Автомобили
Германија има многу строги закони за очила за сонце во автомобилот

Многу малку возачи во Германија ги знаат правилата за носење очила за сонце додека возат. Кога сонцето сјае во лето, многу возачи се свртуваат кон очилата за сонце за да обезбедат подобра видливост, но оваа навика некои возачи може да ги чини многу пари, пишува Fenix Magazine.
Безбедно возење со очила за сонце
Неправилната употреба на очила за сонце во автомобилот не само што може да го оштети вашиот вид туку и да доведе до парични казни. Носењето очила за сонце додека возите е генерално дозволено, па дури и препорачано во многу ситуации. Сепак, постојат одредени критериуми кои мора да се исполнат за очилата за сонце да бидат погодни за употреба во сообраќајот:
Ниво на затемнување: Очилата за сонце треба да имаат максимална нијанса од категорија 3, што одговара на пренос на светлина од 8 до 18 проценти. Оваа нијанса ги штити очите од заслепувачка светлина без заматување на видот.
Вид: Ако имате слаб вид, очилата за сонце мора да имаат соодветна корекција. Без ова прилагодување, постои ризик од казни до 25 евра, бидејќи тоа се смета за прекршување на условите за возење автомобил.
Намалување на отсјај: Поларизираните леќи се особено корисни бидејќи можат да го намалат отсјајот од сјајните површини како што се влажните патишта или други возила.
Пренос на бои: леќите за очила не треба премногу да ги искривуваат боите за да не се мешаат во препознавањето на сообраќајните сигнали и знаци.
Дизајн и вклопување на рамката: Рамката не треба да биде премногу широка или премногу дебела за да не го ограничува периферниот вид. Очилата треба добро да стојат и не треба да се лизгаат од лицето.
Квалитет на леќата: висококвалитетните леќи без изобличување се важни за јасен и остар вид.
Усогласеност со стандардите: Во ЕУ, очилата за сонце мора да го исполнуваат стандардот EN ISO 12312-1 за да се сметаат за безбедни.
Очилата за сонце во автомобилот се ризик
Покрај безбедното користење на очилата, постои уште еден, често заборавен ризик: ризикот од пожар. Според противпожарната служба, оставените очила во автомобилот може да предизвикаат пожар.
Ова се должи на таканаречениот ефект на запалено стакло, во кој сончевата светлина се фокусира преку заоблената леќа на очилата. Доколку ова концентрирано зрачење погоди запалив материјал, може да предизвика пожар, јавуваат германските медиуми.
За очилата за сонце да не прават проблеми, постојат корисни совети кои секој може да ги усвои.
Еве како да ја заобиколите можната забрана за носење очила за сонце во вашиот автомобил:
Користете само очила одобрени за патишта кои ги исполнуваат горенаведените критериуми.
Не оставајте очила за сонце на контролната табла или на други соодветни места во автомобилот за да го избегнете ефектот на стакло што гори
Важно е да се информирате за законските барања за вашите очила да ги задоволат потребните стандарди. Со овие мерки возачите го штитат и своето возило и себеси од можни опасности. Добро избраниот пар очила за сонце може да го направи летото во автомобилот поудобно и во исто време побезбедно, пишуваат германските медиуми.
/Index
Автомобили
Еве кои предмети не треба да останат во автомобил на лето и во екстремно топли температури

Во текот на летните месеци, автомобилите можат брзо да достигнат екстремно високи температури, што претставува опасност не само за луѓето и животните, туку и за разни предмети кои често ги оставаме внатре.
1. Пластични шишиња со вода
Иако можеби звучи практично да чувате шише вода во автомобилот, експертите предупредуваат дека жештината може да предизвика хемикалии од пластиката – како што се оние што ја прават флексибилна – да се прелеат во водата, што е потенцијално штетно за здравјето.
2. Електронски уреди
Мобилни телефони, лаптопи и други уреди кои користат батерии можат да се оштетат под влијание на високите температури. Топлината го скратува животниот век на батериите и може да доведе до дефекти.
3. Креми за сончање и спрејови под притисок
Кремите за сончање не само што ја губат својата ефикасност на топло, туку во некои случаи можат и да експлодираат. Истото важи и за спрејови како дезодоранси или лакови за коса – кога температурата ќе достигне околу 48°C, притисокот во садовите се зголемува доволно за да предизвика експлозија.
4. Очила за сонце
Пластичните рамки може да се искриват, а леќите да се деформираат или да ја променат бојата при изложеност на директно сонце.
5. Лекови
Некои лекови, како антибиотиците и адреналинските инјекции, мора да се чуваат на одредена температура. Жештината може да ги направи неефикасни или дури и штетни.
6. Кармин и козметика
Козметичките производи, особено карминот, можат да се стопат и да направат неред во автомобилот.
7. Газирани пијалаци и сокови
Лименките со газирани пијалаци, како и шишиња со сок, можат да експлодираат при високи температури, што не само што прави неред туку може и да оштети внатрешноста на возилото.
8. Запалки за еднократна употреба
Запалките се особено опасни кога се оставени на сонце – можат да експлодираат и да предизвикаат сериозна штета, вклучително и кршење на шофершајбната.
9. Деца и домашни миленици
Најважното предупредување кое секогаш треба да се повторува: Никогаш, под никакви околности, не оставајте деца или домашни миленици во затворен автомобил – дури ни за неколку минути. Температурата внатре може брзо да достигне фатално ниво.
Извор: b92
Автомобили
Ford открива повеќе за новите буџетски возила

