Автомобили
Германија има многу строги закони за очила за сонце во автомобилот
Многу малку возачи во Германија ги знаат правилата за носење очила за сонце додека возат. Кога сонцето сјае во лето, многу возачи се свртуваат кон очилата за сонце за да обезбедат подобра видливост, но оваа навика некои возачи може да ги чини многу пари, пишува Fenix Magazine.
Безбедно возење со очила за сонце
Неправилната употреба на очила за сонце во автомобилот не само што може да го оштети вашиот вид туку и да доведе до парични казни. Носењето очила за сонце додека возите е генерално дозволено, па дури и препорачано во многу ситуации. Сепак, постојат одредени критериуми кои мора да се исполнат за очилата за сонце да бидат погодни за употреба во сообраќајот:
Ниво на затемнување: Очилата за сонце треба да имаат максимална нијанса од категорија 3, што одговара на пренос на светлина од 8 до 18 проценти. Оваа нијанса ги штити очите од заслепувачка светлина без заматување на видот.
Вид: Ако имате слаб вид, очилата за сонце мора да имаат соодветна корекција. Без ова прилагодување, постои ризик од казни до 25 евра, бидејќи тоа се смета за прекршување на условите за возење автомобил.
Намалување на отсјај: Поларизираните леќи се особено корисни бидејќи можат да го намалат отсјајот од сјајните површини како што се влажните патишта или други возила.
Пренос на бои: леќите за очила не треба премногу да ги искривуваат боите за да не се мешаат во препознавањето на сообраќајните сигнали и знаци.
Дизајн и вклопување на рамката: Рамката не треба да биде премногу широка или премногу дебела за да не го ограничува периферниот вид. Очилата треба добро да стојат и не треба да се лизгаат од лицето.
Квалитет на леќата: висококвалитетните леќи без изобличување се важни за јасен и остар вид.
Усогласеност со стандардите: Во ЕУ, очилата за сонце мора да го исполнуваат стандардот EN ISO 12312-1 за да се сметаат за безбедни.
Очилата за сонце во автомобилот се ризик
Покрај безбедното користење на очилата, постои уште еден, често заборавен ризик: ризикот од пожар. Според противпожарната служба, оставените очила во автомобилот може да предизвикаат пожар.
Ова се должи на таканаречениот ефект на запалено стакло, во кој сончевата светлина се фокусира преку заоблената леќа на очилата. Доколку ова концентрирано зрачење погоди запалив материјал, може да предизвика пожар, јавуваат германските медиуми.
За очилата за сонце да не прават проблеми, постојат корисни совети кои секој може да ги усвои.
Еве како да ја заобиколите можната забрана за носење очила за сонце во вашиот автомобил:
Користете само очила одобрени за патишта кои ги исполнуваат горенаведените критериуми.
Не оставајте очила за сонце на контролната табла или на други соодветни места во автомобилот за да го избегнете ефектот на стакло што гори
Важно е да се информирате за законските барања за вашите очила да ги задоволат потребните стандарди. Со овие мерки возачите го штитат и своето возило и себеси од можни опасности. Добро избраниот пар очила за сонце може да го направи летото во автомобилот поудобно и во исто време побезбедно, пишуваат германските медиуми.
/Index
Автомобили
„Tesla“ постави нов рекорд во продажба на електрични автомобили во Норвешка
Според најновите податоци објавени од Yahoo! Finance, Tesla постави нов рекорд на норвешкиот пазар на електрични автомобили. Американскиот гигант во електромобилноста продаде повеќе возила во текот на оваа година отколку кој било друг бренд во историјата на земјата во рамките на една календарска година, дополнително зацврстувајќи ја својата водечка позиција на најелектрифицираниот автомобилски пазар во светот.
Како што пренесува Autonet.hr, главниот двигател на овој успех е Model Y, кој бележи значителен раст во Норвешка продажбата е зголемена за 34,6 проценти од почетокот на годината. Само во ноември се регистрирани 6.215 возила од овој производител, што го подигна вкупниот број продадени автомобили од јануари до ноември на 28.606. Со тоа е урнат претходниот рекорд кој го држеше Volkswagen во 2016 година, кога беа продадени 26.575 возила, според статистиката на Норвешката патна федерација.
Овој резултат добива уште поголемо значење ако се земе предвид фактот дека електричните автомобили минатиот месец сочинувале дури 97,6 проценти од сите новорегистрирани возила во земјата. Тоа е дел од стратешката цел на Норвешка постепено да го елиминира продажниот удел на бензинските и дизел-возилата до 2025 година. Благодарение на долгорочните државни стимулации, Tesla одамна го препозна норвешкиот пазар како клучен и таму е присутна повеќе од десет години, правејќи ја земјата еден од нејзините најважни пазари надвор од Северна Америка.
Иако резултатите во Норвешка се поволни за Илон Маск, ситуацијата во остатокот од Европа е далеку помалку оптимистична. На глобално ниво, се предвидува пад на испораките од околу 7 проценти оваа година, додека европската продажба до октомври се намали за речиси 30 проценти. Во Шведска, пак, регистрациите на Tesla паднаа за 59 проценти во ноември на годишно ниво, а Данска забележа намалување од 49 проценти.
