ќе доведат до блокирање на набавката на нови автомобили. „Во 2023 година носи заживување на попустите за купување автомобили“.

„Европа како губитник“

Дуденхефер смета дека Европа ќе биде губитник. Тој предвидува мало зголемување на набавката на нови автомобили во Германија, но очекува пад на продажбата во Франција, Англија, Италија, како и во Русија како „посебен случај“ во текот на 2023 година.

Спротивно на тоа, тој очекува зголемување на бројот на продадени автомобили во Азија и Северна Америка. Имено, Кина и Соединетите Американски Држави започнаа програми за заживување на економијата кои би можеле да бидат добри и за автомобилската индустрија.

Од САД се заканува опасност

Администрацијата на Бајден го усвои Законот за намалување на инфлацијата, кој предвидува трошење на владата од 430 милијарди долари за период од десет години. Меѓу другото, американската влада му ветува на секој купувач на електричен автомобил намалување на данокот од 7500 долари, доколку автомобилот е произведен во Соединетите Американски Држави.

Слични правила важат и за сите други гранки, а тие мерки се насочени главно кон Кина. Но, германското здружение на банкари проценува дека законот е доволно нејасен што може да ги исклучи и производителите на автомобили од Германија, кои потоа ќе мора да отворат производствени капацитети во САД.

Бум на електрични автомобили

Во Германија значително е зголемен бројот на регистрирани електрични автомобили. Имено, од јуни 2020 година електричните автомобили со цена под 40.000 евра добиваат субвенции од државата во износ од 6.000 евра, а на тоа производителите на автомобили додаваат попуст од 3.000 евра. Така, продажбата на тие автомобили се стимулира со вкупно 9.000 евра. Купувачите на делумно електрични автомобили со таканаречен хибриден погон може да сметаат на премија до 6.750 евра.

Според пресметките на Институтот CAR, до крајот на 2022 година, бројот на овие автомобили би можел да достигне 28 отсто од вкупниот германски пазар. Тоа би биле вкупно 720.000 електрични автомобили, од кои 326.000 се хибридни, а 394.000 целосно електрични.

Се намалуваат субвенциите

Од јануари 2023 година се намалуваат субвенциите, а цената на струјата драстично се зголемува. Олеснување не носи ниту државната „кочница на цената на струјата“ Имено, таа се однесува на 80 отсто од потрошувачката на струја, а полнењето на батериите на електричните автомобили е дополнително оптоварување на енергетскиот биланс на домаќинството.

И производителите на автомобили и еколошките активисти сметаат дека често споменатата „сообраќајна револуција“ е во опасност.

Неповолен ветер од Кина

Во Кина, најголемиот автомобилски пазар во светот, германските производители се изложени на жестока конкуренција. БМВ и Мерцедес таму продаваат повеќе од 30 отсто од своите автомобили. Групацијата Фолксваген продава дури повеќе од 40 отсто од своите автомобили во Кина.

Но, се чини дека формулата за успех на германските производители на автомобили досега во Кина повеќе не функционира кога станува збор за електричниот автомобил. Германскиот весник „Ханделсблат“ објави дека новата кинеска компанија „Хуман Хоризонс“ со својот модел на електричен автомобил „Хифи Х“ е пред конкурентите во сегментот на луксузни автомобили, каде што профитот е најголем. Досега беше домен на Mercedes, BMW и Audi.

Добрата репутација на старите производители ја губи важноста

И во другите сегменти, локалните кинески производители на автомобили како BYD, GAC, Li auto и Nio победуваат на трката со европска конкуренција. Во меѓувреме, германските инженери кои темелно ги тестираат кинеските производи велат дека овие кинески автомобили се квалитетни, но се поевтини.

Даниел Реска, експерт во американската компанија за управување со средства Алијанс Бернштајн, вели дека традиционалната сила и углед на германските производители на автомобили со бензински и дизел мотори не се пренесува автоматски на електричните автомобили. Тој тренд ќе се интензивира во 2023 година.

Извор: Deutsche Welle

Автомобили

Новиот Fiat 500 пристигнува наесен, но веќе се појавија два проблеми

Објавено пред

на

Отсуството на „обичниот“ Fiat 500 сериозно влијае на италијанскиот производител. Моделот, чие производство беше прекинато по 17 години, се очекува да добие наследник оваа есен, но веќе се појавија два потенцијални проблеми: едниот е во форма на Grande Panda, а другиот поради потенцијално високата цена.

