Свет
Интензитетот и фреквенцијата на врнежите експоненцијално ќе се зголемат со глобалното затоплување
Интензитетот и зачестеноста на екстремните врнежи експоненцијално се зголемуваат со глобалното затоплување, што значи дека периодите со екстремно обилни дождови, кои можат да резултираат со катастрофални поплави, стануваат се почести и поинтензивни како што планетата се загрева, а последиците би можеле да бидат многу полоши од очекувавме, покажаа резултатите.истражување на научниците од Потсдамскиот институт за истражување на климатските влијанија (PIK).
Со цел да се предвидат какви ќе бидат последиците од климатските промени, научниците користат климатски модели, но се покажа дека овие најсовремени климатски модели значително го потцениле степенот до кој екстремните количини на врнежи се зголемуваат под влијание на глобалните затоплување. Ова значи дека екстремните количини на врнежи би можеле да се зголемат многу побрзо отколку што предвидуваат климатските модели.
Истражување: Интензитетот и зачестеноста на врнежите ќе се зголемат експоненцијално со глобалното затоплување
„Нашето истражување покажува дека последиците би можеле да бидат многу полоши отколку што прво мислевме“, рече еден од авторите на студијата, Андерс Леверман од Институтот во Потсдам. „Екстремните дождови ќе бидат посилни и почести, а општеството мора да се подготви за тоа“, додаде тој.
„Нашата студија потврди дека интензитетот и зачестеноста на екстремно обилните врнежи се зголемуваат експоненцијално со глобалното затоплување“, објаснува Макс Коц, водечки автор на студијата објавена во списанието за климата.
Во својата истражувачка работа, научниците споредувале симулации на бројни климатски модели со историски набљудувања на промените. Тие користеа техники кои им овозможија да филтрираат кои промени се поврзани со емисиите на стакленички гасови, а кои се предизвикани од луѓето, а кои не.
„Нашата студија потврдува дека интензитетот и зачестеноста на обилните дождови се зголемуваат експоненцијално со секое зголемување на глобалното затоплување“, рече Коц, додавајќи дека анализите покажале дека на овие промени најмногу влијае порастот на температурата, а не од други фактори како што се ветровите. .
Најпогодени ќе бидат тропските региони и северна Канада
Промените најмногу ќе ги погодат тропските региони и повисоките географски широчини, како што се Југоисточна Азија и северна Канада. Феноменот е поврзан со фактот дека потоплиот воздух може да задржи повеќе водена пареа.
Промените во зачестеноста и интензитетот на дневните екстремни врнежи на копно може да влијаат на социјалната благосостојба, економијата и социјалната стабилност, имајќи ја предвид нивната поврзаност со поплавите, но и достапноста на подземните води, а тоа може да резултира со човечки жртви и значителни финансиски загуби.
„Добрата вест е дека ова знаење ни олеснува да ја предвидиме иднината кога има екстремни врнежи“, рече Андерс Леверман. „Но, имаме и лоша: ќе биде уште полошо ако продолжиме да го поттикнуваме глобалното затоплување со емисии на стакленички гасови.
/Index
Свет
Википедија под зголемена контрола во Индија
Судските постапки против Википедија во Индија продолжуваат, бидејќи земјата се стреми кон поголема контрола врз содржините на платформата. Министерството за информации и радиодифузија на Индија испрати официјално известување до Википедија поради загриженост за пристрасни и неточни информации на страницата. Овој развој е дел од поширок случај што се води пред Високиот суд во Делхи, каде Википедија се соочува со обвинувања за дезинформации.
Високиот суд во Делхи го опиша отворениот модел на уредување на Википедија како „опасен“, истакнувајќи загриженост за неограничените можности за уредување од страна на корисниците. Судот предупреди дека ваквите функции може да доведат до објавување на штетни или неточни информации и бара воспоставување на механизам за справување со потенцијалните злоупотреби.
И покрај притисокот, Википедија одбива да го открие идентитетот на корисниците кои ги направиле измените на спорните страници. Застапниците на Википедија го бранат нејзиниот модел на уредување, што значи дека судскиот процес би можел да стане подолг и покомплексен, со длабоки импликации за иднината на платформата во Индија.
Извор: indiatvnews
Свет
Ќе се инвестира во првата „гигафабрика“ за литиум-сулфур батерии
Лајтен објави дека планира да инвестира повеќе од 1 милијарда долари во изградба на првата гигафабрика за батерии со литиум сулфур во светот. Објектот ќе се наоѓа во близина на Рено, Невада и ќе има можност да произведува до 10 GWh батерии годишно во полн обем. Фазата 1 од објектот е планирано да биде достапна во 2027 година. Фабриката на Lyten ќе произведува катодни активни материјали (CAM) и литиумски метални аноди и комплетно склопување на ќелии од литиум-сулфур батерии во цилиндрични и торбички формати. Lyten произведува CAM и литиумски метални аноди и склопува батерии во својата полуавтоматска пилот фабрика во Сан Хозе, Калифорнија од мај 2023 година.
