Автомобили
Колку далеку можеме да возиме кога ќе светне сијаличката за гориво?

Колку далеку навистина можеме да возиме кога ќе се запали светлото за слаб гас на контролната табла на нашиот автомобил? Една британска веб-страница направи листа на автомобили со највисок и најмал опсег.
Сите го знаат чувството на блага паника кога ќе се запали предупредувачкото светло за да покаже дека горивото е на резерва. Но, шансите се дека има повеќе гориво отколку што мислите. Стравот од заглавување на лента за застанување обично е неоснован, според истражувањето на британскиот сајт за споредба Compare The Market.
Имено, луѓето од овој сајт истражувале колку километри може да се поминат при вклучување на резервното светло во 96 популарни автомобили со бензински мотор, пишува Review HAK и пренесува Danas.
Повеќето возачи мислат дека можат да поминат само 40 километри кога ќе се запали светлото, но во пракса досегот е двојно поголем во повеќето случаи. Многу модерни автомобили денес имаат вграден софтвер кој покажува колку далеку можете да возите кога вашиот автомобил достигнал ниско ниво на гориво, но дури и тогаш тие често одат многу подалеку од прикажаното.
Во просек, предупредувачкото светло се пали кога капацитетот на резервоарот за гориво достигне приближно 10 проценти од вкупниот максимален капацитет. Прирачникот за вашиот автомобил ќе ви каже точно колку литри е, а ова се шампиони за автомобили со бензински мотор.
VW Passat стана победник со резервен опсег од најмалку 120,73 километри. Volvo V40 и Ford Mondeo се веднаш зад нив со 113,6 и 112,68 километри, соодветно, додека BMW Серија 5 беше четврти со автономија од 109,96 километри. Следат Toyota Prius (107,2 km), Mercedes E class (103 km), Audi Q5 (102,7 km), Range Rover Sport (102 km), Mazda 6 (101,3 km), Audi A6 (99,8 km).
Седанот М3 имаше најкраток опсег на резерва на гориво со само 51,48 километри, следен од Kia Picanto (51,72 km) и Fiat 500 со 59,77 километри. Ford Fiesta е рангирана како десетти автомобил со најкраток дострел, со 66,09 километри откако ќе се вклучи светлото за гориво. Популарните модели со најкраток досег ги вклучуваат Nissan Juke (65,7 km), Citroen C1 (62,4 km) и Mini Cooper (60,4 km).
Забележани се податоци и за следните модели: Škoda Octavia (95,5 km), Fabia (80 km), Volkswagen Golf (91,65 km), Polo (74,25 km), Tiguan (90,46 km), Renault Clio (83,55 km), Dacia Duster (80 km), Sandero (93,55 km), Peugeot 208 (96,47 km), Opel Astra (82,5 km), Corsa (69,18 km), Hyundai i30 (84,67 km) и Suzuki Vitara (78,06 km).
Додека во просек предупредувачкото светло се пали кога резервоарот е на една десетина од неговиот капацитет, нема гаранција до каде ќе ве однесе автомобилот во пракса. Бројките се само показател. На потрошувачката влијаат бројни фактори, како што се состојбата во сообраќајот, надворешната температура, јачината на забрзувањето како и бројот на патници и багаж.
Автомобили
Десетте најпродавани автомобили во Европа во 2025 година

Во првата половина од 2025 година, европскиот автомобилски пазар бележи значајни промени и трендови. Според податоците на JATO Dynamics, објавени од Best-Selling Cars, најпродаван производител останува Volkswagen Group, додека зад него се позиционираат Stellantis, Renault Group и Hyundai-Kia.
Volkswagen Group и понатаму водечки
Volkswagen Group го задржа својот статус на најголем производител во Европа со над 1,8 милиони продадени возила. Иако 72% од продажбата сè уште се базира на конвенционални мотори, уделот на електричните и хибридните модели расте и сега изнесува 28%.
Stellantis стабилно на второ место
На второ место е Stellantis, со продадени 1,04 милиони автомобили. Оваа групација сè уште најмногу се потпира на класични погонски склопови – дури 85% од продажбата доаѓа од бензински и дизел модели.
Renault и Hyundai-Kia со силен раст
На третото место е Renault Group, со 704.000 продадени возила, додека Hyundai-Kia се пласира на четвртото место со 541.000 возила. Двата производители се издвојуваат со висок удел на електрифицирани модели – околу 43% од вкупната продажба.
Премиум брендовите ја забрзуваат транзицијата
BMW Group продаде 485.000 возила, од кои 40% се електрични или хибридни. Mercedes-Benz постигна 355.000 продажби, со удел на електрифицирани модели од 34%.
Ford исто така продаде 257.000 автомобили, со идентичен удел на електрифицирани возила како и Mercedes – 34%.
Geely сè поактивен во Европа
Кинеската Geely Group оствари 202.000 продажби, од кои дури 67% се електрични или хибридни автомобили. Со тоа, Geely се искачи на деветтото место, пред Nissan (165.000 возила) и веднаш зад Ford.
Toyota лидер во електрификацијата
Иако по вкупна продажба е на шестото место со 479.000 возила, Toyota е апсолутен лидер во електрификацијата. Дури 86% од нејзината продажба во Европа се хибриди и електрични автомобили – највисок удел меѓу сите водечки брендови.
Силната хибридна понуда и растечката популарност на електричните модели ѝ овозможуваат на Toyota да се натпреварува рамноправно со европските производители, иако традиционално тие доминираат на пазарот.
Извор: 24Sata
Автомобили
Американските анализи покажуваат дека автоматските менувачи доминираат на нивниот автомобилски пазар

