Автомобили
Доаѓа електричната Alfa Romeo Giulia

Електричната Alfina Giulia, која треба да се појави во продажба до 2026 година, ќе ја задржи својата класична седан силуета и покрај огромната популарност на теренците.
Giulia EV е еден од двата нови автомобили од Д-сегментот што Alfa Romeo ќе ги лансира во 2025 и 2026 година, а другиот е електрична замена за Stelvio. Во 2027 година ќе следи голем модел од Е-сегментот, моделиран по Porsche Cayenne, што значи дека теренците ќе сочинуваат четири од пет модели во основната линија на Alfa.
Сепак, извршниот директор на Alfa Romeo, Жан-Филип Импарато, нагласи дека електричната замена за Giulia ќе остане традиционална лимузина и покрај фактот што сегментот ја губи популарноста.
Додава Импарато: „Овој тип на каросерија ќе се врати. Не сакам да станеме SUV бренд, дури и ако светот се движи кон теренци“.
Тој повторно ги навести плановите за оживување на два од најпознатите историски модели на Alfa за електричната ера: „Ќе ја имате Giulia во гамата на Alfa Romeo – и не само тоа, бидејќи следните чекори на кои работиме се: што е одговорот на GTV, кој е одговорот на Duetto? Но бидејќи во моментов не е заклучено и потврдено, не сакам да елаборирам за тоа“.
Електричните замени за Stelvio и Giulia се веќе дизајнирани, рече Imparato, а во тек е работа на подготовка на фабриката Cassino за нивно производство, при што производството на секој комплет ќе започне во следните три години.
Импарато исто така го кажа ова порано: „Не сакаме да се откажеме од пазарот на седани“. Во ДНК на Alfa е да се биде спортски седан. Но, исто така, признавам дека имаше многу предлози дека треба да има караванска верзија на Giulia. „Можеби има кросовер помеѓу седан и караван. Со новата Giulia, можеби можеме да го имаме најдоброто од двата света“.
Alfa веќе откри некои технички детали за електричната Giulia, која ќе ја користи новата модуларна платформа STLA Medium на матичната компанија Stellantis. Моќноста ќе стартува од околу 345 КС, а помоќниот Veloce ќе нуди околу 790 КС. Потврдена е и варијанта на Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, која нуди „околу 1.000 КС“.
Освен што ги потврди неговите амбиции за моќ за наследникот на Giulia, Импарато предложи досегот на EV да биде до 700 километри во циклусот WLTP.
Импарато сакаше да ја нагласи важноста на програмата за брза електрификација за Алфа. „Се префрламе затоа што мораме“, рече тој. „Да не беше, Алфа Ромео ќе беше мртов“.
Тој исто така потврди дека Giulia ќе биде опремена со електрична архитектура од 800 V, како и другите идни електрични возила на платформата STLA, што значи дека „значајното“ полнење на батеријата (до 80%) може да се заврши „во рок од 18 минути“.
Автомобили
BMW и Qualcomm развиваат систем за помош при управување „Snapdragon Ride Pilot“

BMW и Qualcomm го претставија новиот систем за помош на возачот „Snapdragon Ride Pilot“, кој за прв пат ќе биде прикажан на саемот „IAA Mobility 2025“. Решението овозможува автономно возење на автопати, автоматско менување на ленти и поддршка при паркирање, со што се најавува следната фаза во развојот на интелигентната мобилност.
Станува збор за технологија од ниво 2+, што подразбира дека возачот и натаму мора активно да го следи сообраќајот. Платформата комбинира 360° камера перцепција, вештачка интелигенција и напредни алгоритми за анализа на сложени ситуации во сообраќајот.
Qualcomm нагласува дека безбедноста е врвен приоритет, со усогласување со глобални стандарди како ISO ASIL. Ride Pilot веќе е валидиран во 60 земји, а до 2026 година целта е присуство во повеќе од 100 пазари.
Со ова, BMW и Qualcomm се приклучуваат кон динамичната трка за автономни решенија, каде конкуренцијата од компании како NVIDIA и Mobileye станува сè поинтензивна.
Извор: Engadged
Автомобили
Десетте најпродавани автомобили во Европа во 2025 година

