Технологија
Гигантот „Амазон“ под закана за голема казна, поради како што велат – прекршување на законите за приватност од ЕУ
Амазон се соочува со рекордна казна од 746 милиони евра (околу 887 милиони долари) откако регулаторното тело за заштита на податоците на Европската унија соопшти дека компанијата ги прекршила законите за приватност. Казната е изречена на 16 јули и е најголемата досега регистрирана, по што следуваат 50 милиони евра на Гугл од 2019 година.
Регулаторното тело објави дека обработката на личните податоци на Амазон не е во согласност со барањата на ГДПР, а компанијата призна дека добила наредба да ги промени деловните практики. Амазон рече дека регулаторната одлука е неоснована и додаде дека планира силна одбрана за ова прашање. Казната за наводното прекршување на законот е изречена во Луксембург, каде што Амазон има седиште во Европа. Оваа парична казна го означува најновиот пример за европски контроли што влегуваат во Биг Техника.
Официјални лица во Европа и Велика Британија повеќе ги доведуваат во прашање деловните практики на компаниите, вклучувајќи ги Амазон, Епл, Фејсбук и Гугл, поради наводите дека тие и нанеле штета на конкуренцијата и ја злоупотребиле приватноста на потрошувачите. Амазон изјави дека информациите за клиентите не протекле и дека одржувањето на безбедноста на информациите на своите клиенти и нивната доверба е врвен приоритет. Според законот за заштита на приватноста на ЕУ, прекршувањата може да се казнат до 20 милиони евра или 4% од глобалниот приход на компанијата, во зависност од тоа кој е поголем.
ФОТО: Sagar Soneji / pexels.com
Извор: CNN
Магазин
WhatsApp воведува нова мерка против спам: ограничување на бројот на пораки
Популарната апликација за пораки WhatsApp воведува нова мерка за борба против спам, со која ќе се ограничи бројот на пораки што корисниците и деловните сметки можат да ги испраќаат до лица кои не им одговараат.
Овој потег доаѓа како дел од напорите на компанијата „Мета“ да го намали растечкиот број на несакани пораки и реклами што го преплавуваат сервисот.
Како ќе функционира новото ограничување?
Според новиот систем, сите пораки што корисниците или бизнисите ги испраќаат до луѓе кои не одговараат ќе се сметаат во нивниот месечен лимит.
Пример: ако испратите три пораки до некој што не реагира по деловен настан, сите три ќе се бројат во вашиот лимит.
Кога корисникот или деловниот профил ќе се приближи до тоа ограничување, WhatsApp ќе прикаже известување со бројач што ќе предупреди дека се ближи до крајниот лимит, за да се избегне блокирање на испраќањето на пораки.
Засега без прецизни бројки
Компанијата сè уште не открива точно колкав ќе биде месечниот лимит, бидејќи тестира неколку различни модели.
Мерката моментално се спроведува експериментално во неколку земји, а се очекува постепено да се прошири и на глобално ниво.
Кого ќе погоди оваа промена?
Според изјавите од „Мета“, просечните корисници нема потреба да се грижат, бидејќи многу ретко испраќаат толку многу пораки до луѓе кои не им одговараат.
Новата мерка главно е насочена кон корисници и деловни сметки што испраќаат масовни пораки – односно оние што предизвикуваат преполни инбокси со реклами и спам содржини.
Дел од поширока стратегија против спам
Ова не е прв пат WhatsApp да преземе вакви чекори.
Уште во јули 2024 година, компанијата воведе ограничувања за тоа колку пораки можат да испраќаат деловните профили, како и за емитувањето на пораки до повеќе контакти одеднаш.
Целта на овие мерки е да се намали презаситеноста со несакани пораки, а корисниците да продолжат да добиваат само важни и релевантни известувања.
Ограничувањата се шират во повеќе земји
„Мета“ потврди дека тест фазата ќе се прошири во повеќе од 12 земји, со цел да се утврди оптималниот модел на ограничување.
Во моментот, WhatsApp брои повеќе од три милијарди активни корисници месечно, што ја прави оваа промена една од најзначајните во последните години кога станува збор за управување со комуникацијата на платформата.
Со новите ограничувања, WhatsApp има за цел да го заштити корисничкото искуство, да ја намали појавата на спам пораки и да создаде почиста и побезбедна комуникациска средина за сите.
Извор: TPortal
Магазин
OpenAI влегува во војната на прелистувачите: ChatGPT Atlas ја носи вештачката интелигенција директно на интернет
Компанијата OpenAI го претстави својот прв веб-прелистувач под името ChatGPT Atlas, правејќи голем чекор кон спојување на интернетот и вештачката интелигенција во едно интегрирано искуство.