Во сенка на заживувањето на брендот Lancia и зајакнувањето на Alfa Romeo, малата 500, која беше профитабилна цели 17 години, остана запоставена. Со нетрпение се очекува неговото враќање, бидејќи електричната Panda предизвикува големи трошоци – ниту производството ниту продажбата не одат според планот.

Panda не може да ја пополни празнината

Празнината што ја остави Fiat 500 е преголема, а сегашната (стара) Panda не може сама да ја пополни. Иако Panda моментално е најевтиниот модел на италијанската марка, таа е „крпеница“ бидејќи е оптоварена со години, пишува Klix.ba.

Доцнењето на Grande Panda

Сепак, враќањето на хибридниот Fiat 500 ќе мора да ги натера Италијанците да бидат пофлексибилни. Во исто време, Fiat го одложува лансирањето на новата Grande Panda во сите европски земји, што е дел од „тивка“ стратегија која само ја продолжува агонијата на брендот.

Ако се оди според планот, новата Panda би требало да пристигне низ ЕУ пред март, а нарачките се веќе отворени, бидејќи новиот Fiat 500 пристигнува од Торино во ноември.

Иконскиот италијански градски автомобил ќе мора што поскоро да го надополни непродадениот волумен на електричниот модел 500 и да ја врати репутацијата што бензинскиот модел ја имаше до пролетта минатата година.

Цената како клучно прашање

Се би можело да се реши доколку цената е прифатлива. Италијанците беа принудени да ја реконструираат платформата на електричниот модел 500 за да вградат мотор со внатрешно согорување и хибриден систем на претходно испразнетиот преден простор. Тоа повлекува дополнителни трошоци кои логично се рефлектираат во продажната цена.

Но, тоа не е единствениот проблем – Grande Panda исто така претставува конкуренција во рамките на истата марка, а двата модели се базираат на ретро дизајн. Најевтиниот 500 Electric во Италија чини 29.500 евра, без еколошки бонус, па Италијанците би морале да ја спуштат цената на најевтиниот хибрид на околу 20.000 евра за да бидат конкурентни.

Дополнително, би морале да ја задржат разликата во однос на механички идентичното Grande Panda од најмалку 3.000 евра. Ефектот на канибализација е неизбежен, а 500 Hybrid ќе биде успешен само кај оние кои го обожаваат стилот на овој мал шармер.

Извор: B92

Прочитај повеќе...

Автомобили

САД размислува за забрана на кинеските возила: Причини и последици

Објавено пред

на

Администрацијата на САД, предводена од претседателот во заминување Џо Бајден, ги финализира правилата кои би можеле практично да ги елиминираат кинеските автомобили и камиони од американскиот пазар.

Потенцијална забрана заради национална безбедност

Според извештаите на „Ројтерс“, Министерството за трговија на САД предложило целосна забрана за клучниот кинески софтвер и хардвер во возилата поврзани на интернет. Забраната би стапила на сила постепено, почнувајќи со возилата произведени во 2027 година (софтвер) и 2029 година (хардвер).

Оваа мерка е мотивирана од стравот од:

  • Масовен надзор: Возилата опремени со камери, микрофони и системи за навигација би можеле да собираат чувствителни податоци за движењата и навиките на граѓаните.
  • Шпионажа и саботажа: Потенцијална злоупотреба на технологијата за хакирање, особено кај автономните возила.

Што се опфаќа со забраната?

Предложените мерки важат не само за кинеските возила, туку и за рускиот софтвер и хардвер. Исклучоци би можеле да се направат за:

  • Тешки комерцијални возила над 4,5 тони: Ова ќе им овозможи на компании како BYD да продолжат со производство на електрични автобуси во Калифорнија.
  • Стар кинески софтвер: Под услов да не се одржува од кинески компании.

Реакции од индустријата

  • Polestar и Volvo: Шведските брендови, во сопственост на кинеската Geely, предупредија дека предложените правила може целосно да го блокираат нивниот пристап до американскиот пазар.
  • Американските производители: Компании како General Motors и Ford би можеле да продолжат да увезуваат одредени возила од Кина доколку се обезбеди соодветно одобрение.
  • Алијансата за автомобилски иновации: Претставувајќи ги гиганти како Toyota, Volkswagen и Hyundai, неуспешно побара дополнителна година за усогласување со новите правила.

Новоизбраниот претседател Трамп

Со стапување на функцијата, Доналд Трамп најавува целосна забрана за увоз на кинески автомобили, но би дозволил нивно производство во САД. Овој чекор е во согласност со претходните политики на администрацијата на Бајден, која воведе високи царини за кинеските електрични возила и санкции за клучни кинески компании како CATL.

