Следете не

Автомобили

Автомобилски пазар 2023: победници и губитници

Објавено пред

на

Следната 2023 година понудата на автомобили веројатно ќе биде поголема. Ќе се зголеми и попустот за автомобилите со бензински и дизел мотори. На електричните автомобили сепак им се заканува пад на побарувачката.

Изгледите за германските производители на автомобили на пазарот во 2023 година не се розови. Директорот на приватниот институт Centre Automotive Research (CAR) во Дуизбург, Фердинанд Дуденхефер, дури вели дека „сликата е мрачна“ кога станува збор за продажбата на автомобили во Европа.

Мора да се признае, списоците за нарачки се сè уште прилично долги, но според анализата на Дуденхефер, презаситеноста од купувањата на нови автомобили е само затоа што синџирите на снабдување некогаш биле нарушени и недостасувале полупроводници и други важни делови.

Помала понуда со поголеми маржи

Заедно со затворањата за време на пандемијата, се разви посебна ситуација – сите производители направија помалку автомобили од првично планираното, така што понудата се намали ширум светот. А произведеното се продаваше со големи маржи. Големите попусти кои беа нормални во индустријата веќе не постоеја.

„На тоа ќе му дојде крајот во 2023 година“, вели Дуденхефер и објаснува: „Списоците на нарачки ќе се намалат, па клиентот ќе биде робата што се бара. Инфлацијата и високите цени на енергенсите како и рецесијата ќе доведат до блокирање на набавката на нови автомобили. „Во 2023 година носи заживување на попустите за купување автомобили“.

„Европа како губитник“

Дуденхефер смета дека Европа ќе биде губитник. Тој предвидува мало зголемување на набавката на нови автомобили во Германија, но очекува пад на продажбата во Франција, Англија, Италија, како и во Русија како „посебен случај“ во текот на 2023 година.

Спротивно на тоа, тој очекува зголемување на бројот на продадени автомобили во Азија и Северна Америка. Имено, Кина и Соединетите Американски Држави започнаа програми за заживување на економијата кои би можеле да бидат добри и за автомобилската индустрија.

Од САД се заканува опасност

Администрацијата на Бајден го усвои Законот за намалување на инфлацијата, кој предвидува трошење на владата од 430 милијарди долари за период од десет години. Меѓу другото, американската влада му ветува на секој купувач на електричен автомобил намалување на данокот од 7500 долари, доколку автомобилот е произведен во Соединетите Американски Држави.

Слични правила важат и за сите други гранки, а тие мерки се насочени главно кон Кина. Но, германското здружение на банкари проценува дека законот е доволно нејасен што може да ги исклучи и производителите на автомобили од Германија, кои потоа ќе мора да отворат производствени капацитети во САД.

Бум на електрични автомобили

Во Германија значително е зголемен бројот на регистрирани електрични автомобили. Имено, од јуни 2020 година електричните автомобили со цена под 40.000 евра добиваат субвенции од државата во износ од 6.000 евра, а на тоа производителите на автомобили додаваат попуст од 3.000 евра. Така, продажбата на тие автомобили се стимулира со вкупно 9.000 евра. Купувачите на делумно електрични автомобили со таканаречен хибриден погон може да сметаат на премија до 6.750 евра.

Според пресметките на Институтот CAR, до крајот на 2022 година, бројот на овие автомобили би можел да достигне 28 отсто од вкупниот германски пазар. Тоа би биле вкупно 720.000 електрични автомобили, од кои 326.000 се хибридни, а 394.000 целосно електрични.

Се намалуваат субвенциите

Од јануари 2023 година се намалуваат субвенциите, а цената на струјата драстично се зголемува. Олеснување не носи ниту државната „кочница на цената на струјата“ Имено, таа се однесува на 80 отсто од потрошувачката на струја, а полнењето на батериите на електричните автомобили е дополнително оптоварување на енергетскиот биланс на домаќинството.

И производителите на автомобили и еколошките активисти сметаат дека често споменатата „сообраќајна револуција“ е во опасност.

Неповолен ветер од Кина

Во Кина, најголемиот автомобилски пазар во светот, германските производители се изложени на жестока конкуренција. БМВ и Мерцедес таму продаваат повеќе од 30 отсто од своите автомобили. Групацијата Фолксваген продава дури повеќе од 40 отсто од своите автомобили во Кина.

