Свет
Европската централна банка тврди дека биткоинот може да стане ирелевантен
Тие веруваат дека ова сценарио, во кое биткоинот губи поголем дел од својата вредност, ќе беше евидентно уште пред катастрофата со крипто берзата FTX, по што цената на акцијата падна под 16 илјади долари.
Традиционалните финансиски институции никогаш не биле љубители на криптовалутите, сметајќи дека тој пазар е нестабилен, неизвесен и крајно ризичен за инвестирање. Некои се збогатија многу благодарение на крипто, но некои земаа кредити и инвестираа заштеди и изгубија добар дел.
Сегашната состојба на овој пазар секако не е охрабрувачка и како и секогаш има две гледишта за неа. За оние кои гледаат позитивно на работите, ситуацијата е стабилизирана по турбулентен период и, како и во минатото, станува збор само за негативна фаза проследена со оживување на цената на криптовалутите.
Но, за некои, како еден од директорите на Европската централна банка, Улрих Биндсеил, и аналитичарот на банката, Јирген Шаф, сведоци сме на последните шокови на биткоинот пред оваа криптовалута да стане целосно ирелевантна. Тие сметаат дека сценариото во кое биткоинот губи најголем дел од својата вредност било евидентно уште пред катастрофата со крипто берзата FTX, по што цената на биткоинот паднала под 16 илјади долари.
После тоа благо се зголеми, но споменатите членки на Европската централна банка, како и дел од аналитичарите, сметаат дека тоа е само краткорочно зголемување, по што повторно ќе следи пад. Според нив, биткоинот не е погоден за инвестирање, со оглед на тоа што е исклучително испарлива валута, а не е погоден ниту за плаќање: Трансакциите преку биткоин се гломазни, бавни и скапи. Биткоинот никогаш не бил користен во значителна мера за правни трансакции во реалниот свет, се вели во блог пост напишана од Биндсеил и Шаф.
Тие нагласуваат дека се уште постои „тврдоглав пристап“ според кој просторот за криптовалути мора да биде отворен за иновации без разлика на цената и предупредуваат на нејзиното негативно влијание врз животната средина, како и на фактот дека оваа технологија досега постигнала ограничени вредност за општеството.
Да потсетиме дека ова не е прв пат оваа банка да испраќа отровни стрели кон крипто индустријата – пред половина година претседателката Кристин Лагард коментираше дека криптовалутите се безвредни.
Извор: CNBC
Свет
Википедија под зголемена контрола во Индија
Судските постапки против Википедија во Индија продолжуваат, бидејќи земјата се стреми кон поголема контрола врз содржините на платформата. Министерството за информации и радиодифузија на Индија испрати официјално известување до Википедија поради загриженост за пристрасни и неточни информации на страницата. Овој развој е дел од поширок случај што се води пред Високиот суд во Делхи, каде Википедија се соочува со обвинувања за дезинформации.
Високиот суд во Делхи го опиша отворениот модел на уредување на Википедија како „опасен“, истакнувајќи загриженост за неограничените можности за уредување од страна на корисниците. Судот предупреди дека ваквите функции може да доведат до објавување на штетни или неточни информации и бара воспоставување на механизам за справување со потенцијалните злоупотреби.
И покрај притисокот, Википедија одбива да го открие идентитетот на корисниците кои ги направиле измените на спорните страници. Застапниците на Википедија го бранат нејзиниот модел на уредување, што значи дека судскиот процес би можел да стане подолг и покомплексен, со длабоки импликации за иднината на платформата во Индија.
Извор: indiatvnews
Свет
Ќе се инвестира во првата „гигафабрика“ за литиум-сулфур батерии
Лајтен објави дека планира да инвестира повеќе од 1 милијарда долари во изградба на првата гигафабрика за батерии со литиум сулфур во светот. Објектот ќе се наоѓа во близина на Рено, Невада и ќе има можност да произведува до 10 GWh батерии годишно во полн обем. Фазата 1 од објектот е планирано да биде достапна во 2027 година. Фабриката на Lyten ќе произведува катодни активни материјали (CAM) и литиумски метални аноди и комплетно склопување на ќелии од литиум-сулфур батерии во цилиндрични и торбички формати. Lyten произведува CAM и литиумски метални аноди и склопува батерии во својата полуавтоматска пилот фабрика во Сан Хозе, Калифорнија од мај 2023 година.
