Автомобили
Автомобилски пазар 2023: победници и губитници

Следната 2023 година понудата на автомобили веројатно ќе биде поголема. Ќе се зголеми и попустот за автомобилите со бензински и дизел мотори. На електричните автомобили сепак им се заканува пад на побарувачката.
Изгледите за германските производители на автомобили на пазарот во 2023 година не се розови. Директорот на приватниот институт Centre Automotive Research (CAR) во Дуизбург, Фердинанд Дуденхефер, дури вели дека „сликата е мрачна“ кога станува збор за продажбата на автомобили во Европа.
Мора да се признае, списоците за нарачки се сè уште прилично долги, но според анализата на Дуденхефер, презаситеноста од купувањата на нови автомобили е само затоа што синџирите на снабдување некогаш биле нарушени и недостасувале полупроводници и други важни делови.
Помала понуда со поголеми маржи
Заедно со затворањата за време на пандемијата, се разви посебна ситуација – сите производители направија помалку автомобили од првично планираното, така што понудата се намали ширум светот. А произведеното се продаваше со големи маржи. Големите попусти кои беа нормални во индустријата веќе не постоеја.
„На тоа ќе му дојде крајот во 2023 година“, вели Дуденхефер и објаснува: „Списоците на нарачки ќе се намалат, па клиентот ќе биде робата што се бара. Инфлацијата и високите цени на енергенсите како и рецесијата ќе доведат до блокирање на набавката на нови автомобили. „Во 2023 година носи заживување на попустите за купување автомобили“.
„Европа како губитник“
Дуденхефер смета дека Европа ќе биде губитник. Тој предвидува мало зголемување на набавката на нови автомобили во Германија, но очекува пад на продажбата во Франција, Англија, Италија, како и во Русија како „посебен случај“ во текот на 2023 година.
Спротивно на тоа, тој очекува зголемување на бројот на продадени автомобили во Азија и Северна Америка. Имено, Кина и Соединетите Американски Држави започнаа програми за заживување на економијата кои би можеле да бидат добри и за автомобилската индустрија.
Од САД се заканува опасност
Администрацијата на Бајден го усвои Законот за намалување на инфлацијата, кој предвидува трошење на владата од 430 милијарди долари за период од десет години. Меѓу другото, американската влада му ветува на секој купувач на електричен автомобил намалување на данокот од 7500 долари, доколку автомобилот е произведен во Соединетите Американски Држави.
Слични правила важат и за сите други гранки, а тие мерки се насочени главно кон Кина. Но, германското здружение на банкари проценува дека законот е доволно нејасен што може да ги исклучи и производителите на автомобили од Германија, кои потоа ќе мора да отворат производствени капацитети во САД.
Бум на електрични автомобили
Во Германија значително е зголемен бројот на регистрирани електрични автомобили. Имено, од јуни 2020 година електричните автомобили со цена под 40.000 евра добиваат субвенции од државата во износ од 6.000 евра, а на тоа производителите на автомобили додаваат попуст од 3.000 евра. Така, продажбата на тие автомобили се стимулира со вкупно 9.000 евра. Купувачите на делумно електрични автомобили со таканаречен хибриден погон може да сметаат на премија до 6.750 евра.
Според пресметките на Институтот CAR, до крајот на 2022 година, бројот на овие автомобили би можел да достигне 28 отсто од вкупниот германски пазар. Тоа би биле вкупно 720.000 електрични автомобили, од кои 326.000 се хибридни, а 394.000 целосно електрични.
Се намалуваат субвенциите
Од јануари 2023 година се намалуваат субвенциите, а цената на струјата драстично се зголемува. Олеснување не носи ниту државната „кочница на цената на струјата“ Имено, таа се однесува на 80 отсто од потрошувачката на струја, а полнењето на батериите на електричните автомобили е дополнително оптоварување на енергетскиот биланс на домаќинството.
И производителите на автомобили и еколошките активисти сметаат дека често споменатата „сообраќајна револуција“ е во опасност.