Но, се чини дека формулата за успех на германските производители на автомобили досега во Кина повеќе не функционира кога станува збор за електричниот автомобил. Германскиот весник „Ханделсблат“ објави дека новата кинеска компанија „Хуман Хоризонс“ со својот модел на електричен автомобил „Хифи Х“ е пред конкурентите во сегментот на луксузни автомобили, каде што профитот е најголем. Досега беше домен на Mercedes, BMW и Audi.

Добрата репутација на старите производители ја губи важноста

И во другите сегменти, локалните кинески производители на автомобили како BYD, GAC, Li auto и Nio победуваат на трката со европска конкуренција. Во меѓувреме, германските инженери кои темелно ги тестираат кинеските производи велат дека овие кинески автомобили се квалитетни, но се поевтини.

Даниел Реска, експерт во американската компанија за управување со средства Алијанс Бернштајн, вели дека традиционалната сила и углед на германските производители на автомобили со бензински и дизел мотори не се пренесува автоматски на електричните автомобили. Тој тренд ќе се интензивира во 2023 година.

Извор: Deutsche Welle

Автомобили

Гигантот оди во заслужена „пензија“: Audi R8 повеќе нема да се произведува

Објавено пред

на

Во ноември минатата година Audi го прекина производството на моделот ТТ по 26 години и произведени над 660.000 примероци, а деновиве Audi го прекина производството на уште едно спортско купе – R8!

Да потсетиме дека првата генерација беше претставена во Париз на 30 септември 2006 година, додека втората генерација беше претставена во Женева во 2015 година.

Овој спортски модел во втората генерација не се продаваше повеќе од 4.000 примероци годишно, со 1.679 продадени примероци во 2021 година, а само 1.097 примероци во 2022 година.

Интересно е да се види дека во САД во текот на 2023 година овој модел доживеа раст на продажбата од дури 101 отсто, но продадени се само 631 примерок.

Најновиот пример е R8 Performance Quattro Edition Vegas Yellow во комбинација со 20-инчни алуминиумски тркала во бронзена боја. Секако, веќе подолго време се шпекулира за можен наследник, а доколку го има тој ќе има електричен погон.

/R.S

Прочитај повеќе...

Автомобили

Директорот на BMW смета дека електричната автомобилска транзиција не може да им се наметне на клиентите

Објавено пред

на

Извршниот директор на BMW, Оливер Зипсе, рече дека Европската унија треба да ги преиспита своите цели за емисија на CO2. Регулаторниот притисок врз производителите на автомобили за намалување на емисиите на CO2 се засилува следната година.

– Сметаме дека е клучна сеопфатна ревизија на законот за флота на CO2 во ЕУ – рече Зипсе за време на годишната конференција за резултати на компанијата, пишува Automotive News Europe.

БМВ објави дека ги намалила емисиите на CO2 од целата своја флота на просечно 20 отсто под потребната европска цел за 2023 година, според Review HAK.

Зипс рече дека заострувањето на целите за CO2, кои бараат 25 отсто намалување на емисиите од возниот парк на нови патнички автомобили што се продаваат во Европа, во споредба со бројките од 2021 година, ќе биде тешко за индустријата.

Групацијата Фолксваген, исто така, ја повика ЕУ да ги релаксира барањата. Повикот за ревизија го повтори и извршниот директор на Рено, Лука де Мео, во отвореното писмо до пратениците на ЕУ. Неуспехот да се усогласат со новите правила на ЕУ ќе предизвика казна од 95 евра (за производители на автомобили) за секое возило регистрирано во ЕУ, помножено годишно со секој g/km CO2 над целта.

Зипс рече дека БМВ е на пат да ги исполни построгите цели за 2025 година, бидејќи се залага за зголемување на производството на електрични возила на 20 отсто од вкупното производство. Минатата година, 15 отсто од глобалната продажба на BMW беа електрични, објави компанијата.

И покрај ставот на БМВ кон целта, Zipse предупреди на отпорот на клиентите кон политиките на Европската унија кои ги туркаат електричните автомобили.

– Тоа е бесплатна одлука на милиони клиенти – рече Зипсе.

– Тоа не е само како енергетска инфраструктура каде што можете да исклучите нешто со притискање на копче, а потоа нешто друго се случува автоматски.

Zipse алудира на фактот дека нешто не може да се присили на клиентите.

Извор: Revijahak.hr / Automotive News Europe

Прочитај повеќе...

