Автомобили
Електричните возила се растечки тренд во Европа – над 1,8 милиони продадени возила во 2023 година

Изминатата година донесе значителен напор за продажба на европскиот пазар на електрични возила (EV), со продадени над 1,8 милиони единици.
Анализата на вкупните бројки на пазарот на електрични возила во Европа во текот на 2023 година открива динамична слика, со мали подеми и падови. Во периодот од јануари до декември минатата година, продажбата на „plug-in“ возила, кои вклучуваат целосно електрични и хибридни возила, достигна бројка од три милиони, што е раст од 14 отсто во однос на претходната 2022 година. Меѓу нив, стандардните електрични возила, познати и како BEV (Battery Electric Vehicles), имаат растечки тренд на продажба со повеќе од 1,8 милиони продадени единици во истиот период.
Иако поголемиот дел од минатата година беше одбележан со зголемена продажба на електрични и хибридни возила, месец декември беше многу предизвикувачки во овој поглед. Со продажба на 294.200 „plug-in“ возила е забележано значително намалување во однос на истиот период во 2022 година кога биле продадени 413.500 вакви возила. Така, декември 2023 година претставува најголем пад во продажбата на EV и PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) во последните десет години. Од друга страна, возилата BEV (Battery Electric Vehicle) забележаа пад на продажбата од 25 отсто во текот на декември, додека возилата PHEV забележаа уште поголем пад, од неверојатни 36 отсто.
Овој драматичен пад на продажбата во декември делумно може да се припише на намалувањето на субвенциите за електрични возила на германскиот пазар, кое стапи на сила две недели пред крајот на годината. Сепак, многу производители реагираа навреме и воведоа намалување на цените и други стимулации, што резултираше со враќање на продажбата во јануари 2024 година. Од вкупно нешто повеќе од три милиони продадени plug-in возила во 2023 година, хибридните автомобили учествуваат со 33 отсто, што е помалку во споредба со минатата година. Меѓу 20-те најдобри plug-in возила, само четири беа хибридни.
Како што известува ArenaEV понатаму, Tesla беше апсолутен победник во продажбата минатата година, особено се истакна во декември со Model Y, кој продаде 25 илјади единици. Севкупно, Tesla Model Y стана најпродаваниот автомобил со 255.062 продадени примероци во текот на годината, додека Model 3 се најде на второто место со 101.313 продадени примероци. Интересно е што Ford со моделот Kuga ја предводеше продажбата на возилата PHEV со 52.646 продадени единици.
Кога станува збор за очекувањата за 2024 година, додека Tesla Model Y го држи првото место и веројатно нема да се промени наскоро, остатокот од пазарот покажува интересни промени. Додека Model 3 сè уште доминира, конкуренцијата од моделите како VW ID.4 и Skoda Enyaq води силна борба – има само 20 илјади разлика помеѓу овие конкуренти.
Од друга страна, новите играчи на пазарот како Renault 5 со ниска цена и добри перформанси, и Lancia Ypsilon сакаат парче од колачот за продажба на ЕВ за себе. На пазарот на електрични возила присутен е и BMW со растечката продажба, Volvo со моделот EX30, како и Citroen C3 кои дополнително ќе ја размрдаат листата на најпродавани електрични возила во 2024 година.
Автомобили
Tesla воведува поевтини модели: Дали тоа ќе ја зголеми продажбата?

По официјалната презентација на новите поевтини модели, цената на акциите на Tesla падна. Иако компанијата конечно претстави попристапни верзии на Model 3 и Model Y, експертите сметаат дека намалувањето на цената нема да донесе драматичен раст на продажбата.
Нови поевтини верзии на Model 3 и Model Y
Во „стандардна“ конфигурација, Model 3 и Model Y се поевтини за 5.000 долари, што ги прави достапни по цени од 37.000 и 40.000 долари на американскиот пазар.
Сепак, аналитичарот Ден Ивс од Wedbush е разочаран од скромното намалување, истакнувајќи дека поевтините верзии сè уште се поскапи од претходната цена на посилните модели. Дополнително, до крајот на септември во САД важеше федерален даночен кредит од 7.500 долари за електрични возила. Со него, Model 3 ќе чинеше под 30.000 долари, што ќе претставуваше силен мотив за купувачите.
Инвеститорите не се убедени
Бидејќи даночниот попуст повеќе не е достапен, инвеститорите се сомневаат дека новите верзии ќе предизвикаат значајно зголемување на продажбата. Падот на цената на акциите веднаш по најавата ја потврдува нивната резерва.
Аналитичарот Шеј Болур од Futurum Equities, во изјава за NY Post, вели дека не очекува ценовното намалување да има големо влијание врз побарувачката.
Конкуренцијата од Кина и предизвиците на Маск
Tesla се соочува со сè посилна конкуренција од кинеските производители на електрични возила, кои полека освојуваат поголем дел од глобалниот пазар. Дополнителен притисок врз компанијата создаваат и политичките ставови и јавните настапи на извршниот директор Илон Маск, кои според аналитичарите носат повеќе штета отколку корист.
Компромиси кај поевтините модели
Стандардните верзии на Model 3 и Model Y доаѓаат со неколку ограничувања:
-
опсег до 516 км,
-
побавно забрзување во споредба со Premium изданијата,
-
без LED светлосни ленти напред и назад,
-
без амбиентално осветлување,
-
без екран на допир за патниците назад,
-
намален број на звучници,
-
поскромен квалитет на тапацирот,
-
нови 18-инчни тркала.
И покрај тоа, возилата остануваат модерни и атрактивни за оние кои бараат пониска цена за влез во Tesla светот.
Испораки и идни планови
Нарачките за новите верзии веќе се достапни во САД, а испораките ќе започнат меѓу декември оваа година и јануари следната.
Со оглед на тоа што Илон Маск претходно се откажа од амбициозниот „Model 2“, кој требаше да чини околу 25.000 долари, моментално Model 3 со цена од 36.990 долари останува најприфатливиот автомобил од Tesla.
Извор: Zimo
Автомобили
Ferrari неприкосновен: Профит од 118.000 евра по автомобил

