Свет
Кои се главните симптоми на делта плус сојот на коронавирус
Познато е дека делта сојот, откриен во Индија, е повеќе заразен од другите регистрирани соеви досега, а што е со делта плус сојот?
Делта плус, како што велат, содржи мутации на два соја делта и бета и, како што може да се види, ги инфицира дури и оние кои се целосно вакцинирани, а исто така води до фатален исход. Прашањето е кој од овие два соја е поопасен?
Додека делта сојот на коронавирус е во голема мера одговорен за поголем број инфекции поради неговото ширење, делта плус сојот е означен како сој на повеќе загриженост.
Заради споредба, се вели дека делта плус сојот се шири речиси „60 проценти побрзо“ од делта сојот, но сепак побавно од очекуваното.
Додека делта сојот е се уште доминантен сој, експертите сугерираат дека делта сојот, со своите изразени симптоми, може да остане долгорочна закана со која би можеле да се соочиме.
Достапни докази за преносливост и ширење се појавија од студии и геномски наоди.
Симптоми на делта и делта плус сој
Делта сојот се смета за екстремен поради сериозноста на симптомите што ги предизвикува, во споредба со првобитниот сој.
Влијае на белите дробови, доведува до респираторни проблеми, но и до гастроинтестинални проблеми, дури и во благи или умерени случаи, што го разликува од претходните загрижувачки соеви.
Делта Плус сојот, за кој се вели дека ги носи карактеристиките и на видовите делта и бета, би можел да биде уште посериозен по природа.
Некои истражувања сугерираат дека вирусот лесно може да ја надмине имунолошката одбрана и да се поврзе силно со рецепторите на клетките на белите дробови. Во тек се дополнителни студии за да се утврди листата на можни симптоми, пишува Times of India.
Иако се вели дека повеќето симптоми се слични на делта сојот, можните симптоми се следниве:
– Во раните фази на зафаќање на белите дробови
– Отежнато дишење и проблеми со дишењето
– Долготрајна температура и постојана кашлица
– Проблеми со гастроинтестиналниот тракт
– Осип на кожата и алергии
– Суви или насолзени очи
– Губење на апетит и гадење
Она што треба да се нагласи е дека невакцинираните луѓе се изложени на поголем ризик да се заразат со овие видови, а студиите го покажаа тоа.
Шансите за хоспитализација и смртност кај вакцинираните лица се драстично намалени.
Свет
(ВИДЕО) Среќна Нова 2025 година од Сиднеј, Австралија
Новата 2025 година беше дочекана и во Сиднеј, со прекрасен огномет кој секоја година во живо го следат се повеќе луѓе.
Од пристанишниот мост беше поставен огномет, а спектаклот на небото во живо го следеа повеќе од милион луѓе.
Happy New Year 2025 from Sydney, Australiapic.twitter.com/IYLD7RZDmU
— Massimo (@Rainmaker1973) December 31, 2024
На приемот настапи британскиот пејач Роби Вилијамс, а музика ќе се користи и во Австралија за да им се оддаде почит на домородните племиња од таа земја.
Тие прво ја дочекаа Новата година на малиот остров Лајн, кој припаѓа на островската држава Кирибати во централниот дел на Тихиот Океан.
Последните населени места за добредојде на 2025 година ќе бидат островите Ниуе и Американска Самоа, лоцирани југозападно од Кирибати во јужниот дел на Пацификот.
Свет
Јапонската ракета „Каирос“ откажа неколку минути по полетувањето
Јапонската компанија Space One ја истражува причината за неуспехот на ракетата Kairos, која абортираше по десет минути поради нејзиниот автономен систем за самоуништување.
Јапонската „Спејс 1“ го прекина летот на својата ракета „Каирос“ набргу по полетувањето во средата, што го означи вториот неуспешен обид за девет месеци да стане првата јапонска приватна компанија што испрати сателит во вселената.
Тоа е најновото во низата неуспеси во развојот на ракетите на Јапонија, бидејќи владата се обидува да ја зајакне домашната вселенска индустрија со цел од 30 лансирање ракети годишно до почетокот на 2030-тите. Властите се посветени да ја претворат Јапонија во центар на азискиот вселенски сообраќај.
Вториот лет на Каирос, кој траеше само десет минути, беше прекинат затоа што „да се оствари неговата мисија би било тешко“, рече Space One во е-пошта до новинарите. „Несоодветните поставки за летот го активираа автономниот систем за самоуништување на ракетата, иако не беа пронајдени никакви хардверски проблеми“, рече Space One. Компанијата најави истрага.