Американската стратегија ги рефлектира зголемените тензии со Кина, ставајќи ја националната безбедност како приоритет наспроти економските интереси.

Извор: B92

Прочитај повеќе...

Автомобили

Škoda испорача 926.600 возила на клиентите ширум светот во 2024 година

Објавено пред

на

Чешкиот производител на автомобили ги зголеми испораките на возила за 6,9% во споредба со 2023 година. Најпродавани модели беа Octavia (215.700 возила; + 12,4% на годишно ниво), Kamiq (126.000; + 8,2%) и Fabia, кои забележаа најголем процентен раст од годишно ниво (117.100; + 24,1). % )

Škoda бележи раст првенствено на европските пазари, со најголем апсолутен раст во Германија, Турција, Велика Британија, Полска и Шпанија. Побарувачката на клиентите за целосно електричниот модел Enyaq остана силна, со испорачани 79.500 единици (-2,6% на годишно ниво)

Влегување во 2025 година со најмладото и најсеопфатното портфолио досега: продажбата на ЕВ ќе биде поттикната од новиот целосно електричен компактен SUV Elroq и неодамна лансираниот нов Enyaq, додека SUV Kylaq ќе го поддржи растот во Индија

– Škoda Auto постигна одлични перформанси во 2024 година, испорачувајќи 926.600 возила на клиентите ширум светот – зголемување од 6,9% во споредба со претходната година и покрај многу динамичното пазарно опкружување. Германија остана најголемиот пазар на компанијата со испорачани 187.100 возила, што претставува зголемување од 29.200 автомобили во споредба со 2023 година. Значителен апсолутен раст е забележан и во Турција (8.600), Обединетото Кралство (8.400), Полска (7.500) и Шпанија (6.200). Редизајнираната Octavia го задржа статусот на најпродаван модел на марката Škoda, со испорачани 215.700 единици (+12,4%). И покрај зголемената конкуренција и забавувањето на побарувачката за целосно електрични возила низ индустријата, серијата Enyaq го привлече вниманието на купувачите. Škoda продолжи со глобално ажурирање на салоните во согласност со својот нов корпоративен идентитет, трансформирајќи повеќе од 230 салони до денес. Влегувајќи во 2025 година, брендот е подготвен за понатамошен раст со своето најмладо и најсеопфатно портфолио на производи досега, кое опфаќа 12 серии на модели. Тука спаѓаат целосно електричниот и достапен SUV Elroq, новиот, популарен Enyaq и компактниот теренец Kylaq, кои треба да ја зголемат продажбата на индискиот пазар.

– „Возбудливо е да се види позитивниот одговор на клиентите што резултираше со раст на нашите пратки во 2024 година и покрај нестабилното пазарно опкружување. Со нови или освежени модели во нашето портфолио, благодарен сум на сите мои колеги во Škoda кои ги дизајнираат, градат и продаваат нашите автомобили, како и на секојдневните истражувачи и нивните семејства кои ги прават дел од нивниот живот. Нашите клучни европски пазари се силни благодарение на извонредниот дизајн, напредната безбедност и другите карактеристики и секогаш нудат нешто повеќе во секој модел. Во основата на овие предности е нашата стратегија да им понудиме на клиентите избор на погонски единици во оваа ера на транзиција: бензински и дизел мотори со внатрешно согорување, благи и plug-in хибриди и целосно електрични модели. Нашиот успех во испораката во 2024 година е најдобрата подготовка што можеме да ја имаме за уште една предизвикувачка година и следната фаза на раст на нашата стратегија за интернационализација во Индија, АСЕАН и Блискиот Исток. Додека се подготвуваме да прославиме 130 години постоење оваа година, Škoda Auto е на вистинскиот пат“.

Клаус Зелмер, извршен директор на Škoda Auto

„Во 2024 година, забележавме раст од 6,9% на глобалните испораки на годишно ниво, главно поттикнат од нашето проширено и ажурирано портфолио. Постапивме особено добро на нашите клучни пазари во Западна и Источна Европа. Гледајќи ја нашата палета на модели, нашата ажурирана Octavia и новата генерација модели Superb и Kodiaq постигнаа значителни зголемувања. Целосно електричното семејство Enyaq го продолжи своето успешно патување во 2024 година со речиси 80.000 испораки ширум светот, заземајќи ги првите места во регистрациите на електрични возила на неколку европски пазари. Дополнително, повеќе од 20.000 нарачки за нашиот нов електричен компактен SUV Elroq беа примени до крајот на годината. Во однос на оптимизирање на корисничкото искуство, интензивно работевме на подобрување на апликацијата MyŠkoda и дополнително проширување на нашите дигитални услуги како што се Pay to Park и Pay to Fuel. Воведувањето на нашето глобално освежување на салоните продолжи додека го прикажуваме нашиот нов корпоративен идентитет во над 230 салони до денес.

