Автомобили
Какво масло за мотоцикли да изберете?

Кога станува збор за избор на масло за мотоцикли, секогаш постои дилема: кое е најдобро – француско, германско, јапонско или некое друго? Одговорот е дека најважно е маслото да одговара на техничките барања на вашиот мотор, а не на маркетингот.
Зошто мотоциклот бара специјално масло?
-
Мото моторите (моторите кај мотоциклите) работат со високи вртежи и голема компресија.
-
Маслото мора истовремено да подмачкува мотор, менувач и влажна спојка.
-
Влажна спојка е тип на спојка која работи потопена во масло. Ова овозможува подобро ладење и издржливост, што е важно за повеќето модерни мотоцикли.
-
Автомобилските масла често имаат адитиви за намалување триење кои предизвикуваат лизгање кај спојката, па затоа не се погодни за мотоцикли.
Како правилно да изберете масло?
-
Следете го прирачникот на производителот – за нашата клима најчесто се препорачува 10W40.
-
Проверете стандарди – API (SE, SJ, SL, SN…) и задолжително JASO MA или MA2, што гарантира компатибилност со влажна спојка.
-
Тип на масло:
-
Минерално – за постари мотоцикли или олдтајмери.
-
Полусинтетика – најдобар сооднос цена/перформанси за секојдневно возење.
-
Синтетика – најскапа, но најсигурна опција за спортски и високо-перформансни мотори.
-
Важни совети
-
Тркачки масла не се наменети за цивилна употреба – брзо се разградуваат и не поднесуваат ладни стартови.
-
Интервали на замена – иако производителите наведуваат 15–20.000 км, подобро е маслото да се менува порано, особено ако возите на кратки релации.
-
Менување масло пред зима – старото масло собира нечистотии и влага. Секогаш е подобро во зимски период моторот да мирува со свежо масло.
Заклучок
Не постои едно „најдобро масло за мотоцикли“. Изборот зависи од типот на моторот, условите на возење и барањата на производителот. Ако внимавате на стандардите и редовно го менувате маслото, ќе обезбедите подолг век и сигурна работа на вашиот мотоцикл.
Извор: B92
Автомобили
Електричните автомобили наскоро ќе се полнат со 600 kW – брзина како на бензинска пумпа

Брзото полнење на електрични автомобили наскоро ќе стане уште побрзо, а идејата дека полнењето може да трае исто колку и полнењето гориво станува реалност. Два големи добавувачи веќе започнаа со надградба на своите мрежи, а возачите наскоро ќе можат да ги полнат своите возила на голем број локации со моќност до 600 kW, пренесува Auto Bild.
Од 50 kW до над 1 MW
Технолошкиот напредок е неверојатно брз. Само пред неколку години, полнење со 50 kW се сметаше за „брзо“, а денес тоа веќе е бавно. Mercedes ја опремува својата мрежа MB Charge со полначи од 600 kW, а Ionity го прави истиот чекор низ Европа. Но ова е само почеток – новата трка за уште поголеми брзини веќе е во тек.
Mercedes неодамна постави рекорд со својот прототип Concept AMG GT XX, кој беше наполнет со неверојатни 1.041 kW (над 1 MW) на специјална станица за полнење. Важно е што ова не беше краткотраен врв – максималната моќност беше одржувана повеќе од две и пол минути, складирајќи околу 42 kWh енергија за тоа време.
Технологија што ги поместува границите
Зад рекордот стои партнерот Alpitronic, со својот прототип HYC1000. Системот достигна максимална моќност за само 0,5 секунди и не е дизајниран само за патнички автомобили, туку и за камиони.
Целта на Mercedes и Alpitronic е јасна: полнење за 400 километри возење за само пет минути.
Батерија дизајнирана за супер брзини
Овој подвиг беше можен благодарение на нов тип литиум-јонска батерија со повеќе од 3.000 цилиндрични ќелии со висока густина на енергија. За да ја издржи огромната моќност, батеријата е целосно ладена со течност, а и кабелот за полнење CCS има систем за ладење.
Планови за иднината
Mercedes планира од 2026 година постепено да ги опремува своите станици во Европа и САД со HYC1000 полначи, достапни и за други производители. До крајот на 2030 година, целта е да има 10.000 ултра-брзи полначи ширум светот.
Што следува?
-
600 kW доаѓаат следната година
-
850 kW е веќе на дофат
-
Полнење со 1 MW веќе е реалност во тестови
Иако остануваат прашања за загубите при полнење и влијанието врз животниот век на батериите, јасно е дека иднината на електричната мобилност станува сè поинтересна и побрза.
Извор: Index
Автомобили
Колку се задоволни возачите од реалниот домет на електричните автомобили?

