Автомобили
Колку долго траат батериите на Tesla? Одговорот може да ве изненади

Купувањето Tesla, или кој било друг електричен автомобил, секако носи возбуда, но и многу прашања. А најголемата е: колку долго очекувате да трае батеријата? Моторите со внатрешно согорување можат да издржат од 200 илјади до два милиони километри со соодветно одржување и грижа, но кога станува збор за батерија на автомобилот, нема да можете да ги менувате свеќичките и да го смените маслото за се да биде во совршен ред. Tesla вели дека вашите батерии треба да траат исто колку и автомобилот, но што всушност значи тоа?
Не е важно дали возите многу или малку
Па, комплицирано е. Многу фактори го зголемуваат или намалуваат животниот век на вашата батерија, така што нема дефинитивен одговор. Последно што сакате е да добиете сметка од околу 15 илјади евра за замена на батеријата на вашиот автомобил стар само неколку години. За среќа, иако најстариот Model S е стар нешто повеќе од една деценија, сегашните податоци покажуваат дека батериите на Tesla добро се држат.
Но, тоа не одговара на прашањето колку долго трае батеријата на Tesla? Запомнете: не е важно дали возите само неколку километри месечно или ако возите секој ден, времето и потрошувачката ги трошат батериите. Она што можете да го очекувате со новата Tesla е дека ќе изгубите околу 5% од капацитетот на батеријата во првите 80.000 километри. После тоа, деградацијата е многу побавна, па во возилата кои поминуваат стотици илјади километри, тие ќе деградираат само неколку процентни поени повеќе.
Во извештајот на Tesla за 2022 година, компанијата проценува дека по 200.000 милји (или 320.000 km) што ги поминале автомобилите по американските патишта, нивните електрични возила губат во просек само 12% од нивниот капацитет. Ако ги погледнете различните форуми на Tesla, ќе видите тони објави од сопствениците кои објавуваат слични проценти без оглед на годината. Ова е особено импресивно кога знаете колку технологијата на батерии на Tesla напреднала откако се појави првиот Model S на патот, со неговата батерија никел-кобалт-алуминиум (NCA).
Технологијата само се подобри со текот на времето. Ќе биде интересно да се види како поцврстите литиум-железо-фосфатни батерии во одредени Model 3 и поголемите никел-кобалт-манган батерии во Y AWD Standard Range Model се држат по еднакво време на пат.
Секој кој има мобилен телефон многу добро знае како се распаѓаат батериите
Во совршен свет, батериите на нашите електрични возила не би го изгубиле својот капацитет, тие би поминале илјада и пол километри со едно полнење и би можеле целосно да се наполнат за 30 секунди. Можеби ќе добиеме некои од овие работи во иднина, но засега треба да ја прифатиме реалноста. Батериите се деградираат: ова е факт што секој го доживеа откако го има својот паметен телефон неколку години. Батериите на електричните автомобили реагираат на ист начин и треба да се очекува разумна количина на деградација во текот на сопственоста.
Tesla нуди гаранции за батерии кои „покриваат поправка или замена неопходни за да се поправат дефектите во материјалите или изработката на кој било дел произведен или испорачан од Tesla што се појавуваат при нормална употреба“. Компанијата смета дека 70% капацитет е праг, велејќи дека ако батеријата на Tesla се намали за повеќе од 30% во одреден период на сопственост, имате право на поправка без трошоци за компанијата, но ако се намали за само 29 %, тие ќе го сметаат за „нормално“.
1.9 verschlafen🙈 pic.twitter.com/2J72Rmiu0G
— Hansjörg von Gemmingen – Hornberg (@gem8mingen) November 14, 2023
Маск ветува 1500 циклуси
Сепак, гарантните периоди на батеријата се разликуваат малку во зависност од моделот и сите имаат времетраење од осум години. Тесла верува дека нивните автомобили се способни да траат многу подолго од ова, и многумина укажуваат на X пост на Илон Маск во 2019 година. целосен циклус на целосно празнење и полнење на батеријата. Ако им се верува на овие бројки и на подобрувањата оттогаш, компанијата веројатно мисли дека првите, вторите или дури третите сопственици не треба премногу да се грижат за батериите.
Како што велат, разговорот е евтин. Каде е доказот од реалниот свет? Во Германија, Хансјоерг фон Геминген-Хорнберг поседува Tesla Model S од 2014 година, кој помина повеќе од милион милји (1,9 милиони километри) до минатиот месец. Но, тој не можеше да го направи тоа со една батерија, тој беше сосема јасен дека на патот до тој момент електричните мотори беа заменети 13 пати (сите под гаранција) и батеријата беше заменета три пати – во просек приближно 330.000 милји. по батерија.
За тоа време, можеби не требаше да го менувате моторот во вашиот автомобил три пати, но колку можеби сте потрошиле за поправки, одржување и потрошен материјал што не се покриени со гаранцијата? Многу возила со конвенционално гориво нема да издржат толку долго без долгогодишно одржување и поправки.
Автомобили
Volvo го прекинува производството на моделот V90 — последниот примерок оди во музеј