Според информациите на Android Authority, Atlas не е обичен прелистувач. Во него е вграден ChatGPT, што му овозможува на корисникот да разговара со вештачката интелигенција додека пребарува, да добива анализа на веб-страници и автоматски сумирани содржини.
Корисниците можат да дозволат системот да ја користи нивната историја на пребарување за попрецизни препораки и одговори, создавајќи целосно персонализирано искуство.
Нов агентски режим
Една од најиновативните функции е „agent mode“, режим кој му овозможува на Atlas самостојно да извршува задачи во позадина – како собирање податоци, организирање белешки или кратко сумирање на долги текстови. Оваа функција засега е достапна само за корисниците на Plus, Pro и Business претплатничките планови.
Meet our new browser—ChatGPT Atlas.
Available today on macOS: https://t.co/UFKSQXvwHT pic.twitter.com/AakZyUk2BV
— OpenAI (@OpenAI) October 21, 2025
Поддршка и идни планови
Првата верзија на Atlas е достапна за macOS, додека верзиите за Windows, Android и iOS се во подготовка.
Со ова, OpenAI директно влегува во теренот на водечките прелистувачи како Google Chrome и Microsoft Edge, но и во конкуренција со нови решенија како Comet од Perplexity AI.
Ново поглавје во прелистувањето
Иако Atlas нуди импресивни можности, експертите предупредуваат дека OpenAI ќе се соочи со предизвици поврзани со стабилноста, брзината, како и со приватноста и безбедноста на податоците.
Со Atlas, OpenAI покажува каде се движи иднината на технологијата – кон паметни прелистувачи кои не се само алатки за пребарување, туку вистински дигитални асистенти што ги разбираат навиките и потребите на корисникот.
Извор: B92
Гејминг
Battlefield 6 продаде над 7 милиони примероци за само три дена
Најновото издание од популарната франшиза Battlefield постигна неверојатен успех — над 7 милиони продадени примероци во првите три дена од лансирањето. Веста пристигнува само неколку дена откако EA објави дека компанијата станува приватна, во зделка вредна 55 милијарди долари.
Импресивни бројки на почетокот
Според податоците, играчите во првите денови одиграле повеќе од 172 милиони онлајн натпревари, а стриминг платформите забележале над 15 милиони прегледи поврзани со играта.
Овие бројки ја прават најуспешната премиера во историјата на франшизата Battlefield. За споредба, претходното издание, Battlefield 2042 (2021), продаде околу 4,2 милиони примероци во првата недела.
Реакции од EA
„Прво и најважно, сакаме да им се заблагодариме на нашите играчи,“ изјави генералниот менаџер на франшизата, Бајрон Бид.
„Никогаш не ги земаме ваквите моменти здраво за готово, па затоа сакам да ја изразам нашата искрена благодарност до нашите глобални Battlefield Studios и страствената заедница што ни помогна да стигнеме до оваа точка,“ додаде Винс Зампела, извршен потпретседател на EA.
EA станува приватна компанија
Лансирањето на играта се совпадна со веста дека EA ќе премине во приватна сопственост. Новите сопственици се Фондот за јавни инвестиции на Саудиска Арабија (PIF), како и компаниите Silver Lake и Affinity Partners.
Сепак, дел од синдикално организираните вработени во EA изразија загриженост за зделката, предупредувајќи дека „со приватизација, работниците губат транспарентност, видливост и моќ“.
Достапност
Battlefield 6 официјално беше објавена на 10 октомври, и е достапна за PC, PlayStation 5 и Xbox Series X/S.
Првата сезона на дополнителна содржина ќе пристигне на 28 октомври.
Извор: Engadget
-
Хороскоп1 денХороскоп за четврток (23 октомври)
-
Хороскоп10 часаХороскоп за петок (24 октомври)
-
Lifestyle2 денаНајефикасниот начин за отстранување на мувла од ѕидовите, според експертите
-
Временска прогноза20 часаПериодот пред нас со нови врнежи деновиве и силен ветер до 70 км/час
-
Магазин2 денаКрем супа од печурки – вкусен и лесен рецепт за топол оброк
-
Магазин2 денаWhatsApp воведува нова мерка против спам: ограничување на бројот на пораки
-
Македонија1 денДенеска е 23-ти октомври, ден на Македонската Револуционерна Организација
-
Магазин2 денаOpenAI влегува во војната на прелистувачите: ChatGPT Atlas ја носи вештачката интелигенција директно на интернет

