Технологија
„Google“ ќе воведе нова функција која ќе ги открие лажираните години во регистрирање на нов корисник

Оваа иницијатива доаѓа во време кога технолошките компании чувствуваат зголемен притисок од законодавците да ги направат своите платформи побезбедни за помладите корисници. Ако како тинејџер сигурно сте кликнале „да, имам 18“ на нелегални сајтови, се чини дека практиката замре. Имено, Google го објави почетокот на тестирањето на моделот за проценка на возраста за машинско учење кој треба да помогне да се утврди дали корисникот е под 18 години. Сличен механизам е најавен и на други платформи, како што е Discord.
Во објавата на својот официјален блог, компанијата истакна дека моделот, кој се очекува да биде претставен подоцна оваа година, има за цел да обезбеди „посоодветни искуства за помладите корисници“. Прво ќе биде достапен во САД, а подоцна ќе се прошири и во други земји.
Анализа на историјата на пребарување, гледани видеа…
Оваа иницијатива доаѓа во време кога технолошките компании чувствуваат зголемен притисок од законодавците да ги направат своите платформи побезбедни за помладите корисници. Минатата година Мета претстави сличен модел на вештачка интелигенција кој помага да се процени дали корисникот е под 18 години.
Од Google изјавија за CNET дека моделот ќе користи машинско учење за да анализира различни податоци поврзани со сметката на корисникот, како што се историјата на пребарување, категориите на прегледани видеа и постоењето на сметката. Овие податоци можат да му помогнат на моделот да препознае обиди за лажирање старост.
Проверка на идентитет со документ
Ако моделот погрешно ја означи сметката како малолетна, корисникот ќе може да ја потврди својата возраст со документ за лична идентификација, кредитна картичка или селфи. Google, исто така, рече дека истражуваат дополнителни методи за проверка на возраста. Слични методи веќе се имплементирани од други компании, како Мета, на различни пазари, вклучително и во Европа.
Извршниот директор на YouTube, Нил Моан, ја спомена алатката заснована на машинско учење во најавата за приоритетите на компанијата за 2025 година, нагласувајќи дека тие ќе продолжат „одговорно да ја користат моќта на вештачката интелигенција за да го подобрат искуството на YouTube за сите корисници“.
Ограничување на пристапот до Интернет на училиште
Дополнително, Google планира да воведе дополнителни безбедносни мерки за малолетнички сметки, како што се филтрирање или замаглување на експлицитни резултати од пребарувањето и ограничување на чувствителните реклами и содржини на YouTube.
Една од новите функции ќе биде „School Time“ за уредите со Android, што ќе им овозможи на родителите да го ограничат пристапот до апликациите за време на училишните часови. Меѓу претстојните промени се полесно управување со детските онлајн содржини преку Google Family Link и опцијата „допрете за да платите“ на телефоните со Android со согласност од родителите.
„Гугл“ нагласува дека овие промени се дел од една поширока иницијатива за да им се обезбеди на помладите корисници побезбедна и посоодветна онлајн околина, пренесуваат колегите од српскиот „kurir.rs“
Магазин
Илон Маск го претстави Grok 3 – најмоќниот модел на вештачка интелигенција досега

Илон Маск и неговата компанија xAI го претставија Grok 3, нов напреден модел со вештачка интелигенција. Овој модел нуди значителен скок во перформансите во споредба со претходникот Grok 2, со 10 до 15 пати поголема моќност. Според xAI, Grok 3 ги надминува конкурентите како DeepSeek и Google Gemini.
Напредок во технологијата
Развојот на Grok 3 траеше неколку месеци, а тимот истакна дека, покрај неговата интелигенција, ќе биде и „многу, многу смешен“. Овој модел е резултат на брзиот напредок на xAI – поминаа само 17 месеци од претставувањето на првиот Grok, што е доказ за динамичниот развој на оваа технологија.
Напредни карактеристики
Grok 3 постигна одлични резултати на тестовите за вештачка интелигенција, како MMLU (Massive Multitask Language Understanding) и HumanEval, покажувајќи исклучителна способност за обработка на податоци и кодирање. За време на демонстрациите, моделот покажа дека може:
- да пресмета траекторија на вселенска мисија до Марс и назад, земајќи ги предвид гравитационите сили и потрошувачката на гориво;
- да креира игра која комбинира елементи на Tetris и Bejeweled, користејќи напредни генеративни способности;
- да анализира економски и пазарни трендови и да прави предвидувања врз основа на историски податоци;
- да извршува сложени програмски задачи и да пишува ефикасен код на повеќе програмски јазици.
Grok 3 исто така воведува нова функција наречена „Голем мозок“, која му овозможува да размислува подлабоко и логички при обработка на сложени барања. Овој режим користи дополнителни ресурси за подобра анализа и носење попрецизни заклучоци.
— Elon Musk (@elonmusk) February 18, 2025
Планови за иднината
Освен Grok 3, xAI работи на повеќе проекти, вклучително и студио за игри со вештачка интелигенција, што укажува на нивната амбиција да го револуционизираат развојот на видео игри. Тие исто така развиваат „Deep Search“, систем за автономни AI агенти кои ќе им помагаат на корисниците со задачи.
Маск нагласи дека Grok 3 постигнал огромен напредок за кратко време, споредувајќи го неговиот развој од едноставно решавање задачи на средношколско ниво до способност за напредни академски предизвици.
Grok 3 е достапен за претплатниците на X Premium+ (поранешен Twitter Blue), а се нуди и SuperGrok претплата со дополнителни функции. xAI предупредува дека моделот сè уште е во бета фаза, па корисниците треба да бидат свесни за можни грешки.
Потврдено е дека Grok 3 поддржува конверзија на аудио во текст, а најавено е дека Grok 2 ќе стане софтвер со отворен код откако новиот модел ќе достигне доволно стабилност. Со ова, xAI потврдува дека има амбициозни планови за иднината и дека Grok може да стане значаен фактор во светот на вештачката интелигенција.
Извор: B92
Магазин
Instagram тестира копче „Dislike“ – еве како ќе функционира

