Автомобили
Истакнат списокот на автомобили од кој сопствениците биле најмногу задоволни, „Dacia“ високо на врвот…

Новото истражување открива кои компании произведуваат најсигурни автомобили, како и кои модели на автомобили се издвојуваат во овој поглед.
Сосема очекувано, Lexus се појави како најсигурен бренд на годината, при што Lexus NX е најсигурниот модел на индивидуален автомобил, со речиси совршен резултат. Околу 6.000 луѓе учествуваа во индексот на задоволство на искрениот Џон, кој може да им помогне на оние кои планираат да купат ново возило.
Lexus е лидер кога станува збор за задоволството на сопствениците, со вкупен резултат од 92,37 проценти. Јапонската премиум марка, исто така, беше најдобро рангирана во Велика Британија за доверливост, со просечна оценка од 9,89 од 10.
Dacia е втора со индекс на задоволство на клиентите од 92,16 проценти, додека Tesla е веднаш зад со 92,12 проценти. Ова е прв пат производителот на електрични автомобили со седиште во Тексас да се појави во индексот на задоволство на искрениот Џон.
Уште два премиум производители, Порше (90,91 отсто) и Јагуар (90,53 отсто), ги комплетираа првите пет брендови според параметарот за задоволство на сопственикот.
Најновата верзија на Hyundai Tucson е најдобриот автомобил во Велика Британија за задоволство на клиентите во овогодинешната студија, со просек од 96,64 проценти.
Достапен како хибриден, plug-in хибриден или чист електричен модел, тој е пофален за неговите добри перформанси, леснотијата на возење и доверливоста.
Најлошо кога станува збор за задоволството на сопственикот беше класата на Mercedes-Benz GLC (година на моделот 2015-2022). Причината се високите трошоци за поправка и лошата економичност, па затоа доби вкупна оценка од 80,98 отсто. Следи Toyota RAV4 (модел 2013-2019) на второ место со 85,07 проценти, додека трета е Ford Fiesta (2013-2017) со 85,62 проценти.
Секоја година, HonestJohn.co.uk ги поканува сопствениците на автомобили да ги оценат своите возила (со 10 што е максималниот резултат) во неколку важни области. Тие вклучуваат економичност, доверливост, практичност и безбедност, како и перформанси на автомобилот, удобност и леснотија на возење.
Ден Пауел, уредник на HonestJohn.co.uk, коментира: „Силниот ранг на Lexus во индексот на задоволство на HonestJohn е конзистентен, со тоа што јапонската марка е најдобра во 2017 и 2020 година.
Сега повторно го врати првото место со фантастичен индекс од 92,37 отсто во однос на задоволството на сопствениците. Lexus, исто така, води во категоријата на најсигурни автомобили, со NX (2014-2021) оценет како најсигурен модел во ОК.
Електричните автомобили се појавија и во овогодинешното истражување, а Tesla за прв пат се појави во топ 10.
Треба да се издвојат и Hyundai Kona Electric и Kia e-Niro, кои покажуваат дека новите електрични автомобили се задоволувачки како и нивните еквиваленти на бензин и дизел.
– „Ние во HonestJohn.co.uk се гордееме со нашата репутација за давање искрени и непристрасни совети за сите аспекти на автомобилизмот. Затоа секоја година ги испитуваме нашите читатели за да ги споделиме со нас доброто, лошото и грдото за поседување автомобил. .“ – за медиумите истакнаа од корпорацијата.
Во прилог ви ја преставуваме скалата на најсигурни марки на автомобили хронолошки:
Lexus (92,37 проценти)
Дачија (92,16 проценти)
Тесла 92,12 проценти)
Порше (90,91 проценти)
Јагуар (90,53 проценти)
Тојота (90,35 проценти)
Hyundai (90,16 проценти)
Kia (90,13 проценти)
Land Rover (89,93 проценти)
Субару (89,72 проценти)
Најсигурни автомобили
Lexus NX (2014 – 2021)
Hyundai Tucson (2021-)
Kia XCeed (2019-)
Skoda Superb (2015-)
Jaguar XF (2015-)
Jaguar F-Pace (2016-)
Toyota Auris (201 – 2019)
Dacia Duster (2018-)
BMW i3 (2013 – 2022)
Toyota RAV4 (2019-)
/HonestJohn.co.uk
Автомобили
BMW и Qualcomm развиваат систем за помош при управување „Snapdragon Ride Pilot“

BMW и Qualcomm го претставија новиот систем за помош на возачот „Snapdragon Ride Pilot“, кој за прв пат ќе биде прикажан на саемот „IAA Mobility 2025“. Решението овозможува автономно возење на автопати, автоматско менување на ленти и поддршка при паркирање, со што се најавува следната фаза во развојот на интелигентната мобилност.
Станува збор за технологија од ниво 2+, што подразбира дека возачот и натаму мора активно да го следи сообраќајот. Платформата комбинира 360° камера перцепција, вештачка интелигенција и напредни алгоритми за анализа на сложени ситуации во сообраќајот.
Qualcomm нагласува дека безбедноста е врвен приоритет, со усогласување со глобални стандарди како ISO ASIL. Ride Pilot веќе е валидиран во 60 земји, а до 2026 година целта е присуство во повеќе од 100 пазари.
Со ова, BMW и Qualcomm се приклучуваат кон динамичната трка за автономни решенија, каде конкуренцијата од компании како NVIDIA и Mobileye станува сè поинтензивна.
Извор: Engadged
Автомобили
Десетте најпродавани автомобили во Европа во 2025 година

