Автомобили
Автомобилски пазар 2023: победници и губитници

Следната 2023 година понудата на автомобили веројатно ќе биде поголема. Ќе се зголеми и попустот за автомобилите со бензински и дизел мотори. На електричните автомобили сепак им се заканува пад на побарувачката.
Изгледите за германските производители на автомобили на пазарот во 2023 година не се розови. Директорот на приватниот институт Centre Automotive Research (CAR) во Дуизбург, Фердинанд Дуденхефер, дури вели дека „сликата е мрачна“ кога станува збор за продажбата на автомобили во Европа.
Мора да се признае, списоците за нарачки се сè уште прилично долги, но според анализата на Дуденхефер, презаситеноста од купувањата на нови автомобили е само затоа што синџирите на снабдување некогаш биле нарушени и недостасувале полупроводници и други важни делови.
Помала понуда со поголеми маржи
Заедно со затворањата за време на пандемијата, се разви посебна ситуација – сите производители направија помалку автомобили од првично планираното, така што понудата се намали ширум светот. А произведеното се продаваше со големи маржи. Големите попусти кои беа нормални во индустријата веќе не постоеја.
„На тоа ќе му дојде крајот во 2023 година“, вели Дуденхефер и објаснува: „Списоците на нарачки ќе се намалат, па клиентот ќе биде робата што се бара. Инфлацијата и високите цени на енергенсите како и рецесијата ќе доведат до блокирање на набавката на нови автомобили. „Во 2023 година носи заживување на попустите за купување автомобили“.
„Европа како губитник“
Дуденхефер смета дека Европа ќе биде губитник. Тој предвидува мало зголемување на набавката на нови автомобили во Германија, но очекува пад на продажбата во Франција, Англија, Италија, како и во Русија како „посебен случај“ во текот на 2023 година.
Спротивно на тоа, тој очекува зголемување на бројот на продадени автомобили во Азија и Северна Америка. Имено, Кина и Соединетите Американски Држави започнаа програми за заживување на економијата кои би можеле да бидат добри и за автомобилската индустрија.
Од САД се заканува опасност
Администрацијата на Бајден го усвои Законот за намалување на инфлацијата, кој предвидува трошење на владата од 430 милијарди долари за период од десет години. Меѓу другото, американската влада му ветува на секој купувач на електричен автомобил намалување на данокот од 7500 долари, доколку автомобилот е произведен во Соединетите Американски Држави.
Слични правила важат и за сите други гранки, а тие мерки се насочени главно кон Кина. Но, германското здружение на банкари проценува дека законот е доволно нејасен што може да ги исклучи и производителите на автомобили од Германија, кои потоа ќе мора да отворат производствени капацитети во САД.
Бум на електрични автомобили
Во Германија значително е зголемен бројот на регистрирани електрични автомобили. Имено, од јуни 2020 година електричните автомобили со цена под 40.000 евра добиваат субвенции од државата во износ од 6.000 евра, а на тоа производителите на автомобили додаваат попуст од 3.000 евра. Така, продажбата на тие автомобили се стимулира со вкупно 9.000 евра. Купувачите на делумно електрични автомобили со таканаречен хибриден погон може да сметаат на премија до 6.750 евра.
Според пресметките на Институтот CAR, до крајот на 2022 година, бројот на овие автомобили би можел да достигне 28 отсто од вкупниот германски пазар. Тоа би биле вкупно 720.000 електрични автомобили, од кои 326.000 се хибридни, а 394.000 целосно електрични.
Се намалуваат субвенциите
Од јануари 2023 година се намалуваат субвенциите, а цената на струјата драстично се зголемува. Олеснување не носи ниту државната „кочница на цената на струјата“ Имено, таа се однесува на 80 отсто од потрошувачката на струја, а полнењето на батериите на електричните автомобили е дополнително оптоварување на енергетскиот биланс на домаќинството.
И производителите на автомобили и еколошките активисти сметаат дека често споменатата „сообраќајна револуција“ е во опасност.
Неповолен ветер од Кина
Во Кина, најголемиот автомобилски пазар во светот, германските производители се изложени на жестока конкуренција. БМВ и Мерцедес таму продаваат повеќе од 30 отсто од своите автомобили. Групацијата Фолксваген продава дури повеќе од 40 отсто од своите автомобили во Кина.
Но, се чини дека формулата за успех на германските производители на автомобили досега во Кина повеќе не функционира кога станува збор за електричниот автомобил. Германскиот весник „Ханделсблат“ објави дека новата кинеска компанија „Хуман Хоризонс“ со својот модел на електричен автомобил „Хифи Х“ е пред конкурентите во сегментот на луксузни автомобили, каде што профитот е најголем. Досега беше домен на Mercedes, BMW и Audi.
Добрата репутација на старите производители ја губи важноста
И во другите сегменти, локалните кинески производители на автомобили како BYD, GAC, Li auto и Nio победуваат на трката со европска конкуренција. Во меѓувреме, германските инженери кои темелно ги тестираат кинеските производи велат дека овие кинески автомобили се квалитетни, но се поевтини.
Даниел Реска, експерт во американската компанија за управување со средства Алијанс Бернштајн, вели дека традиционалната сила и углед на германските производители на автомобили со бензински и дизел мотори не се пренесува автоматски на електричните автомобили. Тој тренд ќе се интензивира во 2023 година.
Извор: Deutsche Welle
Автомобили
Колку навистина се поскапи автомобилите?