Сликите во живо од локалната власт на префектурата Вакајама покажаа дека 18-метарската ракета со цврсто гориво полетала од вселенското пристаниште Кии во западна Јапонија во 11 часот по локално време, но ја губи стабилноста на својата траекторија додека се искачувала.
Ракетата, која се упати во орбитата на надморска височина од околу 500 километри над површината на Земјата, носеше пет мали сателити, вклучително и еден од Тајванската вселенска агенција.
Space One со седиште во Токио е основана во 2018 година од Canon Electronics, воздухопловната поделба на IHI Corporation, градежната компанија Shimizu и банката поддржана од државата, со цел до 2029 година да лансира 20 мали ракети годишно за да се задоволи зголемената побарувачка за лансирање сателити. .
На својот прв лет во март, Каирос, кој носеше јапонски владин сателит, експлодираше пет секунди по лансирањето.
Други неодамнешни јапонски проекти за ракети исто така се соочија со неуспеси.
Јапонската агенција за истражување на вселената (JAXA) го одложи дебитантскиот лет на новата ракета со цврсто гориво Epsilon S, откако нејзиниот тест минатиот месец по втор пат не успеа.
Поголемата ракета H3 на JAXA на течно гориво, исто така, не успеа при нејзиното инаугуративно лансирање во март 2023 година, но нејзините следни три летови оваа година сепак беа успешни.
Во 2019 година, Interstellar Technologies стана првата јапонска компанија која испрати ракета во вселената без товар, но нејзиниот орбитален фрлач Zero сè уште е во развој, пренесува balkans.aljazeera.net
Свет
Во Италија стапи на сила новиот ригорозен закон за возачи кои управуваат возило под дејство на алкохол
Во Италија стапи на сила новиот Закон за патишта. Овој закон, предложен од министерот за транспорт, Матео Салвини, ги заострува казните за користење на мобилни телефони при возење и возење под дејство на алкохол во обид да се спречат сообраќајни несреќи.
Законот ги зголеми казните за користење мобилни телефони за време на возење, во износ од 250 до 1.000 евра и еднонеделна забрана за возење доколку возачот веќе има негативни бодови, пренесе Анса.
Според новиот закон, тримесечна забрана за возење и глоба од 1.400 евра може да се изрече на возачите кои ќе го повторат прекршокот. Казните за возење под дејство на алкохол се движат од 573 до 2.170 евра и одземање на дозволата од три до шест месеци доколку нивото на алкохол во крвта е меѓу 0,5 и 0,8 промили.
На возачите со ниво на алкохол во крвта од 0,8 до 1,5 промили им се заканува парична казна до 3.200 евра, забрана за возење од шест месеци до една година и затворска казна од шест месеци. Доколку алкохолот е поголем од 1,5 промили, казната може да достигне и до 6.000 евра, тоа значи забрана за управување со возило до две години и затворска казна до една година.
Лицата фатени како возат под дејство на дрога се соочуваат со забрана до три години. Според новиот закон, луѓето кои ги напуштаат животните на страната на патот се соочуваат со губење на лиценцата меѓу шест месеци и една година.
Тие ризикуваат и седум години затвор доколку несреќата ја предизвика напуштено животно.
Извор: b92.net
-
Хороскоп2 дена
Празничен Хороскоп за вторник (14 јануари)
-
Кичево1 ден
(ФОТО) Пациенти се жалат дека кругот на кичевската Болница е под снег и мраз, тешко се стигнува до медицинските врати, надлежните последно исчистиле пред два дена!
-
Кичево2 дена
(ГАЛЕРИЈА) Ова се традиционалните кичевски огнови кои ни ги испративте да ги додадеме во големиот „Василичарски“ албум, за многу години!
-
Временска прогноза21 час
Доаѓаат минусни температури и преку ден, ќе имаме силен мраз и замрзнати површини
-
Хороскоп22 часа
Хороскоп за среда (15 јануари)
-
Магазин1 ден
(ВИДЕО) Среќна ви Нова Година со чиста душа, спокојна, и со радост и со славје и догодина со здравје, каланда на дечињата од кичевскиот хор „Митрополит Козма Пречистански“
-
Скопје5 часа
Скопјанка пријавила дека машко лице ја допирало по телото
-
Автомобили4 часа
Последните десет години овие популарни автомобилски брендови скокнале неверојатни 68 отсто за нивната куповна цена