Гејминг
Дали знаете која игра се смета за најстара во светот?

Иако постојат спротивставени извештаи, се верува дека првата игра е создадена во 1958 година, додека првиот познат лик од играта е претставен во 1980 година.
Вредноста на пазарот на видео игри за оваа година би требало да биде нешто помала од 200 милијарди долари, а некои прогнози до 2026 година велат дека вредноста ќе се зголеми до дури 320 милијарди долари.
Одамна е познато дека игрите се огромен бизнис, а бидејќи веќе не се ограничени само на компјутери и конзоли, туку и на мобилни уреди, во нив можат да уживаат милијарди луѓе, па потенцијалот е неверојатен.
Но, додека иднината на овој пазар е секако светла, се наметнува прашањето – како и кога започна се, односно кој и кога ја претстави првата видео игра. На тоа прашање се обидоа да одговорат новинарите на порталот USA Today. Во написот за првата видео игра во историјата, тие нагласуваат дека има некои спротивставени мислења во врска со играта што го започна овој пазар и дека, иако постои можност некои рудиментирани и помалку познати игри да го понесат насловот на првата игра , според Американското физичко друштво таму играта била создадена од физичарот Вилијам Хигинботам.
Уште во октомври 1958 година ја создаде играта „Tennis for Two“, која беше инспирација за исклучително популарниот „Pong“ од седумдесеттите.
Хигинботам не бил дизајнер, туку физичар кој работел на проекти поврзани со атомско оружје, а интересно е што никогаш не ја патентирал својата игра, но првиот патент за играта е поднесен од Сандерс Асошиејтс во 1964 година.
Иако не беше првата направена игра, Atari’s Pong беше првата игра која привлече голем број корисници и имаше големо влијание врз популаризацијата на видео игрите. Оригиналната верзија на Pong беше претставена во 1972 година, додека три години подоцна Atari воведе верзија за играње дома, наречена Home Pong.
Како прва компанија која дизајнираше и развиваше видео игри, USA Today ја спомена Magnavox, која ја направи првата конзола за игри наречена Odyssey. Во споредба со денешните напредни системи, тој беше, се разбира, рудиментарен, но барем теоретски сè уште можеме да го сметаме за претходник на PlayStation, Xbox и Nintendo. Значително поважна за овој пазар беше конзолата Atari 2600 претставена во 1977 година – имаше џојстик за контрола на игри и касети за игри и дозволуваше играње игри во боја.
Што се однесува до првиот познат и препознатлив лик во видео игрите, иако (Супер) Марио е веројатно најпознатиот денес, тој не е првиот. Марио беше претставен во 1981 година, но Pac-Man е „роден“ една година порано. Ликот од едноставната игра со истото име сигурно им е многу попознат на оние во четириесеттите и педесеттите години кои пораснале на компјутери како C64, на кој Pac-Man беше една од најпопуларните игри.
Гејминг
Battlefield 6 продаде над 7 милиони примероци за само три дена

Најновото издание од популарната франшиза Battlefield постигна неверојатен успех — над 7 милиони продадени примероци во првите три дена од лансирањето. Веста пристигнува само неколку дена откако EA објави дека компанијата станува приватна, во зделка вредна 55 милијарди долари.
Импресивни бројки на почетокот
Според податоците, играчите во првите денови одиграле повеќе од 172 милиони онлајн натпревари, а стриминг платформите забележале над 15 милиони прегледи поврзани со играта.
Овие бројки ја прават најуспешната премиера во историјата на франшизата Battlefield. За споредба, претходното издание, Battlefield 2042 (2021), продаде околу 4,2 милиони примероци во првата недела.
Реакции од EA
„Прво и најважно, сакаме да им се заблагодариме на нашите играчи,“ изјави генералниот менаџер на франшизата, Бајрон Бид.
„Никогаш не ги земаме ваквите моменти здраво за готово, па затоа сакам да ја изразам нашата искрена благодарност до нашите глобални Battlefield Studios и страствената заедница што ни помогна да стигнеме до оваа точка,“ додаде Винс Зампела, извршен потпретседател на EA.
EA станува приватна компанија
Лансирањето на играта се совпадна со веста дека EA ќе премине во приватна сопственост. Новите сопственици се Фондот за јавни инвестиции на Саудиска Арабија (PIF), како и компаниите Silver Lake и Affinity Partners.
Сепак, дел од синдикално организираните вработени во EA изразија загриженост за зделката, предупредувајќи дека „со приватизација, работниците губат транспарентност, видливост и моќ“.
Достапност
Battlefield 6 официјално беше објавена на 10 октомври, и е достапна за PC, PlayStation 5 и Xbox Series X/S.
Првата сезона на дополнителна содржина ќе пристигне на 28 октомври.
Извор: Engadget
Гејминг
Fortnite повторно достапен на iOS во Австралија