По девет години и речиси 250.000 произведени примероци, Volvo официјално го прекина производството на моделите V90 и V90 Cross Country. Со тоа, уште еден од најелегантните каравани на пазарот заминува во историјата.
Класата на каравани веќе подолго време полека исчезнува, заменета со SUV модели кои доминираат во продажбата. Според порталот Carscoops, шведскиот производител Volvo Cars го стави крајот на производството на V90 и неговата надградена верзија V90 Cross Country по речиси една деценија на пазарот. Иако оваа одлука беше најавувана веќе неколку години, за многу љубители на класичните каравани ова е тажен момент.
Volvo го лансираше V90 во 2016 година, а дизајнот доби суптилно освежување во 2020 година. И денес, моделот изгледа модерно и префинето, со типичен скандинавски стил. Во текот на својот животен циклус, V90 понуди богата палета на мотори — од 2.0-литарски турбодизел со 148 коњски сили, до турбополнет и компресорски бензинец со 316 КС, па сè до plug-in хибрид со импресивни 455 КС.
Вкупно беа произведени околу 250.000 примероци, а последниот V90 нема да биде ставен во продажба. Наместо тоа, Volvo го додаде во својата колекција Heritage, каде ќе биде изложен во музејот „Светот на Volvo“ (World of Volvo) во Гетеборг. Таму ќе стои рамо до рамо со легендарни модели како Volvo 145, Volvo 960 и Amazon P220.
Судбината на V90 беше неизвесна веќе подолго време. Кон средината на 2023 година, Volvo објави дека ќе ја прекине продажбата на моделите V90, S90, S60 и V60 на британскиот пазар, во рамките на транзицијата кон SUV возила. Сепак, помалку од една година подоцна, поради зголемената побарувачка, компанијата повторно ги врати V60 и V90 во продажба во Велика Британија.
Со престанокот на производството на V90, моделот V60 останува единствениот караван во понудата на Volvo. Но, бидејќи сегашната генерација е на пазарот од 2018 година, не е сигурно колку долго ќе опстои. Се шпекулира дека Volvo би можел целосно да се збогува со караваните по моделската 2026 година, завршувајќи една славна ера што го направи брендот светски препознатлив.
Извор: BUG
Автомобили
(ФОТО) Кичево и Бојоски денеска со високо трето место на „авто слалом“ во Прилеп по повод 11-ти Октомври

Нашиот кичевчанец Кристијан Бојоски го освои високото трето место во класа над 1600 cм³, и четврто место во друга класа на „Авто слалом“ трката денес по повод 11-ти Октомври традиционално во Прилеп – во организација на Авто мото клуб „Автомото Класика“ – Прилеп

Кристијан Бојоски (трето место)
Повеќе фотографии од овој настан може да download-ирате во продолжение ТУКА, во следните чекори „View content“ > Download (icon). Во оваа прилика им благодариме за официјалната покана до Порта.мк на „Автомото Класика“, се гледаме до година.
И на крај пред претставување на галеријата, оваа прилика ја користиме да го поздравиме со топло добредојде во тимот „Авто шлеп“ – Лони Кичево кој од денес на сите интернационални и домашни натпреварувања ќе го вози модифицираното возило на Кристијан Бојоски!
Мал дел фотографии:
Автомобили
Заборавете на замаглувањето на прозорците: Како да се ослободите од влагата во автомобилот