„Денес е најновата пресвртница во деветгодишната историја на Литен. „Литиум-сулфурот е скок напред во технологијата на батерии, обезбедувајќи батерија со висока енергетска густина и лесна тежина направена од изобилно достапни локални материјали и 100% произведена во САД“, рече Ден Кук, ко-основач и извршен директор на Lyten.
Литиум-сулфурните ќелии на Lyten имаат висока енергетска густина, што ќе овозможи до 40% помала тежина од литиум-јонските и 60% полесни од литиум-железо-фосфатните (LFP) батерии. Ќелиите на Lyten се целосно произведени во САД и користат изобилно достапни локални материјали, со што се елиминира потребата од ископани минерали никел, кобалт, манган и графит. Користењето на евтини локални материјали од Lyten ја прави литиум-сулфурната батерија Lyten поевтина од литиум-јонската батерија.
Литиум-сулфурните батерии на Lyten влегуваат на пазарите за микромобилност, вселена, беспилотни летала и одбрана во 2024 и 2025 година. Lyten веќе има гасовод од стотици потенцијални клиенти, а гигафабриката во Невада е дел од стратегијата на Lyten да ја задоволи оваа растечка побарувачка.
Планираниот објект од 1,25 милиони квадратни метри, лоциран на кампус од 125 хектари во паркот Рено ЕрЛогистик, првично ќе вработи 200 луѓе, со полн капацитет на повеќе од 1.000, вклучувајќи истражувачи, инженери за производство, инженери за батерии, техничари и оператори, покрај административниот и помошниот персонал. Лајтен потпиша Меморандум за соработка со индустрискиот развивач Dermodi Properties за лоцирање на објектот на земјиште во сопственост на управата на аеродромот во Рено-Тахо.
Извор: autotech.news
Свет
SpaceX го лансираше својот петти, најсмел тест лет на Starship досега
SpaceX го лансираше својот петти пробен лет на својата ракета Starship во неделата и направи драматично прво фаќање на 20-ката високиот бустер на ракетата.
Достигнувањето претставува голема пресвртница кон целта на SpaceX да го направи Starship ракетен систем за повеќекратна употреба.
Компанијата на Илон Маск го лансираше Starship во 8:25 часот по средноевропско време од својот објект Starbase во близина на Браунсвил, Тексас. Засилувачот „Супер Хеви“ на ракетата се врати и слета во прегратките на лансираната кула на компанијата речиси седум минути по лансирањето.
„Дали се шегуваш со мене? Директорот за комуникации на SpaceX, Ден Хут, изјави на веб-емисијата на компанијата.
„Она што штотуку го видовме изгледаше како магија“, додаде Хуот.
Администраторот на НАСА, Бил Нелсон, му честиташе на SpaceX во објава на социјалните мрежи.
„Додека се подготвуваме да се вратиме на Месечината под Артемида, континуираното тестирање ќе не подготви за храбрите мисии кои претстојат“, напиша Нелсон.
Ѕвездениот брод се одвои и продолжи во вселената, орбитирајќи на половина пат околу Земјата пред повторно да влезе во атмосферата и да се заплисне во Индискиот Океан за да го заврши тестот.
Немаше луѓе на Starship Flight Five. Директорите на компанијата рекоа дека SpaceX очекува да лета стотици мисии на Starship пред да лансира ракети со екипаж.
Целиот систем на Starship веќе беше подложен на четири тестови за вселенски летови, со лансирање во април и ноември минатата година, како и овој март и јуни. Секој од тест-летовите постигна повеќе пресвртници од претходниот.
SpaceX нагласува дека се обидува да го изгради „на она што го научивме од претходните летови“ во својот пристап кон развојот на масивната ракета.
Извор: SeeBiz
-
Кичево2 дена
Пополнета рубрика 2024: „Зошто вредиТ да си од Кичево“ – некои натписи сигурно за прв пат ќе ги прочитате
-
Хороскоп14 часа
Хороскоп за четврток (21 ноември)
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за среда (20 ноември)
-
Временска прогноза16 часа
Нашиот регион пред циклон од врнежи од дожд и заладување
-
Култура6 часа
Денеска е Св.Архангел Михаил, на помош празникот на војводата на сите ангели!
-
Автомобили1 ден
Истражување: Возачите најзадоволни од овие автомобилски брендови
-
Автомобили2 дена
Во оваа земја е забрането да се управува автомобил во зимска јакна, причината е едноставна..
-
Автомобили1 ден
Како да го продолжите животниот век на вашиот акумулатор?