Instagram воведува нова опција што им овозможува на корисниците да изразат негативно мислење за коментарите под објавите и Reels видеата. Со новото копче „Dislike“, платформата ќе го рангира прикажувањето на коментарите врз основа на бројот на „Like“ и „Dislike“ реакции.
Ќе можат ли другите да видат дека сте користеле „Dislike“?
Иако „Dislike“ ќе влијае на рангирањето на коментарите, Instagram нема да го прикажува бројот на „Dislike“ реакции, ниту ќе ги извести другите корисници дека сте го искористиле копчето.
Како ќе функционира оваа функција?
Извршниот директор на Instagram, Адам Мосери, го објасни тестот:
„Сакам да бидам јасен – ова е само тест. Бројот на „Dislike“ реакции нема да биде прикажан, ниту некој ќе знае кога ќе го допрете копчето.“
Целта на „Dislike“ копчето
Instagram очекува оваа функција да придонесе за подобар квалитет на коментарите и подобро корисничко искуство.
„Се надеваме дека ова ќе помогне да се направат коментарите на Instagram попријателски“, изјави Мосери.
Магазин
Apple Maps ќе воведе реклами – промена што може да ги налути корисниците

Apple планира да воведе реклами во својата услуга Apple Maps, слично како што веќе направи Google Maps. Оваа промена би можела да предизвика незадоволство кај корисниците, бидејќи рекламите може да влијаат на начинот на кој се прикажуваат резултатите од пребарувањето.
Според аналитичарот Марк Гурман, компанијата неодамна ја споделила оваа идеја со своите вработени. Планот е бизнисите да можат да плаќаат за подобра видливост, односно да се појавуваат повисоко во резултатите од пребарувањето или директно на мапите.
Сè уште нема официјална информација кога оваа промена ќе стапи во сила, а можно е да не се случи наскоро. Сепак, ако Apple ја спроведе оваа стратегија, тоа би значело значителна промена во начинот на кој корисниците ја користат Apple Maps.
Како ќе влијаат рекламите врз корисничкото искуство?
Доколку Apple навистина ги воведе рекламите, тоа може да значи дека корисниците ќе гледаат спонзорирани резултати пред органските, што може да го смени начинот на кој луѓето ги пронаоѓаат бизнисите и локациите што ги бараат.
Иако оваа промена може да донесе финансиски придобивки за Apple, останува да се види како ќе реагираат корисниците и дали ова ќе влијае на популарноста на Apple Maps.
Извор: B92
-
Кичево14 часа
Управните служби во Кичево и останатите добиваат ново работно време
-
Кичево2 дена
ОВР Кичево изврши контрола на житниот пазар, пронајде нерегуларни продукти на јавна површина
-
Временска прогноза2 дена
Од среда драстично заладување на времето, ова се најновите метео вести
-
Спорт1 ден
Омерагиќ: „Очекувам секогаш да судите со праведност и непристрасност“. Кичевските професионални судии со поддршка за Масар Омерагиќ, претседател на ФФМ
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за вторник (18 февруари)
-
Lifestyle2 дена
Киселата вода и вашето здравје – предности и недостатоци
-
Хороскоп60 минути
Хороскоп за среда (19 февруари)
-
Lifestyle12 часа
Пет намирници кои не треба да се консумираат на празен стомак