Автомобили
Електричните возила се растечки тренд во Европа – над 1,8 милиони продадени возила во 2023 година

Изминатата година донесе значителен напор за продажба на европскиот пазар на електрични возила (EV), со продадени над 1,8 милиони единици.
Анализата на вкупните бројки на пазарот на електрични возила во Европа во текот на 2023 година открива динамична слика, со мали подеми и падови. Во периодот од јануари до декември минатата година, продажбата на „plug-in“ возила, кои вклучуваат целосно електрични и хибридни возила, достигна бројка од три милиони, што е раст од 14 отсто во однос на претходната 2022 година. Меѓу нив, стандардните електрични возила, познати и како BEV (Battery Electric Vehicles), имаат растечки тренд на продажба со повеќе од 1,8 милиони продадени единици во истиот период.
Иако поголемиот дел од минатата година беше одбележан со зголемена продажба на електрични и хибридни возила, месец декември беше многу предизвикувачки во овој поглед. Со продажба на 294.200 „plug-in“ возила е забележано значително намалување во однос на истиот период во 2022 година кога биле продадени 413.500 вакви возила. Така, декември 2023 година претставува најголем пад во продажбата на EV и PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) во последните десет години. Од друга страна, возилата BEV (Battery Electric Vehicle) забележаа пад на продажбата од 25 отсто во текот на декември, додека возилата PHEV забележаа уште поголем пад, од неверојатни 36 отсто.
Овој драматичен пад на продажбата во декември делумно може да се припише на намалувањето на субвенциите за електрични возила на германскиот пазар, кое стапи на сила две недели пред крајот на годината. Сепак, многу производители реагираа навреме и воведоа намалување на цените и други стимулации, што резултираше со враќање на продажбата во јануари 2024 година. Од вкупно нешто повеќе од три милиони продадени plug-in возила во 2023 година, хибридните автомобили учествуваат со 33 отсто, што е помалку во споредба со минатата година. Меѓу 20-те најдобри plug-in возила, само четири беа хибридни.
Како што известува ArenaEV понатаму, Tesla беше апсолутен победник во продажбата минатата година, особено се истакна во декември со Model Y, кој продаде 25 илјади единици. Севкупно, Tesla Model Y стана најпродаваниот автомобил со 255.062 продадени примероци во текот на годината, додека Model 3 се најде на второто место со 101.313 продадени примероци. Интересно е што Ford со моделот Kuga ја предводеше продажбата на возилата PHEV со 52.646 продадени единици.
Кога станува збор за очекувањата за 2024 година, додека Tesla Model Y го држи првото место и веројатно нема да се промени наскоро, остатокот од пазарот покажува интересни промени. Додека Model 3 сè уште доминира, конкуренцијата од моделите како VW ID.4 и Skoda Enyaq води силна борба – има само 20 илјади разлика помеѓу овие конкуренти.
Од друга страна, новите играчи на пазарот како Renault 5 со ниска цена и добри перформанси, и Lancia Ypsilon сакаат парче од колачот за продажба на ЕВ за себе. На пазарот на електрични возила присутен е и BMW со растечката продажба, Volvo со моделот EX30, како и Citroen C3 кои дополнително ќе ја размрдаат листата на најпродавани електрични возила во 2024 година.
Автомобили
„Audi“ го надградува своето „Q5“ семејство со нови „plug-in“ хибридни модели

Audi го проширува понудата на моделите Q5 со нови plug-in хибридни верзии. Покрај стандардните мотори со внатрешно согорување и MHEV технологија, сега и Q5 SUV и Q5 Sportback ќе се нудат како електрифицирани PHEV модели. Двата модели ќе бидат достапни со избор помеѓу две нивоа на моќност: 220 kW (299 КС) и 270 kW (367 КС).
Новата генерација на батерии што се користи во овие модели има околу 45% поголем капацитет во споредба со претходната, овозможувајќи електричен досег до 100 километри со нето капацитет од 20,7 kWh.
Со оваа нова генерација, Audi го отвора следното поглавје во приказната за Q5, комбинирајќи спортски перформанси со секојдневна практичност. Новите модели ја задржуваат удобноста и пространоста на SUV возилата, додека Sportback варијантата нуди подинамичен дизајн. Современите технологии, подобрениот надворешен изглед и новиот концепт на управување се само дел од подобрувањата.
Во поглед на перформансите, верзијата со 270 kW забрзува од 0 до 100 km/h за 5,1 секунда, додека верзијата со 220 kW го прави тоа за 6,2 секунди. Сите модели имаат максимална брзина од 250 km/h. Возилата се опремени со 2.0 TFSI бензински мотор и електричен мотор, поврзани преку електрифициран менувач со двојна спојка и quattro ultra погон, што овозможува балансирано, но спортско возење.
Новата батерија, распоредена на две нивоа, поддржува полнење до 11 kW наизменична струја, а целосното полнење трае околу 2,5 часа. Корисниците можат да избираат помеѓу EV режим (исклучиво на струја) и хибриден режим, кој автоматски менаџира енергијата за најдобра ефикасност. Првпат, можно е индивидуално да се одреди посакуваното ниво на полнење.
Audi ја подобри и регенерацијата при сопирање, која сега може да се прилагоди во три степени преку лопатките на воланот. Возилото автономно обновува енергија при кочење, користејќи податоци од навигацискиот систем.
Хибридниот систем самостојно избира оптимална стратегија за работа, без потреба од рачна интервенција. Исто така, стандардната опрема е значително подобрена. Моделите со 220 kW доаѓаат со S спортско потпирање и 3-зонски автоматски клима-уред, додека посилната верзија добива LED светла и дополнителна премиум опрема.
Внатрешноста вклучува Audi MMI experience plus со интегрирана продавница за апликации, аудио систем, спортски седишта во црна кожа и 19-инчни тркала. Задната клупа може да се прилагодува и поместува, што ја зголемува практичноста.
Цените во Германија започнуваат од 63.400 евра за Q5 e-hybrid со 220 kW, додека најскапата Sportback верзија со 270 kW започнува од 74.300 евра. Производството се одвива во Сан Хозе Чијапас, Мексико, а моделите ќе бидат достапни за нарачка во Европа од средината на јуни 2025 година.
Извор: cars.usnews.com
Автомобили
(ВИДЕО) „Audi“ месецов ќе го претстави новиот модел на „Q3“