Неповолен ветер од Кина
Во Кина, најголемиот автомобилски пазар во светот, германските производители се изложени на жестока конкуренција. БМВ и Мерцедес таму продаваат повеќе од 30 отсто од своите автомобили. Групацијата Фолксваген продава дури повеќе од 40 отсто од своите автомобили во Кина.
Но, се чини дека формулата за успех на германските производители на автомобили досега во Кина повеќе не функционира кога станува збор за електричниот автомобил. Германскиот весник „Ханделсблат“ објави дека новата кинеска компанија „Хуман Хоризонс“ со својот модел на електричен автомобил „Хифи Х“ е пред конкурентите во сегментот на луксузни автомобили, каде што профитот е најголем. Досега беше домен на Mercedes, BMW и Audi.
Добрата репутација на старите производители ја губи важноста
И во другите сегменти, локалните кинески производители на автомобили како BYD, GAC, Li auto и Nio победуваат на трката со европска конкуренција. Во меѓувреме, германските инженери кои темелно ги тестираат кинеските производи велат дека овие кинески автомобили се квалитетни, но се поевтини.
Даниел Реска, експерт во американската компанија за управување со средства Алијанс Бернштајн, вели дека традиционалната сила и углед на германските производители на автомобили со бензински и дизел мотори не се пренесува автоматски на електричните автомобили. Тој тренд ќе се интензивира во 2023 година.
Извор: Deutsche Welle
Автомобили
Lamborghini го одложи првиот електричен модел до 2029 година

Иако Lamborghini со ентузијазам го промовира својот хибриден суперспортски автомобил Revuelta, нивниот прв целосно електричен модел, Lanzador, нема да биде подготвен за производство пред 2029 година.
Причини за одложувањето
Се претпоставува дека падот на побарувачката за електрични автомобили е клучната причина за одложувањето. Lamborghini се приклучува на листата на компании кои решија да ги одложат своите електрични модели, поради нестабилноста на пазарот и долгорочните предизвици.
Изјава на извршниот директор
Првиот човек на компанијата, Стефан Винкелман, потврди дека концептот на електричниот GT четирисед Lanzador, претставен минатата година, нема да започне со сериско производство пред 2029 година, што е 12 месеци одложување според првичните планови.
Во изјавата, Винкелман додаде дека компанијата сè повеќе размислува за употреба на синтетички горива, бидејќи верува дека суперспортските автомобили на електричен погон немаат долг рок на одржливост.
Поглед кон иднината
Дополнителна јасност околу иднината на индустријата и стратегијата на Lamborghini се очекува по конечната одлука на Европската унија за забрана на производство и продажба на возила со мотори со внатрешно согорување (ICE).
Извор: Index
Автомобили
По нивното автомобилско стратешко партнерство, дали производителите на автомобили „Honda“ и „Nissan“ ќе се спојат?

Јапонските производители на автомобили „Нисан Мотор“ и „Хонда Мотор“ наводно планираат да започнат преговори за спојување за подобра конкуренција во глобалната автомобилска индустрија која брзо се менува, објави во вторникот весникот „Никеи“ преку нивниот медиум nikkei.com
„Honda“ и „Nissan“ размислуваат да работат под холдинг компанија и наскоро ќе потпишат меморандум за разбирање, се вели во извештајот. Тие, исто така, сакаат на крајот да го доведат Mitsubishi Motors, во кој Nissan е најголем акционер со 24% удел, под холдинг компанија.
Комбинираната компанија Nissan-Honda-Mitsubishi би значела повеќе од 8 милиони продажби на возила годишно, според Nikkei. Тоа ќе ја стави компанијата меѓу најголемите светски производители на автомобили, но сепак под колегата јапонски производител на автомобили Toyota Motor, со 11,2 милиони во 2023 година, како и германскиот производител на автомобили Volkswagen, кој објави продажба од 9,2 милиони возила минатата година.