„Денес е најновата пресвртница во деветгодишната историја на Литен. „Литиум-сулфурот е скок напред во технологијата на батерии, обезбедувајќи батерија со висока енергетска густина и лесна тежина направена од изобилно достапни локални материјали и 100% произведена во САД“, рече Ден Кук, ко-основач и извршен директор на Lyten.
Литиум-сулфурните ќелии на Lyten имаат висока енергетска густина, што ќе овозможи до 40% помала тежина од литиум-јонските и 60% полесни од литиум-железо-фосфатните (LFP) батерии. Ќелиите на Lyten се целосно произведени во САД и користат изобилно достапни локални материјали, со што се елиминира потребата од ископани минерали никел, кобалт, манган и графит. Користењето на евтини локални материјали од Lyten ја прави литиум-сулфурната батерија Lyten поевтина од литиум-јонската батерија.
Литиум-сулфурните батерии на Lyten влегуваат на пазарите за микромобилност, вселена, беспилотни летала и одбрана во 2024 и 2025 година. Lyten веќе има гасовод од стотици потенцијални клиенти, а гигафабриката во Невада е дел од стратегијата на Lyten да ја задоволи оваа растечка побарувачка.
Планираниот објект од 1,25 милиони квадратни метри, лоциран на кампус од 125 хектари во паркот Рено ЕрЛогистик, првично ќе вработи 200 луѓе, со полн капацитет на повеќе од 1.000, вклучувајќи истражувачи, инженери за производство, инженери за батерии, техничари и оператори, покрај административниот и помошниот персонал. Лајтен потпиша Меморандум за соработка со индустрискиот развивач Dermodi Properties за лоцирање на објектот на земјиште во сопственост на управата на аеродромот во Рено-Тахо.
Извор: autotech.news
Свет
SpaceX го лансираше својот петти, најсмел тест лет на Starship досега
SpaceX го лансираше својот петти пробен лет на својата ракета Starship во неделата и направи драматично прво фаќање на 20-ката високиот бустер на ракетата.
Достигнувањето претставува голема пресвртница кон целта на SpaceX да го направи Starship ракетен систем за повеќекратна употреба.
Компанијата на Илон Маск го лансираше Starship во 8:25 часот по средноевропско време од својот објект Starbase во близина на Браунсвил, Тексас. Засилувачот „Супер Хеви“ на ракетата се врати и слета во прегратките на лансираната кула на компанијата речиси седум минути по лансирањето.
„Дали се шегуваш со мене? Директорот за комуникации на SpaceX, Ден Хут, изјави на веб-емисијата на компанијата.
„Она што штотуку го видовме изгледаше како магија“, додаде Хуот.
Администраторот на НАСА, Бил Нелсон, му честиташе на SpaceX во објава на социјалните мрежи.
„Додека се подготвуваме да се вратиме на Месечината под Артемида, континуираното тестирање ќе не подготви за храбрите мисии кои претстојат“, напиша Нелсон.
Ѕвездениот брод се одвои и продолжи во вселената, орбитирајќи на половина пат околу Земјата пред повторно да влезе во атмосферата и да се заплисне во Индискиот Океан за да го заврши тестот.
Немаше луѓе на Starship Flight Five. Директорите на компанијата рекоа дека SpaceX очекува да лета стотици мисии на Starship пред да лансира ракети со екипаж.
Целиот систем на Starship веќе беше подложен на четири тестови за вселенски летови, со лансирање во април и ноември минатата година, како и овој март и јуни. Секој од тест-летовите постигна повеќе пресвртници од претходниот.
SpaceX нагласува дека се обидува да го изгради „на она што го научивме од претходните летови“ во својот пристап кон развојот на масивната ракета.
Извор: SeeBiz
-
Кичево1 ден
Пополнета рубрика 2024: „Зошто вредиТ да си од Кичево“ – некои натписи сигурно за прв пат ќе ги прочитате
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за среда (20 ноември)
-
Хороскоп56 минути
Хороскоп за четврток (21 ноември)
-
Временска прогноза3 часа
Нашиот регион пред циклон од врнежи од дожд и заладување
-
На денешен ден2 дена
На денешен ден – 19 ноември
-
Здравје и убавина2 дена
Овој е можеби единствениот напиток за отстранување на непријатната миризба од устата
-
Автомобили12 часа
Истражување: Возачите најзадоволни од овие автомобилски брендови
-
Автомобили1 ден
Во оваа земја е забрането да се управува автомобил во зимска јакна, причината е едноставна..