Автомобили
Формула 1 додава нов тим за шампионатот во 2026 година
Формула 1 потврди дека новиот американски тим Cadillac F1, поддржан од General Motors, ќе се приклучи на шампионатот во 2026 година. Оваа одлука доаѓа по долги преговори и несогласувања кои дури предизвикаа истрага од американското Министерство за правда за причините зад одложувањето на одобрувањето.
Нови сопственици и структура
Тимот ќе биде управуван од Andretti Global, со мнозински сопственици Ден Таурис и Марк Волтер. На почетокот, Cadillac F1 ќе користи мотори од Ferrari за сезоните 2026 и 2027, додека General Motors работи на развој на сопствен мотор Cadillac за 2028 година.
- Ден Таурис е претседател на „1001 Group“, со претходни инвестиции во тимот Andretti IndyCar.
- Марк Волтер е извршен директор на Guggenheim Partners и е сопственик на LA Dodgers и Chelsea FC.
- Марио Андрети, светски шампион во Формула 1 од 1978 година, ќе има улога како амбасадор на тимот. Неговиот син, Мајкл Андрети, нема да биде дел од управувањето со тимот.
Долгогодишна борба за влез
Борбата за приклучување на новиот тим траеше повеќе од три години. Иако FIA (Меѓународната федерација за автомобилизам) го одобри барањето на Andretti, Формула 1 и останатите тимови беа претежно против, поради страв дека зголемениот број тимови ќе го намали наградниот фонд.
Во 2020 година, Мајкл Андрети неуспешно се обиде да го купи тимот Sauber. Потоа, во партнерство со General Motors, повторно поднесе барање за создавање нов тим. Мохамед Бен Сулејем, претседателот на FIA, го поддржа барањето, истакнувајќи дека Andretti ги исполнува сите услови за учество.
Американски тим со амбиции
Со новиот тим, Cadillac F1 ќе стане вториот американски тим во Формула 1, но со планови за создавање „вистински американски тим“ кој ќе вклучува и американски возачи.
И покрај ретките успеси на новите тимови во минатото, Cadillac F1 планира да внесе свежина и нови технологии во спортот.
Клучни моменти во одлуката
- General Motors беше клучен фактор во добивањето одобрение од Формула 1.
- Извршниот директор на Liberty Media, Грег Мафеи, кој се спротивставуваше на влезот на тимот, поднесе оставка претходно овој месец.
Формула 1 ќе го добие својот 11-ти тим, со големи очекувања и амбициозни планови, започнувајќи од сезоната 2026.
Извор: Спортски весник
Автомобили
Најпродаваните автомобилски брендови во Европа: Шкода се искачува, азиските брендови ограничени во Топ 10
Продажбата на нови автомобили во Европа продолжува да расте, покажуваат податоците на Европската асоцијација на производители на моторни возила (ACEA). Во првите десет месеци од годината, пазарот забележал стабилен раст и јасна доминација на европските производители.
Клучни резултати за европскиот автомобилски пазар
-
Во ЕУ се регистрирани 8.974.026 нови автомобили, што е раст од 1,4% во споредба со истиот период во 2024 година.
-
Во Европа (ЕУ + ЕФТА + Велика Британија) продадени се 11.020.514 автомобили, што претставува раст од 1,9%.
-
Пазарот покажува дека само два азиски бренда се во Топ 10, додека европските производители продолжуваат да доминираат.
Водечки брендови во продажбата на автомобили во Европа
-
Volkswagen е апсолутен лидер со 1.017.781 продадени автомобили, што означува раст од 5,3% (во 2024: 966.942).
-
Toyota се позиционира на второто место со 616.104 автомобили, но бележи пад од 6,3% во споредба со минатата година.
-
Škoda го зазема третото место со 601.963 продадени возила, што е значителен раст од 10,6% и јасен показател за нејзиниот подем.
-
Renault е четврти со 545.923 возила (+7,2%).
-
BMW следува со 531.047 автомобили (+4,2%).
-
Peugeot бележи 469.322 продадени возила (-2,0%).
Завршен пласман во Топ 10
-
Dacia — 465.879 автомобили (+5,9%)
-
Mercedes-Benz — 460.666 автомобили (+2,0%)
-
Audi — 428.839 возила (-1,2%)
-
Hyundai — 349.790 автомобили (-2,2%)
Овие бројки покажуваат стабилен европски пазар каде традиционалните брендови продолжуваат да го држат приматот, додека Škoda прави значителен пробив, а азиските производители се соочуваат со ограничен раст во најсилниот автомобилски регион во светот.
