Автомобили
Колку долго траат батериите на Tesla? Одговорот може да ве изненади
Купувањето Tesla, или кој било друг електричен автомобил, секако носи возбуда, но и многу прашања. А најголемата е: колку долго очекувате да трае батеријата? Моторите со внатрешно согорување можат да издржат од 200 илјади до два милиони километри со соодветно одржување и грижа, но кога станува збор за батерија на автомобилот, нема да можете да ги менувате свеќичките и да го смените маслото за се да биде во совршен ред. Tesla вели дека вашите батерии треба да траат исто колку и автомобилот, но што всушност значи тоа?

Не е важно дали возите многу или малку
Па, комплицирано е. Многу фактори го зголемуваат или намалуваат животниот век на вашата батерија, така што нема дефинитивен одговор. Последно што сакате е да добиете сметка од околу 15 илјади евра за замена на батеријата на вашиот автомобил стар само неколку години. За среќа, иако најстариот Model S е стар нешто повеќе од една деценија, сегашните податоци покажуваат дека батериите на Tesla добро се држат.
Но, тоа не одговара на прашањето колку долго трае батеријата на Tesla? Запомнете: не е важно дали возите само неколку километри месечно или ако возите секој ден, времето и потрошувачката ги трошат батериите. Она што можете да го очекувате со новата Tesla е дека ќе изгубите околу 5% од капацитетот на батеријата во првите 80.000 километри. После тоа, деградацијата е многу побавна, па во возилата кои поминуваат стотици илјади километри, тие ќе деградираат само неколку процентни поени повеќе.
Во извештајот на Tesla за 2022 година, компанијата проценува дека по 200.000 милји (или 320.000 km) што ги поминале автомобилите по американските патишта, нивните електрични возила губат во просек само 12% од нивниот капацитет. Ако ги погледнете различните форуми на Tesla, ќе видите тони објави од сопствениците кои објавуваат слични проценти без оглед на годината. Ова е особено импресивно кога знаете колку технологијата на батерии на Tesla напреднала откако се појави првиот Model S на патот, со неговата батерија никел-кобалт-алуминиум (NCA).

Технологијата само се подобри со текот на времето. Ќе биде интересно да се види како поцврстите литиум-железо-фосфатни батерии во одредени Model 3 и поголемите никел-кобалт-манган батерии во Y AWD Standard Range Model се држат по еднакво време на пат.
Секој кој има мобилен телефон многу добро знае како се распаѓаат батериите
Во совршен свет, батериите на нашите електрични возила не би го изгубиле својот капацитет, тие би поминале илјада и пол километри со едно полнење и би можеле целосно да се наполнат за 30 секунди. Можеби ќе добиеме некои од овие работи во иднина, но засега треба да ја прифатиме реалноста. Батериите се деградираат: ова е факт што секој го доживеа откако го има својот паметен телефон неколку години. Батериите на електричните автомобили реагираат на ист начин и треба да се очекува разумна количина на деградација во текот на сопственоста.
Tesla нуди гаранции за батерии кои „покриваат поправка или замена неопходни за да се поправат дефектите во материјалите или изработката на кој било дел произведен или испорачан од Tesla што се појавуваат при нормална употреба“. Компанијата смета дека 70% капацитет е праг, велејќи дека ако батеријата на Tesla се намали за повеќе од 30% во одреден период на сопственост, имате право на поправка без трошоци за компанијата, но ако се намали за само 29 %, тие ќе го сметаат за „нормално“.
1.9 verschlafen🙈 pic.twitter.com/2J72Rmiu0G
— Hansjörg von Gemmingen – Hornberg (@gem8mingen) November 14, 2023
Маск ветува 1500 циклуси
Сепак, гарантните периоди на батеријата се разликуваат малку во зависност од моделот и сите имаат времетраење од осум години. Тесла верува дека нивните автомобили се способни да траат многу подолго од ова, и многумина укажуваат на X пост на Илон Маск во 2019 година. целосен циклус на целосно празнење и полнење на батеријата. Ако им се верува на овие бројки и на подобрувањата оттогаш, компанијата веројатно мисли дека првите, вторите или дури третите сопственици не треба премногу да се грижат за батериите.
