Автомобили
Донесување на вештачката интелигенција во автомобилската индустрија

Подгответе се да ги отфрлите незгодните копчиња и фрустрирачките менија, бидејќи иднината на интеракцијата во автомобилот е тука, поттикната од партнерството помеѓу TomTom и Microsoft.
Оваа соработка ја користи магијата на генеративната вештачка интелигенција (GenAI) за да ги трансформира автомобилите во придружник за разговор, беспрекорно разбирање на барањата на природниот јазик и правејќи го возењето интуитивно и пријатно искуство.
Визијата зад соработката е следна: влегувате во вашиот автомобил , го поздравувате вашиот пријателски асистент со вештачка интелигенција по име и без напор барате да ве однесе каде што сакате. Нема повеќе да се мачите со апликациите на телефонот или да кривогледате по мапите. Вештачката интелигенција, вооружена со технологијата за прецизна локација на TomTom и врвната услуга Azure OpenAI на Microsoft , ве носи далеку.
Сепак, фокусот не е само на навигацијата. Овој помошник за вештачка интелигенција е контролен центар во автомобилот способен да контролира работи како температура и музика, со леснотија на природен разговор.
„Заедно со Microsoft , нашата заедничка визија е да поттикнеме иновации со генеративна вештачка интелигенција и да им обезбедиме на нашите клиенти уште подобри решенија“, вели Мајк Шуфс, главен директор за приходи во TomTom.
„Користејќи ја нашата експертиза во навигацијата и технологијата, создаваме револуционерен нов начин за луѓето да комуницираат со нивните возила. Со тоа што двете компании го интегрираат она што го прават најдобро во едно решение, ние го трансформираме искуството во возилото, овозможувајќи им на возачите да бараат што било од својот автомобил и да му веруваат дека ќе го испорача“.
Овој технолошки напредок е резултат на експертизата на TomTom за мапирање и навигација, во комбинација со експертизата за вештачка интелигенција на Microsoft . Ажурирањата на сообраќајот во реално време и точните мапи на TomTom обезбедуваат корисниците ефикасно да стигнат до нивната дестинација, додека услугата Azure OpenAI на Microsoft му дава на асистентот способност да разбира природен јазик.
Партнерството означува голем напредок во тековната соработка помеѓу TomTom и Microsoft , која започна во 2016 година кога TomTom почна да обезбедува услуги за локација за Azure Maps. Со текот на времето, соработката се прошири за да вклучи податоци за мапирање и комерцијални услуги за мапи на Microsoft.
Обновениот акцент во партнерството на TomTom и Microsoft е да се поттикнат иновациите во автомобилските решенија засновани на генеративна вештачка интелигенција. Целта е да се развијат напредни решенија за дигитална пилотска кабина и инфозабава во возилото интегрирани со облак аналитика.
Доминик Ви, корпоративен потпретседател за производство и мобилност во Microsoft , објаснува: „Со оваа следна генерација на вештачка интелигенција, имаме единствена можност да ги забрзаме иновациите во автомобилскиот сектор.
„Ние се надоврзуваме на нашата долгогодишна соработка со TomTom и ги обединуваме напредокот во вештачката интелигенција низ Microsoft Cloud со автомобилската експертиза на TomTom за да им обезбедиме на возачите и производителите на автомобили нови алатки со вештачка интелигенција.
Една од главните предности на ова решение лежи во неговата флексибилност. Производителите на автомобили можат беспрекорно да го интегрираат помошникот за вештачка интелигенција во нивните постоечки инфозабавни системи, приспособувајќи го интерфејсот да одговара на нивниот бренд и искуството на возачот. Ова значи дека возачите ќе се запознаат со дополнителниот бонус од врвната гласовна контрола, што ќе го направи непречен и лесен преминот кон овој нов начин на интеракција со автомобилот .
