Автомобили
Директорот на BMW смета дека електричната автомобилска транзиција не може да им се наметне на клиентите
Извршниот директор на BMW, Оливер Зипсе, рече дека Европската унија треба да ги преиспита своите цели за емисија на CO2. Регулаторниот притисок врз производителите на автомобили за намалување на емисиите на CO2 се засилува следната година.
– Сметаме дека е клучна сеопфатна ревизија на законот за флота на CO2 во ЕУ – рече Зипсе за време на годишната конференција за резултати на компанијата, пишува Automotive News Europe.
БМВ објави дека ги намалила емисиите на CO2 од целата своја флота на просечно 20 отсто под потребната европска цел за 2023 година, според Review HAK.
Зипс рече дека заострувањето на целите за CO2, кои бараат 25 отсто намалување на емисиите од возниот парк на нови патнички автомобили што се продаваат во Европа, во споредба со бројките од 2021 година, ќе биде тешко за индустријата.
Групацијата Фолксваген, исто така, ја повика ЕУ да ги релаксира барањата. Повикот за ревизија го повтори и извршниот директор на Рено, Лука де Мео, во отвореното писмо до пратениците на ЕУ. Неуспехот да се усогласат со новите правила на ЕУ ќе предизвика казна од 95 евра (за производители на автомобили) за секое возило регистрирано во ЕУ, помножено годишно со секој g/km CO2 над целта.
Зипс рече дека БМВ е на пат да ги исполни построгите цели за 2025 година, бидејќи се залага за зголемување на производството на електрични возила на 20 отсто од вкупното производство. Минатата година, 15 отсто од глобалната продажба на BMW беа електрични, објави компанијата.
И покрај ставот на БМВ кон целта, Zipse предупреди на отпорот на клиентите кон политиките на Европската унија кои ги туркаат електричните автомобили.
– Тоа е бесплатна одлука на милиони клиенти – рече Зипсе.
– Тоа не е само како енергетска инфраструктура каде што можете да исклучите нешто со притискање на копче, а потоа нешто друго се случува автоматски.
Zipse алудира на фактот дека нешто не може да се присили на клиентите.
Извор: Revijahak.hr / Automotive News Europe
Автомобили
Пад на продажбата на електрични автомобили: Tesla со значителен удар
Пазарот на електрични возила во Германија, најголемиот автомобилски пазар во Европа, се соочува со значителни предизвици. Без државни субвенции, продажните резултати се далеку од очекуваните.
Намалена продажба на електрични автомобили
Во ноември 2024 година, во Германија се продадени 244.544 патнички возила, што е благ пад од 0,5% во однос на претходната година. Особено загрижувачки е падот на продажбата на електрични автомобили, кој изнесува 22% во споредба со истиот месец во 2023 година.
Според податоците на Федералната управа за моторни возила (KBA), регистрирани се само 35.167 нови електрични возила, што претставува 14,4% од сите нови регистрации.
Хибридите во пораст
Во исто време, продажбата на хибридни возила бележи раст. Во ноември се продадени 94.554 хибриди, што е пораст од 20,3% во споредба со истиот период лани.
- Од оваа бројка, 20.604 се plug-in хибриди, со раст од 13,7%.
Хибридите сега сочинуваат 38,7% од сите нови регистрации, покажувајќи стабилен тренд на зголемување.
Производителите на електрични возила со големи загуби
Падот на интересот за електрични автомобили најмногу ги погоди производителите како Tesla и Polestar:
- Tesla забележа пад на продажбата од 55,1% во ноември, со само 2.103 испорачани возила.
- Од почетокот на годината, продажбата на Tesla во Германија е намалена за 43,6%, со вкупно 33.669 продадени возила.
- Polestar бележи пад од 52,6%, исто така споредено со истиот период минатата година.
Заклучок
Овие бројки укажуваат на проблематичен тренд за електричните возила во Европа, особено без финансиските стимулации кои претходно го поттикнуваа нивниот раст. Паралелно, хибридите продолжуваат да ја зголемуваат својата популарност, што покажува дека потрошувачите се повеќе избираат компромис помеѓу традиционалните и целосно електричните технологии.
