Автомобили
Формула 1 додава нов тим за шампионатот во 2026 година
Формула 1 потврди дека новиот американски тим Cadillac F1, поддржан од General Motors, ќе се приклучи на шампионатот во 2026 година. Оваа одлука доаѓа по долги преговори и несогласувања кои дури предизвикаа истрага од американското Министерство за правда за причините зад одложувањето на одобрувањето.
Нови сопственици и структура
Тимот ќе биде управуван од Andretti Global, со мнозински сопственици Ден Таурис и Марк Волтер. На почетокот, Cadillac F1 ќе користи мотори од Ferrari за сезоните 2026 и 2027, додека General Motors работи на развој на сопствен мотор Cadillac за 2028 година.
- Ден Таурис е претседател на „1001 Group“, со претходни инвестиции во тимот Andretti IndyCar.
- Марк Волтер е извршен директор на Guggenheim Partners и е сопственик на LA Dodgers и Chelsea FC.
- Марио Андрети, светски шампион во Формула 1 од 1978 година, ќе има улога како амбасадор на тимот. Неговиот син, Мајкл Андрети, нема да биде дел од управувањето со тимот.
Долгогодишна борба за влез
Борбата за приклучување на новиот тим траеше повеќе од три години. Иако FIA (Меѓународната федерација за автомобилизам) го одобри барањето на Andretti, Формула 1 и останатите тимови беа претежно против, поради страв дека зголемениот број тимови ќе го намали наградниот фонд.
Во 2020 година, Мајкл Андрети неуспешно се обиде да го купи тимот Sauber. Потоа, во партнерство со General Motors, повторно поднесе барање за создавање нов тим. Мохамед Бен Сулејем, претседателот на FIA, го поддржа барањето, истакнувајќи дека Andretti ги исполнува сите услови за учество.
Американски тим со амбиции
Со новиот тим, Cadillac F1 ќе стане вториот американски тим во Формула 1, но со планови за создавање „вистински американски тим“ кој ќе вклучува и американски возачи.
И покрај ретките успеси на новите тимови во минатото, Cadillac F1 планира да внесе свежина и нови технологии во спортот.
Клучни моменти во одлуката
- General Motors беше клучен фактор во добивањето одобрение од Формула 1.
- Извршниот директор на Liberty Media, Грег Мафеи, кој се спротивставуваше на влезот на тимот, поднесе оставка претходно овој месец.
Формула 1 ќе го добие својот 11-ти тим, со големи очекувања и амбициозни планови, започнувајќи од сезоната 2026.
Извор: Спортски весник
Автомобили
Половни гуми: Дали вредат ризикот?
Половните гуми се популарна опција поради пониската цена, но нивната безбедност често е загрижувачка. Иако можат да бидат привлечно решение за “тенки” буџети, тие ретко се квалитетна алтернатива на новите гуми.
Што треба да знаете пред купување
- DOT број
Означува неделата и годината на производство (на пр. „3215“ = 32-та недела од 2015). Но, староста не е секогаш пресудна – складирањето и употребата имаат поголемо влијание. Гума што е правилно складирана може да ги задржи својствата и по 5-7 години. - Видливи оштетувања
Пукнатини и зацврстувања се јасни знаци за стареење на гумата. Ако гумата е намачкана со црн полир, измијте ја за да ја проверите вистинската состојба. - Димензии и абење
Неправилни димензии често се причина за откажување на технички преглед или итни проверки од полицијата.
Совети за безбедност
- Консултирајте се со стручно лице
Ако купувате половни гуми, најдобро е да ги проверите кај професионален вулканизер. - Избегнувајте премногу изабени гуми
Внатрешни оштетувања или траги од бандажи покажуваат дека гумата веќе била злоупотребувана. - Се сомневате? Не ризикувајте!
Користени гуми можат да бидат евтини, но нивните последици на патот можат да бидат скапи – и за вашиот паричник и за вашата безбедност
Извор: Danas
Автомобили
Во зима на снег многу често возачите прават грешка со напумпаните гуми, конечно има ли врска напумпаноста на гумите во услови на снег?
Во областите со повеќе снег на патиштата во зима, постои старо верување дека недоволно напумпаните гуми се подобри за возење на снег затоа што имаат поголем контакт со земјата. Гумите на автомобилот имаат неколку многу важни функции. Освен што ја носат тежината на возилото, автомобилските гуми го ублажуваат ударот кога возилото ќе наиде на нерамнини, дупки или други пречки на патот.
