Автомобили
Донесување на вештачката интелигенција во автомобилската индустрија

Подгответе се да ги отфрлите незгодните копчиња и фрустрирачките менија, бидејќи иднината на интеракцијата во автомобилот е тука, поттикната од партнерството помеѓу TomTom и Microsoft.
Оваа соработка ја користи магијата на генеративната вештачка интелигенција (GenAI) за да ги трансформира автомобилите во придружник за разговор, беспрекорно разбирање на барањата на природниот јазик и правејќи го возењето интуитивно и пријатно искуство.
Визијата зад соработката е следна: влегувате во вашиот автомобил , го поздравувате вашиот пријателски асистент со вештачка интелигенција по име и без напор барате да ве однесе каде што сакате. Нема повеќе да се мачите со апликациите на телефонот или да кривогледате по мапите. Вештачката интелигенција, вооружена со технологијата за прецизна локација на TomTom и врвната услуга Azure OpenAI на Microsoft , ве носи далеку.
Сепак, фокусот не е само на навигацијата. Овој помошник за вештачка интелигенција е контролен центар во автомобилот способен да контролира работи како температура и музика, со леснотија на природен разговор.
„Заедно со Microsoft , нашата заедничка визија е да поттикнеме иновации со генеративна вештачка интелигенција и да им обезбедиме на нашите клиенти уште подобри решенија“, вели Мајк Шуфс, главен директор за приходи во TomTom.
„Користејќи ја нашата експертиза во навигацијата и технологијата, создаваме револуционерен нов начин за луѓето да комуницираат со нивните возила. Со тоа што двете компании го интегрираат она што го прават најдобро во едно решение, ние го трансформираме искуството во возилото, овозможувајќи им на возачите да бараат што било од својот автомобил и да му веруваат дека ќе го испорача“.
Овој технолошки напредок е резултат на експертизата на TomTom за мапирање и навигација, во комбинација со експертизата за вештачка интелигенција на Microsoft . Ажурирањата на сообраќајот во реално време и точните мапи на TomTom обезбедуваат корисниците ефикасно да стигнат до нивната дестинација, додека услугата Azure OpenAI на Microsoft му дава на асистентот способност да разбира природен јазик.
Партнерството означува голем напредок во тековната соработка помеѓу TomTom и Microsoft , која започна во 2016 година кога TomTom почна да обезбедува услуги за локација за Azure Maps. Со текот на времето, соработката се прошири за да вклучи податоци за мапирање и комерцијални услуги за мапи на Microsoft.
Обновениот акцент во партнерството на TomTom и Microsoft е да се поттикнат иновациите во автомобилските решенија засновани на генеративна вештачка интелигенција. Целта е да се развијат напредни решенија за дигитална пилотска кабина и инфозабава во возилото интегрирани со облак аналитика.
Доминик Ви, корпоративен потпретседател за производство и мобилност во Microsoft , објаснува: „Со оваа следна генерација на вештачка интелигенција, имаме единствена можност да ги забрзаме иновациите во автомобилскиот сектор.
„Ние се надоврзуваме на нашата долгогодишна соработка со TomTom и ги обединуваме напредокот во вештачката интелигенција низ Microsoft Cloud со автомобилската експертиза на TomTom за да им обезбедиме на возачите и производителите на автомобили нови алатки со вештачка интелигенција.
Една од главните предности на ова решение лежи во неговата флексибилност. Производителите на автомобили можат беспрекорно да го интегрираат помошникот за вештачка интелигенција во нивните постоечки инфозабавни системи, приспособувајќи го интерфејсот да одговара на нивниот бренд и искуството на возачот. Ова значи дека возачите ќе се запознаат со дополнителниот бонус од врвната гласовна контрола, што ќе го направи непречен и лесен преминот кон овој нов начин на интеракција со автомобилот .
За возачите кои бараат целосна револуција во автомобилот , TomTom’s Digital Cockpit платформата е претходно инсталирана со помошник за вештачка интелигенција, нудејќи сеопфатно решение за инфозабава и интеракција со возачот. Придобивките од оваа трансформација базирана на вештачка интелигенција се огромни, бидејќи технологијата ветува дека ќе ја подобри безбедноста на возачот, ќе го намали одвлекувањето на вниманието и ќе го персонализира искуството во возењето, правејќи го секое патување попријатно и поудобно.
Извор: aimagazine
Автомобили
Десетте најпродавани автомобили во Европа во 2025 година

Во првата половина од 2025 година, европскиот автомобилски пазар бележи значајни промени и трендови. Според податоците на JATO Dynamics, објавени од Best-Selling Cars, најпродаван производител останува Volkswagen Group, додека зад него се позиционираат Stellantis, Renault Group и Hyundai-Kia.
Volkswagen Group и понатаму водечки
Volkswagen Group го задржа својот статус на најголем производител во Европа со над 1,8 милиони продадени возила. Иако 72% од продажбата сè уште се базира на конвенционални мотори, уделот на електричните и хибридните модели расте и сега изнесува 28%.
Stellantis стабилно на второ место
На второ место е Stellantis, со продадени 1,04 милиони автомобили. Оваа групација сè уште најмногу се потпира на класични погонски склопови – дури 85% од продажбата доаѓа од бензински и дизел модели.
Renault и Hyundai-Kia со силен раст
На третото место е Renault Group, со 704.000 продадени возила, додека Hyundai-Kia се пласира на четвртото место со 541.000 возила. Двата производители се издвојуваат со висок удел на електрифицирани модели – околу 43% од вкупната продажба.
Премиум брендовите ја забрзуваат транзицијата
BMW Group продаде 485.000 возила, од кои 40% се електрични или хибридни. Mercedes-Benz постигна 355.000 продажби, со удел на електрифицирани модели од 34%.
Ford исто така продаде 257.000 автомобили, со идентичен удел на електрифицирани возила како и Mercedes – 34%.
Geely сè поактивен во Европа
Кинеската Geely Group оствари 202.000 продажби, од кои дури 67% се електрични или хибридни автомобили. Со тоа, Geely се искачи на деветтото место, пред Nissan (165.000 возила) и веднаш зад Ford.
Toyota лидер во електрификацијата
Иако по вкупна продажба е на шестото место со 479.000 возила, Toyota е апсолутен лидер во електрификацијата. Дури 86% од нејзината продажба во Европа се хибриди и електрични автомобили – највисок удел меѓу сите водечки брендови.
Силната хибридна понуда и растечката популарност на електричните модели ѝ овозможуваат на Toyota да се натпреварува рамноправно со европските производители, иако традиционално тие доминираат на пазарот.
Извор: 24Sata
Автомобили
Американските анализи покажуваат дека автоматските менувачи доминираат на нивниот автомобилски пазар