За возачите кои бараат целосна револуција во автомобилот , TomTom’s Digital Cockpit платформата е претходно инсталирана со помошник за вештачка интелигенција, нудејќи сеопфатно решение за инфозабава и интеракција со возачот. Придобивките од оваа трансформација базирана на вештачка интелигенција се огромни, бидејќи технологијата ветува дека ќе ја подобри безбедноста на возачот, ќе го намали одвлекувањето на вниманието и ќе го персонализира искуството во возењето, правејќи го секое патување попријатно и поудобно.
Извор: aimagazine
Автомобили
Tesla воведува поевтини модели: Дали тоа ќе ја зголеми продажбата?

По официјалната презентација на новите поевтини модели, цената на акциите на Tesla падна. Иако компанијата конечно претстави попристапни верзии на Model 3 и Model Y, експертите сметаат дека намалувањето на цената нема да донесе драматичен раст на продажбата.
Нови поевтини верзии на Model 3 и Model Y
Во „стандардна“ конфигурација, Model 3 и Model Y се поевтини за 5.000 долари, што ги прави достапни по цени од 37.000 и 40.000 долари на американскиот пазар.
Сепак, аналитичарот Ден Ивс од Wedbush е разочаран од скромното намалување, истакнувајќи дека поевтините верзии сè уште се поскапи од претходната цена на посилните модели. Дополнително, до крајот на септември во САД важеше федерален даночен кредит од 7.500 долари за електрични возила. Со него, Model 3 ќе чинеше под 30.000 долари, што ќе претставуваше силен мотив за купувачите.
Инвеститорите не се убедени
Бидејќи даночниот попуст повеќе не е достапен, инвеститорите се сомневаат дека новите верзии ќе предизвикаат значајно зголемување на продажбата. Падот на цената на акциите веднаш по најавата ја потврдува нивната резерва.
Аналитичарот Шеј Болур од Futurum Equities, во изјава за NY Post, вели дека не очекува ценовното намалување да има големо влијание врз побарувачката.
Конкуренцијата од Кина и предизвиците на Маск
Tesla се соочува со сè посилна конкуренција од кинеските производители на електрични возила, кои полека освојуваат поголем дел од глобалниот пазар. Дополнителен притисок врз компанијата создаваат и политичките ставови и јавните настапи на извршниот директор Илон Маск, кои според аналитичарите носат повеќе штета отколку корист.
Компромиси кај поевтините модели
Стандардните верзии на Model 3 и Model Y доаѓаат со неколку ограничувања:
-
опсег до 516 км,
-
побавно забрзување во споредба со Premium изданијата,
-
без LED светлосни ленти напред и назад,
-
без амбиентално осветлување,
-
без екран на допир за патниците назад,
-
намален број на звучници,
-
поскромен квалитет на тапацирот,
-
нови 18-инчни тркала.
И покрај тоа, возилата остануваат модерни и атрактивни за оние кои бараат пониска цена за влез во Tesla светот.
Испораки и идни планови
Нарачките за новите верзии веќе се достапни во САД, а испораките ќе започнат меѓу декември оваа година и јануари следната.
Со оглед на тоа што Илон Маск претходно се откажа од амбициозниот „Model 2“, кој требаше да чини околу 25.000 долари, моментално Model 3 со цена од 36.990 долари останува најприфатливиот автомобил од Tesla.
Извор: Zimo
Автомобили
Ferrari неприкосновен: Профит од 118.000 евра по автомобил

Ferrari уште еднаш го потврдува статусот на најпрофитабилен автомобилски бренд во светот. Според финансиските резултати за првата половина од 2025 година, италијанскиот производител остварува 118.124 евра профит по продадено возило.
Ова е за речиси 10.000 евра повеќе од истиот период лани, со што Ferrari ја зацврстува својата доминација кога станува збор за заработка по автомобил.
Колку им треба на другите?
Анализата вклучи 34 производители, но никој не му се доближи на Ferrari. Најблиску беше Jaguar Land Rover (JLR), но и таму е потребно да се продадат 23 автомобили за да се достигне профитот што Ferrari го остварува со само еден.
