Автомобили
Дали знаете како е создадена мерката – коњска сила?

Во автомобилската индустрија, коњската моќност стана стандард за изразување на моќта на агрегатот, односно неговата максимална моќност. Овој термин настанал во време кога споредувањето на перформансите на моторот со оние на коњот им олесни на купувачите да ја разберат неговата вистинска моќ.
Во текот на доцните 1700-ти, шкотскиот иноватор Џејмс Ват ја произведе парната машина. Во потрага по начин да објасни, Ват сметал дека споредувањето на работата на неговиот мотор со работата на коњот ќе им овозможи на сите да ја разберат вредноста на новиот изум.
Џејмс Ват работел со коњи во рудник за јаглен, а неговата проценка била дека просечното животно може да премести 100 килограми јаглен на растојание од 30 метри за една минута. Ват тогаш процени дека неговата парна машина може да ја врши истата работа како десет коњи и затоа тврдеше дека има сила од десет коњи. Тоа значи дека неговиот мотор може да се движи 1.000 килограми на растојание од 30 метри секоја минута, или 100 килограми на 300 метри, доколку е потребно.
Како што пишува Revija HAK, овој потег беше добро прифатен од клиентите, а тврдењата за перформансите на Ват ја формираа основата за споредба со ривалските инженери. Не долго после тоа, сите почнаа да мерат во коњски сили. Токму поради Џејмс Ват денес ја имаме меѓународната мерна единица во форма на коњски сили, која изнесува точно 746 вати.
Автомобили
(ВИДЕО) „Ферари Ф50“ оваа година слави 30 години од производство на еден од најзначајните суперавтомобили

„Ферари Ф50 Легаси тур“ 2025 слави 30 години од еден од најзначајните суперавтомобили на „Ферари“ со патување низ Тоскана и круг на патеката Фиорано. Но, ова не е само прашање на возење – ова е и деби на сосема нова гума Pirelli направена ексклузивно за F50.
Ферари ја оживува историјата со секој настан на Легаси. Од Сатурнија до Маранело, од кривулести патишта до бучавата на тркачката патека, ова е прослава на инженерството, убавината и длабоката врска помеѓу машината и возачот, пренесува autoblog.rs.
Автомобили
„Hyundai“ во иднина би можел да лансира погон на задни „хибрит“ тркала

Кога новиот Hyundai Palisade дебитираше во САД минатата недела, конечно ја пополни празнината во линијата со хибриден погон. Поставувањето го спојува 2,5-литарски, четирицилиндричен турбо мотор со тандем од електрични мотори, интегриран во шест-брзински автоматски менувач за вкупно 334 КС и 460 Nm максимален вртежен момент.
Она што е интересно е дека Hyundai планира да лансира варијанта со погон на задните тркала во 2026 година која ќе го содржи предметниот погон. Во меѓувреме, премиум-дивизијата на корејската марка, Genesis, исто така влегува во хибридниот простор, но само одбрани, „клучни модели“ ќе добијат електрифицирани погонски единици.
За автомобили со пониски цени, Hyundai развива втор хибриден систем кој користи помал, 1,6-литарски турбо мотор. Во овој случај, ефикасноста е подобрена за четири проценти, а максималниот вртежен момент е малку зголемен, од 367 на 380 Nm. Иако ниту еден модел не е конкретно именуван, веројатен кандидат за усвојување на ова склопување е Hyundai Tucson, бидејќи сегашната хибридна верзија произведува помал максимален вртежен момент од споменатите два.
Хибридната понуда на Hyundai Group ќе се движи од компактни до големи возила, вклучувајќи ги и моделите на Genesis. Комбинираната излезна моќност ќе се движи од сто и нешто до триста и нешто коњи.
Како што е случајот со новиот Palisade, хибридното поставување со два мотори има двојна цел: едната е да се грижи за стартувањето, генерирањето електрична енергија во батеријата и неговата употреба, додека другата се однесува на погонот и регенеративното сопирање.
Во поврзаните вести, Hyundai потврди дека ќе продолжи да нуди механички систем за погон на сите тркала, со одредени модели кои користат e-AWD, кој користи електричен мотор на задната оска.
Извор: Automotoshow.rs
Фото: ©Paul Esch-Laurent / unsplash.com
Автомобили
(ВИДЕО) „Mercedes-Benz“ наскоро надоградува „steer-by-wire“ технологија која не бара механичка врска помеѓу волан и предни тркала

Започнува нова ера за купувачи на „Mercedes-Benz“. Компанијата ќе биде првиот германски производител на автомобили што ќе понуди сериско возило со систем „steer-by-wire“ од 2026 година.
Оваа технологија не бара механичка врска помеѓу воланот и предните тркала. Наместо тоа, барањата на возачот за управување се пренесуваат брзо и директно преку електричен кабел или жица.
Возачите ќе имаат корист од прилагодливите коефициенти на воланот, управувањето на задната оска и помалку преполната внатрешност. Без разлика дали се движите по градските улици или автопатишта, искуството станува поинтуитивно и постабилно. Плус, помалку вибрации значи потивко возење.
Овој систем не се однесува само на технологијата – туку на презамислување на начинот на кој возиме, како се чувствуваме и како комуницираме со патот, пишуваат колегите од водечкиот веб за автомобили – autoblog.rs
Погледнете во продолжение за што станува збор:
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за четврток (15 мај)
-
Македонија2 дена
Измена на режим на сообраќај, пат Охрид-Кичево поради поставување сообраќајна сигнализација и сообраќајна опрема
-
Кичево20 часа
Денес кичевчани по трет пат ќе протестираат за дивата депонија, долгогодишен проблем кој се наоѓа речиси до живеалиштата
-
Хороскоп10 часа
Хороскоп за петок (16 мај)
-
Македонија14 часа
(ВИДЕО) МВР со апел за матурантите, на матурска прослава без автомобил!
-
Кичево1 ден
Културна и вселенска магија во Кичево – Финале од проектот „Interstellar Expressions“
-
Македонија20 часа
Дизелот од ноќеска поскапува, ова е новата цена
-
Магазин2 дена
iOS 18.5 пристигна: Еве што е ново во најновото ажурирање за iPhone