Како што велат, разговорот е евтин. Каде е доказот од реалниот свет? Во Германија, Хансјоерг фон Геминген-Хорнберг поседува Tesla Model S од 2014 година, кој помина повеќе од милион милји (1,9 милиони километри) до минатиот месец. Но, тој не можеше да го направи тоа со една батерија, тој беше сосема јасен дека на патот до тој момент електричните мотори беа заменети 13 пати (сите под гаранција) и батеријата беше заменета три пати – во просек приближно 330.000 милји. по батерија.
За тоа време, можеби не требаше да го менувате моторот во вашиот автомобил три пати, но колку можеби сте потрошиле за поправки, одржување и потрошен материјал што не се покриени со гаранцијата? Многу возила со конвенционално гориво нема да издржат толку долго без долгогодишно одржување и поправки.

Автомобили
Продажбата на BYD во Европа скокна, најавена е силна експанзија
Кинескиот производител на електрични и хибридни возила BYD планира значително да ја прошири својата продажна мрежа во Европа до крајот на 2026 година, изјави директорката за европскиот пазар, Марија Грација Давино.
Според Давино:
-
до крајот на 2025 година BYD ќе има 1.000 продажни места во Европа,
-
до крајот на 2026 година бројката ќе биде двојно поголема.
Таа нагласува дека компанијата мора да го засили своето присуство за да биде конкурента и поблиску до европските потрошувачи. BYD веќе има долгорочна стратегија за европскиот пазар и моментално е присутен во 29 држави.
Фабрики во Унгарија и Турција – Шпанија главен кандидат за третата фабрика
Според Давино, експанзијата на еден зрел пазар како Европа бара:
-
знаење,
-
инвестиции,
-
ресурси,
-
посветеност.
Моменталните планови на BYD вклучуваат:
-
производство на електрични возила во Унгарија,
-
изградба на фабрика во Сегед, која треба да стартува до крајот на годината,
-
планирана фабрика во Турција со производство од околу 500.000 возила годишно во 2026 година.
Шпанија се истакнува како главен кандидат за третата фабрика, поради:
-
релативно ниски трошоци за производство,
-
развиена мрежа на зелена енергија.
BYD размислува за производство на батерии во Европа
Специјалниот советник на BYD, Алфредо Алтавила, откри дека компанијата размислува да произведува батерии во Европа, како дел од стратегијата за локализација.
Тој изјави:
-
„Нема смисла да се произведуваат автомобили во Европа, а батериите да се носат од Кина.“
BYD сè уште одлучува дали следниот чекор да биде:
-
нова фабрика за склопување возила,
-
или фабрика за батерии,
додека главен фокус останува стартувањето на производството во Унгарија.
Алтавила додаде дека изборот на нова локација зависи од:
-
цената на енергијата,
-
локалните услови за инвестиции,
-
соработката со властите.
BYD бележи силен раст во продажбата во Европа
Од јануари до септември, BYD продаде 80.807 возила во Европа – повеќе од трипати повеќе во споредба со истиот период лани.
Овој раст е резултат на:
-
пошироката понуда на целосно електрични модели,
-
воведувањето хибридни возила на европскиот пазар.
Извор: Blic
Автомобили
Подгответе го вашиот автомобил за зима: Пет клучни чекори за безбедно возење во студените месеци
Со доаѓањето на постудените месеци, важно е вашиот автомобил да биде технички подготвен за новите, поопасни услови на патиштата. Правилната подготовка значително ја зголемува вашата безбедност и ја намалува можноста за незгоди.
1. Гуми
-
Заменете ги летните гуми со зимски, бидејќи под 7°C зимските гуми имаат далеку подобро прилепување и пократко растојание на запирање од летните.
-
Размислете за набавка на синџири за гуми, особено доколку патувате на подолги релации или преку планински превои.
-
Синџирите се препорачува да се користат при повеќе од 5 cm снег на коловозот.
2. Батерија
-
Во зима ќе ги користите светлата, грејачите и другата опрема многу повеќе, што дополнително ја оптоварува батеријата.
-
Проверката на акумулаторот пред почетокот на студените денови е клучна; заменете го доколку покажува знаци на слабеење.
-
Интересен податок: 85% од дефектите кај возилата се поврзани со акумулаторот или алтернаторот.
3. Антифриз
-
Антифризот ја намалува точката на замрзнување на течноста во системот за ладење и спречува корозија.
-
Недоволна количина може да доведе до замрзнување на течноста, што може да предизвика сериозни оштетувања како пукање на моторниот блок.