Најавата доаѓа со големи очекувања
• Ford ќе открие повеќе информации за своите претстојни евтини електрични возила на настан што ќе се одржи на 11 август во Кентаки.
• Извршниот директор Џим Фарли најави дека ова ќе биде „момент на Модел Т“ за компанијата, посочувајќи дека се работи за голема пресвртница во нивната историја.
• Изјавата доаѓа во време кога одделот за електрични возила на Ford пријавува загуба од 1,3 милијарди долари во вториот квартал од 2025 година.
Проблеми со постоечките модели
• Продажбата на нивните врвни електрични возила, F-150 Lightning и Mustang Mach-E, опаѓа.
• Пазарната клима станува сè потешка, особено под втората администрација на Трамп, која покажува помала поддршка за EV индустријата.
Тајниот EV тим на Ford
• Фарли уште во февруари 2024 година потврди дека Ford има посебен тим кој работи на развој на поевтино електрично возило.
• Тимот го води Алан Кларк, поранешен извршен директор во Tesla, а во него се вклучени и експерти од компании како Tesla, Rivian, Apple и Lucid Motors.
Планови за иднината
• Првото возило на новата нискобуџетна EV платформа ќе биде пикап од средна големина.
• Лансирањето на ова возило е планирано за 2027 година.
• Ford изјави дека платформата ќе поддржува повеќе стилови на возила, наменети и за малопродажни и за комерцијални клиенти.
• Возилата ќе понудат и „персонализирани дигитални искуства“, што укажува на фокус кон софтвер и UX.
Конкуренцијата не мирува
• Во моментов, речиси и да нема електрични возила на американскиот пазар по цена под 30.000 долари.
• Но тоа наскоро ќе се промени:
-
Tesla планира да започне со продажба на поедноставен, можеби и помал Model Y уште оваа година.
-
General Motors ќе го врати Chevrolet Bolt во продажба следната година.
-
Стартапот Slate Auto, поддржан од Џеф Безос, ќе пушти во продажба евтин електричен пикап веќе кон крајот на 2026 година.
Извор: TechCrunch
Автомобили
Mercedes G-класата собори рекорд: произведен 600.000 примерок

Легендата продолжува
Веќе 46 години, Mercedes-Benz G-класата е симбол на луксуз, моќ и трајност. Позната по својот карактеристичен „кубен“ дизајн и извонредни теренски способности, G-класата штотуку достигна нова важна пресвртница.
Произведен е 600.000-тиот примерок на G-класата
Mercedes-Benz објави дека неодамна е произведен 600.000-тиот примерок – целосно електричниот модел G580 со EQ технологија, во боја Obsidian Black metallic. Возилото беше склопено во фабриката во Грац, Австрија, каде што се произведуваат сите G модели. Овој примерок нема да биде задржан, туку ќе биде продаден на клиент.
Популарноста на G-класата расте
Иако моделите од S и E-класата се произведуваат подолго време, G-класата стана вистинска икона. Побарувачката е висока, цената екстремна, а листите на чекање се протегаат со години. Според Mercedes, ова е и најиндивидуализираниот модел во понудата – над 90% од купувачите избираат барем една опција од „Manufaktur“, а во просек се избираат по три. Побарувачката за ексклузивни бои исто така расте, со над 20.000 нијанси достапни од минатата година.
Успехот на G-класата лежи во конзистентноста
Од нејзиното деби во 1979 година, G-класата значително еволуираше, но остана верна на своите корени. Силуетата речиси и не се сменила за скоро 50 години – реткост во денешната автомобилска индустрија. И покрај тоа што денес е побрза и полуксузна, G-класата сè уште нуди вистински теренски перформанси благодарение на класичната шасија и трите диференцијални блокади.
Рекордот зборува за растот на брендот
Оваа бројка од 600.000 возила е уште позначајна ако се земе предвид дека пред само две години, компанијата го одбележа производството на 500.000 примероци со специјално ретро издание. За споредба, на Mercedes му беа потребни три години за да премине од 400.000 на 500.000 примероци, што значи дека побарувачката сериозно расте.
Заклучок
Со својата препознатлива форма, теренски карактер и сè поголема електрификација, G-класата останува еден од најпосакуваните SUV модели на светскиот пазар. Следната пресвртница – 700.000 – не изгледа толку далечна.
Извор: B92
-
Кичево1 ден
(ФОТО) Во кичевската гимназија „Мирко Милески“ денес за прв пат се одржа свечено доделување на дипломи за матуранти
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за понеделник (11 август)
-
Хороскоп22 часа
Хороскоп за вторник (12 август)
-
Македонија13 часа
Пожарот кај с.Челопеци и Миокази кичевско ставен под контрола, во прилог состојба со пожари ширум Македонија до утрово
-
Македонија12 часа
ЦУК: Поради пожар целосно затворен патниот правец за сообраќај од Брезница преку НП „Јасен“ до Македонски Брод
-
Кичево1 ден
Вчера малолетник од Кичево се здобил со тешки телесни повреди управувајќи електричен тротинет во сообраќај
-
Македонија1 ден
Од ноќеска дизел и бензин горивата поевтинуваат
-
Временска прогноза13 часа
Македонија под Африкански топол бран, седмицата без најава за врнежи од дожд