Следете не

Автомобили

Колку долго траат батериите на Tesla? Одговорот може да ве изненади

Објавено пред

на

Купувањето Tesla, или кој било друг електричен автомобил, секако носи возбуда, но и многу прашања. А најголемата е: колку долго очекувате да трае батеријата? Моторите со внатрешно согорување можат да издржат од 200 илјади до два милиони километри со соодветно одржување и грижа, но кога станува збор за батерија на автомобилот, нема да можете да ги менувате свеќичките и да го смените маслото за се да биде во совршен ред. Tesla вели дека вашите батерии треба да траат исто колку и автомобилот, но што всушност значи тоа?

Не е важно дали возите многу или малку

Па, комплицирано е. Многу фактори го зголемуваат или намалуваат животниот век на вашата батерија, така што нема дефинитивен одговор. Последно што сакате е да добиете сметка од околу 15 илјади евра за замена на батеријата на вашиот автомобил стар само неколку години. За среќа, иако најстариот Model S е стар нешто повеќе од една деценија, сегашните податоци покажуваат дека батериите на Tesla добро се држат.
Но, тоа не одговара на прашањето колку долго трае батеријата на Tesla? Запомнете: не е важно дали возите само неколку километри месечно или ако возите секој ден, времето и потрошувачката ги трошат батериите. Она што можете да го очекувате со новата Tesla е дека ќе изгубите околу 5% од капацитетот на батеријата во првите 80.000 километри. После тоа, деградацијата е многу побавна, па во возилата кои поминуваат стотици илјади километри, тие ќе деградираат само неколку процентни поени повеќе.

Во извештајот на Tesla за 2022 година, компанијата проценува дека по 200.000 милји (или 320.000 km) што ги поминале автомобилите по американските патишта, нивните електрични возила губат во просек само 12% од нивниот капацитет. Ако ги погледнете различните форуми на Tesla, ќе видите тони објави од сопствениците кои објавуваат слични проценти без оглед на годината. Ова е особено импресивно кога знаете колку технологијата на батерии на Tesla напреднала откако се појави првиот Model S на патот, со неговата батерија никел-кобалт-алуминиум (NCA).

Технологијата само се подобри со текот на времето. Ќе биде интересно да се види како поцврстите литиум-железо-фосфатни батерии во одредени Model 3 и поголемите никел-кобалт-манган батерии во Y AWD Standard Range Model се држат по еднакво време на пат.

Секој кој има мобилен телефон многу добро знае како се распаѓаат батериите

Во совршен свет, батериите на нашите електрични возила не би го изгубиле својот капацитет, тие би поминале илјада и пол километри со едно полнење и би можеле целосно да се наполнат за 30 секунди. Можеби ќе добиеме некои од овие работи во иднина, но засега треба да ја прифатиме реалноста. Батериите се деградираат: ова е факт што секој го доживеа откако го има својот паметен телефон неколку години. Батериите на електричните автомобили реагираат на ист начин и треба да се очекува разумна количина на деградација во текот на сопственоста.

Tesla нуди гаранции за батерии кои „покриваат поправка или замена неопходни за да се поправат дефектите во материјалите или изработката на кој било дел произведен или испорачан од Tesla што се појавуваат при нормална употреба“. Компанијата смета дека 70% капацитет е праг, велејќи дека ако батеријата на Tesla се намали за повеќе од 30% во одреден период на сопственост, имате право на поправка без трошоци за компанијата, но ако се намали за само 29 %, тие ќе го сметаат за „нормално“.

Маск ветува 1500 циклуси

Сепак, гарантните периоди на батеријата се разликуваат малку во зависност од моделот и сите имаат времетраење од осум години. Тесла верува дека нивните автомобили се способни да траат многу подолго од ова, и многумина укажуваат на X пост на Илон Маск во 2019 година. целосен циклус на целосно празнење и полнење на батеријата. Ако им се верува на овие бројки и на подобрувањата оттогаш, компанијата веројатно мисли дека првите, вторите или дури третите сопственици не треба премногу да се грижат за батериите.