Темата за иднината на рачните менувачи ја допревме и порано, но анализата на најновите податоци од европските пазари, а особено од САД, јасно укажува дека тие полека исчезнуваат од автомобилската сцена.
Трендовите покажуваат дека автоматските менувачи веќе се наметнуваат како доминантен избор, оставајќи го класичниот рачен менувач на маргините. Воведувањето на SUV сегментот, а потоа и ширењето на електричните возила, само го забрза овој процес. Она што започна во САД уште кон крајот на 90-тите, а глобално во првата деценија од 21 век, денес изгледа како неповратна трансформација.
Американскиот пазар, со своите автопатишта и традиција за возила со големи димензии, одамна е предводник во користењето на автоматски менувачи. Првиот масовно достапен автоматски менувач, развиен од „Џенерал Моторс“ уште во 1939 година, ја трасираше патеката. Дека промената е драматична, говорат бројките: во средината на 90-тите години речиси 28% од новите возила сè уште имале рачен менувач, додека денес тој удел се сведе на едвај 0,8%.
Европа долго време одолеваше. Во 2001 година, дури 91% од сите автомобили регистрирани на петте најголеми пазари (Германија, Франција, Велика Британија, Италија и Шпанија) користеа рачен менувач. Дури и кај премиум и луксузните марки, автоматиката тогаш беше ретка и скапа опција. Но, со текот на времето, развојот на технологијата ги намали трошоците, а урбанизацијата и сè погустите сообраќајни метежи го направија автоматскиот менувач попрактично решение.
Не е изненадување што автошколите во најголемите земји на ЕУ сè почесто обучуваат возачи директно на возила со автоматски менувач. Денес, само симболичен дел од часовите е резервиран за рачна контрола.
Податоците го потврдуваат тоа: во 2023 година само 29% од новите автомобили во овие пет европски пазари имале рачен менувач. Кај премиум возилата доминацијата на автоматиката е речиси апсолутна – од 31% во 2001 година, уделот пораснал на 97% во 2024. И кај масовните брендови се забележува радикален пресврт – од едвај 5% во 2001 година на 63% минатата година.
Извор: motor1.com
Автомобили
Volkswagen ја гради иднината на производството со вештачка интелигенција и AWS

Групацијата Volkswagen ја гледа иднината на автомобилската индустрија во вештачката интелигенција и облак технологиите. Компанијата веќе имплементираше AWS cloud решенија во 13 производствени погони на своите брендови Volkswagen, Audi и Volkswagen комерцијални возила, со што постигна значителни заштеди и зголемена ефикасност.
• Благодарение на високата достапност и скалабилност на AWS технологијата, Volkswagen успешно ги премести критичните системи во облакот, намалувајќи го ризикот од застој на производствените линии.
• Стандардизацијата на овие процеси веќе носи заштеди од двоцифрени милиони евра.
Вештачка интелигенција за подобро производство
Моментално, компанијата користи над 1.200 апликации за вештачка интелигенција. Меѓу нив е и системот KI4UPS, кој овозможува брза детекција на потенцијални електронски проблеми на производствените линии. Со помош на Amazon SageMaker, Volkswagen обучува AI модели кои ја подобруваат контролата на квалитетот.
Оптимизација на потрошувачката и одржливост
Значителен напредок е постигнат и во областа на енергетската ефикасност. Во фабриката во Познањ, Полска, вештачката интелигенција ја оптимизира потрошувачката на електрична енергија. Резултатот е намалување на трошоците за енергија за 12 проценти и значително намалување на емисиите на CO₂.
Volkswagen со оваа стратегија ја поставува основата за модерно, ефикасно и поодржливо производство, користејќи ги најновите иновации во облак технологии и вештачка интелигенција.
Извор: Index
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за вторник (9 септември)
-
Македонија1 ден
МВР со детали за тешката сообраќајка со мотоцикли на магистралниот пат Гостивар-Кичево вчера
-
Хороскоп19 часа
Хороскоп за среда (10 септември)
-
Временска прогноза1 ден
Стабилно и суво, од четврток нова промена на времето и услови за локално невреме проследено со дожд, засилен ветер и грмежи
-
Спорт1 ден
Англиската репрезентација со четири победи вечерва со фаворитски статус во Белград пред Србија
-
Македонија1 ден
Од вечерва поскапуваат горивата, ова е новата цена за литар
-
Македонија3 часа
(ФОТО) Полицијата на РЦ Запад уапси двајца скопјани, кај нив се најдени шприцеви со течност и дрога
-
Временска прогноза8 часа
Нестабилна воздушна маса од утре до понеделник носи нова дестабилизација на времето и пороен дожд