Магазин
Како Илон Маск може да го промени Твитер
Твитер обично е преплавен со теми за дискусија, но во последните неколку дена една тема се издвојува на платформата во споредба со другите. Што носи иднината за самиот Твитер?
Никој не знае што точно планира Маск. Исто така, шефот на Твитер, Параг Агравал, признава дека иднината е неизвесна. Но, најбогатиот човек на светот даде некои знаци на промена.
Да се вратат забранетите профили?
Самопрогласениот „апсолутист за слободата на говорот“, Маск долго време е гласен во критиките за политиката за содржина на платформата, поставувајќи прашања откако компанијата ја забрани профилот од поранешниот американски претседател Доналд Трамп.
Маск, исто така, повика на поголема транспарентност во однос на начинот на кој платформата ги презентира твитовите на корисниците, систем кој моментално дозволува некои да бидат промовирани и дадени на пошироката публика.
Останува нејасно точно како Маск, кој блокираше луѓе на платформата кои го критикуваа него или неговите компании во минатото, сега ќе ја промени практиката на Твитер.
Маск навистина ги олабавува правилата на Твитер за модерирање на содржината, а тоа би можело да го направи „грубо будење“, вели Џефри Хауард, професор на колеџ во Лондон. Криминалците, ботовите и луѓето кои го користат Твитер, за „злонамерни цели“ и за „поттикнување омраза и насилство“ можат „лесно да го вооружат“ Твитер, предупредува Хауард.
„Мислам дека Илон Маск е релативно наивен за вистинските предизвици за модерирање на содржината. Како резултат на тоа, тој ќе научи дека не можете само да имате laissez-faire пристап кон управувањето со содржината“.
Кој е Илон Маск?
Со новите прописи за борбата против злоупотребата на интернет на хоризонтот, како што е Законот за штетност на Интернет, воведен од владата на ОК, не е јасно какви промени ќе може да направи Маск.
Веста за откупот веќе предизвика политичка бура.
Во Соединетите Држави, луѓето кои припаѓаат на десницата и се чувствуваат неправедно мета на платформите на социјалните медиуми, го поздравија договорот. Оние од левицата беа покритични, а демократската сенаторка Елизабет Ворен го нарече тоа „опасно за нашата демократија“.
Владата на Велика Британија и Европската комисија, исто така, го потсетија Маск на неговата должност да ги заштити правата на корисниците на Твитер.
Петер Видличка, медиумски експерт и ко-основач на Newspage, рече дека иако Маск може да му помогне на Твитер „да ја врати својата мода“, „во сегашната социо-културна клима, можеме да очекуваме огномет во наредните месеци“.
Да ги натерате корисниците да платат?
Откако стана најголем акционер на Twitter претходно во април, Маск објави серија сега избришани твитови во кои се опишани можните промени на премиум услугата за претплата на Twitter, Twitter Blue. Една можна промена е отстранување на рекламите и намалување на трошоците.
Се надеваме дека претплатите ќе станат посигурен извор на приходи за компанијата, намалувајќи ја нејзината зависност од рекламирање. „Моќта на корпорациите да ја диктираат политиката е значително зголемена доколку Твитер зависи од парите за рекламирање за да опстане“, напиша Маск.
Аналитичарот Рејчел Фостер-Џонс вели дека на Елон Маск можеби ќе треба „да ги балансира своите соништа за слободен простор за дебати и неограничено рекламирање со суровата реалност на основниот бизнис модел на Твитер“.
Рекламирањето во моментов сочинува околу 90 отсто од неговите приходи. Компанијата не ги откри претплатничките броеви за Twitter Blue, кој беше лансиран минатата година во неколку земји, вклучувајќи ги САД и Австралија.
„Маск ќе мора сериозно да го редизајнира моделот на претплата на Twitter, Twitter Blue, доколку сака да се оттргне од рекламирањето“, додава Фостер-Џонс.
Разбивање на ботови?
Твитер долго време имаше проблем со автоматизираните лажни сметки кои се користат за немилосрдно објавување бескорисни или измамнички содржини.
Маск повика да се „победи роботот за спам.“ Таа задача може да биде многу потешка отколку што мисли Маск, предупредува Робин Менсел, професор на Лондонската школа за економија. „Секој кој нуди сигурност на овој простор е полн со возбуда или желба“, рече Менсел.
