Следете не

Свет

Интензитетот и фреквенцијата на врнежите експоненцијално ќе се зголемат со глобалното затоплување

Објавено пред

на

Интензитетот и зачестеноста на екстремните врнежи експоненцијално се зголемуваат со глобалното затоплување, што значи дека периодите со екстремно обилни дождови, кои можат да резултираат со катастрофални поплави, стануваат се почести и поинтензивни како што планетата се загрева, а последиците би можеле да бидат многу полоши од очекувавме, покажаа резултатите.истражување на научниците од Потсдамскиот институт за истражување на климатските влијанија (PIK).

Со цел да се предвидат какви ќе бидат последиците од климатските промени, научниците користат климатски модели, но се покажа дека овие најсовремени климатски модели значително го потцениле степенот до кој екстремните количини на врнежи се зголемуваат под влијание на глобалните затоплување. Ова значи дека екстремните количини на врнежи би можеле да се зголемат многу побрзо отколку што предвидуваат климатските модели.

Истражување: Интензитетот и зачестеноста на врнежите ќе се зголемат експоненцијално со глобалното затоплување

„Нашето истражување покажува дека последиците би можеле да бидат многу полоши отколку што прво мислевме“, рече еден од авторите на студијата, Андерс Леверман од Институтот во Потсдам. „Екстремните дождови ќе бидат посилни и почести, а општеството мора да се подготви за тоа“, додаде тој.

„Нашата студија потврди дека интензитетот и зачестеноста на екстремно обилните врнежи се зголемуваат експоненцијално со глобалното затоплување“, објаснува Макс Коц, водечки автор на студијата објавена во списанието за климата.

Во својата истражувачка работа, научниците споредувале симулации на бројни климатски модели со историски набљудувања на промените. Тие користеа техники кои им овозможија да филтрираат кои промени се поврзани со емисиите на стакленички гасови, а кои се предизвикани од луѓето, а кои не.

„Нашата студија потврдува дека интензитетот и зачестеноста на обилните дождови се зголемуваат експоненцијално со секое зголемување на глобалното затоплување“, рече Коц, додавајќи дека анализите покажале дека на овие промени најмногу влијае порастот на температурата, а не од други фактори како што се ветровите. .

Најпогодени ќе бидат тропските региони и северна Канада

Промените најмногу ќе ги погодат тропските региони и повисоките географски широчини, како што се Југоисточна Азија и северна Канада. Феноменот е поврзан со фактот дека потоплиот воздух може да задржи повеќе водена пареа.

Промените во зачестеноста и интензитетот на дневните екстремни врнежи на копно може да влијаат на социјалната благосостојба, економијата и социјалната стабилност, имајќи ја предвид нивната поврзаност со поплавите, но и достапноста на подземните води, а тоа може да резултира со човечки жртви и значителни финансиски загуби.

„Добрата вест е дека ова знаење ни олеснува да ја предвидиме иднината кога има екстремни врнежи“, рече Андерс Леверман. „Но, имаме и лоша: ќе биде уште полошо ако продолжиме да го поттикнуваме глобалното затоплување со емисии на стакленички гасови.

/Index

Свет

(ВИДЕО) Страшна несреќа во САД, автомобил падна од мост

Објавено пред

на

Во Сакраменто, Калифорнија, автомобил падна од надвозник на автопат. За чудо, и покрај тоа што се превртел и слетал на покривот, возачот преживеал и е во стабилна состојба.

„Сè се случи како во забавена снимка. „Го видов автомобилот како паѓа и само се обидував што побезболно да ја поминам целата ситуација“, изјави за американските медиуми Кајман Јунг, возачот чија камера го сними ова.

Можеби најстрашниот момент, покрај самата несреќа, беше кога возач на Honda Civic за влакно избегна катастрофа.

Мило ми е што се испадна најдобро што е можно. „Тој автомобил можеше да слета на секого, додаде Јунг. Двајцата возачи од мојата лева страна беа многу поблиску до него. Тие треба да се чувствуваат како да добиле на лотарија“, рече тој.

Извор: vesti-online.com

Прочитај повеќе...

Свет

Научниците предупредуваат: Глобалното топење на глечерите се забрзува

Објавено пред

на

Глечерите низ светот се топат со алармантна брзина, при што годишно се губат околу 273 милијарди тони мраз – еквивалентно на потрошувачката на вода на светската популација во текот на 30 години, предупредуваат научниците.