Japanese automakers Nissan Motor and Honda Motor reportedly plan to enter into negotiations for a merger, the Nikkei newspaper reports. https://t.co/RW4oSgykrE
— NBC News (@NBCNews) December 17, 2024
Во слични изјави, Honda и Nissan ниту ја потврдија ниту ја демантираа пријавата: „Пријавената содржина не беше објавена од нашата компанија“, рече Хонда. „Како што беше најавено во март оваа година, Honda и Nissan истражуваат различни можности за идна соработка, искористувајќи ги меѓусебните силни страни. Ќе ги известиме нашите засегнати страни за какви било ажурирања во соодветно време“.
Извештајот за спојување следи откако двата јапонски производители на автомобили формираа стратешко партнерство на почетокот на оваа година за заеднички автомобилски компоненти и софтвер.
Таквото поврзување би било најголемото спојување на автомобилската индустрија откако Fiat Chrysler се здружи со француската PSA Groupe за да го формира Stellantis во јануари 2021 година.
Авто-консултантите и другите експерти неодамна повикаа на повеќе спојувања и превземања за да ги споделат трошоците и подобро да се натпреваруваат со брзорастечките кинески производители на автомобили, како и со американскиот лидер на целосно електрични возила Тесла.
Акциите на Honda со кои се тргува во САД пораснаа за околу 2% во пладневното тргување во вторникот. Акциите на Nissan скокнаа за повеќе од 11% на отворениот пазар.
Извор: nikkei.com
Автомобили
Електричните возила и plug-in хибридите покажуваат повеќе дефекти од бензинските автомобили

Новата студија на Consumer Reports, спроведена врз повеќе од 300.000 автомобили, открива дека електричните возила и plug-in хибридите имаат значително повеќе технички проблеми во споредба со традиционалните автомобили со мотори со внатрешно согорување.
- Електричните автомобили имаат во просек 42% повеќе дефекти.
- Plug-in хибридите забележуваат дури 70% повеќе проблеми во однос на бензинските возила.
Причини за дефектите
Главната причина за овие проблеми е тоа што технологијата на електричните возила е релативно нова. Аналитичарот Стивен Елек од Consumer Reports истакнува дека:
- Електричните автомобили имаат дефекти што варираат од мали, како што се шкрипење на сопирачките и дефекти на внатрешните компоненти, до посериозни проблеми со батериите, моторите и погонските системи.
- Plug-in хибридите се особено проблематични поради нивната комплексност, која произлегува од користењето на два различни погонски системи: електричен мотор и мотор со внатрешно согорување.
Од друга страна, традиционалните хибриди, кои со текот на времето беа значително подобрени, покажуваат доверливост слична на бензинските автомобили.
Ризици од пожар кај електричните возила
Студијата посочува и на потенцијалните опасности од пожари кај електричните автомобили, предизвикани од батериите што содржат литиум и други хемикалии.
- Овие батерии можат да испуштаат токсични гасови при согорување, што може да предизвика оштетување на респираторниот систем.
- Гаснењето на пожарите кај електричните возила бара специјализирана опрема, што ја комплицира ситуацијата.
Доверливост на автомобилските марки
Во поглед на доверливоста:
- Toyota се истакнува како најсигурен производител.
- Rivian, американски бренд за електрични возила, има најнизок рејтинг поради предизвиците со новите технологии.
Извор: B92
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за среда (18 декември)
-
Хороскоп14 часа
Хороскоп за четврток (19 декември)
-
Кичево2 дена
Кичево се спрема за најубавите празнични денови од годината, плоштадот ќе биде украсен со најубавата „Витлеемската Пештера“ и огромна елка со многу подароци и лампиони
-
Кичево2 дена
Соопштение од кичевската црква Св.Петар и Павле по повод благословување и осветување на славските колачи за големиот ден Св.Николај Мирликијски
-
Кичево21 час
Дедо Мраз пристигна во Кичево, на голема радост на најмилите
-
Временска прогноза2 дена
Еве какво време не очекува викендот пред нас
-
Автомобили2 дена
По нивното автомобилско стратешко партнерство, дали производителите на автомобили „Honda“ и „Nissan“ ќе се спојат?
-
Култура19 часа
Пред нас е големиот празник Св.Никола, светоцот заштитник на децата, сиромашните и работниците, за многу години најчестата слава во македонските домови!