„Кога Маск ќе биде ангажиран во бизнисот, тој ќе сфати дека има повеќе ограничувања и аранжмани за управување што овие компании мора да ги почитуваат кога водат бизнис на меѓународно ниво.
Ако Маск беше успешен, тоа ќе имаше широко распространети импликации, вели Џејми Молс, инженер во компанија за сајбер безбедност. „Методите кои Twitter ги користи за елиминирање на ботови од платформата можат да генерираат нови техники кои го подобруваат откривањето и идентификацијата на спам, несакани објави и други злонамерни обиди за упад.
Внеси копче за уредување?
Пред неговата понуда за Твитер, Маск ги праша своите следбеници дали сакаат копче за уредување во анкетата на Твитер.
Ова ја натера компанијата да потврди дека веќе работи на таква функција, која ќе им овозможи на корисниците да ги менуваат твитовите откако ќе бидат објавени.
Корисниците долго време бараат копче за уредување, но се уште има сомнежи за тоа. Позитивната страна е што ќе им овозможи на корисниците да поправаат печатни грешки или твитови без да ги загубат одговорите, ретвитовите или лајковите што веќе ги добиле.
Но, ако не се постапува добро, тоа може да влијае на транспарентноста на платформата, предупреди минатиот месец Џеј Саливан, потпретседател за производи за широка потрошувачка.
Саливан рече дека „без работи како временски ограничувања, контроли и транспарентност за она што е регулирано“, таквата функција „може да се злоупотреби за да се промени записот од јавен разговор“.
Извор: BBC
Lifestyle
Зошто тенџерињата и тавите стануваат лепливи дури и по миењето? Еве ја вистинската причина
Веројатно ви се случило многу пати: вадите свежо измиена тава од шкаф, а под прстите повторно го чувствувате оној непријатен леплив слој. Иако садовите се темелно измиени, маснотијата како постојано да се враќа. Добрата вест е дека причината е јасна, а решението — едноставно.
Зошто садовите стануваат лепливи?
Според Лорен ДаСилва, менаџер во „All-Clad“, лепливоста се јавува поради хемиски процеси кои се активираат при готвење. Ниту еден материјал не е имун — дури ни висококвалитетните стаклени садови или садовите од не’рѓосувачки челик.
Главни причини за леплив слој:
-
Разградба на масла и масти на висока температура, кои се претвораат во полимеризиран леплив филм.
-
Пареа што носи микро-честички маснотии нагоре, кои се таложат на постудени површини — најчесто на капаците.
-
Прскања од храна, скроб и неправилно исплакнати детергенти, кои создаваат тврд, мазен и леплив слој.
Како да ги отстраните тврдокорните лепливи наслаги?
1. Сода бикарбона + сол + топла вода (универзален метод)
-
Измешајте сода бикарбона, сол и малку топла вода.
-
Нанесете ја смесата на лепливите делови.
-
Почекајте 3–5 минути.
-
Истријте со мека четка за заби и добро исплакнете.
2. Оцет + вода + сода бикарбона (само за нерѓосувачки челик)
-
Истурете вода и оцет во сооднос 1:1 во тавата.
-
Оставете да зоврие неколку минути.
-
Истурете ја течноста и почекајте тавата да се олади.
-
Додадете сода бикарбона на топлата (но не жешка) површина.
-
Истријте со неабразивен сунѓер.
Како да спречите повторно формирање на леплив слој?
Корисни навики за чисти садови:
-
Не потопувајте мрсни садови во полн мијалник – маслото се шири и се врзува за целата површина.
-
Користете квалитетен детергент со формула за тешки маснотии. Благи детергенти често оставаат филм што подоцна станува леплив.
-
Редовно чистете ги капаците и рачките, бидејќи таму најмногу се таложат маснотии од пареа.
Со овие едноставни совети можете да ги одржувате садовите чисти, без лепливи наслаги и без дополнителен стрес околу миењето.
Извор: index
Магазин
Samsung Galaxy телефоните добиваат нов модерен „Liquid Glass“ редизајн на почетокот на следната година
Samsung One UI 8.5 пристигнува со освежен изглед инспириран од стилот на Liquid Glass интерфејсот на Apple — со позаоблени форми, лебдечки копчиња и суптилни транспарентни ефекти.
Што носи новиот дизајн во One UI 8.5?
Samsung веќе го започна бета тестирањето на One UI 8.5, што ни овозможува јасен прв поглед кон новата визуелна насока. Иако дел од стилските промени потсетуваат на iOS, Samsung не го копира агресивниот пристап на Apple, туку го прифаќа само најелегантниот дел од тој концепт.
