Автомобили
Германија има многу строги закони за очила за сонце во автомобилот

Многу малку возачи во Германија ги знаат правилата за носење очила за сонце додека возат. Кога сонцето сјае во лето, многу возачи се свртуваат кон очилата за сонце за да обезбедат подобра видливост, но оваа навика некои возачи може да ги чини многу пари, пишува Fenix Magazine.
Безбедно возење со очила за сонце
Неправилната употреба на очила за сонце во автомобилот не само што може да го оштети вашиот вид туку и да доведе до парични казни. Носењето очила за сонце додека возите е генерално дозволено, па дури и препорачано во многу ситуации. Сепак, постојат одредени критериуми кои мора да се исполнат за очилата за сонце да бидат погодни за употреба во сообраќајот:
Ниво на затемнување: Очилата за сонце треба да имаат максимална нијанса од категорија 3, што одговара на пренос на светлина од 8 до 18 проценти. Оваа нијанса ги штити очите од заслепувачка светлина без заматување на видот.
Вид: Ако имате слаб вид, очилата за сонце мора да имаат соодветна корекција. Без ова прилагодување, постои ризик од казни до 25 евра, бидејќи тоа се смета за прекршување на условите за возење автомобил.
Намалување на отсјај: Поларизираните леќи се особено корисни бидејќи можат да го намалат отсјајот од сјајните површини како што се влажните патишта или други возила.
Пренос на бои: леќите за очила не треба премногу да ги искривуваат боите за да не се мешаат во препознавањето на сообраќајните сигнали и знаци.
Дизајн и вклопување на рамката: Рамката не треба да биде премногу широка или премногу дебела за да не го ограничува периферниот вид. Очилата треба добро да стојат и не треба да се лизгаат од лицето.
Квалитет на леќата: висококвалитетните леќи без изобличување се важни за јасен и остар вид.
Усогласеност со стандардите: Во ЕУ, очилата за сонце мора да го исполнуваат стандардот EN ISO 12312-1 за да се сметаат за безбедни.
Очилата за сонце во автомобилот се ризик
Покрај безбедното користење на очилата, постои уште еден, често заборавен ризик: ризикот од пожар. Според противпожарната служба, оставените очила во автомобилот може да предизвикаат пожар.
Ова се должи на таканаречениот ефект на запалено стакло, во кој сончевата светлина се фокусира преку заоблената леќа на очилата. Доколку ова концентрирано зрачење погоди запалив материјал, може да предизвика пожар, јавуваат германските медиуми.
За очилата за сонце да не прават проблеми, постојат корисни совети кои секој може да ги усвои.
Еве како да ја заобиколите можната забрана за носење очила за сонце во вашиот автомобил:
Користете само очила одобрени за патишта кои ги исполнуваат горенаведените критериуми.
Не оставајте очила за сонце на контролната табла или на други соодветни места во автомобилот за да го избегнете ефектот на стакло што гори
Важно е да се информирате за законските барања за вашите очила да ги задоволат потребните стандарди. Со овие мерки возачите го штитат и своето возило и себеси од можни опасности. Добро избраниот пар очила за сонце може да го направи летото во автомобилот поудобно и во исто време побезбедно, пишуваат германските медиуми.
/Index
Автомобили
Ferrari неприкосновен: Профит од 118.000 евра по автомобил

Ferrari уште еднаш го потврдува статусот на најпрофитабилен автомобилски бренд во светот. Според финансиските резултати за првата половина од 2025 година, италијанскиот производител остварува 118.124 евра профит по продадено возило.
Ова е за речиси 10.000 евра повеќе од истиот период лани, со што Ferrari ја зацврстува својата доминација кога станува збор за заработка по автомобил.
Колку им треба на другите?
Анализата вклучи 34 производители, но никој не му се доближи на Ferrari. Најблиску беше Jaguar Land Rover (JLR), но и таму е потребно да се продадат 23 автомобили за да се достигне профитот што Ferrari го остварува со само еден.
Меѓу германските премиум марки ситуацијата е следна:
-
Porsche – 24 автомобили за едно Ferrari
-
Mercedes – 47 автомобили
-
BMW – 58 автомобили
Кинеските производители, и покрај масивните инвестиции, остануваат далеку од врвот.
Американски и јапонски падови
Големите западни компании како Ford и Mitsubishi бележат значителен пад на профитабилноста. Тоа е сигнал за сериозни предизвици во сегашниот пазарен контекст.
Компаниите со загуба
Состојбата е уште потешка кај брендовите кои завршија со негативен биланс во првата половина на 2025 година. Во загуба работат:
-
Mazda
-
Nissan
-
Xpeng
-
Stellantis
-
Volvo
-
Renault
-
Nio
-
Polestar
-
Rivian
-
Aston Martin
-
Lucid
Извор: B92
Автомобили
Bentley го враќа класичното купе со V8 мотор и погон на задни тркала