На 16 јуни, Audi ќе го претстави новиот модел Q3, со кој планира да постави нови стандарди во премиум компактниот сегмент. Овој модел, кој веќе повеќе од десет години е дел од понудата на Audi, ќе влезе во својата трета генерација.
Извршниот директор на Audi AG, Гернот Делнер, нагласува дека Q3 е еден од најпродаваните модели на компанијата, со над два милиони продадени примероци ширум светот. Тој истакнува дека со новиот Q3 се обновува еден клучен сегмент од понудата на Audi, како дел од поширока производствена стратегија.
Новата генерација ќе се одликува со поистакнат и динамичен дизајн, преден дел со заоблена форма и широка решетка во стил на саќе. Освен освежениот изглед, автомобилот ќе биде опремен и со бројни дигитални и технолошки новитети.
Q3 ќе биде достапен со различни SUS мотори и повеќе plug-in хибридни опции. Потврдена е и враќањето на Sportback верзијата.
Audi вложува значителни средства во развојот на новата хибридна технологија, а според Делнер, и покрај транзицијата кон електрични возила, SUS моторите ќе имаат значајна улога во претстојниот период – особено како дел од хибридните решенија. Во наредните месеци, се очекува и официјално лансирање на PHEV (plug-in хибрид) варијантите од новиот Q3.
Целосните детали, слики и видеа од моделот ќе бидат достапни на 16 јуни во 21:30 часот по централноевропско време.
Извор: Audi
Автомобили
Новиот прототип на „Subaru“ се очекува да дебитира на „Japan Mobility Show 2025“

Главниот технолошки директор на Субару, Тецуо Фуџинуки, накратко зборуваше за новото возило, кое според тизер фотографијата најверојатно е поврзана со новата генерација на моделот WRX, не откривајќи го директно името. Тој изјави дека автомобилот ќе користи усовршен систем за погон на сите тркала, инспириран од оној што се користи во тркачката серија Супер Таикју.
Јапонското списание „Car Watch“ пренесе дека Фуџинуки го опишал автомобилот како „атрактивен“, со најава дека ќе има уште поимпресивна верзија во иднина. Повеќе детали ќе бидат објавени на самиот саем.
Според „Carscoops“, иако нема официјална потврда, сите знаци укажуваат дека ова е новата, долгоочекувана верзија на WRX, можеби дури и во STI издание.
Сликата што беше објавена не открива многу, но се гледа агресивен дизајн, со спортска аеродинамика. Предниот дел изгледа како модернизирана верзија на сегашниот WRX, со голема маска, нагласен сплитер и хауба со отвор за воздух.
Покрај новиот модел, Субару потврди и дека работи на следната генерација на својот боксер мотор. Иако сè уште нема многу технички детали, се знае дека моторот ќе биде прилагоден за користење јаглеродно неутрално гориво E20 и е можно да има хибридна поддршка. Не се знае точно колкава ќе биде работната зафатнина или колку цилиндри ќе има.
Во изјава за Best Car Web, Фуџинуки ја нагласи посветеноста на Субару кон своите клиенти. Тој изјави: „Им благодариме на сите кои го избираат Субару. Ќе продолжиме да создаваме автомобили што ќе го оправдаат нивниот избор.“
Повеќе информации се очекуваат на отворањето на Јапонскиот саем за мобилност на 30 октомври 2025 година.
Извор: Carscoops / Car Watch / Subaru
-
Македонија1 ден
Земјотрес во Македонија, регистриран предмалку во западниот регион
-
Македонија1 ден
(ВИДЕО) Земјотресот кој го разбуди Охрид и регионот, снимен на надзорна камера
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за понеделник (16 јуни)
-
Македонија20 часа
Од ноќеска поскапување на сите горива, ова е новата цена
-
Хороскоп9 часа
Хороскоп за вторник (17 јуни)
-
Македонија7 часа
Тлото не мирува, предмалку нов послаб земјотрес регистриран во охридско!
-
Временска прогноза18 часа
Од утре постепена дестабилизација на времето, ова се метео информациите
-
Скопје2 дена
Таксист во Скопје на швајцарец му наплатил 7800 ден и избегал