Извор: B92
Автомобили
Како да заштедите гориво во зима: Експертски совети за правилен притисок во гумите
Редовната проверка и одржување на правилниот притисок во гумите во текот на зимскиот период е една од најбрзите, најевтините и најефикасните мерки за намалена потрошувачка на гориво и побезбедно возење.
Со падот на температурите, многу возачи ја забораваат оваа едноставна, но клучна проверка.
Зошто студот го намалува притисокот во гумите?
-
Студот предизвикува контракција на воздухот во гумата.
-
Ова доведува до намален притисок, полошо прилепување, побрзо абење и повисока потрошувачка на гориво (5–10%).
-
За секои –5°C, гумата губи приближно 0,07 бари.
Колку често треба да се проверува притисокот?
Експертите препорачуваат:
-
Најмалку еднаш месечно.
-
Во нај студените месеци – на секои две недели.
-
Особено после многу студени ноќи или пред долги патувања.
-
Притисокот се проверува кога гумите се ладни (автомобилот стоел 2 часа или возел <3 km).
Превисок притисок – исто така опасен
Во зима обично се додаваат околу 0,2 бари, но само внимателно и во согласност со препораките од производителот.
Последици од премногу напумпани гуми:
-
Нерамномерно абење
-
Намален контакт со патот
-
Поголем пренос на удари и вибрации
-
Оштетување на структурата на гумата
Последици од низок притисок
Нискиот притисок е уште поопасен:
-
Оштетување на внатрешноста на гумата
-
Забрзано абење
-
Полоша контрола врз возилото
-
Подолго растојание за сопирање
-
Полошо држење во кривини
-
Поголем ризик од дупната гума
Заклучок
Редовната проверка на притисокот во гумите во текот на зимата е:
-
Брза
-
Евтина
-
Критична за безбедноста
-
Ефикасна за намалување на потрошувачката на гориво
Извор: Mondo
Автомобили
Регистрациите на нови автомобили во ЕУ пораснаа за 5,8% во октомври: Еве кои се најсилните пазари
Шпанија предничи со рекордeн раст на електрични возила од 90,1%
Во Европската Унија во октомври биле регистрирани 916.609 нови патнички автомобили, што претставува раст од 5,8% во однос на истиот месец минатата година, објави Здружението на европски производители на автомобили (ACEA).
Раст на најголемите пазари
Три од четирите водечки европски пазари бележат годишен раст:
-
Шпанија: +15,9%
-
Германија: +7,8%
-
Франција: +2,9%
-
Италија: –0,5% (единствен пад)
Електричните автомобили со најголем скок
Сегментот на електрични возила на батерии (BEV) бележи раст од 38,6% на ниво на ЕУ.
Најголеми зголемувања по земји:
-
Шпанија: +90,1%
-
Франција: +63,2%
-
Германија: +47,7%
Пазарен удел по тип на возила во октомври
-
Хибриди (HEV): 34,5%
-
Бензинци: 24,8%
-
Електрични – BEV: 18,9%
-
Plug-in хибриди: 10,5%
-
Дизел: 8,1%
Податоци за периодот јануари–октомври 2025
-
Регистрациите на нови автомобили пораснале за 1,4% на годишно ниво.
-
Уделот на електрични возила достигнал 16,4%.
-
Продадени се 1.473.447 BEV автомобили — раст од 25,7% во споредба со истиот период лани.
Најголемите пазари за електрични автомобили
Четирите водечки пазари —
Германија, Франција, Белгија и Холандија — учествуваат со 62% од сите BEV регистрации во ЕУ во првите десет месеци од 2025 година.
Извор: Blic
-
Кичево16 часаЈовановски: „Ние во Кичево не можеме да исчистиме толку брзо колку што некои несовесни граѓани можат да расфрлаат ѓубре“
-
Кичево2 дена(ФОТО) Конечно „ATVA Residence Hotel & Spa“ официјално отворен, уникатен модерен хотелски комплекс, уреден според највисоки светски стандарди
-
Култура16 часаУтре е голем празник, помолете се за здравје, на врата ни е „Пресвета Богородица Пречиста“, на помош слава, за многу години!
-
Магазин2 дена(ВИДЕО) „Not Gonna Run Away“ е третиот дел од „Marbled In Stone“, наше кичевско, а светско!
-
Хороскоп1 денХороскоп за среда (3 декември)
-
Кичево2 дена„Canvas Print Media“ Кичево: Слики на Платно и Фото хартија, премиум Fine Art печатење со материјали од светски брендови и бесплатна достава во Кичево
-
Македонија2 денаДЕМАНТ: Внимание за злоупотреба на името на Бигорскиот манастир за продажба на лажни лекови
-
Хороскоп4 часаХороскоп за четврток (4 декември)