Во првата половина од 2025 година, европскиот автомобилски пазар бележи значајни промени и трендови. Според податоците на JATO Dynamics, објавени од Best-Selling Cars, најпродаван производител останува Volkswagen Group, додека зад него се позиционираат Stellantis, Renault Group и Hyundai-Kia.
Volkswagen Group и понатаму водечки
Volkswagen Group го задржа својот статус на најголем производител во Европа со над 1,8 милиони продадени возила. Иако 72% од продажбата сè уште се базира на конвенционални мотори, уделот на електричните и хибридните модели расте и сега изнесува 28%.
Stellantis стабилно на второ место
На второ место е Stellantis, со продадени 1,04 милиони автомобили. Оваа групација сè уште најмногу се потпира на класични погонски склопови – дури 85% од продажбата доаѓа од бензински и дизел модели.
Renault и Hyundai-Kia со силен раст
На третото место е Renault Group, со 704.000 продадени возила, додека Hyundai-Kia се пласира на четвртото место со 541.000 возила. Двата производители се издвојуваат со висок удел на електрифицирани модели – околу 43% од вкупната продажба.
Премиум брендовите ја забрзуваат транзицијата
BMW Group продаде 485.000 возила, од кои 40% се електрични или хибридни. Mercedes-Benz постигна 355.000 продажби, со удел на електрифицирани модели од 34%.
Ford исто така продаде 257.000 автомобили, со идентичен удел на електрифицирани возила како и Mercedes – 34%.
Geely сè поактивен во Европа
Кинеската Geely Group оствари 202.000 продажби, од кои дури 67% се електрични или хибридни автомобили. Со тоа, Geely се искачи на деветтото место, пред Nissan (165.000 возила) и веднаш зад Ford.
Toyota лидер во електрификацијата
Иако по вкупна продажба е на шестото место со 479.000 возила, Toyota е апсолутен лидер во електрификацијата. Дури 86% од нејзината продажба во Европа се хибриди и електрични автомобили – највисок удел меѓу сите водечки брендови.
Силната хибридна понуда и растечката популарност на електричните модели ѝ овозможуваат на Toyota да се натпреварува рамноправно со европските производители, иако традиционално тие доминираат на пазарот.
Извор: 24Sata
Автомобили
Американските анализи покажуваат дека автоматските менувачи доминираат на нивниот автомобилски пазар

Темата за иднината на рачните менувачи ја допревме и порано, но анализата на најновите податоци од европските пазари, а особено од САД, јасно укажува дека тие полека исчезнуваат од автомобилската сцена.
Трендовите покажуваат дека автоматските менувачи веќе се наметнуваат како доминантен избор, оставајќи го класичниот рачен менувач на маргините. Воведувањето на SUV сегментот, а потоа и ширењето на електричните возила, само го забрза овој процес. Она што започна во САД уште кон крајот на 90-тите, а глобално во првата деценија од 21 век, денес изгледа како неповратна трансформација.
Американскиот пазар, со своите автопатишта и традиција за возила со големи димензии, одамна е предводник во користењето на автоматски менувачи. Првиот масовно достапен автоматски менувач, развиен од „Џенерал Моторс“ уште во 1939 година, ја трасираше патеката. Дека промената е драматична, говорат бројките: во средината на 90-тите години речиси 28% од новите возила сè уште имале рачен менувач, додека денес тој удел се сведе на едвај 0,8%.
Европа долго време одолеваше. Во 2001 година, дури 91% од сите автомобили регистрирани на петте најголеми пазари (Германија, Франција, Велика Британија, Италија и Шпанија) користеа рачен менувач. Дури и кај премиум и луксузните марки, автоматиката тогаш беше ретка и скапа опција. Но, со текот на времето, развојот на технологијата ги намали трошоците, а урбанизацијата и сè погустите сообраќајни метежи го направија автоматскиот менувач попрактично решение.
Не е изненадување што автошколите во најголемите земји на ЕУ сè почесто обучуваат возачи директно на возила со автоматски менувач. Денес, само симболичен дел од часовите е резервиран за рачна контрола.
Податоците го потврдуваат тоа: во 2023 година само 29% од новите автомобили во овие пет европски пазари имале рачен менувач. Кај премиум возилата доминацијата на автоматиката е речиси апсолутна – од 31% во 2001 година, уделот пораснал на 97% во 2024. И кај масовните брендови се забележува радикален пресврт – од едвај 5% во 2001 година на 63% минатата година.
Извор: motor1.com
-
Спорт1 ден
(ФОТО) Кичевски „ФК Напредок“ ги наполни трибините со љубители на фудбалот, а играчите им возвратија со победа за почеток на сезоната
-
Спорт2 дена
„ФК Напредок“ денес на домашен терен го игра првиот натпревар од новата сезона, ве повикуваме сите на градски како во старите добри времиња
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за недела (14 септември)
-
Хороскоп22 часа
Хороскоп за понеделник (15 септември)
-
Магазин1 ден
Microsoft потсетува: Остануваат само 30 дена…
-
Магазин1 ден
iOS 26, iPadOS 26, watchOS 26 и macOS 26 пристигнуваат на 15 септември – компатибилни уреди и нов дизајн
-
Македонија8 часа
Од ноќеска цените на горивата се намалуваат
-
Временска прогноза12 часа
Од денес ќе дува засилен ветер од северен правец, додека времето ќе биде стабилно