Автомобили
Кинеска автомобилска компанија бележи продажен пораст на возила во февруари

Агенцијата Автостат објави дека февруари во Русија завршил со повеќе од 104.000 регистрации на нови автомобили. Тоа е дури 30 отсто повеќе од јануари годинава, но и 85 отсто повеќе од февруари лани и според тоа практично се чини дека русите веќе се справија со егзодусот на западните производители на возила и доста добро се носат со тоа. Во февруари во Русија биле регистрирани над 100.000 нови автомобили, а најчесто избрана странска марка беше кинеската Geely.
Интересна е и споредбата со февруари 2022 година, додека западните производители сè уште беа присутни на пазарот, а ниту една од европските влади сè уште не размислувала за воведување санкции. Споредувајќи ја тогашната продажба, овогодинешниот резултат е за 5 отсто подобар од пред две години, што сугерира дека, по период на колапс, продажбата на нови автомобили во Русија се врати на нивоата пред санкциите.
И покрај огромните проблеми со обновувањето на целосниот обем на производството во фабриките, на крајот геополитичката ситуација најмногу и однесе на Лада. Во февруари во Русија се регистрирани речиси 29.000 автомобили, односно близу 49.000 возила во првите два месеци на домашниот производител, што значи дека Лада држи околу 28 отсто од пазарот. Најпродаван модел останува Granta.
Сепак, бројките за продажба за февруари 2024 година, исто така, покажуваат дека Русите веќе се соочиле со егзодус на западни производители, чии места сега им припаѓаат на производители од Кина. Најпродаваниот „странски“ бренд во моментов е Geely, а по него следи уште еден кинески производител – Haval, бренд кој работи во групацијата Great Wall Motors. И двете компании го надминаа прагот од 11 отсто удел на рускиот пазар, што значи над 12 илјади регистрации месечно.
Во контекст на офанзивата на Кина или Geely во Русија, февруарските перформанси од скоро 12.300 регистрирани единици од овој бренд се речиси четири пати повисоки отколку во февруари 2023 година. Во првите два месеци, Geely веќе испорача над 21.000 автомобили на руските возачи, што значи дека нивниот удел на целиот локален пазар практично е двојно зголемен.
Најпродаваниот модел е Geely Monajro, големо семејство SUV од сегментот D. Компактниот кросовер Geely Coolray и неговиот поголем брат Geely Atlas се исто така многу популарни.
Она што е интересно, податоците на Автостат покажуваат дека многу домашни возачи решиле да увезуваат автомобили Geely преку „алтернативни канали“, т.е. заобиколувајќи ја официјалната дилерска мрежа. Најчеста причина за ваквата одлука се секако атрактивните цени, но домашните аналитичари истакнуваат дека и тоа докажува дека клиентите имаат голема доверба во овој бренд.
Извор: Klix.ba
Автомобили
BMW претстави експериментален автомобил со “супермозок” ВИДЕО

BMW го претстави новиот експериментален електричен автомобил Vision Driving Experience, опремен со својот компјутер Heart of Joy. Овој автомобил не е наменет за производство, туку служи како тест платформа за нови технологии.
“Heart of Joy” – мозокот на идните модели
- Срцето на радоста (“Heart of Joy”) е клучниот систем за идните модели на Neue Klasse, кои ќе започнат да се произведуваат подоцна оваа година во фабриката во Дебрецен, Унгарија.
- Технологија на ново ниво: Heart of Joy ги комбинира контролата на возењето, сопирачките, регенерацијата, полнењето и управувањето во еден единствен систем, кој е 10 пати побрз од претходните независни контролни единици.
Подобрена прецизност и стабилност
- Побрзо и стабилно возење: Ова значи дека следната генерација на електричните модели на BMW ќе се движат попрецизно и постабилно во свиоците и ќе бараат помал придонес од возачот.
- Зголемена ефикасност: Напредната процесорска моќ овозможува поефикасно користење на енергијата, а BMW тврди дека напредниот регенеративен систем за сопирање ја подобрува ефикасноста за 25%.
Демонстрација на новата технологија
- Тестирање на вртежен момент: BMW тестира дали електрониката може да издржи колосалните 18.000 Nm вртежен момент.
- Боја на бандажите: Прототипот ја демонстрира работата на Heart of Joy користејќи боја на бандажите. Забрзувањето е прикажано во зелено, обновувањето на енергијата во сино, а сопирањето во портокалово.
Премиера на Саемот за автомобили во Шангај
- Светска премиера: BMW Vision Driving Experience ќе ја има својата официјална премиера на Саемот за автомобили во Шангај, кој ќе се одржи од 23 април до 2 мај.
Извор: B92
Автомобили
Dacia подготвува електричен автомобил поевтин од новото Twingo

