Автомобили
Истражувањето откри кои електрични автомобили најмногу се пребаруваат на Google

Неодамна сте слушнале многу приказни за тоа како Tesla доминира во продажбата на електрични возила низ светот до тој степен што во некои региони, како Европа, Model Y е најпопуларното возило без оглед на погонската група.
Една нова студија која ги разгледува активностите на луѓето кои бараат електрични возила на интернет во различни земји покажува некои изненадувачки разлики во вкусот помеѓу нациите. Gridserve состави база на податоци за најбарани електрични возила ширум светот, која се базира на податоци од 317 различни возила и повеќе од 200 земји.
И додека едноставното пребарување на Google не мора да значи продажба, студијата ни дава увид во тоа што луѓето најмногу сакаат од електричните возила. Треба да се напомене дека има некои вистински „потреси“ кога станува збор за севкупниот врвен производител рангиран според чист обем на пребарување.
Моделот 3 на Tesla го зазема првото место со 20 милиони прегледи, иако некои можеби ќе бидат изненадени кога ќе го видат EV6 на Kia (15,8 милиони) пред Model Y (13,9 милиони). Четвртото најпребарувано EV е Hyundai Ioniq 5 со 12,7 милиони кликови.
Но, станува поинтересно колку подлабоко копате, бидејќи иако Lexus RZ се најде само на деветтото место во вкупната табела на лигата за пребарување со 7,2 милиони кликови, тој беше најпребаруваниот EV во 47 земји.
Rimac Nevera има најмногу пребарувања во балканските земји.
Изгледа дека некои земји воопшто не се грижат за електричните возила: најбараното електрично возило во Иран, BMW iX, генерира само 10 кликања.
Но, на резултатите за Кина сигурно ќе влијае фактот што Google не е најпопуларниот пребарувач во таа земја. Во студијата, Tesla Model 3 е најбараниот EV, иако компанијата на Илон Маск значително го надмина кинескиот BYD во реалната продажба во 2022 година.
Студијата, исто така, можеше да ја рангира популарноста на електричните возила по американска држава користејќи ги истите методи, но овој пат имаше многу помалку варијации. Додека Монтана и Вајоминг поминаа повеќе време на интернет во 2022 година барајќи ја Rivana R1T од кое било друго електрично возило, најпопуларниот во Мичиген е Cadillac Lyriq.
Автомобили
Фолксваген продаде 1,5 милиони електрични автомобили и најави поевтини модели

Фолксваген постигна нов историски успех во преминот кон електрична мобилност – електричниот автомобил со сериски број 1.500.000 од семејството ID беше свечено предаден во фабриката во Емден.
Станува збор за црн ID.7 Tourer Pro со домет до 606 километри. Првите модели ID беа испорачани во септември 2020 година, а само пет години подоцна Фолксваген е лидер во статистиката за регистрации на електрични возила – не само во Германија, туку и во цела Европа.
ID.7 Tourer во првата половина на 2025 година беше најпродаваниот електричен автомобил на германскиот пазар.
Фабриката во Емден – целосно електрична
Фолксваген инвестираше повеќе од една милијарда евра за да ја трансформира фабриката во Емден во ексклузивен погон за електрични автомобили. Заедно со фабриките во Цвикау и Дрезден, ова е единствената фабрика на VW во светот што е целосно посветена на електрични модели.
Нови, поевтини модели од ID семејството
Фолксваген најави дека наскоро ќе понуди и поевтини електрични автомобили за пошироката публика:
-
ID.2all – компактен модел со цена под 25.000 евра (очекуван во 2026 година)
-
ID.Every – основен модел за околу 20.000 евра (очекуван во 2027 година)
„Целта е јасна – електромобилноста мора да биде достапна за сите, прифатлива по цена, сигурна и одржлива,“ изјави Мартин Сандер од Фолксваген.
Извор: B92
Автомобили
Што знаеме за легендарниот „BMW E21“ кој ги освои сите симпатии на експертите и купувачите

