Автомобили
Греење и ладење на седиштата: Корисно, но претерувањето може сериозно да го загрози здравјето

Греење и ладење на седиштата: Корисно, но претерувањето може сериозно да го загрози здравјето
Самото седење во автомобил, особено за мажите, претставува неповолна положба за простатата, која е многу чувствителна на хипотермија и хронично воспаление на мочниот меур.
Кожните седишта често имаат функција за греење, што е особено корисно во зима, овозможувајќи побрзо загревање отколку кабината на возилото. Некои автомобили, главно од повисоките класи, нудат и вентилација или ладење на седиштата, што е пријатно во летните месеци.
Иако овие карактеристики обезбедуваат значителна удобност, прекумерната и долготрајна употреба може да доведе до здравствени проблеми што се тешки за лекување. Урологот е тој што често ги среќава последиците од ваквите навики кај мажи и жени.
На пример, ако патувате на подолги релации, како од Белград до Германија, веројатно ќе сакате минимални застои. Многу возачи ќе одат во тоалет само кога немаат друг избор, што е штетно за мочниот меур. Дополнително, постојаното изложување на ладен воздух од вентилацијата може да ја влоши ситуацијата.
Покрај тоа, седиштата со функции за греење и ладење може да предизвикаат хронични здравствени проблеми при прекумерна употреба. На пример, ладењето на седиштата може да предизвика состојби како простатитис, што е болно и непријатно. Лицата кои веќе имаат проблеми со простатата или мочниот меур треба да бидат внимателни со ладењето и изложувањето на ладен воздух.
Од друга страна, греењето на седиштата може да биде корисно, бидејќи ги штити простатата и мочниот меур од хипотермија. Сепак, претераното греење може негативно да влијае на машките тестиси, бидејќи високите температури ја нарушуваат нивната функција.
Потењето како резултат на топлината, особено во комбинација со влажноста, создава услови за развој на габични инфекции. Жените кои носат здолништа се изложени на иритации и црвенило од триење на бутовите, што се влошува со потење и може да предизвика инфекции.
За време на подолги патувања, уролозите препорачуваат паузи на секои два часа за задоволување на физиолошките потреби и за одмор на телото – ‘рбетот, нозете и вратот. Продолженото задржување на урината може да доведе до проблеми како одложено мокрење или итна потреба за празнење на мочниот меур.
Заклучокот е дека функциите за греење и ладење на седиштата треба да се користат умерено за да се избегнат здравствени проблеми. Разумната употреба овозможува удобност при возење без несакани последици за здравјето.
Извор: B92
Автомобили
Генијален трик за заштеда на гориво: Сè зависи од едно копче во автомобилот

Во деновите кога температурите достигнуваат и над 40 степени, клима уредите во автомобилите работат со полна моќност. Ова, за жал, значи и значително зголемување на потрошувачката на гориво, што се одразува на вашиот буџет.
Но, постои едноставен и генијален трик кој може да ви помогне да заштедите гориво додека уживате во пријатно разладена кабина.
Клучот е во рециркулацијата на воздухот – еве како функционира
Клима уредот во автомобилот може да лади на два начина: внесувајќи воздух однадвор или рециркулирајќи го воздухот кој веќе е во кабината. Кога климата зема топол воздух однадвор, троши повеќе енергија за да го излади. Од друга страна, со рециркулација, системот го користи веќе изладениот воздух, што значи дека се потребни многу помалку ресурси за одржување на пријатна температура.
Рециркулацијата заштедува гориво до 15%
Со притискање на копчето за рециркулација на воздухот, климата работи поефикасно, бидејќи воздухот во кабината е веќе постуден. Ова може да ја намали потрошувачката на гориво за 10 до 15 проценти, што значи реална заштеда на месечно ниво.
Совет од експертите е оваа функција да ја активирате веднаш штом ќе влезете во автомобилот, особено во најжешките делови од денот. На подолги патувања повремено вклучете свеж воздух однадвор за подобра циркулација, но најголем дел од времето оставете ја рециркулацијата вклучена.
Извор: Telegraf
Автомобили
Најдобрите и најлошите автомобили за 2025 според корисниците