Последниот бран на поскапувања и инфлација го погоди особено пазарот на автомобили, па некогаш релативно достапните семејни автомобили станаа луксузен производ.
Разликите се уште поголеми кога се гледа во период од 30 години.
Според официјалните податоци на германскиот автомобилски клуб ADAC, автомобилите поскапеле и до 44 отсто во периодот од 2017 до 2022 година, што значително се одразило на продажните резултати и на автомобилскиот пазар во целина. Покрај пандемијата и прекините во испораките и недостигот на нови автомобили, причина секако е и инфлацијата, но една од главните причини се неоправданите поскапувања како и таргетираното исклучување на подостапните модели од понудата, пишува Klix.ba.
Затоа е особено интересно истражувањето на германскиот магазин Т-Онлајн, кој ги споредил денешните цени на автомобилите со оние од 90-тите години на минатиот век.
Се разбира, германскиот бестселер – Volkswagen Golf – беше избран за споредба. Така, во 1991 година за третата генерација на Golf во основната верзија и со најслабиот мотор во Германија требаше да се избројат 10.200 евра, кога цената се претвора од тогашната валута – Дојче марка.
Како што одминуваше времето, цената стануваше сè поголема и повисока, па така во 2012 година основниот голф чинеше 17.000 евра, додека во 2020 година цената достигна речиси 20.000 евра. Секако, голем скок на цените се случи во последните три години, па од почетокот на оваа година најприфатливиот Volkswagen Golf во Германија чини дури 29.560 евра!
Секако, треба да се биде искрен и да се признае дека од техничка страна, Golf 3 и Golf 8 се слични само по име, и дека количината на опрема за удобност и безбедност, како и пасивната безбедност на модерниот компактен, е на многу повисоко ниво отколку кај автомобилите од пред 30 години.
Автомобили
(ВИДЕО) Порше оваа година слави 60 години од моделот 911 и 75 години од брендот

Порше ја слави 60-годишнината од 911, 75-годишнината на брендот и 80-тиот роденден на Волфганг Порше во текот на 2023 година, што значи дека клиентите можат да очекуваат специјални производи за да ги прослават овие јубилеи.
Како дел од прославата на 75-годишнината на марката (моделот 356 Roadster беше прикажан на 8 јуни 1948 година), Porsche подготвува и нов концепт автомобил, но сè уште не ги објавува деталите.
Тизер видеото покажува мистериозен концепт за кој некои шпекулираат дека е целосно електричен.
#Porsche #75YearsPorsche
Le concept sera dévoilé aujourd'hui comme la première des nombreuses célébrations du 75e anniversaire du constructeur automobile, vraisemblablement inspirée de la Porsche 356 originale qui fut le premier modèle du constructeur automobile. pic.twitter.com/vVejAJZSi6— jmkz1 (@jm_kz1) January 25, 2023
Porsche не објави кога ќе го открие новиот концепт, но повеќе детали можеме да очекуваме во наредниот период.
/Autoblog.rs
Автомобили
Ако возите еден од овие автомобили, може да се најдете на мета на крадци

Условите за крадците се покажаа како идеални кај постарите модели.
Помош на патот на германскиот авто клуб (ADAC) беше повикан 1.038 пати минатата година поради украдени катализатори – значително повеќе отколку во претходните години.
Здружението соопшти дека се погодени постари возила со бензински мотори каде што катализаторот е лесно достапен, најмногу во централниот дел на подот на автомобилот.
Крадците ги таргетираат скапите благородни метали како што се платината, паладиумот и родиумот во каталитичките конвертори.
Благородните метали се наоѓаат во секој катализатор. Додуша, само во многу мали количини – но носат и многу пари: килограм родиум, на пример, чини повеќе од 400.000 евра и е значително повреден од златото.
Патната патрола на ADAC регистрирала 77 украдени катализатори во 2018 година, 169 следната година, 420 украдени катализатори преброени во 2020 година, 959 во 2021 година.
Условите за крадците во постарите модели се покажаа како идеални, велат од ADAC. Кај поновите возила, катализаторот се поставува блиску до моторот за побрзо да се доведе до работна температура по „палењето“ и многу потешко се отстранува.
Овие модели беа особено мета на крадците:
• VW Polo III (години на производство од 1994 до 2001 година)
• Opel Astra G (од 1998 до 2005 година)
• Toyota Prius III (од 2009 до 2016 година)
• Mitsubishi Carisma (од 1995 до 2004 година)
• Mitsubishi Space Wagon (од 1998 до 2002 година)
• Сеат Ароса
• VW Lupo
• Хонда Џез
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за сабота (28 јануари)
-
Скопје11 часа
Кичевчанка во Скопје пријавила дека таксист недолично се однесувал и ја допирал по телото
-
Хороскоп4 часа
Хороскоп за недела (29 јануари)
-
Кичево2 дена
Најбараните производи сега на акција во АТВА Маркети
-
Временска прогноза11 часа
Попоски: Рана најава за снежни врнежи, дали февруари ќе биде снежен месец?
-
Магазин2 дена
Netflix го завршува споделувањето на сметките до март 2023 година
-
Временска прогноза1 ден
Засилен северен ветер, наутро ниски температури под нулата, ова е најновата метео анализа
-
Здравје и убавина15 часа
Истражување покажало дека трчањето го продолжува животот