Автомобили
Кинеска автомобилска компанија бележи продажен пораст на возила во февруари

Агенцијата Автостат објави дека февруари во Русија завршил со повеќе од 104.000 регистрации на нови автомобили. Тоа е дури 30 отсто повеќе од јануари годинава, но и 85 отсто повеќе од февруари лани и според тоа практично се чини дека русите веќе се справија со егзодусот на западните производители на возила и доста добро се носат со тоа. Во февруари во Русија биле регистрирани над 100.000 нови автомобили, а најчесто избрана странска марка беше кинеската Geely.
Интересна е и споредбата со февруари 2022 година, додека западните производители сè уште беа присутни на пазарот, а ниту една од европските влади сè уште не размислувала за воведување санкции. Споредувајќи ја тогашната продажба, овогодинешниот резултат е за 5 отсто подобар од пред две години, што сугерира дека, по период на колапс, продажбата на нови автомобили во Русија се врати на нивоата пред санкциите.
И покрај огромните проблеми со обновувањето на целосниот обем на производството во фабриките, на крајот геополитичката ситуација најмногу и однесе на Лада. Во февруари во Русија се регистрирани речиси 29.000 автомобили, односно близу 49.000 возила во првите два месеци на домашниот производител, што значи дека Лада држи околу 28 отсто од пазарот. Најпродаван модел останува Granta.
Сепак, бројките за продажба за февруари 2024 година, исто така, покажуваат дека Русите веќе се соочиле со егзодус на западни производители, чии места сега им припаѓаат на производители од Кина. Најпродаваниот „странски“ бренд во моментов е Geely, а по него следи уште еден кинески производител – Haval, бренд кој работи во групацијата Great Wall Motors. И двете компании го надминаа прагот од 11 отсто удел на рускиот пазар, што значи над 12 илјади регистрации месечно.
Во контекст на офанзивата на Кина или Geely во Русија, февруарските перформанси од скоро 12.300 регистрирани единици од овој бренд се речиси четири пати повисоки отколку во февруари 2023 година. Во првите два месеци, Geely веќе испорача над 21.000 автомобили на руските возачи, што значи дека нивниот удел на целиот локален пазар практично е двојно зголемен.
Најпродаваниот модел е Geely Monajro, големо семејство SUV од сегментот D. Компактниот кросовер Geely Coolray и неговиот поголем брат Geely Atlas се исто така многу популарни.
Она што е интересно, податоците на Автостат покажуваат дека многу домашни возачи решиле да увезуваат автомобили Geely преку „алтернативни канали“, т.е. заобиколувајќи ја официјалната дилерска мрежа. Најчеста причина за ваквата одлука се секако атрактивните цени, но домашните аналитичари истакнуваат дека и тоа докажува дека клиентите имаат голема доверба во овој бренд.
Извор: Klix.ba
Автомобили
BMW и Qualcomm развиваат систем за помош при управување „Snapdragon Ride Pilot“

BMW и Qualcomm го претставија новиот систем за помош на возачот „Snapdragon Ride Pilot“, кој за прв пат ќе биде прикажан на саемот „IAA Mobility 2025“. Решението овозможува автономно возење на автопати, автоматско менување на ленти и поддршка при паркирање, со што се најавува следната фаза во развојот на интелигентната мобилност.
Станува збор за технологија од ниво 2+, што подразбира дека возачот и натаму мора активно да го следи сообраќајот. Платформата комбинира 360° камера перцепција, вештачка интелигенција и напредни алгоритми за анализа на сложени ситуации во сообраќајот.
Qualcomm нагласува дека безбедноста е врвен приоритет, со усогласување со глобални стандарди како ISO ASIL. Ride Pilot веќе е валидиран во 60 земји, а до 2026 година целта е присуство во повеќе од 100 пазари.
Со ова, BMW и Qualcomm се приклучуваат кон динамичната трка за автономни решенија, каде конкуренцијата од компании како NVIDIA и Mobileye станува сè поинтензивна.
Извор: Engadged
Автомобили
Десетте најпродавани автомобили во Европа во 2025 година