Bentley не се откажува од електрификацијата, но реши дека октанските адути сè уште имаат свое место.
Supersports повторно се враќа
Производителот потврди дека подготвува нова, поекстремна верзија на Continental GT, која најверојатно ќе ја носи ознаката Supersports.
Моделот ќе добие:
-
редизајнирана каросерија,
-
поагресивен стил,
-
мерки за намалување на масата.
За разлика од хибридниот погон со 4×4, овој автомобил ќе користи рафиниран битурбо V8 мотор кој ја испраќа моќноста само на задните тркала.
Првиот тизер видео-клип веќе откри дел од изгледот и препознатливиот звук на моторот. Бентли ја придружи премиерата со порака:
„Враќањето на легендарното име во семејството Бентли е неизбежно, 100 години по неговото прво претставување. Ова ќе биде редок автомобил, подготвен за перформанси.“
Агресивен и динамичен дизајн
Моделот е инспириран од прототипите забележани од „шпионски“ фотографи, но сериската верзија изгледа уште порадикално:
-
преден браник со огромни отвори за воздух и истакнат сплитер,
-
страничен профил со црни алуминиумски тркала,
-
заден фиксен спојлер, дополнителни аеролинии и масивен дифузер со четири издувни цевки.
Моќ и перформанси
Иако официјалните бројки сè уште не се објавени, се очекува:
-
4,0-литарски V8 битурбо мотор со околу 650 КС,
-
тежина намалена на околу 2.000 кг,
-
задниот погон и суспензијата да понудат поостро и поигриво возачко искуство.
Иако е послаб од GT Speed PHEV (770 КС) и претходниот Supersports W12 (710 КС), фокусот е ставен на чистото уживање во возењето, а не на „трката со коњски сили“.
Цена и ексклузивност
-
ќе се произведува во ограничен број примероци,
-
цената ќе биде значително повисока од Continental GT Speed (280.000 €),
-
се очекува новиот Supersports да чини над 300.000 €.
Извор: Index
Автомобили
Доаѓа ли електричниот Volkswagen Lupo?

Фолксваген повторно може да оживее име кое одамна не сме го слушнале – Lupo. Со новиот градски електричен автомобил, компанијата има цел да одговори на конкуренцијата од Кина и да привлече млади возачи кои штотуку ја добиле својата дозвола.
Каи Груниц, висок функционер од „Фолксваген“, во изјава за „Auto Express“ ја потврди амбицијата на брендот:
„Треба да имаме модел од почетно ниво. Ако ние не го направиме тоа, Кинезите ќе го направат. Ако младите возачи веднаш преминат на кинески брендови, постои ризик да им останат лојални.“
Сепак, Груниц признава дека предизвикот е голем – да се произведе компактен автомобил под 20.000 евра и тоа целосно дизајниран и конструиран во Европа.
Зошто само Volkswagen?
Воедно, тој ја оправда одлуката концептот ID.Every1 да не се дели со Seat, Škoda и Cupra:
„Сегментот на градски автомобили не е доволно голем за повеќе брендови. Доволна е една марка, а тоа ќе биде ‘Фолксваген’. Нашето име буквално значи ‘народен автомобил’.“
Нов живот за старо име
Новиот градски модел досега се нарекуваше Volkswagen ID.1, но постојат информации дека брендот сака да оживее познати имиња. Следната генерација електрични возила би можела да ги вклучи ID.Polo, ID.Tiguan, па дури и ID.Lupo.
Името Lupo би било паметен маркетиншки потег – не е користено речиси две децении, а моделот некогаш беше омилен кај европските возачи како мал, практичен градски автомобил.
Европа против Кина
Со растечката конкуренција од кинеските електрични автомобили, европските брендови се потпираат на својата најголема сила – традицијата и лојалноста на клиентите. Наместо да бега од тоа, Volkswagen изгледа решен да го искористи како предност.
Извор: B92
-
Хроника1 ден
Вчера утро на магистралниот пат Кичево-Охрид се случила трагична сообраќајка каде животот го загуби младо момче од кичевско
-
Кичево1 ден
Денес се одбележува 82 години од најкрвавата битка кај с.Кленоец кичевско, додека на денешен ден загинал и Јосиф Јосифовски-Свештарот
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за понеделник (6 октомври)
-
Хороскоп17 часа
Хороскоп за вторник (7 октомври)
-
Временска прогноза2 дена
Од утре повторно дождливо време, додека на планините и планинските превои не е изклучена можноста за нов снег
-
Македонија23 часа
Од вечерва горивата со намалена цена за литар
-
Македонија7 часа
Целосно затворен патен правец Велес-Тетово помеѓу Волково и Кондово, истиот ќе се одвива двонасочно поради градежни работи
-
Хроника2 часа
По долга и тешка болест почина познатиот пејач – Халид Бешлиќ