Во текот на есента и зимата, влагата во автомобилот станува чест и непријатен проблем. Замаглените прозорци ја намалуваат видливоста, го отежнуваат возењето и го зголемуваат ризикот од несреќи. Наместо секојпат да го бришете стаклото со крпа или да користите привремени решенија, многу е поефикасно да спречите појава на кондензација уште од корен.
Во продолжение следуваат неколку практични совети за тоа како да се справите со влагата во вашиот автомобил и да обезбедите јасна видливост во текот на студените месеци.
Чистота наспроти влага
За почеток, заменете го филтерот за кабината. Со оглед на квалитетот на воздухот во нашите градови, филтерот треба редовно да се менува. Нечистотијата што влегува низ системот за вентилација ја намалува неговата ефикасност и со време не може да ја апсорбира влагата што ја носи есента.
Во најголем дел од случаите, наједноставното и најефикасно решение е замената. Нов филтер не е скап — во зависност од моделот на возилото, цените се движат околу 1.000 денари, додека поефикасните јаглеродни филтри се приближно двојно поскапи, пишува Polovniautomobili.com.
Следниот чекор е детално чистење на автомобилот. Листовите, калта и другите нечистотии во внатрешноста собираат влага која подоцна ја замаглува шофершајбната. Исчистете ја и усисајте ја кабината, а прозорците избришете ги со сува микрофибер крпа.
Проверете ги и одводните канали долж покривот, особено кај шофершајбната. Отворете ја хаубата и исчистете ги сите одводи — таму често се собираат лисја и кал, кои можат да предизвикаат навлегување на вода во ентериерот. Освен што ја зголемува влагата, ова може долгорочно да ги оштети електричните инсталации.
Внимавајте што оставате во автомобилот
Иако изгледа очигледно, не оставајте влажни крпи, облека или обувки во автомобилот. Влагата од нив останува заробена во затворен простор и при ниски температури кондензира или замрзнува на стаклата.
Ако користите платнени подни простирки, заменете ги со гумени за зимскиот период. Платнените лесно ја впиваат влагата од обувките, па под нив можете да ставите и стар весник што ќе ја впива водата — само менувајте го редовно.
Како да ја отстраните влагата од автомобилот
Ако влагата веќе е присутна во ентериерот, не грижете се – решението постои. Најефикасниот начин е возење на подолга релација со вклучен клима-уред. Климатизацијата ќе ја извлече влагата од воздухот, а топлината ќе помогне таа да испари. По едно вакво возење, ентериерот ќе биде значително посув.
Доколку не сакате да возите, можете да користите перници против влага што ги нудат производителите на авто-додатоци. Тие апсорбираат дел од влагата, иако нивната ефикасност варира.
Постои и домашно решение – земете стар зимски чорап, наполнете го со посипка за мачки (silica gel) и оставете го во автомобилот преку зимата. Посипката ќе ја собира влагата сè додека не се натопи; потоа заменете ја со нова. Ако влагата е поголема, поставете уште еден чорап.
Искуство плус: користете го сонцето
И зимското сонце може да ви помогне. Ако автомобилот е паркиран на сончево место, ентериерот природно ќе се загрее. Доволно е малку да ги отворите прозорците, за влагата постепено да излезе надвор.
Секако, правете го ова само ако автомобилот се наоѓа на безбедно место, каде нема ризик од кражба.
Со редовна грижа, чист автомобил и малку внимание, влагата повеќе нема да ви го уништува утрото. Видливоста ќе биде подобра, а возењето побезбедно и попријатно.
Извор: Danas
-
Хроника6 часа
ТАЖНА ВЕСТ: Панчо ја загуби животната битка како последица од пожарот во Кочани, почивај во мир наш „Шорти“
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за понеделник (13 октомври)
-
Хороскоп18 часа
Хороскоп за вторник (14 октомври)
-
Lifestyle2 часа
Во сабота сите патишта водат во „Република Клуб“- Кичево, заедно со светски познатиот Dean Mickoski и Fecky Farris & Punisher
-
Временска прогноза2 дена
Нов влажен бран проследен со ладен воздух веќе од среда се очекува кон наша територија
-
Македонија1 ден
Од вечерва поевтинуваат горивата, ова е новата цена за литар
-
Временска прогноза19 часа
Пред нас динамична Есен, снегот може да подрани оваа година
-
Спорт19 часа
(ВИДЕО) „Бомба“ од слободен удар на Енис Барди носи израмнување на мечот со Казахстан, одиме на победа!