Првата BMW Серија 3 (E21), претставена во 1975 година, создаде сосема нова класа на возила и стана најпродаваниот премиум автомобил на своето време. Оваа прва генерација означи пресвртница во автомобилската индустрија и ги постави темелите за најуспешната линија на модели во историјата на брендот.
Револуција во дизајн и концепт
- Прв BMW со сосема нов систем за означување на моделите: 316, 318, 320, 320i
- Дизајн од легендарниот Пол Брак
- Спортска лимузина со 3 врати, луксузен ентериер, и кокпит ориентиран кон возачот – нешто невидено дотогаш
BMW вложи 35 милиони германски марки во развојот на наследникот на Серијата 02 – најголемата инвестиција на компанијата дотогаш.
Ризикот се исплатеше: E21 ги освои и експертите и купувачите.
Зошто E21 стана легенда?
✔️ Прв BMW со каросерија дизајнирана со зони на гужвање (пасивна безбедност)
✔️ Нов кокпит свртен кон возачот – подоцна станува заштитен знак на брендот
✔️ Спортска суспензија + висококвалитетен ентериер – комбинација без конкуренција
✔️ Моторна гама:
🔹 1.6 (90 КС)
🔹 1.8 (98 КС)
🔹 2.0 (109 КС)
🔹 2.0i (125 КС) – користен и во DTM трките
Шестцилиндричниот момент – 1977
Во 1977 година пристигнаа легендарните шестцилиндрични мотори:
- 320/6 и 323i
- До 143 КС
- Максимална брзина: 190 км/ч
Феноменален пазарен успех
📊 Резултатите не изостанаа:
- Најпродаван модел: 320i (31% од продажбата)
- 77% од купувачите ги навеле перформансите како главна причина за купување
- 2/3 од сопствениците рекле дека би купиле BMW повторно
До крајот на производството во 1983 година, беа произведени точно:
1.364.039 примероци,
од кои 4.595 беа кабриолет верзијата Baur – дотогаш незабележан успех во историјата на BMW.
Накратко:
E21 не беше само првата Серија 3.
Тоа беше автомобилот што ја редефинираше целата премиум класа – и засекогаш го промени BMW.
Извор: BMW automotive
Автомобили
Рекордна продажба на електрични возила во Европа

Западна Европа забележа рекорден број на нови регистрации на електрични автомобили во вториот квартал. Речиси 600.000 електрични возила на батерии (BEV) се појавија на патиштата помеѓу април и јуни, што е јасен знак за закрепнување на продажбата, која претходно растеше побавно од очекуваното.
Пристапноста како клуч за успех
-
Рекордната испорака, за која се предвидува дека ќе биде надмината во тековниот квартал, е резултат на појавата на попристапни модели на пазарот.
-
Според автомобилскиот аналитичар од Берлин, Матијас Шмит, ова е пресвртница бидејќи електричните возила конечно стануваат подостапни и попривлечни за приватните купувачи, а не само за корпоративниот сектор.
Раст поттикнат од европски и кинески производители
-
Европските компании како Stellantis и Renault воведуваат модели со пониска цена за да привлечат поширока публика и да ги исполнат регулативите на ЕУ за емисии.
-
Развојот на мрежата за полнење низ Европа го намалува стравот кај возачите дека нема да најдат станица за време на патување.
-
Продажбата на кинески електрични возила, особено на BYD, расте значително и се натпреварува со Tesla за глобалното лидерство. Во моментов, едно од десет електрични возила во Европа е произведено во Кина.
Субвенции како дополнителен стимул
-
Во Франција повторно се воведува шема за социјален лизинг.
-
Владата на Велика Британија обезбедува субвенции до 3.750 фунти за одредени модели.
-
Сепак, попустот е ограничен на автомобили со цена под 37.000 фунти, што ги исклучува Tesla и дел од кинеските модели како BYD.
-
Кичево2 дена
Кичево: Најавени градежни работи кон месност Крушино, за тоа време ќе има времен прекин на сообраќај
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за недела (24 август)
-
Хороскоп9 часа
Дневен Хороскоп за понеделник (25 август)
-
Временска прогноза2 дена
Попоски со нова метео анализа, септември надпросечно топол
-
Хроника2 дена
Уште една трагедија на македонските патишта, загина украинец пешак, го удрил жител на Косово од Германија
-
Lifestyle2 дена
Како да ја направите вашата орхидеја да расцвета: 4 корисни совети
-
Спорт2 дена
Роналдо стана единствен фудбалер во историјата кој постигнал најмалку 100 голови во четири различни клубови
-
Македонија17 часа
Во Куманово по пожар на сува трева, се зафатил плац со паркирани возила, камиони и автобуси