Автомобили
Формула 1 додава нов тим за шампионатот во 2026 година
![](https://porta.mk/wp-content/uploads/2024/09/formula1-2024-scaled.jpg)
Формула 1 потврди дека новиот американски тим Cadillac F1, поддржан од General Motors, ќе се приклучи на шампионатот во 2026 година. Оваа одлука доаѓа по долги преговори и несогласувања кои дури предизвикаа истрага од американското Министерство за правда за причините зад одложувањето на одобрувањето.
Нови сопственици и структура
Тимот ќе биде управуван од Andretti Global, со мнозински сопственици Ден Таурис и Марк Волтер. На почетокот, Cadillac F1 ќе користи мотори од Ferrari за сезоните 2026 и 2027, додека General Motors работи на развој на сопствен мотор Cadillac за 2028 година.
- Ден Таурис е претседател на „1001 Group“, со претходни инвестиции во тимот Andretti IndyCar.
- Марк Волтер е извршен директор на Guggenheim Partners и е сопственик на LA Dodgers и Chelsea FC.
- Марио Андрети, светски шампион во Формула 1 од 1978 година, ќе има улога како амбасадор на тимот. Неговиот син, Мајкл Андрети, нема да биде дел од управувањето со тимот.
Долгогодишна борба за влез
Борбата за приклучување на новиот тим траеше повеќе од три години. Иако FIA (Меѓународната федерација за автомобилизам) го одобри барањето на Andretti, Формула 1 и останатите тимови беа претежно против, поради страв дека зголемениот број тимови ќе го намали наградниот фонд.
Во 2020 година, Мајкл Андрети неуспешно се обиде да го купи тимот Sauber. Потоа, во партнерство со General Motors, повторно поднесе барање за создавање нов тим. Мохамед Бен Сулејем, претседателот на FIA, го поддржа барањето, истакнувајќи дека Andretti ги исполнува сите услови за учество.
Американски тим со амбиции
Со новиот тим, Cadillac F1 ќе стане вториот американски тим во Формула 1, но со планови за создавање „вистински американски тим“ кој ќе вклучува и американски возачи.
И покрај ретките успеси на новите тимови во минатото, Cadillac F1 планира да внесе свежина и нови технологии во спортот.
Клучни моменти во одлуката
- General Motors беше клучен фактор во добивањето одобрение од Формула 1.
- Извршниот директор на Liberty Media, Грег Мафеи, кој се спротивставуваше на влезот на тимот, поднесе оставка претходно овој месец.
Формула 1 ќе го добие својот 11-ти тим, со големи очекувања и амбициозни планови, започнувајќи од сезоната 2026.
Извор: Спортски весник
Автомобили
Продажбата на автомобили Tesla значително падна во пет клучни европски земји во јануари
![](https://porta.mk/wp-content/uploads/2022/09/tesla.jpg)
Продажбата на автомобили Tesla во јануари годинава значително се намали во пет европски земји, при што најголем пад е забележан во Франција, каде продажбата се намали за дури 63 отсто, објавија француските медиуми.
Освен во Франција, пад на продажбата на електрични возила Tesla е забележан и во:
- Шведска – 44 отсто
- Норвешка – 38 отсто
- Холандија – 42 отсто
- Обединетото Кралство – 12 отсто
Според RFI, еден од главните фактори за овој пад е тоа што Tesla нема лансирано нов модел од 2021 година, кога беше претставен Model Y. Во меѓувреме, конкуренцијата од Европа и Кина излезе со серија нови електрични возила, кои се подостапни и подобро прилагодени на барањата на локалните пазари.
Извор: Tajung
Автомобили
„Dacia Sandero“ е официјално најпродаваниот автомобил во Европа минатата година според „Јато Dynamics“
![](https://porta.mk/wp-content/uploads/2025/02/dacia-sandero-scaled.jpg)
Dacia Sandero беше најпродаваниот автомобил во Европа минатата година, според податоците објавени од индустрискиот аналитичар Jato Dynamics. Во Европа (вклучувајќи ја Велика Британија), минатата година беа регистрирани вкупно 268.101 Sanderos, надминувајќи го второпласираниот Renault Clio за повеќе од 50.000 примероци. На третото место заврши Volkswagen Golf со 215.715 продадени автомобили.
Продажбата на Tesla Model Y падна за 17% на 209.214. Сепак, сепак беше доволно да си го обезбеди местото како најпопуларен електричен автомобил во Европа.
SUV-ите останаа најпопуларниот тип на автомобили во Европа минатата година, со рекордни 54% од вкупната продажба (околу 6,92 милиони автомобили), што е за 4% повеќе во споредба со 2023 година. Од 50-те најпродавани модели, 27 беа SUV.
Продажбата на супермини се зголеми за 1,3% до 2,0 милиони (или 15,5% од пазарот), додека традиционалниот сегмент Ц (хечбек) и сегментот Д (салони) паднаа за 1,3% и 3,3%, соодветно.