Темата за иднината на рачните менувачи ја допревме и порано, но анализата на најновите податоци од европските пазари, а особено од САД, јасно укажува дека тие полека исчезнуваат од автомобилската сцена.
Трендовите покажуваат дека автоматските менувачи веќе се наметнуваат како доминантен избор, оставајќи го класичниот рачен менувач на маргините. Воведувањето на SUV сегментот, а потоа и ширењето на електричните возила, само го забрза овој процес. Она што започна во САД уште кон крајот на 90-тите, а глобално во првата деценија од 21 век, денес изгледа како неповратна трансформација.
Американскиот пазар, со своите автопатишта и традиција за возила со големи димензии, одамна е предводник во користењето на автоматски менувачи. Првиот масовно достапен автоматски менувач, развиен од „Џенерал Моторс“ уште во 1939 година, ја трасираше патеката. Дека промената е драматична, говорат бројките: во средината на 90-тите години речиси 28% од новите возила сè уште имале рачен менувач, додека денес тој удел се сведе на едвај 0,8%.
Европа долго време одолеваше. Во 2001 година, дури 91% од сите автомобили регистрирани на петте најголеми пазари (Германија, Франција, Велика Британија, Италија и Шпанија) користеа рачен менувач. Дури и кај премиум и луксузните марки, автоматиката тогаш беше ретка и скапа опција. Но, со текот на времето, развојот на технологијата ги намали трошоците, а урбанизацијата и сè погустите сообраќајни метежи го направија автоматскиот менувач попрактично решение.
Не е изненадување што автошколите во најголемите земји на ЕУ сè почесто обучуваат возачи директно на возила со автоматски менувач. Денес, само симболичен дел од часовите е резервиран за рачна контрола.
Податоците го потврдуваат тоа: во 2023 година само 29% од новите автомобили во овие пет европски пазари имале рачен менувач. Кај премиум возилата доминацијата на автоматиката е речиси апсолутна – од 31% во 2001 година, уделот пораснал на 97% во 2024. И кај масовните брендови се забележува радикален пресврт – од едвај 5% во 2001 година на 63% минатата година.
Извор: motor1.com
Автомобили
Volkswagen ја гради иднината на производството со вештачка интелигенција и AWS

Групацијата Volkswagen ја гледа иднината на автомобилската индустрија во вештачката интелигенција и облак технологиите. Компанијата веќе имплементираше AWS cloud решенија во 13 производствени погони на своите брендови Volkswagen, Audi и Volkswagen комерцијални возила, со што постигна значителни заштеди и зголемена ефикасност.
• Благодарение на високата достапност и скалабилност на AWS технологијата, Volkswagen успешно ги премести критичните системи во облакот, намалувајќи го ризикот од застој на производствените линии.
• Стандардизацијата на овие процеси веќе носи заштеди од двоцифрени милиони евра.
Вештачка интелигенција за подобро производство
Моментално, компанијата користи над 1.200 апликации за вештачка интелигенција. Меѓу нив е и системот KI4UPS, кој овозможува брза детекција на потенцијални електронски проблеми на производствените линии. Со помош на Amazon SageMaker, Volkswagen обучува AI модели кои ја подобруваат контролата на квалитетот.
Оптимизација на потрошувачката и одржливост
Значителен напредок е постигнат и во областа на енергетската ефикасност. Во фабриката во Познањ, Полска, вештачката интелигенција ја оптимизира потрошувачката на електрична енергија. Резултатот е намалување на трошоците за енергија за 12 проценти и значително намалување на емисиите на CO₂.
Volkswagen со оваа стратегија ја поставува основата за модерно, ефикасно и поодржливо производство, користејќи ги најновите иновации во облак технологии и вештачка интелигенција.
Извор: Index
-
Музика1 ден
(ВИДЕО) Кичевчани во полн ефект до достигнувања на соништата, „Men Of Silver Soul“ на „Marbled In Stone“ ќе ви стане омилена веднаш!
-
Кичево1 ден
Среќен крај, баба Велјанка е пронајдена жива и здрава
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за понеделник (8 септември)
-
Спорт1 ден
(ФОТО) На пауза во Кичево, полека финишира 34-то издание на мото-рели „Независност Македонија 2025“
-
Хороскоп21 час
Хороскоп за вторник (9 септември)
-
Македонија7 часа
МВР со детали за тешката сообраќајка со мотоцикли на магистралниот пат Гостивар-Кичево вчера
-
Македонија1 ден
Среќен роденден Татковино! „Нека ни е честит 8-ми септември, 34 години самостојна и независна Република Македонија!“
-
Македонија1 ден
Прекинат сообраќајот на патот Мавровска крстосница-Гостивар поради сообраќајна несреќа, возилата се пренасочуваат по споредните патишта