Ferrari уште еднаш го потврдува статусот на најпрофитабилен автомобилски бренд во светот. Според финансиските резултати за првата половина од 2025 година, италијанскиот производител остварува 118.124 евра профит по продадено возило.
Ова е за речиси 10.000 евра повеќе од истиот период лани, со што Ferrari ја зацврстува својата доминација кога станува збор за заработка по автомобил.
Колку им треба на другите?
Анализата вклучи 34 производители, но никој не му се доближи на Ferrari. Најблиску беше Jaguar Land Rover (JLR), но и таму е потребно да се продадат 23 автомобили за да се достигне профитот што Ferrari го остварува со само еден.
Меѓу германските премиум марки ситуацијата е следна:
-
Porsche – 24 автомобили за едно Ferrari
-
Mercedes – 47 автомобили
-
BMW – 58 автомобили
Кинеските производители, и покрај масивните инвестиции, остануваат далеку од врвот.
Американски и јапонски падови
Големите западни компании како Ford и Mitsubishi бележат значителен пад на профитабилноста. Тоа е сигнал за сериозни предизвици во сегашниот пазарен контекст.
Компаниите со загуба
Состојбата е уште потешка кај брендовите кои завршија со негативен биланс во првата половина на 2025 година. Во загуба работат:
-
Mazda
-
Nissan
-
Xpeng
-
Stellantis
-
Volvo
-
Renault
-
Nio
-
Polestar
-
Rivian
-
Aston Martin
-
Lucid
Извор: B92
Автомобили
Bentley го враќа класичното купе со V8 мотор и погон на задни тркала

Bentley не се откажува од електрификацијата, но реши дека октанските адути сè уште имаат свое место.
Supersports повторно се враќа
Производителот потврди дека подготвува нова, поекстремна верзија на Continental GT, која најверојатно ќе ја носи ознаката Supersports.
Моделот ќе добие:
-
редизајнирана каросерија,
-
поагресивен стил,
-
мерки за намалување на масата.
За разлика од хибридниот погон со 4×4, овој автомобил ќе користи рафиниран битурбо V8 мотор кој ја испраќа моќноста само на задните тркала.
Првиот тизер видео-клип веќе откри дел од изгледот и препознатливиот звук на моторот. Бентли ја придружи премиерата со порака:
„Враќањето на легендарното име во семејството Бентли е неизбежно, 100 години по неговото прво претставување. Ова ќе биде редок автомобил, подготвен за перформанси.“
Агресивен и динамичен дизајн
Моделот е инспириран од прототипите забележани од „шпионски“ фотографи, но сериската верзија изгледа уште порадикално:
-
преден браник со огромни отвори за воздух и истакнат сплитер,
-
страничен профил со црни алуминиумски тркала,
-
заден фиксен спојлер, дополнителни аеролинии и масивен дифузер со четири издувни цевки.
Моќ и перформанси
Иако официјалните бројки сè уште не се објавени, се очекува:
-
4,0-литарски V8 битурбо мотор со околу 650 КС,
-
тежина намалена на околу 2.000 кг,
-
задниот погон и суспензијата да понудат поостро и поигриво возачко искуство.
Иако е послаб од GT Speed PHEV (770 КС) и претходниот Supersports W12 (710 КС), фокусот е ставен на чистото уживање во возењето, а не на „трката со коњски сили“.
Цена и ексклузивност
-
ќе се произведува во ограничен број примероци,
-
цената ќе биде значително повисока од Continental GT Speed (280.000 €),
-
се очекува новиот Supersports да чини над 300.000 €.
Извор: Index
-
Кичево1 ден
Кичевските бербери на состанок одлучија да ги поскапат нивните услуги
-
Кичево19 часа
Ноќеска „ТППЕ Кичево“ со полни раце работа, спречен поголем пожар во населба „Девеана“
-
Македонија16 часа
Прилеп: Традицијата продолжува, на 11-ти октомври на „Авто слалом“, кичевчанецот Кристијан Бојоски во нов поход кон пиедесталот на награди!
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за среда (8 октомври)
-
Македонија2 дена
Целосно затворен патен правец Велес-Тетово помеѓу Волково и Кондово, истиот ќе се одвива двонасочно поради градежни работи
-
Хроника2 дена
По долга и тешка болест почина познатиот пејач – Халид Бешлиќ
-
Хороскоп6 часа
Хороскоп за четврток (9 октомври)
-
Технологија2 дена
„Snapdragon X2 Elite Extreme“ новото „чудовиште“ од процесор на „Qualcomm“ за најмоќните лаптопи и премиум мобилни телефони