Клучни визуелни промени:
-
Лебдечко копче „Назад“ во Поставки и повеќе системски апликации – слично како во iOS.
-
Заоблени ленти за навигација со поистакнати јазичиња.
-
Суптилни транспарентни преклопувања во апликации како Галерија.
-
3D копчиња во Калкулаторот — визуелно подигнати, со изглед инспириран од Liquid Glass.
-
Позаоблен интерфејс со меки сенки и „лебдечки“ елементи.
Samsung го задржува својот стил, но со нова естетика
Иако дизајнот потсетува на Liquid Glass, Samsung го применува селективно:
-
Не ја користи агресивната транспарентност што кај Apple предизвика критики.
-
Ги задржува читливоста и практичниот изглед, избегнувајќи преголеми светлосни рефлексии.
-
Комбинира елементи од Liquid Glass со сопствен визуелен идентитет, создавајќи балансиран и модерен интерфејс.
Ова е особено интересно бидејќи Google со Material 3 Expressive добива позитивни реакции, додека Samsung продолжува да се оддалечува од Google естетиката и да создава уникатен визуелен јазик во своите Galaxy уреди.
Кога пристигнува One UI 8.5?
One UI 8.5 се очекува на почетокот на следната година, а најверојатно ќе дебитира заедно со новата серија телефони Galaxy S26.
Новиот дизајн најавува дека 2025 ќе биде година во која Samsung повторно силно ќе го освежи визуелниот идентитет на својот интерфејс — овојпат со инспирација од Liquid Glass, но со јасна Samsung карактеристика.
Извор: 9ro5Google .
Магазин
YouTube го уредува фидот на почетната страница
• Пронаоѓањето видео на YouTube што навистина одговара на вашите интереси често знае да биде предизвик. Платформата го препозна ова и започна тестирање на нова експериментална функција наречена „Your Custom Feed“.
• Овој тест има цел да ја намали фрустрацијата што ја создаваат алгоритамските препораки, кои понекогаш погрешно ги толкуваат навиките на корисниците. Чест пример е ситуацијата кога гледањето неколку видеа за Disney го наведува алгоритмот да претпостави дека сте голем обожавател — па почнува да препорачува слична содржина во огромни количини.
Како функционира „Your Custom Feed“
• Корисниците вклучени во експериментот ќе забележат ново копче „Your Custom Feed“ веднаш до стандардното копче „Home“ на почетната страница.
• Со клик на него можете директно да внесувате свои барања и да му кажете на YouTube што сакате да гледате.
• Наместо пасивно да скролате низ содржина што не ве интересира, новата опција дозволува активно прилагодување на фидот преку внесување прецизни прашања или теми.
• На пример: ако сакате повеќе видеа за готвење, доволно е да внесете „cooking videos“ во прилагодениот фид — YouTube потоа ќе почне да дава приоритет на таква содржина.
Подобра алтернатива на старите опции
• Останува да се види колку ќе биде популарен „Your Custom Feed“, но оваа функција би можела да стане голема пресвртница.
• Потенцијално нуди многу поефикасен начин за прилагодување на фидот од класичните опции како „Not interested“ или „Don’t recommend channel“, кои бараат рачно кликнување на секое видео одделно.
Извор: TechCrunch
-
Хороскоп2 денаХороскоп за вторник (9 декември)
-
Кичево1 денНоќеска во Кичево европско-медитеранскиот сеизмолошки центар регистрираше слаб земјотрес на длабочина од околу 15 километри
-
Хороскоп21 часХороскоп за среда (10 декември)
-
Кичево1 денКнежинскиот манастир денес го слави својот патрон „Св. Ѓорѓија – Победоносец“, за многу години „Св. Ѓорѓија“, Христовиот војник, заштитник на сиромашните
-
Временска прогноза1 денЗа вистинската зима и снежна идила ќе почекаме, следуваат пролетни температури над просекот за месец декември
-
Македонија2 денаЖена од охридското с.Лескоец удрила во полициско „јети“ на охридската полиција, за среќа учесниците поминале со телесни повреди
-
Македонија1 денНово намалување на дизелот од ноќеска, бензините остануваат непроменети
-
Македонија1 денНа Јован сме му потребни за операција на окото, да дадеме хуманитарна помош со телефонски повик веднаш!
