Следете не

Автомобили

Електричните возила се растечки тренд во Европа – над 1,8 милиони продадени возила во 2023 година

Објавено пред

на

Изминатата година донесе значителен напор за продажба на европскиот пазар на електрични возила (EV), со продадени над 1,8 милиони единици.

Анализата на вкупните бројки на пазарот на електрични возила во Европа во текот на 2023 година открива динамична слика, со мали подеми и падови. Во периодот од јануари до декември минатата година, продажбата на „plug-in“ возила, кои вклучуваат целосно електрични и хибридни возила, достигна бројка од три милиони, што е раст од 14 отсто во однос на претходната 2022 година. Меѓу нив, стандардните електрични возила, познати и како BEV (Battery Electric Vehicles), имаат растечки тренд на продажба со повеќе од 1,8 милиони продадени единици во истиот период.

Иако поголемиот дел од минатата година беше одбележан со зголемена продажба на електрични и хибридни возила, месец декември беше многу предизвикувачки во овој поглед. Со продажба на 294.200 „plug-in“ возила е забележано значително намалување во однос на истиот период во 2022 година кога биле продадени 413.500 вакви возила. Така, декември 2023 година претставува најголем пад во продажбата на EV и PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) во последните десет години. Од друга страна, возилата BEV (Battery Electric Vehicle) забележаа пад на продажбата од 25 отсто во текот на декември, додека возилата PHEV забележаа уште поголем пад, од неверојатни 36 отсто.

Овој драматичен пад на продажбата во декември делумно може да се припише на намалувањето на субвенциите за електрични возила на германскиот пазар, кое стапи на сила две недели пред крајот на годината. Сепак, многу производители реагираа навреме и воведоа намалување на цените и други стимулации, што резултираше со враќање на продажбата во јануари 2024 година. Од вкупно нешто повеќе од три милиони продадени plug-in возила во 2023 година, хибридните автомобили учествуваат со 33 отсто, што е помалку во споредба со минатата година. Меѓу 20-те најдобри plug-in возила, само четири беа хибридни.

Како што известува ArenaEV понатаму, Tesla беше апсолутен победник во продажбата минатата година, особено се истакна во декември со Model Y, кој продаде 25 илјади единици. Севкупно, Tesla Model Y стана најпродаваниот автомобил со 255.062 продадени примероци во текот на годината, додека Model 3 се најде на второто место со 101.313 продадени примероци. Интересно е што Ford со моделот Kuga ја предводеше продажбата на возилата PHEV со 52.646 продадени единици.

Кога станува збор за очекувањата за 2024 година, додека Tesla Model Y го држи првото место и веројатно нема да се промени наскоро, остатокот од пазарот покажува интересни промени. Додека Model 3 сè уште доминира, конкуренцијата од моделите како VW ID.4 и Skoda Enyaq води силна борба – има само 20 илјади разлика помеѓу овие конкуренти.

Од друга страна, новите играчи на пазарот како Renault 5 со ниска цена и добри перформанси, и Lancia Ypsilon сакаат парче од колачот за продажба на ЕВ за себе. На пазарот на електрични возила присутен е и BMW со растечката продажба, Volvo со моделот EX30, како и Citroen C3 кои дополнително ќе ја размрдаат листата на најпродавани електрични возила во 2024 година.

Автомобили

Автомобилскиот бренд Dacia продаде повеќе од пола милион примероци во Европа за 11 месеци од оваа година

Објавено пред

на

За 11 месеци од оваа година Европејците регистрирале 522.013 нови автомобили „Дачиа“, два отсто повеќе отколку во истиот период во 2023 година.

Извештајот на Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA) за бројот на регистрации на нови автомобили во ноември оваа година покажува дека марката Dacia продала 49.352 автомобили, односно 4,8 отсто повеќе отколку во ноември 2023 година.

Благодарение на овој раст, кој се одвива во позадина на општ пазарен пад, пазарниот удел на Dacia се зголеми од 4,4 отсто во ноември 2023 година на 4,7 отсто во 11-тиот месец од 2024 година, според Klix.ba.

Истовремено, растот во последниот месец доведе до зголемување на продажбата на Dacia во периодот јануари – ноември од 511.994 единици во 2023 година на 522.013 во 2024 година. Два процентни поени раст во споредба со првите 11 месеци од оваа година го зголемија годишниот пазарен удел на Dacia на 4,4 проценти.

Благодарение на постојаниот раст, овој пазарен удел на Dacia го надминува оној на брендовите како што се: Opel, Citroen, Fiat, Kia, Hyundai, Ford или Volvo.

Најбарани марки на европскиот пазар за 11 месеци од тековната година се: Volkswagen (1.258.324 продадени автомобили), Toyota (849.628), BMW (707.527), Škoda (700.748) и Renault (626.719).

Извор: ACEA / Klix.ba

Прочитај повеќе...

Автомобили

Зошто не е добро да се мие автомобилот на ниски температури? Совети од Германскиот автомобилски клуб (ADAC)

Објавено пред

на

Правилното одржување на автомобилот во зимските месеци е клучно за заштита на каросеријата од сол, нечистотија и ниските температури. Германскиот автомобилски клуб ADAC објави неколку важни совети за негата на автомобилите во зима, посебно кога станува збор за миењето.

Термички шок и оштетување на лакот

Кога водата во автопералната, загреана на 10–30 °C, доаѓа во контакт со металните делови на автомобилот изложени на екстремно ниски температури, може да дојде до термички шок. Овој шок може да предизвика оштетување на површината, особено на места каде што лакот е веќе оштетен или надополнет. Иако овие оштетувања може да не бидат веднаш видливи, тие имаат долгорочни последици врз каросеријата.

