Автомобили
Електричните возила се растечки тренд во Европа – над 1,8 милиони продадени возила во 2023 година
Изминатата година донесе значителен напор за продажба на европскиот пазар на електрични возила (EV), со продадени над 1,8 милиони единици.
Анализата на вкупните бројки на пазарот на електрични возила во Европа во текот на 2023 година открива динамична слика, со мали подеми и падови. Во периодот од јануари до декември минатата година, продажбата на „plug-in“ возила, кои вклучуваат целосно електрични и хибридни возила, достигна бројка од три милиони, што е раст од 14 отсто во однос на претходната 2022 година. Меѓу нив, стандардните електрични возила, познати и како BEV (Battery Electric Vehicles), имаат растечки тренд на продажба со повеќе од 1,8 милиони продадени единици во истиот период.
Иако поголемиот дел од минатата година беше одбележан со зголемена продажба на електрични и хибридни возила, месец декември беше многу предизвикувачки во овој поглед. Со продажба на 294.200 „plug-in“ возила е забележано значително намалување во однос на истиот период во 2022 година кога биле продадени 413.500 вакви возила. Така, декември 2023 година претставува најголем пад во продажбата на EV и PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) во последните десет години. Од друга страна, возилата BEV (Battery Electric Vehicle) забележаа пад на продажбата од 25 отсто во текот на декември, додека возилата PHEV забележаа уште поголем пад, од неверојатни 36 отсто.
Овој драматичен пад на продажбата во декември делумно може да се припише на намалувањето на субвенциите за електрични возила на германскиот пазар, кое стапи на сила две недели пред крајот на годината. Сепак, многу производители реагираа навреме и воведоа намалување на цените и други стимулации, што резултираше со враќање на продажбата во јануари 2024 година. Од вкупно нешто повеќе од три милиони продадени plug-in возила во 2023 година, хибридните автомобили учествуваат со 33 отсто, што е помалку во споредба со минатата година. Меѓу 20-те најдобри plug-in возила, само четири беа хибридни.
Како што известува ArenaEV понатаму, Tesla беше апсолутен победник во продажбата минатата година, особено се истакна во декември со Model Y, кој продаде 25 илјади единици. Севкупно, Tesla Model Y стана најпродаваниот автомобил со 255.062 продадени примероци во текот на годината, додека Model 3 се најде на второто место со 101.313 продадени примероци. Интересно е што Ford со моделот Kuga ја предводеше продажбата на возилата PHEV со 52.646 продадени единици.
Кога станува збор за очекувањата за 2024 година, додека Tesla Model Y го држи првото место и веројатно нема да се промени наскоро, остатокот од пазарот покажува интересни промени. Додека Model 3 сè уште доминира, конкуренцијата од моделите како VW ID.4 и Skoda Enyaq води силна борба – има само 20 илјади разлика помеѓу овие конкуренти.
Од друга страна, новите играчи на пазарот како Renault 5 со ниска цена и добри перформанси, и Lancia Ypsilon сакаат парче од колачот за продажба на ЕВ за себе. На пазарот на електрични возила присутен е и BMW со растечката продажба, Volvo со моделот EX30, како и Citroen C3 кои дополнително ќе ја размрдаат листата на најпродавани електрични возила во 2024 година.
Автомобили
Volkswagen најавува затворање на фабрики во Германија
Volkswagen планира затворање на најмалку три фабрики во Германија и значителни отпуштања како дел од неопходен реструктурирање.
Компанијата соопшти дека не остварува доволен профит, додека трошоците за работа растат повеќе од очекуваното, надминувајќи го планираното за 25-50%. Соочени со зголемени трошоци и пад на пазарната побарувачка, одредени фабрики мора да се затворат за да се подобри продуктивноста.
Volkswagen е во критична ситуација, која според официјалните ставови, е последица на некои погрешни одлуки од менаџментот во минатото. Иако германската влада се залага за зачувување на работните места, компанијата нема намера да го смени правецот на своите планови. Со затворањето на фабриките, се очекува голем број вработени да останат без работа.
Извор: finance.yahoo
Автомобили
„McLaren“ има нов сопственик
Мумталакет, суверен богат фонд на Бахреин, ја купи групата Мекларен претходно оваа година. Ова ѝ даде на блискоисточната компанија целосна сопственост на британскиот производител на суперавтомобили и нејзината подружница за трки.
Но, од вторник, 29 октомври, автомобилската рака на Мекларен веќе има друг сопственик.