Кога се менува времето, како сега, многу е важно гумите да ви се правилно надуени. Кога има снег, многумина тврдат дека гумите треба да се помалку напумпани за да имаат поголем контакт со подлогата.
Иако ова не е технички погрешно (некогаш е корисно за полесно излегување од длабок песок), всушност никогаш не е безбедно намерно да се вози со низок притисок во гумите, дури и при снег и ниски температури.
Возењето со недоволно напумпани гуми во зима, со снежни врнежи, ја зголемува веројатноста за пад на гумата, покажува студијата на американската Национална управа за безбедност на сообраќајот на патиштата. Затоа само правилно напумпани гуми подобро возат на снег, штедат гориво и траат, но не и најмалку важно, траат подолго.
Ние вообичаено ги дуваме автомобилските гуми од повеќето модели на притисок од 2 до 2,4 бари, а препорачаната бројка за вашиот автомобил, која обично се прикажува на налепница некаде на автомобилот (обично на внатрешниот лим или рамката на вратата, или на гориво клап), треба да се применува во текот на целата година, бидејќи нема различни бројки за лето или зима, пишува Автоклуб.
Извор: danas.rs
Автомобили
(ВИДЕО) Audi го претстави својот нов продукт, станува збор за моделот „Q6 e-tron Sportback“
Новиот Audi Q6 e-tron Sportback доаѓа како купе, но во SUV варијанта, што е се попопуларен сегмент кај купувачите на автомобили. Од Audi велат дека дизајнот на овој модел е „понапреден и поспортски“ од неговиот претходник и дека конкретно ги таргетирале оние возачи за кои дизајнот е голем фактор при одлучувањето кој автомобил да го купат следно.
Дизајнот, инаку, црпи инспирација од моделот Audi TT Coupe, но е редизајниран од A-столбот па наваму, што значи дека Sportback е за 37 mm понизок од SUV варијантата.
Со меѓуоскино растојание од 2.899 mm, електричниот Q6 e-tron Sportback има капацитет на багажникот од 511 литри, а кога седиштата се спуштени, тоа се зголемува до 1.373 литри. Исто така, се наведува дека може да повлече и до 2.400 килограми во најсилната верзија.
Внатрешноста е исполнета со панорамски дисплеј и за возачот и за патниците, а од Audi велат дека идејата била внатрешноста да биде „интимна“, но и „насочена кон корисниците“.
Се вели и дека ова е „шампионот“ во серијата Q6 со досег што може да биде до 656 километри со едно полнење. За ова е заслужна батеријата од 100 kWh, додека моќноста се движи од 306 до 489 КС.
Електричниот мотор во моделот со погон на задните тркала има 306 КС и забрзува од 0 до 100 km/h за 6,6 секунди. Кога станува збор за Q6 Sportback e-tron quattro, тоа време е 5,9 секунди. Конечно, Audi SQ6 Sportback e-tron има два електромотори со комбинирана моќност од 489 КС, а 100 km/h достигнува за 4,3 секунди.
Цената за основниот модел започнува од 65.900 евра, додека за најмоќната верзија Audi SQ6 Sportback e-tron треба да биде 96.200 евра.
Извор: b92.net
-
Хроника24 часа
По тешко боледување почина митрополитот на Дебарско-кичевската епархија г. Тимотеј, нашиот духовен лидер и посветен пастир
-
Кичево2 дена
Започнува наградна игра во кичевскиот локал за брза и квалитетна храна „Kelly Doner“, направи сметка од 600 ден – добиј ваучер и учествувај за вредни награди!
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за понеделник (25 ноември)
-
Хороскоп14 часа
Хороскоп за вторник (26 ноември)
-
Македонија24 часа
Од ноќеска поскапува цената на сите нафтени деривати
-
Култура17 часа
Утре во храмот на Св. Климент Охридски на Плаошник ќе биде отслужена заупокоена Света Архиерејска Литургија во чест на Митрополитот Тимотеј, со надеж на воскресение и светло блаженство
-
Временска прогноза1 ден
До четврток речиси исто време, од петок нов влажен бран и дожд
-
Автомобили2 дена
Во зима на снег многу често возачите прават грешка со напумпаните гуми, конечно има ли врска напумпаноста на гумите во услови на снег?