Пазарниот удел на електричните возила се намали од 15,7% во 2023 година на 15,4% минатата година, додека уделот на бензинските модели се зголеми од 47,9% на 48,4%.
Јато Динамикс го препиша падот на ЕВ со повлекувањето на стимулациите, како и нивната висока просечна цена. Продажбата на електрични возила се очекува да се зголеми во 2025 година, бидејќи на пазарот доаѓаат нови, попристапни модели (како што се Renault 5 и Fiat Grande Panda).
Продолжен пад на уделот на дизел автомобили продолжи, паѓајќи за 1,7% на годишно ниво, на 14,3%. Во меѓувреме, plug-in хибридите паднаа од 7,7% од пазарот на 7,3%, а хибридите се зголемија од 9,9% на 11,8% од пазарот.
Извор: Jato.com / Autoblog.rs
Автомобили
Volkswagen ќе мора да опстои до 2026 година без нови електрични модели
![](https://porta.mk/wp-content/uploads/2023/02/vw.jpg)
Во следниот период, Volkswagen е принуден да ја продава постојната EV технологија на нови клиенти, што претставува голем предизвик.
Поминаа повеќе од четири години откако Volkswagen ги лансираше целосно електричните модели ID.3 и ID.4. При нивното пристигнување, многумина веруваа дека овие два модели би можеле сериозно да ѝ конкурираат на Tesla.
Сепак, ситуацијата не се разви како што се очекуваше. Во 2025 година Volkswagen се соочува со уште една тешка година за своите електрични возила.
Без нови електрични модели до 2026 година
Слично како и во 2024 година, Volkswagen нема да претстави нови електрични модели во 2025 година. Последниот дополнителен модел во нивната електрична линија беше ID.7, кој дебитираше во третиот квартал од 2023 година.
Следниот голем чекор за Volkswagen ќе биде ID.2, долгоочекуван модел кој се очекува да се појави на одредени пазари дури во 2026 година. Овој модел, со планирана цена под 25.000 евра, ќе нуди простор сличен на Golf, но со компактни димензии како Polo.
„Во следната година, VW е принуден да продава стара технологија на нови клиенти,“ изјави германскиот автомобилски аналитичар Матијас Шмит за Bloomberg.
Проблеми на клучните пазари
Volkswagen веќе се соочува со значителни предизвици на пазарите во САД, Европа и Кина:
- Во Европа, кратењето на субвенциите, особено во Германија, ја намали побарувачката.
- Во Кина, еден од најважните пазари за долгорочната стратегија на VW, компанијата губи терен од локалните ривали, кои нудат поевтини и иновативни електрични возила.
Дури и луксузните модели како Audi Q8 e-tron и Porsche Taycan не успеваат да постигнат значителен успех на пазарот, каде доминираат попристапни електрични автомобили од кинески брендови.
Нова стратегија за Кина
Клучен дел од планот на Volkswagen за освојување на кинескиот пазар е новото партнерство со Xpeng.
Двете компании работат на заедничка електрична и електронска (E&E) платформа, која ќе биде основа за сите електрични возила произведени од VW во Кина.
Првите модели од ова партнерство ќе бидат лансирани во 2026 година и ќе вклучуваат два модели од средната класа, од кои едниот ќе биде SUV.
Volkswagen има за цел да ја зголеми годишната продажба во Кина од 2,93 милиони возила во 2023 година на 4 милиони до 2030 година.
Изјава од Volkswagen
„Воведувањето на нови модели е едно решение, но подеднакво е важно да се задржи нашата широка палета,“ изјави портпаролот на VW, Стефан Фосвинкел.
„Во последните години вложивме многу труд и развивме навистина добри модели со високо ниво на квалитет и напреден софтвер.“
Извор: B92
-
Кичево12 часа
Вечерва тешка сообраќајка се случила кај с.Колибари кичевско, бил прегазен пешак
-
Хороскоп13 часа
Хороскоп за среда (12 февруари)
-
Спорт2 дена
Кичевчанецот Дејан Милошевски повторно во најдобрите 16 карате судии во САД, претходно беше избран за член на судиската карате комисија на и одговорен за 12 држави
-
Македонија2 дена
(ФОТО) СВР Охрид реализираше едукативно-превентивна кампања „Не пиј кога возиш“, додека ОВР Кичево ја спроведе „Паркирај совесно, паркирај одговорно” за сите учесниците во сообраќајот
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за вторник (11 февруари)
-
Lifestyle2 дена
Зошто крпите имаат непријатен мирис? Перењето на вистинска температура е клучно
-
Кичево50 минути
Полициски службеници од ОВР Кичево одржаа едукативни работилници во ООУ „Санде Штерјоски“, на тема „Булинг и сајбер булинг“
-
Свет2 дена
Санторини не мирува, нов силен земјотрес регистриран пред неполн час, ова се информациите