Работата на моторот, квалитетот на системот, дизајнот на ентериерот и карактеристиките на возилото се само дел од аспектите кои ги оценија сопствениците на новите сериски автомобили од 2025 година. Истражувањето за почетниот квалитет на возилата откри кои модели се најдобри, а кои најчесто разочараа.
Модерните автомобили – повеќе од превоз
Денес автомобилите не се купуваат само поради моторот, перформансите или цената. Тие се симбол на статус, исполнување на соништата и награда за успехот. Но и покрај тоа што од новите автомобили се очекува беспрекорно функционирање, истражувањето на JD Power покажа дека дефекти се појавуваат уште во првите месеци од користење.
Автомобилите со највисок квалитет
• На врвот е Lexus – 166 дефекти на 100 возила.
• Следи Nissan – 169 дефекти.
• Во топ 5 се и Hyundai (173 дефекти), Jaguar (175 дефекти) и Chevrolet (178 дефекти).
J.D. Power released its annual Initial Quality Study brand ranking today, and I’m going to present it to you without comment. pic.twitter.com/OeRciJHv8H
— Zerin Dube (@SpeedSportLife) June 26, 2025
Интересно, германските марки, кои важат за најсигурни, не се најдоа на врвот.
Просекот и годинава подобрен
Во истражувањето учествувале 92.694 испитаници од САД и Европа. Просекот за возилата од 2025 година е 192 дефекти на 100 автомобили, што е подобрување во однос на лани (194 дефекти). Блиску до просекот се Porsche (188 дефекти) и Ford (193 дефекти).
Германските автомобили под очекувањата
• BMW – 196 дефекти (најдобар меѓу „германците“).
• Mercedes – 210 дефекти.
• Audi – на дното со 269 дефекти на 100 возила.
Овие резултати изненадија многумина кои германските автомобили ги сметаат за синоним за квалитет.
Автомобили
Дали би направиле место за резервно тркало?

Сè почесто се поставува прашањето: зошто новите автомобили речиси и да немаат резервно тркало и дали треба да се вратиме на старата добра навика да го носиме во багажникот?
Производителите на автомобили се одлучуваат да го отстранат резервното тркало за да заштедат простор и трошоци. Ова, секако, често разочарува кога ќе се најдете со дупната гума, а комплетот за поправка не помага.
Дупната гума – стара мака во ново време
Нема ништо полошо од тоа да дупнете гума токму кога брзате. Без разлика дали сте пред куќа или на автопат среде ноќ, проблемот е ист. Иако живееме во 2025 година, ваквите ситуации не исчезнаа.
Еден сопственик на Tesla го сподели своето искуство на Reddit, откако неколкупати за кратко време му дупнаа гумите. Откако сфати дека комплетот за поправка е практично за еднократна употреба, реши да носи вистинско резервно тркало во багажникот. Иако му одзема простор, мирот и сигурноста му се поважни.
Зошто резервните тркала исчезнаа?
Сè повеќе производители се решаваат да понудат само комплети за поправка – шише со заптивна смеса и мал компресор. Тие заштедуваат тежина и простор, но се ефикасни само во ограничени ситуации.
• Ако дупката е преголема, смесата не помага.
• Ако оштетувањето е на страничниот ѕид на гумата, решенија нема.
• Ако гумата се одвои од бандажот – заборавете.
Без резервно тркало, многумина мораат да чекаат влечна служба, наместо за неколку минути повторно да бидат на пат.
Дали вреди да се жртвува просторот?
Од друга страна, возењето без резервно тркало носи предности:
• помалку тежина
• повеќе простор
• побрзо решение, ако заптивната смеса заврши работа
Па што велите вие? Би оставиле дел од багажникот за резервно тркало или се чувствувате безбедно со комплет за поправка и услуга за влечење?
Споделете го вашето мислење – дали некогаш немањето резервна гума ви донело нервози или непланирани трошоци?
Извор: B92
-
Кичево24 часа
Вчера во Кичево при засилена акциска контрола на МВР изречени 86 санкции во еден ден
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за четврток (10 јули)
-
Временска прогноза1 ден
Од ноќеска брз продор на засилен ладен ветер, кој создава дополнителен проблем со пожарите
-
Хороскоп11 часа
Хороскоп за петок (11 јули)
-
Македонија20 часа
(ФОТО) МВР: Фатени тројца малолетници, со бензин, петарди и запалка
-
Скопје2 дена
Повторно целосно прекинат сообраќајот кон Граничниот премин Блаце поради пожар
-
Скопје16 часа
Лишени уште две лица во Скопје, фатени како предизвикуваат пожар
-
Македонија1 ден
ЦУК: Вчера најмногу повици до сега во еден ден