Мартин Јан, член на одборот на Škoda Auto за продажба и маркетинг

„Континуираната силна побарувачка за нашите модели е основата на нашата долгорочна финансиска стабилност, што ни овозможува да ги направиме потребните инвестиции во иднината на компанијата и да ја обезбедиме нашата долгорочна конкурентност. Нашата примарна цел е дополнително да ја подобриме ефикасноста и продуктивноста и да продолжиме со успешната имплементација на нашата програма Next Level Efficiency+. Овој пристап е неопходен за решавање на тековните задачи и предизвици кои претстојат, како што се построги даноци за емисиите во Европа. Ќе продолжиме да имаме корист од блиската соработка во рамките на групацијата Volkswagen и да ги максимизираме синергиите со Core Brand Group“.

Škoda Auto испорачува до клиентите во 2024 година (во единици, заокружено, по модел; +/- во проценти во споредба со 2023 година):

Škoda Octavia 215.700; +12,4%

Škoda Kamiq 126.000; +8,2%

Škoda Fabia 117.100; +24,1%

Škoda Kodiaq 114.500; +8,1%

Škoda Karoq 109.400; +9,3%

Škoda Enyaq 79.500; -2,6%

Škoda Superb 72.800; +7,9%

Škoda Scala 56.300; -10,0%

Škoda Kushaq 19.300; -27,4%

Škoda Slavia 16.000; -19,6%

Извор: Skoda

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Култура7 часа

БОГ СЕ ЈАВИ, НАВИСТИНА СЕ ЈАВИ! – За многу години!

Кога Господ Исус наврши триесет години од телесното раѓање, го започна Својот учителски и спасителен подвиг. И самиот почеток на...

Хороскоп8 часа

Празничен Хороскоп за недела (19 јануари)

ОВЕН Нови можности се на повидок и шанса за подобрување на вашата финансиска состојба. Иновациите кои ги изнесувате ќе бидат...

Македонија9 часа

Полициски службеник примил поткуп, на странката и ветил побрзо издавање на патна исправа, со тоа сторил кривично дело казниво по чл. 357 од КЗ

Единицата за корупција при Одделот за сузбивање на организиран и сериозен криминал во кординација со Секторот за економски криминал и...

Кичево16 часа

Во Кичево до сега 36 верници пријавени, кои ќе се обидат да го пронајдат Чесниот Крст за утрешниот празник Богојавлениe

До сега 36 пријавени верници утре ќе се обидат да го фатат Крстот што ќе биде положен во градскиот базен...

Македонија18 часа

(ВО ЖИВО) „2S Студио“ по девети пат утре ќе го пренесува големиот празничен спектакл во Охрид по повод „Богојавление Водици 2025“

Се ѐ спремно за најголемиот православен спектакл во Охрид „Богојавление Водици“. Традицинално по девети пат, тимот на Livestream.mk предводен од...

Автомобили19 часа

Новиот Fiat 500 пристигнува наесен, но веќе се појавија два проблеми

Отсуството на „обичниот“ Fiat 500 сериозно влијае на италијанскиот производител. Моделот, чие производство беше прекинато по 17 години, се очекува...

Lifestyle19 часа

Како да ги загреете тестенините и да ги одржувате вкусни, дури и во микробранова печка

Понекогаш се случува да зготвите премногу тестенини за ручек или вечера, па да имате остатоци за следниот ден. Тестенините можат...

Lifestyle19 часа

Три знаци на депресија кај кучињата: Како да го препознаете и помогнете на вашиот миленик

Не само што зимата може да го промени вашето расположение, туку таа може да влијае и на вашето куче. Според...

Lifestyle19 часа

Растенија кои носат среќа во 2025 година

Нова година, нови почетоци! Ако сакате да започнете со позитивна енергија и среќа, едноставен начин да го направите тоа е...

Lifestyle19 часа

Овие намирници го зголемуваат ризикот од деменција

Лекарите предвидуваат дека бројот на нови случаи на деменција во САД ќе се удвои до 2060 година, што значи дека...

НАЈЧИТАНИ