Извор: B92
Автомобили
(ВИДЕО) Кинескиот електричен теренец „Deepal S07“ доби пет ѕвезди на тестот „Euro NCAPв“
Новитетот на европските патишта, уште еден во низата електрични теренци од Кина, се покажа на стандардизираниот тест на Euro NCAP и доби повисоки оценки дури и од некои етаблирани конкуренти. Релативно нов бренд на европскиот пазар, кинескиот Deepal, со својот електричен SUV S07 ќе се обиде да го направи она што го прават сите други кинески марки – да стане сериозен конкурент на европските производители. Deepal е подружница на Changan Automobile, додека овој модел е развиен во соработка со Huawei и CATL.
Се произведува од мај минатата година, а во Европа ќе биде дистрибуиран од Stellantis, по засега непозната цена. Во Кина, почетниот модел чини 22.000 евра, што е многу пристојна цена за теренец од среден сегмент, пренесуваат колегите од Autonet.hr.
Пред почетокот на продажбата во Европа, Deepal S07 помина низ рацете на Euro NCAP, кој го оцени со максимални пет ѕвездички. Резултатите за безбедноста на возрасните патници и децата во возилото се високи 95% и 87%, соодветно.
Заработи нешто пониски оценки во заштитата на ранливите учесници во сообраќајот (74%), што се очекува за теренец поради повисоките А-столбови и опасноста пред се за велосипедистите. Системите за активна безбедност и помош на возачот постигнаа 77%, што беше доволно за севкупен рејтинг од максималните пет ѕвезди.
Извор: Autonet.hr
Автомобили
Вистина или мит: Дали е штетно полнењето гориво додека работи моторот на автомобилот?
Кога температурите се ниски, може да се почувствува искушение да оставите моторот на автомобилот да работи додека полните гориво. Но, дали ова е безбедно или штетно?
Краток одговор:
Може да биде опасно, и затоа е препорачливо да го исклучите моторот пред да наполните гориво.
Опасност од пожар
Иако шансите за пожар се минимални, оставен мотор ја зголемува можноста за запалување на гасовите од горивото. Ова може да се случи ако испарувањата дојдат во контакт со статички електрицитет.
- Испарувањата, а не самото гориво, се запаливи. Тие може да предизвикаат експлозија доколку дојдат во близок контакт со искра.
Може ли моторот да се оштети?
Ризикот од оштетување на моторот е минимален во споредба со ризикот од пожар. Меѓутоа, тоа не значи дека нема да има потенцијални проблеми:
- Оставен мотор може да активира светло за „Check Engine“ поради детекција на истекување на пареа.
- Отворањето на капачето за гориво овозможува испарување на бензинот, што возилото го регистрира како аномалија.
Безбедносни совети при полнење гориво
- Исклучете го моторот.
- Не пушете. Очигледна, но важна мерка за безбедност.
- Избегнувајте користење на мобилен телефон. Иако ретко, мобилните уреди теоретски може да предизвикаат статички електрицитет.
- Избегнувајте создавање статички електрицитет. На пример, избегнувајте триење облека или скокање во и од возилото за време на полнењето.
Иако може да изгледа како мала непријатност, исклучувањето на моторот при полнење гориво е едноставен начин да се избегнат сериозни ризици.
Извор: B92
-
Хороскоп23 часа
Хороскоп за петок (13 декември)
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за четврток (12 декември)
-
Временска прогноза24 часа
Викенд метео вести: Доаѓа нов ладен и влажен бран кој ни носи дожд, силен ветер и снег на места под 1000 н.м.в, што значи превој „Стража“ би можел повторно да биде под снег
-
Магазин1 ден
Не секој iPhone е ист: Како да дознаете од каде доаѓа вашиот уред
-
Спорт9 часа
Македонија во група со Белгија, Велс, Казахстан и Лихтенштајн за квалификации за СП 2026
-
Магазин1 ден
iOS 18.2: Вештачката интелигенција го прави iPhone попаметен
-
Магазин1 ден
Threads тестира напредни функции за пребарување
-
Кичево1 ден
Утрово избувнал пожар во комбе од локалната самоуправа од Кичево, повредени нема, интервенирала ТППЕ.