Автомобили

(ВИДЕО) Seat ги најави новите модели на „Ibiza и Aaron“ како и „Cupra“ до крајот на деценијата во Америка

Објавено пред

на

На годишната прес-конференција, Seat ја потврди својата намера да го лансира брендот Cupra во Северна Америка до крајот на оваа деценија. Планот е прво да се претстави целосно електрична верзија на Formentor, веројатно базирана на следната генерација.

Планови се и за поголем електричен SUV кој ќе се произведува во Северна Америка, а Seat накратко соопшти дека неименуваниот модел ќе се произведува во Мексико.

Главниот извршен директор на Seat и Cupra, Вејн Грифитс, вели дека автомобилите ќе се продаваат преку „нов модел на дистрибуција“, но не даде детали. Дополнително, компактниот модел Leon ќе претрпи редизајн во наредните месеци, додека Ibiza и Arona ќе доживеат уште еден рестајлинг во текот на 2025 година. Исто така, планот е за изменета Ateca.

Cupra оваа година ќе го лансира целосно електричниот Tavascan, а најавен е и хибридниот Terramar. Равал ќе пристигне следната година, како почетен модел на марката и како еквивалент на Cupra на електричниот градски хечбек ID.2 на Volkswagen.

Оперативна добивка на Seat S.A. патем, во 2023 година достигна рекордни 625 милиони евра.

Сеат С.А. минатата година испорача 519.176 возила (385.592 во 2022 година), што е раст од 35,3 отсто. Брендот Cupra имаше 230.739 испораки, што е раст од 50,9 отсто во однос на 2022 година (152.896). Seat ја заврши 2023 година со 288.437 испораки (232.696 во 2022 година, раст од 24,0 проценти).

Имено, за време на својата годишна прес-конференција, Seat ни даде прв поглед на рестилизираните модели на Ibiza и Arona кои пристигнуваат следната година.

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Спорт10 минути

Денес беа извлечени паровите на полуфиналето во Купот на Македонија за младиснки категории

Денеска во просториите на Фудбалската федерација на Македонија, се одржа ждрепка на која беа извлечени паровите за полуфиналете во рамките...

Кичево3 часа

Во петок сите патишта водат на хуманитарниот концерт за Владо Симјановски, бидете дел и уште еднаш да ја покажеме нашата хуманост на дело!

На ден 05.04.2024 петок со почеток од 19:00 фолклорниот оддел на Државното Музичко училиште од Струга ќе одржи хуманитарен концерт...

Кичево9 часа

МВР: Вкупно 15 кичевски возила-јавни превозници вчера биле пратени на вонреден технички преглед

На 27.03.2024 на подрачјето на СВР Охрид извршена е контрола на возилата кои вршат јавен превоз на патници – автобуси...

Магазин10 часа

Рендерите на Google Pixel 9 откриваат промени во дизајнот на претстојниот телефон

Во новите CAD-слики или рендери, Google Pixel 9 има ново, ревидирано куќиште на камерата што сега има овална форма, без...

Магазин10 часа

Мобилната вештачка интелигенција Galaxy AI доаѓа на избрани Galaxy уреди денес

Новото ажурирање One UI 6.1 ја носи револуционерната мобилна вештачка интелигенција Galaxy AI на уште повеќе корисници на уреди Samsung...

Хороскоп23 часа

Хороскоп за четврток (28 март)

ОВЕН Некој ве иритира со своето однесување и ја нарушува вашата концентрација. Бидете сталожени, не ви е потребен дополнителен проблем....

Кичево1 ден

„Преку глава ми е од корупцијата“: Караванот доаѓа во Кичево, овој петок на градскиот плоштад граѓаните ќе се сретнат со различни активности во борба против корупцијата

Граѓаните против корупцијата во рамките на програмата овој петок на 29-ти март во Кичево потточно пред Музеј на „НОБ Запад“...

Lifestyle1 ден

Дали знаете што значи WC?

Дали некогаш сте застанале да размислите за значењето на буквите „WC“ на знакот за јавен тоалет? Иако е вообичаена глетка...

Кичево1 ден

ССНМ во Кичево организира работен состанок со новинари од локални медиуми

Самостојниот синдикат на новинари и медиумски работници организира работен состанок во Кичево кој ќе се одржи на 3-ти април (среда)...

Автомобили1 ден

Гигантот оди во заслужена „пензија“: Audi R8 повеќе нема да се произведува

Во ноември минатата година Audi го прекина производството на моделот ТТ по 26 години и произведени над 660.000 примероци, а...

НАЈЧИТАНИ