Меѓу германските премиум марки ситуацијата е следна:
-
Porsche – 24 автомобили за едно Ferrari
-
Mercedes – 47 автомобили
-
BMW – 58 автомобили
Кинеските производители, и покрај масивните инвестиции, остануваат далеку од врвот.
Американски и јапонски падови
Големите западни компании како Ford и Mitsubishi бележат значителен пад на профитабилноста. Тоа е сигнал за сериозни предизвици во сегашниот пазарен контекст.
Компаниите со загуба
Состојбата е уште потешка кај брендовите кои завршија со негативен биланс во првата половина на 2025 година. Во загуба работат:
-
Mazda
-
Nissan
-
Xpeng
-
Stellantis
-
Volvo
-
Renault
-
Nio
-
Polestar
-
Rivian
-
Aston Martin
-
Lucid
Извор: B92
Автомобили
Bentley го враќа класичното купе со V8 мотор и погон на задни тркала

Bentley не се откажува од електрификацијата, но реши дека октанските адути сè уште имаат свое место.
Supersports повторно се враќа
Производителот потврди дека подготвува нова, поекстремна верзија на Continental GT, која најверојатно ќе ја носи ознаката Supersports.
Моделот ќе добие:
-
редизајнирана каросерија,
-
поагресивен стил,
-
мерки за намалување на масата.
За разлика од хибридниот погон со 4×4, овој автомобил ќе користи рафиниран битурбо V8 мотор кој ја испраќа моќноста само на задните тркала.
Првиот тизер видео-клип веќе откри дел од изгледот и препознатливиот звук на моторот. Бентли ја придружи премиерата со порака:
„Враќањето на легендарното име во семејството Бентли е неизбежно, 100 години по неговото прво претставување. Ова ќе биде редок автомобил, подготвен за перформанси.“
Агресивен и динамичен дизајн
Моделот е инспириран од прототипите забележани од „шпионски“ фотографи, но сериската верзија изгледа уште порадикално:
-
преден браник со огромни отвори за воздух и истакнат сплитер,
-
страничен профил со црни алуминиумски тркала,
-
заден фиксен спојлер, дополнителни аеролинии и масивен дифузер со четири издувни цевки.
Моќ и перформанси
Иако официјалните бројки сè уште не се објавени, се очекува:
-
4,0-литарски V8 битурбо мотор со околу 650 КС,
-
тежина намалена на околу 2.000 кг,
-
задниот погон и суспензијата да понудат поостро и поигриво возачко искуство.
Иако е послаб од GT Speed PHEV (770 КС) и претходниот Supersports W12 (710 КС), фокусот е ставен на чистото уживање во возењето, а не на „трката со коњски сили“.
Цена и ексклузивност
-
ќе се произведува во ограничен број примероци,
-
цената ќе биде значително повисока од Continental GT Speed (280.000 €),
-
се очекува новиот Supersports да чини над 300.000 €.
Извор: Index
-
Кичево24 часа
Кичевските бербери на состанок одлучија да ги поскапат нивните услуги
-
Кичево12 часа
Ноќеска „ТППЕ Кичево“ со полни раце работа, спречен поголем пожар во населба „Девеана“
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за вторник (7 октомври)
-
Хороскоп23 часа
Хороскоп за среда (8 октомври)
-
Македонија9 часа
Прилеп: Традицијата продолжува, на 11-ти октомври на „Авто слалом“, кичевчанецот Кристијан Бојоски во нов поход кон пиедесталот на награди!
-
Македонија2 дена
Целосно затворен патен правец Велес-Тетово помеѓу Волково и Кондово, истиот ќе се одвива двонасочно поради градежни работи
-
Хроника1 ден
По долга и тешка болест почина познатиот пејач – Халид Бешлиќ
-
Технологија1 ден
„Snapdragon X2 Elite Extreme“ новото „чудовиште“ од процесор на „Qualcomm“ за најмоќните лаптопи и премиум мобилни телефони