CYVN Holdings со седиште во Абу Даби склучи необврзувачки договор за стекнување на 100 отсто сопственост на McLaren Automotive. Доколку договорот биде финализиран, тоа би било втор сопственик на британската марка за седум месеци.
Како дел од новиот договор, CYVN Holdings, исто така, ќе се здобие со удел во поголемата групација Мекларен, која исто така вклучува и тркачка поделба.
Двете компании ќе „истражат потенцијално партнерство“ со обновен фокус на електричните возила.
„Оваа инвестиција на CYVN Holdings ќе донесе пристап до дополнителен капитал, напредна инженерска експертиза и пионерска технологија, особено во областа на електричните возила“, се вели во соопштението на Мумталакат.
Поранешниот директор на Ferrari, Nichle Leiters, ја презеде функцијата извршен директор на McLaren Automotive во 2022 година, а компанијата оттогаш го лансираше хибридниот спортски автомобил Artura, суперавтомобилот 750S и хиперавтомобилот W1 – замена за P1.
Лејтерс беше отворен за проблемите на Мекларен, истакнувајќи дека компанијата имала „незрели производи“ пред неговото доаѓање.
Новиот извршен директор побара продажбата на Artura да се прекине во 2023 година, откако спортскиот автомобил имаше некои проблеми со квалитетот.
Компанијата ќе продолжи да ја проширува својата понуда под новата сопственост. Претходно Мекларен навести спортски автомобил со погон на предните тркала, па дури и електричен SUV.
Ќе треба да почекаме и да видиме дали нешто од тоа ќе се оствари.
Извор: b92.net
Автомобили
Дачија работи на новиот „Логан“
Романскиот производител на автомобили, во сопственост на францускиот гигант Рено, смета на Логан и во иднина. Иако прифатлива мала лимузина е најниско продаваниот модел, Dacia моментално работи на својата нова генерација.
Логан е првото „биолошко“ дете родено во бракот на Рено и Дачија во 2004 година. Оваа сега 20-годишна девојка е еден од важните столбови на брендот. Сепак, продажбата на Logan е под сите очекувања.
Заедно со електричната пролет, Логан е убедливо најслабата алка во синџирот на Dacia по девет месеци со едвај повеќе од 12.000 испорачани единици. Таа бројка, во споредба со 202.000 регистрирани Сандерс во истиот период, изгледа прилично неубедлива.
Сегашната генерација, трета во историјата на овој модел, дебитираше есента 2020 година и се произведува во Романија и Мароко. Додека првиот Logan привлече доста голем интерес на западноевропските пазари, продажбата на сегашната генерација останува незабележана. Во Европа просечно месечно се продаваат само околу 1.350 Logan.
Да бидам целосно искрен, во последниве години Dacia го фокусираше своето внимание на модели како што се бестселерот Sander, новиот Duster и секако новиот Bigster. За цело време тие потрошиле најмалку енергија на Логан. Сепак, првиот модел кој помогна да се реформира Dacia нема да биде заборавен, пишува Klix.ba.
Сепак, без оглед на слабиот интерес на пазарот, Dacia нема да го отпише овој модел. Романците веќе работат на следната генерација, иако нема конкретни чекори, бидејќи се уште е рано.
Она што може да се очекува е дека четвртата генерација на Logan ќе „пристигне“ на пазарот најрано во 2027 година. Со оглед на тоа дека Logan е основата за моделот Sandero, а за овој бестселер деновиве на големо се шпекулира дека ќе биде електрифициран, лесно може да се претпостави дека истиот пат го чека Logan од техничка страна.
Извор: Klix.ba
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за вторник (5 ноември)
-
Македонија1 ден
Вечерашниот земјотрес во Македонија бил со епицентар на скопското подрачје
-
Хороскоп2 дена
Денешен Хороскоп (4 ноември)
-
Кичево13 часа
(ГАЛЕРИЈА) „Enigma Rock Night vol. 2“ – вечер преполна со моќниот рок звук на Кичевчани
-
Спорт2 дена
ФФМ ги информира фудбалските клубови за субвенции во областа на спортот за 2024, рокот за пријавување е уште десет дена
-
Македонија6 часа
До крајот на неделата особено наутро студено со температури и под нулата, додека по котлините магливо!
-
Lifestyle13 часа
Шест работи кои можат да ги оштетат нашите бубрези
-
Хороскоп8 минути
Хороскоп за среда (6 ноември)