-
Проверете ја концентрацијата и долејте доколку е потребно.
4. Бришачи
-
Во услови на дожд, снег и намалена видливост, исправните бришачи се клучни.
-
Менувајте ги најмалку еднаш годишно и секогаш проверувајте ги пред зимата.
-
Користете зимска течност за миење на шофершајбната, која подобро ги отстранува мразот и солта.
5. Сè друго
-
Ако можете, чувајте го автомобилот во гаража или под церада за заштита од мраз и снег.
-
Проверете дали има вода во резервоарот (од летна кондензација), бидејќи може да предизвика проблеми со горивниот систем.
-
Проверете ги сите сијалици и опремете се со:
-
средства против замрзнување за брави
-
препарати за заштита на дихтунзи
-
лопата
-
сол
-
стругалка за мраз
-
Извор: RadioSA
Автомобили
(ВИДЕО) BMW „M340i xDrive 50 Jahre Edition“ одбележува 50 годишнина од почеток на продажбата
BMW ја одбележува 50-годишнината од почетокот на продажбата на својата легендарна Серија 3 со специјално издание на моделот M340i xDrive, наречено 50 Jahre Edition. Овој јубилеен модел е инспириран од петте претходни генерации на Серија 3 E21, E30, E36, E46 и E90 и враќа карактеристични нијанси на боја поврзани со секоја од нив.
Цената на ограниченото издание започнува од 76.375 долари, што е за околу 11.500 долари повисоко од стандардниот M340i xDrive. Иако звучи многу, BMW смета дека ексклузивните детали и опционалните пакети го оправдуваат порастот.
Серијата 3 веќе половина век претставува еден од најпродаваните модели на брендот. Првпат беше претставена во јули 1975 година на Олимпискиот стадион во Минхен, а оттогаш помина низ седум генерации, стекнувајќи статус на еден од најпознатите спортски седани. Во чест на овој јубилеј, BMW го создаде специјалното 50 Jahre Edition, кое ја истакнува историјата преку избор на ретро бои.
Внатрешноста е внимателно усогласена со надворешните нијанси. За прв пат на американскиот пазар, моделот доаѓа со опција за проширена Merino кожа.
- Ruby Red Metallic се комбинира со ентериер во боја на слонова коска и црвени сопирачки шепи.
- Boston Green Metallic и Avus Blue Metallic доаѓаат со тапацир Tartufo и сини шепи.
- Carbon Black Metallic е споен со црна внатрешност и црни шепи.
- Sparkling Graphite Metallic се нуди со Tartufo ентериер и црвени сопирачки шепи.
- За жал, досега BMW објави фотографии само од варијантата во Avus Blue Metallic.
Покрај специјалните бои, моделот доаѓа и со Shadowline пакет адаптивни LED светла, затемнети декоративни елементи, карбонски заден спојлер, M Performance издувен систем и ексклузивни амблеми кои ја означуваат неговата јубилејна природа.
Погледнете ја одличната рецензија од „DPCcars“ на јутјуб:
Иако изгледа посебно, механички моделот останува идентичен со стандарниот M340i xDrive. Разликата е во опремата и визуелните детали, кои ја зголемуваат цената. Со избор на сите карбонски и кожни опции, разликата во цена меѓу двете верзии дополнително се намалува.
BMW се уште не открива точно колку примероци од 50 Jahre Edition ќе бидат произведени ниту колку ќе бидат наменети за американскиот пазар, но се очекува бројката да биде ограничена на неколку стотици возила. Производството веќе започна, а првите испораки се предвидени за првиот квартал од 2026 година.
Извор: caranddriver.com
-
Хроника15 часаЕдногодишно бебе почина во кичевската болница, било донесено во тешка здравствена состојба, реанимација и медицинската помош не помогнале
-
Кичево2 денаНоќеска во кичевски објект едно лице извршило напад врз малолетник, потоа и на неговиот татко
-
Хороскоп1 денХороскоп за понеделник (24 ноември)
-
Македонија14 часа16 годишник од Охрид извршил обљуба врз 12 годишно девојче, видеото стигнало до уценувач
-
Хороскоп3 часаХороскоп за вторник (25 ноември)
-
Македонија16 часаСе вози во „алкохолизирана“ состојба, МВР презеде мерки врз возачи на кои им е констатирано дека возеле под дејство на алкохол