Во првата половина од 2025 година, европскиот автомобилски пазар бележи значајни промени и трендови. Според податоците на JATO Dynamics, објавени од Best-Selling Cars, најпродаван производител останува Volkswagen Group, додека зад него се позиционираат Stellantis, Renault Group и Hyundai-Kia.
Volkswagen Group и понатаму водечки
Volkswagen Group го задржа својот статус на најголем производител во Европа со над 1,8 милиони продадени возила. Иако 72% од продажбата сè уште се базира на конвенционални мотори, уделот на електричните и хибридните модели расте и сега изнесува 28%.
Stellantis стабилно на второ место
На второ место е Stellantis, со продадени 1,04 милиони автомобили. Оваа групација сè уште најмногу се потпира на класични погонски склопови – дури 85% од продажбата доаѓа од бензински и дизел модели.
Renault и Hyundai-Kia со силен раст
На третото место е Renault Group, со 704.000 продадени возила, додека Hyundai-Kia се пласира на четвртото место со 541.000 возила. Двата производители се издвојуваат со висок удел на електрифицирани модели – околу 43% од вкупната продажба.
Премиум брендовите ја забрзуваат транзицијата
BMW Group продаде 485.000 возила, од кои 40% се електрични или хибридни. Mercedes-Benz постигна 355.000 продажби, со удел на електрифицирани модели од 34%.
Ford исто така продаде 257.000 автомобили, со идентичен удел на електрифицирани возила како и Mercedes – 34%.
Geely сè поактивен во Европа
Кинеската Geely Group оствари 202.000 продажби, од кои дури 67% се електрични или хибридни автомобили. Со тоа, Geely се искачи на деветтото место, пред Nissan (165.000 возила) и веднаш зад Ford.
Toyota лидер во електрификацијата
Иако по вкупна продажба е на шестото место со 479.000 возила, Toyota е апсолутен лидер во електрификацијата. Дури 86% од нејзината продажба во Европа се хибриди и електрични автомобили – највисок удел меѓу сите водечки брендови.
Силната хибридна понуда и растечката популарност на електричните модели ѝ овозможуваат на Toyota да се натпреварува рамноправно со европските производители, иако традиционално тие доминираат на пазарот.
Извор: 24Sata
Автомобили
Американските анализи покажуваат дека автоматските менувачи доминираат на нивниот автомобилски пазар

Темата за иднината на рачните менувачи ја допревме и порано, но анализата на најновите податоци од европските пазари, а особено од САД, јасно укажува дека тие полека исчезнуваат од автомобилската сцена.
Трендовите покажуваат дека автоматските менувачи веќе се наметнуваат како доминантен избор, оставајќи го класичниот рачен менувач на маргините. Воведувањето на SUV сегментот, а потоа и ширењето на електричните возила, само го забрза овој процес. Она што започна во САД уште кон крајот на 90-тите, а глобално во првата деценија од 21 век, денес изгледа како неповратна трансформација.
Американскиот пазар, со своите автопатишта и традиција за возила со големи димензии, одамна е предводник во користењето на автоматски менувачи. Првиот масовно достапен автоматски менувач, развиен од „Џенерал Моторс“ уште во 1939 година, ја трасираше патеката. Дека промената е драматична, говорат бројките: во средината на 90-тите години речиси 28% од новите возила сè уште имале рачен менувач, додека денес тој удел се сведе на едвај 0,8%.
Европа долго време одолеваше. Во 2001 година, дури 91% од сите автомобили регистрирани на петте најголеми пазари (Германија, Франција, Велика Британија, Италија и Шпанија) користеа рачен менувач. Дури и кај премиум и луксузните марки, автоматиката тогаш беше ретка и скапа опција. Но, со текот на времето, развојот на технологијата ги намали трошоците, а урбанизацијата и сè погустите сообраќајни метежи го направија автоматскиот менувач попрактично решение.
Не е изненадување што автошколите во најголемите земји на ЕУ сè почесто обучуваат возачи директно на возила со автоматски менувач. Денес, само симболичен дел од часовите е резервиран за рачна контрола.
Податоците го потврдуваат тоа: во 2023 година само 29% од новите автомобили во овие пет европски пазари имале рачен менувач. Кај премиум возилата доминацијата на автоматиката е речиси апсолутна – од 31% во 2001 година, уделот пораснал на 97% во 2024. И кај масовните брендови се забележува радикален пресврт – од едвај 5% во 2001 година на 63% минатата година.
Извор: motor1.com
-
Спорт2 дена
(ФОТО) Кичевски „ФК Напредок“ ги наполни трибините со љубители на фудбалот, а играчите им возвратија со победа за почеток на сезоната
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за понеделник (15 септември)
-
Хороскоп10 часа
Хороскоп за вторник (16 септември)
-
Магазин2 дена
Microsoft потсетува: Остануваат само 30 дена…
-
Магазин2 дена
iOS 26, iPadOS 26, watchOS 26 и macOS 26 пристигнуваат на 15 септември – компатибилни уреди и нов дизајн
-
Македонија20 часа
Од ноќеска цените на горивата се намалуваат
-
Временска прогноза24 часа
Од денес ќе дува засилен ветер од северен правец, додека времето ќе биде стабилно
-
Здравје и убавина20 часа
Единствен рецепт за појак имунитет