Извор: Yahoo! Finance
Автомобили
Најпродаваните автомобилски брендови во Европа: Шкода се искачува, азиските брендови ограничени во Топ 10
Продажбата на нови автомобили во Европа продолжува да расте, покажуваат податоците на Европската асоцијација на производители на моторни возила (ACEA). Во првите десет месеци од годината, пазарот забележал стабилен раст и јасна доминација на европските производители.
Клучни резултати за европскиот автомобилски пазар
-
Во ЕУ се регистрирани 8.974.026 нови автомобили, што е раст од 1,4% во споредба со истиот период во 2024 година.
-
Во Европа (ЕУ + ЕФТА + Велика Британија) продадени се 11.020.514 автомобили, што претставува раст од 1,9%.
-
Пазарот покажува дека само два азиски бренда се во Топ 10, додека европските производители продолжуваат да доминираат.
Водечки брендови во продажбата на автомобили во Европа
-
Volkswagen е апсолутен лидер со 1.017.781 продадени автомобили, што означува раст од 5,3% (во 2024: 966.942).
-
Toyota се позиционира на второто место со 616.104 автомобили, но бележи пад од 6,3% во споредба со минатата година.
-
Škoda го зазема третото место со 601.963 продадени возила, што е значителен раст од 10,6% и јасен показател за нејзиниот подем.
-
Renault е четврти со 545.923 возила (+7,2%).
-
BMW следува со 531.047 автомобили (+4,2%).
-
Peugeot бележи 469.322 продадени возила (-2,0%).
Завршен пласман во Топ 10
-
Dacia — 465.879 автомобили (+5,9%)
-
Mercedes-Benz — 460.666 автомобили (+2,0%)
-
Audi — 428.839 возила (-1,2%)
-
Hyundai — 349.790 автомобили (-2,2%)
Овие бројки покажуваат стабилен европски пазар каде традиционалните брендови продолжуваат да го држат приматот, додека Škoda прави значителен пробив, а азиските производители се соочуваат со ограничен раст во најсилниот автомобилски регион во светот.
Извор: B92
Автомобили
Како да заштедите гориво во зима: Експертски совети за правилен притисок во гумите
Редовната проверка и одржување на правилниот притисок во гумите во текот на зимскиот период е една од најбрзите, најевтините и најефикасните мерки за намалена потрошувачка на гориво и побезбедно возење.
Со падот на температурите, многу возачи ја забораваат оваа едноставна, но клучна проверка.
Зошто студот го намалува притисокот во гумите?
-
Студот предизвикува контракција на воздухот во гумата.
-
Ова доведува до намален притисок, полошо прилепување, побрзо абење и повисока потрошувачка на гориво (5–10%).
-
За секои –5°C, гумата губи приближно 0,07 бари.
Колку често треба да се проверува притисокот?
Експертите препорачуваат:
-
Најмалку еднаш месечно.
-
Во нај студените месеци – на секои две недели.
-
Особено после многу студени ноќи или пред долги патувања.
-
Притисокот се проверува кога гумите се ладни (автомобилот стоел 2 часа или возел <3 km).
Превисок притисок – исто така опасен
Во зима обично се додаваат околу 0,2 бари, но само внимателно и во согласност со препораките од производителот.
Последици од премногу напумпани гуми:
-
Нерамномерно абење
-
Намален контакт со патот
-
Поголем пренос на удари и вибрации
-
Оштетување на структурата на гумата
Последици од низок притисок
Нискиот притисок е уште поопасен:
-
Оштетување на внатрешноста на гумата
-
Забрзано абење
-
Полоша контрола врз возилото
-
Подолго растојание за сопирање
-
Полошо држење во кривини
-
Поголем ризик од дупната гума
Заклучок
Редовната проверка на притисокот во гумите во текот на зимата е:
-
Брза
-
Евтина
-
Критична за безбедноста
-
Ефикасна за намалување на потрошувачката на гориво
Извор: Mondo
-
Спорт11 часаКичевскиот фудбалски судија Лика во среда ќе биде прв помошен судија на „play-off“ дуелот меѓу Нант и Макаби Хаифа
-
Магазин16 часаИвана од Кичево оваа година по петти пат изработува новогодишни честитки за да помогне на лица и здруженија каде е најпотребно
-
Хороскоп1 денХороскоп за петок (5 декември)
-
Lifestyle14 часа(ВИДЕО) Анатоли фитнес момчето кое стана вистинска сензација на „ТикТок“ конечно препознат од неговата публика
-
Здравје и убавина2 денаСамо со неколку нови навики, стартот на денот ќе ви биде полн со енергија
-
Хороскоп3 часаХороскоп за сабота (6 декември)
-
Македонија1 денСообраќај по наместа влажни коловози, намалена видливост поради магла има на превоите „Стража, Ѓавато, Плетвар и Крушево “
-
Временска прогноза17 часаВрнежите од дожд продолжуваат, Попоски апелира за зголемување на нивоата од реките и езерата