Dacia, која веќе ја освежи својата понуда со моделот Spring, се подготвува да понуди нов електричен автомобил кој ќе биде уште попристапен. Овој автомобил, целосно електричен и дизајниран како градски, ќе има цена под 18.000 евра и се очекува да се појави на пазарот во средината на 2026 година.
Производство во Европа
- Разлика во производството: За разлика од актуелниот модел Spring, кој се произведува во Кина во соработка со Dongfeng Renault, новиот електричен автомобил ќе се произведува во Европа.
- Предности: Ова ќе помогне да се избегнат царините што Европската унија ги наметнува за увоз на кинески автомобили, што ќе ја зголеми конкурентноста на моделот.
Брз развој на моделот
- Рекорден развој: Лука де Мео, извршниот директор на Групацијата Renault, потврди дека развојот на новиот модел ќе трае само 16 месеци.
- Кинеска брзина на развој: “Се преселивме кон кинеската брзина на развој на автомобили”, изјави Де Мео, нагласувајќи дека соработката со кинеска консултантска компанија за истражување и развој помогнала во забрзување на процесот.
Намалување на трошоците
- Достапност на електрични возила: Dacia продолжува да се фокусира на намалување на трошоците за електричните возила, со што ќе го направи новиот модел уште поатрактивен за пошироката публика.
- Цена: Новиот модел ќе има почетна цена под 18.000 евра. За споредба, основната верзија на Dacia Spring во Германија чини 16.900 евра, додека конкурентниот модел, кинескиот Leapmotor T03, е производен во Европа од страна на Stellantis.
Очекувања од пазарот
- Конкуренција: Со оглед на построгите еколошки регулативи и зголемената побарувачка за достапни електрични возила, новиот модел на Dacia ќе биде сериозен конкурент на пазарот и ќе привлече голем број клиенти кои бараат економично и еколошко решение за градско возење.
Извор: Index
Автомобили
Овие половни автомобили значително поскапеа – дали возите еден од нив?

Пазарот за „young timers“ – автомобили стари помеѓу 15 и 25 години – бележи огромни промени во цените. Во некои случаи, за само една година, одредени модели ја удвоија, па дури и тројно зголемија својата вредност.
Според истражувањето на Classic Analytics, кое анализирало 3.500 понуди за 1.000 модели на автомобили, некои возила забележале вистински скок на цената.
Кои автомобили најмногу поскапеа?
Најголемото поскапување го има Renault Twingo (1992-1998) – од 1.200 евра во 2024 година, цената се искачи на 3.900 евра, што е зголемување од 225%.
Слично, VW Golf GTI кој лани чинел 6.200 евра, сега вреди 14.000 евра. А уште пореткиот модел Talbot Samba Rallye, кој чинел 6.800 евра, сега достигнува 18.000 евра.
Посебно се издвојуваат модели на Peugeot – како 306 Cabrio, S16 и 309 GTi 16V, кои станаа вистински колекционерски автомобили.
12 модели со најголем пораст на цената (јануари 2025 vs. јануари 2024):
- Renault Twingo (1992-1998) – +225%
- Peugeot 309 GTi 16V (1990-1993) – +188,9%
- Talbot Samba Rallye (1983-1986) – +164,7%
- Pontiac Firebird TransAm (1993-1998) – +154,5%
- Peugeot 306 2.0 16V S16 (1993-1996) – +151,5%
- Citroën CX 25 D Long Turbo 2 (1986-1989) – +145,9%
- Peugeot 306 2.0i Cabriolet (1994-1997) – +136,7%
- Lancia Ypsilon 1.1 (1995-2000) – +128,6%
- Talbot Sunbeam (1979-1981) – +127,8%
- VW Golf II GTI (1984-1987) – +125,8%
- Volvo 740DL (1982-1984) – +118,9
- Toyota MR2 Coupé T-Bar (1990-1994) – +113,3%
Зошто цените растат?
Главните фактори за ваквите поскапувања се:
✅ Сè поголем интерес за класични и ретки модели.
✅ Ограничена понуда на добро зачувани примероци.
✅ Зголемена побарувачка од колекционери и љубители на олдтајмери.
✅ Рестрикции за нови возила со мотори со внатрешно согорување, што ги прави постарите автомобили поатрактивни за љубителите на класиката.
Ако случајно поседувате некој од овие модели, можеби сега е вистинско време да размислите за негова продажба!
Извор: N1info
-
Хороскоп24 часа
Хороскоп за петок (21 февруари)
-
Култура1 ден
Три децении монашко служење и духовно татковство на Епископ Партениј, Игумен Бигорски
-
Автомобили1 ден
Овие половни автомобили значително поскапеа – дали возите еден од нив?
-
Македонија1 ден
Нова бензинска станица на ЛУКОИЛ во Гостивар, целосно модернизиран објект во населба Драчево
-
Свет1 ден
Научниците предупредуваат: Глобалното топење на глечерите се забрзува
-
Магазин9 часа
Како да ја зачувате батеријата на телефонот: Четири клучни совети
-
Македонија1 час
Кај Демир Капија – Смоквица до крај на месец мај ќе има измена на сообраќај, односно целосно затворање на „Тунел Т2“
-
Lifestyle8 часа
Храна која е ултра-обработена, но не е лоша за вашето здравје