Колку навистина може да издржи едно електрично возило со едно полнење во споредба со бројките што производителите ги ветуваат? Тоа е прашање што ги мачи речиси сите сопственици на вакви автомобили. Ново истражување на холандската потрошувачка програма AvroTros Radar донесе интересни резултати.
Реален досег наспроти ветувањата
-
Повеќе од половина од возачите (52%) велат дека никогаш не успеале да го постигнат официјално најавениот домет.
-
Во просек, реалната километража е околу 20% пониска од официјалната WLTP спецификација.
-
Сепак, 73% изјавиле дека се задоволни од досегот, додека 13% рекле дека се многу незадоволни.
Проблеми и влијание на условите
-
41% од незадоволните се пожалиле кај продавачите или кај лизинг-компаниите, но речиси никогаш не добиле вистинско решение.
-
Иако три четвртини од испитаниците знаеле дека дометот зависи од температурата и стилот на возење, дури 40% не биле свесни колку силно овие фактори ја намалуваат километражата.
Разлики меѓу брендовите
-
Peugeot – најслаб резултат, само 44% од возачите рекле дека се задоволни.
-
Tesla и Volvo – исто така под просек, со чести отстапувања од ветениот досег.
-
Hyundai – најдобар резултат: 45% од возачите дури пријавиле дека поминале повеќе километри од официјално декларираното, а 89% се целосно задоволни.
Доверба во електричната технологија
И покрај ваквите разлики, најголемиот дел од возачите остануваат оптимисти:
-
81% би го избрале истиот модел повторно.
-
11% би смениле бренд.
-
Само 9% би се вратиле на автомобил со класичен мотор.
Извор: AutoBlog
Автомобили
BMW и Qualcomm развиваат систем за помош при управување „Snapdragon Ride Pilot“

BMW и Qualcomm го претставија новиот систем за помош на возачот „Snapdragon Ride Pilot“, кој за прв пат ќе биде прикажан на саемот „IAA Mobility 2025“. Решението овозможува автономно возење на автопати, автоматско менување на ленти и поддршка при паркирање, со што се најавува следната фаза во развојот на интелигентната мобилност.
Станува збор за технологија од ниво 2+, што подразбира дека возачот и натаму мора активно да го следи сообраќајот. Платформата комбинира 360° камера перцепција, вештачка интелигенција и напредни алгоритми за анализа на сложени ситуации во сообраќајот.
Qualcomm нагласува дека безбедноста е врвен приоритет, со усогласување со глобални стандарди како ISO ASIL. Ride Pilot веќе е валидиран во 60 земји, а до 2026 година целта е присуство во повеќе од 100 пазари.
Со ова, BMW и Qualcomm се приклучуваат кон динамичната трка за автономни решенија, каде конкуренцијата од компании како NVIDIA и Mobileye станува сè поинтензивна.
Извор: Engadged
-
Кичево1 ден
Кичево: За среќа само материјална штета од сообраќајката на кружен тек кај „Автобуска станица“
-
Кичево1 ден
(ВИДЕО+ФОТО) Се гаси огромна површина на пожар зад градски стадион во Кичево
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за понеделник (22 септември)
-
Хороскоп23 часа
Хороскоп за вторник (23 септември)
-
Култура1 ден
(ФОТО) Нашиот заштитник Манастир „Св.Богородица – Пречиста“ по повод празникот „Рождество на Мајката Божја“ беше посетен од голем број верници
-
Скопје12 часа
АМСМ: Од утре започнуваат градежни активности – санација на потпорни ѕидови кај подпатник на Државен пат А2 – обиколница Скопје, ќе трае четири месеци
-
Македонија1 ден
Вчера лишени од слобода деветмина возачи поради возење под дејство на алкохол и санкционирани 540 возачи за брзо возење
-
Временска прогноза2 дена
Ведро и сончево, од четврток следи промена на времето, каде ќе биде застапено поголемо наоблачување