Ризик од замрзнување

При екстремно ниски температури, зголемен е ризикот од замрзнување на:

  • Водата во бравите
  • Гумените заптивки, што може да доведе до нивно пукање и загуба на функционалност.

Затоа, ADAC препорачува миење на автомобилите само при поблаги температури или во загреани перални.

Совети за одржување на автомобилот во зима

  1. Миење на поблаги температури – Избегнувајте миење на автомобилот кога температурите се екстремно ниски.
  2. Загреани перални – Користете перални кои обезбедуваат затоплена околина за да се спречи термичкиот шок.
  3. Сушење на критичните делови – По миењето, избришете и исушете ги деловите како што се бравите и гумените заптивки.
  4. Користење специјални производи за нега – Нанесете гумени производи за одржување за да спречите пукање или замрзнување на заптивките.

Правилната зимска нега може значително да го продолжи векот на автомобилот, зачувувајќи ја неговата функционалност и изглед.

Извор: Phoenix

Прочитај повеќе...

Автомобили

Volkswagen го заврши производството на легендарниот VR6 мотор по 34 години

Објавено пред

на

Еден од најпознатите мотори во историјата на автомобилската индустрија, VR6, официјално заминува во историјата. На 12 декември, Volkswagen го заврши производството на овој мотор, со што се стави крај на 34 години постоење и употреба во бројни модели на компанијата.

Историја и употреба на VR6

Моторот VR6 првпат беше претставен во 1991 година на саемот за автомобили во Женева. Од тогаш, тој беше вградуван во широк спектар на модели на Volkswagen, меѓу кои:

  • Passat, Corrado, Touareg, Phaeton, Transporter, Sharan, CC и Beetle.
  • Беше користен и од други брендови во групацијата Volkswagen, како што се Porsche Cayenne, Audi Q7, Seat Leon и Skoda Superb.
  • Дури и Mercedes-Benz го користеше VR6 во моделот Vito, прилагодувајќи го за нивните потреби.

За време на своето производство, VR6 моторот беше произведен во импресивни 1,87 милиони единици, станувајќи симбол на иновацијата и технолошката напредност на Volkswagen.

Еколошки стандарди и крајот на VR6

Поради зголемените еколошки барања, производството на VR6 беше прекинато во Европа уште во средината на 2010-тите. Сепак, производството продолжи за северноамериканскиот и кинескиот пазар. Зголемениот притисок за намалување на емисиите на гасови и потребата за поекономични решенија го принудија Volkswagen да се насочи кон мотори со четири цилиндри.

Модерните четирицилиндрични мотори не само што ги исполнуваат строгите еколошки стандарди, туку и се компатибилни со модуларните платформи на компанијата, овозможувајќи нивна широка употреба во различни модели.

Крај на една ера

Завршувањето на производството на VR6 претставува значајна пресвртница за Volkswagen. Компанијата сега се фокусира на развој на поекономични, пофлексибилни технологии и електрични возила. Сепак, за љубителите на класичните автомобили, VR6 останува симбол на иновацијата и моќта на моторите од претходните децении.

Извор: Telegraf

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Магазин1 час

Huawei го симна Apple од тронот на пазарот за носечки уреди

Иако Apple долго време доминираше на пазарот за носечки уреди благодарение на успехот на Apple Watch, новите податоци покажуваат дека...

Магазин1 час

YouTube почнува борба против мамката за кликнување: Нови мерки за поголема транспарентност

YouTube најави дека ќе започне со отстранување на видеа кои ги оставаат гледачите да се чувствуваат „измамени и фрустрирани“. Платформата...

Магазин1 час

Сакате да го спречите iPhone-от да ја менува осветленоста автоматски? Еве како

Дали ви пречи кога осветленоста на екранот на вашиот iPhone автоматски се менува? Ова може да биде резултат на автоматските...

Магазин1 час

Живот на Месечината? Јапонија работи на лунарно живеалиште со вештачка гравитација

Јапонскиот универзитет во Кјото и градежната компанија Каџима го започнаа истражувањето за создавање на лунарно живеалиште кое ќе генерира вештачка...

Спорт2 часа

Масар Омерагиќ со 62 гласа и нути еден против избран за нов претседател на ФФМ

Во “Хилтон” денес се одржа вонредното собрание на ФФМ, каде единствен кандидат беше г-дин Масар Омерагиќ, со мандат до 2025...

Временска прогноза3 часа

Попоски од вечерва најавува снежни врнежи во нашиот регион, како и на Балканот

Многу длабок циклонски систем кој ќе биде со центар над Средоземјето, и во центарот на овој циклон воздушниот притисок ќе...

Автомобили5 часа

Автомобилскиот бренд Dacia продаде повеќе од пола милион примероци во Европа за 11 месеци од оваа година

За 11 месеци од оваа година Европејците регистрирале 522.013 нови автомобили „Дачиа“, два отсто повеќе отколку во истиот период во...

Хороскоп15 часа

Хороскоп за недела (22 декември)

ОВЕН Обрнете внимание на новите професионални можности за да го проширите вашето знаење и да ја подобрите вашата севкупна позиција....

Технологија20 часа

YouTube во поход по „клик-бејт“ наслови и почетни слики

По неодамнешната акција против блокаторите на реклами и таканаречената „онлајн имиграција“, YouTube најави нов чекор во својата борба против погрешните...

Социјални мрежи21 час

„ТикТок“ станува недостапен во Албанија, владата ја затвори социјалната мрежа на најмалку една година

Ја затвораат апликацијата најмалку една година. Албанскиот премиер Еди Рама денес најави дека владата ќе ја затвори социјалната мрежа „ТикТок“...

НАЈЧИТАНИ