Во нова студија, истражувачите утврдиле дека топењето значително се забрзало во последната деценија. Според податоците, загубата на мраз во периодот од 2012 до 2023 година била за 36% поголема отколку во периодот од 2000 до 2011 година.

Шокантни податоци и неизбежни последици

Наодите, иако загрижувачки, не се изненадување – глобалните температури продолжуваат да растат како резултат на зголемените емисии на стакленички гасови. Професорот Мајкл Земп од Универзитетот во Цирих, коавтор на студијата објавена во списанието Nature, вели дека глечерите веќе изгубиле околу 5% од својот волумен од почетокот на векот.

Разликите по региони се значителни: додека загубата на мраз на Антарктикот изнесува околу 2%, глечерите во европските Алпи загубиле дури 40% од својот волумен. Помалите глечери се топат најбрзо, а многу од нив нема да го преживеат овој век.

Подигање на нивото на морето и ризик од поплави

Глечерите се вториот најголем фактор за покачување на нивото на морето, веднаш по термичката експанзија на океаните. Од 2000 година досега, нивото на морето се зголемило за речиси два сантиметри поради топењето на глечерите, што значи дека дополнителни четири милиони луѓе во крајбрежните региони стануваат ранливи на поплави.

Истражувањето покажува дека загубата на глечерите во иднина ќе биде дури и побрза отколку што се предвидуваше во последниот извештај на Меѓувладината група за климатски промени на ОН (IPCC). Тоа значи дека до крајот на векот можеме да очекуваме повисоко покачување на нивото на морето отколку што се проценуваше досега.

Глечерите – индикатор за иднината на планетата

Покрај тоа што го подигаат нивото на морето, глечерите се витален извор на слатка вода за многу региони, особено во Централна Азија и Андите. Нивното исчезнување ќе има сериозни последици врз водоснабдувањето и екосистемите.

Според професорот Мартин Зигерт од Универзитетот во Ексетер, кој не учествувал во студијата, загубата на глечерите е особено загрижувачка бидејќи укажува на тоа како масивните ледени плочи на Антарктикот и Гренланд би можеле да реагираат на глобалното затоплување.

„Ледените плочи денес губат маса шест пати побрзо отколку пред 30 години. Кога тие почнуваат да се топат, не зборуваме повеќе за сантиметри, туку за метри покачување на нивото на морето“, вели Зигерт.

Стратегија за преживување: Итна потреба од намалување на емисиите

Според Обединетите нации, заштитата на глечерите е „стратегија за преживување“ за планетата. Решението е јасно – неопходно е драстично намалување на емисиите на стакленички гасови.

„Секоја десетинка степен затоплување што ќе ја спречиме, ни заштедува пари, ни спасува животи и ни ги намалува проблемите“, заклучува Земп.

Заклучок

Глобалното топење на глечерите е алармантен знак за климатските промени и нивното влијание врз светот. Без брзи и ефикасни мерки за намалување на емисиите на штетни гасови, последиците ќе бидат сè потешки – од зголемени поплави до недостиг на слатка вода.

Извор: N1Info

Прочитај повеќе...

Свет

„ADAS“ минатата година измери 859,000 километри сообраќаен метеж во Германија

Објавено пред

на

Германскиот ADAC минатата година објави статистика за сообраќајниот метеж на автопатите. Накратко, ситуацијата е катастрофална. А некои би сакале да се укине самиот месечен билет за јавен превоз кој е речиси единствената алтернатива на автомобилот.

Звучи парадоксално што во Германија, каде вкупната должина на автопатската мрежа е околу 13.200 километри, германскиот автомобилски клуб ADAC измери 859.000 километри метеж во 2024 година – повеќе од 21 пати низ целиот свет долж Екваторот. Но, во земја каде што автопатите некогаш беа синоним за одличен патен сообраќај, ова е тажен факт денес. И збирот од 516.000 прекини, колку што беа забележани минатата година. Вкупната должина на застојот е дури малку пократка отколку во 2023 година, но имаше уште 2.000 прекини и тие вкупно траеја подолго – 448.000 часа. Значи повеќе од 50 години лазење низ стагнација.

За професионалните возачи, Германија стана стапица, вели Свен Кравинкел, сопственик на семејна компанија за камиони од Елсдорф. Ова не само што ги чини возачите нерви, туку и го чини сопственикот на компанијата: камион што е закочен не заработува пари, а платата на возачот оди кај нив. Крачвинкел тврди дека надвор од Германија не е ни приближно толку лошо: во Шпанија или Франција тој проценува дека камионот ќе помине околу 850 километри за еден работен ден, а во Германија ќе има среќа ако успее да помине 500.