По пет години судски битки, Epic Games успеа да го врати Fortnite и Epic Games Store на iOS уредите во Австралија. Одлуката на судот утврди дека Apple ја ограничувал конкуренцијата со своите строги правила, особено со забраната за алтернативни методи на плаќање, пренесува Australian Financial Review.
Epic Games изјави:
„Австралискиот суд пресуди дека Apple и Google ја злоупотребуваат својата контрола врз дистрибуцијата на апликации и плаќањата во нив за да ја ограничат конкуренцијата. Постојат над 2.000 страници со наоди што ќе треба да ги испитаме. Сепак, ова е победа за програмерите и потрошувачите во Австралија!“
Како започна конфликтот?
-
Epic го заобиколи системот за плаќање на Apple.
-
Наместо тоа, воведе сопствен метод за купувања.
-
Apple остана без вообичаената провизија од 30%.
-
Како реакција, Fortnite и другите апликации беа отстранети од App Store, што доведе до долг судски процес.
Во април оваа година, американскиот суд пресуди дека Apple повеќе нема право да наплаќа провизија за купувања направени надвор од App Store. По таа одлука, Fortnite повторно се врати во американската App Store во мај.
Иако одлуката во Австралија е историска за гејмерите и девелоперите, сè уште не е познато кога Fortnite и Epic Games Store повторно ќе бидат достапни за сите iOS корисници таму.
Извор: Engadget
Гејминг
Sony ја зголеми цената на сите модели од „PlayStation 5“ конзолата на американскиот пазар

Моделот со диск драјв ќе се продава по цена од 549,99 долари, што е зголемување од 50 долари во однос на претходните 499,99 долари. Digital Edition ќе поскапи од 449,99 на 499,99 долари, додека најмоќната верзија – PS5 Pro – ќе чини 749,99 долари наместо досегашните 699,99.
Од компанијата објаснуваат дека ваквата одлука е резултат на „тешките економски услови“ и дополнителните тарифи кои значително ги зголемиле трошоците за производство и дистрибуција.
– „Иако настојувавме што подолго да ги задржиме старите цени, актуелните пазарни околности нè принудија да направиме корекција“, наведуваат од Sony.
Позитивна вест за играчите е тоа што цените на игрите и додатоците нема да се менуваат.
Со овој потег, Sony се усогласува со конкурентите, бидејќи и Microsoft и Nintendo претходно ги зголемија цените на своите гејминг конзоли поради слични економски предизвици.
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за понеделник (20 октомври)
-
Хороскоп21 час
Хороскоп за вторник (21 октомври)
-
Временска прогноза1 ден
Пред нас период на суво време и значително топло
-
Магазин9 часа
(ФОТО) По 25 години во „Бигорскиот манастир“ се враќа копаничарската колонија
-
Македонија1 ден
Дизелот со намалена цена од ноќеска, додека бензините остануваат со иста цена
-
Lifestyle1 ден
5 причини да јадете тиква: Ако сакате да ослабете, подгответе ја вака
-
Lifestyle1 ден
Со топол леб или палачинки: Овој џем од јаболка ќе стане вашето омилено есенско откритие
-
Магазин1 ден
Apple го претстави првиот M5 чип