Во првата половина од 2025 година, европскиот автомобилски пазар бележи значајни промени и трендови. Според податоците на JATO Dynamics, објавени од Best-Selling Cars, најпродаван производител останува Volkswagen Group, додека зад него се позиционираат Stellantis, Renault Group и Hyundai-Kia.
Volkswagen Group и понатаму водечки
Volkswagen Group го задржа својот статус на најголем производител во Европа со над 1,8 милиони продадени возила. Иако 72% од продажбата сè уште се базира на конвенционални мотори, уделот на електричните и хибридните модели расте и сега изнесува 28%.
Stellantis стабилно на второ место
На второ место е Stellantis, со продадени 1,04 милиони автомобили. Оваа групација сè уште најмногу се потпира на класични погонски склопови – дури 85% од продажбата доаѓа од бензински и дизел модели.
Renault и Hyundai-Kia со силен раст
На третото место е Renault Group, со 704.000 продадени возила, додека Hyundai-Kia се пласира на четвртото место со 541.000 возила. Двата производители се издвојуваат со висок удел на електрифицирани модели – околу 43% од вкупната продажба.
Премиум брендовите ја забрзуваат транзицијата
BMW Group продаде 485.000 возила, од кои 40% се електрични или хибридни. Mercedes-Benz постигна 355.000 продажби, со удел на електрифицирани модели од 34%.
Ford исто така продаде 257.000 автомобили, со идентичен удел на електрифицирани возила како и Mercedes – 34%.
Geely сè поактивен во Европа
Кинеската Geely Group оствари 202.000 продажби, од кои дури 67% се електрични или хибридни автомобили. Со тоа, Geely се искачи на деветтото место, пред Nissan (165.000 возила) и веднаш зад Ford.
Toyota лидер во електрификацијата
Иако по вкупна продажба е на шестото место со 479.000 возила, Toyota е апсолутен лидер во електрификацијата. Дури 86% од нејзината продажба во Европа се хибриди и електрични автомобили – највисок удел меѓу сите водечки брендови.
Силната хибридна понуда и растечката популарност на електричните модели ѝ овозможуваат на Toyota да се натпреварува рамноправно со европските производители, иако традиционално тие доминираат на пазарот.
Извор: 24Sata
Автомобили
Американските анализи покажуваат дека автоматските менувачи доминираат на нивниот автомобилски пазар

Темата за иднината на рачните менувачи ја допревме и порано, но анализата на најновите податоци од европските пазари, а особено од САД, јасно укажува дека тие полека исчезнуваат од автомобилската сцена.
Трендовите покажуваат дека автоматските менувачи веќе се наметнуваат како доминантен избор, оставајќи го класичниот рачен менувач на маргините. Воведувањето на SUV сегментот, а потоа и ширењето на електричните возила, само го забрза овој процес. Она што започна во САД уште кон крајот на 90-тите, а глобално во првата деценија од 21 век, денес изгледа како неповратна трансформација.
Американскиот пазар, со своите автопатишта и традиција за возила со големи димензии, одамна е предводник во користењето на автоматски менувачи. Првиот масовно достапен автоматски менувач, развиен од „Џенерал Моторс“ уште во 1939 година, ја трасираше патеката. Дека промената е драматична, говорат бројките: во средината на 90-тите години речиси 28% од новите возила сè уште имале рачен менувач, додека денес тој удел се сведе на едвај 0,8%.
Европа долго време одолеваше. Во 2001 година, дури 91% од сите автомобили регистрирани на петте најголеми пазари (Германија, Франција, Велика Британија, Италија и Шпанија) користеа рачен менувач. Дури и кај премиум и луксузните марки, автоматиката тогаш беше ретка и скапа опција. Но, со текот на времето, развојот на технологијата ги намали трошоците, а урбанизацијата и сè погустите сообраќајни метежи го направија автоматскиот менувач попрактично решение.
Не е изненадување што автошколите во најголемите земји на ЕУ сè почесто обучуваат возачи директно на возила со автоматски менувач. Денес, само симболичен дел од часовите е резервиран за рачна контрола.
Податоците го потврдуваат тоа: во 2023 година само 29% од новите автомобили во овие пет европски пазари имале рачен менувач. Кај премиум возилата доминацијата на автоматиката е речиси апсолутна – од 31% во 2001 година, уделот пораснал на 97% во 2024. И кај масовните брендови се забележува радикален пресврт – од едвај 5% во 2001 година на 63% минатата година.
Извор: motor1.com
-
Спорт17 часа
(ФОТО) Кичевски „ФК Напредок“ ги наполни трибините со љубители на фудбалот, а играчите им возвратија со победа за почеток на сезоната
-
Спорт1 ден
„ФК Напредок“ денес на домашен терен го игра првиот натпревар од новата сезона, ве повикуваме сите на градски како во старите добри времиња
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за недела (14 септември)
-
Хороскоп15 часа
Хороскоп за понеделник (15 септември)
-
Магазин1 ден
Microsoft потсетува: Остануваат само 30 дена…
-
Магазин1 ден
iOS 26, iPadOS 26, watchOS 26 и macOS 26 пристигнуваат на 15 септември – компатибилни уреди и нов дизајн
-
Временска прогноза4 часа
Од денес ќе дува засилен ветер од северен правец, додека времето ќе биде стабилно
-
Здравје и убавина56 минути
Единствен рецепт за појак имунитет