Компанијата Елсдорф е во Северна Рајна-Вестфалија. Тоа не е само најнаселената германска покраина, туку според статистиката на ADAC, таа е убедливо најлоша за возачите. Тоа претставува една третина од сообраќајниот метеж во Германија, иако сочинува само 17 отсто од автопатиштата во земјата. Низ оваа провинција не поминува само домашен транспорт, туку и транспорт од исток кон запад на Европа, од север кон југ. Поради толку густ сообраќај, патиштата во таа покраина мора постојано да се реновираат, а тоа изнесува две третини од работите на патиштата!

Крачвинкел го потврдува ова: „Можете да се движите низ Келн, на пример, доцна навечер или навечер, ако сакате да избегнете гужви“. Мораме да планираме за сето тоа, бидејќи за нас сето тоа се трошоците за Баварија (17 проценти) и Баден-Виртемберг (9 проценти) по бројот на прекини. Но, и во однос на вкупната должина на одложувањата (31,5 проценти) и времето поминато во одложувања (34,6 проценти), Северна Рајна-Вестфалија е неприкосновен крал на ужасите на германските автопати.

Соборен е уште еден рекорд од 2023 година: тогаш најдолгиот сообраќаен метеж беше долг „само“ педесет километри, а минатата година имаше еден од над 70 километри. И нема совет за возачите, особено за време на празниците. Апсолутно најлошо е во пресрет на долгите викенди, како што е минатогодишниот петок пред Педесетница на 17 мај (2.500 часа застој на околу 5.200 километри). Инаку, малку полоши денови обично се среда и четврток.

Германскиот ADAC инсистира на тоа дека многу одложувања, особено оние поради работи на патиштата, може донекаде да се ублажат со подобро планирање и побрза работа: на тендерите главниот критериум е редовно цената, а не колку долго ќе трае работата. ADAC, исто така, се приклучи на гласните критики на плановите, првенствено на германските демохристијани (CDU/CSU), за укинување на „Deutschlandticket“, месечен билет за градски и меѓуградски или регионален, воз, автобус и трамвај низ Германија, пренесува Дојче Веле.

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Хороскоп3 часа

Хороскоп за вторник (4 март)

Овен Се занимавате со ситници кои не ви одат од рака. Морате да се подготвите за посилно  темпо на работа,...

Култура4 часа

Чистиот Понеделник – почеток на „Четириесетдневната пролет“ на покајанието

Влеговме во светата и блажена Велика Четириесетница, во ова духовно патување што ни е дадено како лек за нашата душа,...

Кичево7 часа

(ФОТО) Во „АТВА Маркети“ го има најубавото свежо цвеќе за 8-ми март! „Меѓународниот Ден на жената“

Секоја година, на 8-ми март, целиот свет го слави „Меѓународниот Ден на жената“. Еден вид признание и чест за фундаменталната...

Технологија10 часа

Тему, глобална компанија за е-трговија која што ги поврзува потрошувачите со милиони комерцијални партнери

Temu особено сериозно ја сфаќа безбедноста на производите и продолжува интензивно да вложува во зајакнување на својот тим за доверба...

Македонија12 часа

Од ноќеска цената на сите нафтени деривати се намалува, ова е новата цена

Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98, на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-ЕV) и на Екстра лесното масло за домаќинство на...

Lifestyle14 часа

Како носењето торба може да го загрози вашето здравје

Кога носиме торба на едната страна од телото, нашето тело несвесно се прилагодува на дополнителната тежина.• Рамената се подигнуваат• ‘Рбетот...

Магазин14 часа

16 GB RAM повеќе не се доволни за компјутерски игри – Еве зошто

Долги години, 16 GB RAM се сметаше за стандард за гејминг компјутери, но денешните игри и хардвер бараат значително повеќе...

Магазин14 часа

Microsoft го исклучува Skype – крај за некогаш најпопуларната VOIP услуга

Skype би можел да престане да работи веќе во мај, според последните информации. Microsoft планира да ги премести корисниците во...

Магазин14 часа

Apple Maps воведува реклами – лоша вест за корисниците?

Apple размислува да воведе реклами во Apple Maps, потег што би можел да ја наруши корисничката искуственост и да ја...

Магазин14 часа

Јужна Кореја го отстранува DeepSeek од продавниците

Јужна Кореја го забрани преземањето на DeepSeek поради загриженост за безбедноста на податоците. Владината агенција привремено го забрани преземањето на...

НАЈЧИТАНИ