Како што велат, разговорот е евтин. Каде е доказот од реалниот свет? Во Германија, Хансјоерг фон Геминген-Хорнберг поседува Tesla Model S од 2014 година, кој помина повеќе од милион милји (1,9 милиони километри) до минатиот месец. Но, тој не можеше да го направи тоа со една батерија, тој беше сосема јасен дека на патот до тој момент електричните мотори беа заменети 13 пати (сите под гаранција) и батеријата беше заменета три пати – во просек приближно 330.000 милји. по батерија.

За тоа време, можеби не требаше да го менувате моторот во вашиот автомобил три пати, но колку можеби сте потрошиле за поправки, одржување и потрошен материјал што не се покриени со гаранцијата? Многу возила со конвенционално гориво нема да издржат толку долго без долгогодишно одржување и поправки.

Автомобили

Како безбедно да возите во магла: Најважните правила и грешки што мора да ги избегнувате

Објавено пред

на

Фото: Cassiano K. Wehr @ unsplash
Фото: Cassiano K. Wehr @ unsplash

Возењето во магла е едно од најопасните искуства на патиштата. Намалената видливост, лизгавиот коловоз и непредвидливото однесување на другите возачи го зголемуваат ризикот од сообраќајни несреќи и верижни судири. Затоа, правилното прилагодување на брзината, навременото користење на светлата и зголеменото внимание се од клучно значење.

Прво правило: Овозможете навремено и безбедно кочење

Без разлика дали има дожд, снег или густа магла, најважно е да возите со брзина што овозможува навремено сопирање. Преголемата брзина во услови на магла е најчеста причина за опасни верижни судири.

Кога се вклучуваат светлата за магла?

Светлата за магла се користат само кога видливоста е значително намалена. Ако вашиот автомобил е опремен со нив, задолжително вклучете ги – и предните и задните – за другите да ве забележат навреме.

Што да избегнувате:

  • Никогаш не користете долги светла. Тие се рефлектираат од честичките од маглата и ја намалуваат видливоста.

  • Не се потпирајте само на дневни светла. Тие не се доволни при густа магла.

Во исклучително слаба видливост, некои возачи ги користат и „четирите трепкачи“. Иако не е забрането, ова треба да се прави само доколку се движите со многу мала брзина или сте во опасност да не бидете забележани.

Возење во магла во град: Полесно, но не и безопасно

Возењето во град со магла е поедноставно бидејќи има повеќе светлосни извори, хоризонтална сигнализација и пониски брзини. Сепак:

  • Пешаците се речиси невидливи во магла.

  • Намалете ја брзината за да можете навремено да координирате маневри.

  • Останете во вашата лента и држете се поблиску до обележувањата на патот.

Возење во магла на отворен пат: Зголемена опасност

На отворен пат ситуацијата е далеку поопасна. Тука брзината е најголемиот непријател.

Најважните правила:

  • Прилагодете се на брзината на другите возила.

  • Никогаш не се обидувајте да престигнувате. Ова е екстремно опасно во магла.

  • Вклучете ги предните и задните светла за магла.

  • Повремено користете ги бришачите – маглата остава нечистотија и капки на стаклото.

  • Следете ја десната страна од патот – светлата за магла ја осветлуваат и служат како ориентација.

Не заборавајте: задните светла за магла мора да се исклучат штом видливоста ќе се подобри, бидејќи можат да ги заслепат возачите зад вас.

Возење на автопат во магла: Висок ризик и строги правила

Брзините на автобahn веднаш паѓаат во услови на магла – 130 км/ч стануваат невозможни и опасни.
При возење на автопат во магла:

  • Бидете особено внимателни зад камиони – нивните стоп-светла често се валкани.

  • Никогаш не запирајте на лента! Ризикот некој да удри во вас е огромен.

  • Ако мора да запрете, искористете бензинска пумпа или станица за одмор.

Дали воопшто треба да тргнете на пат?

Ако веќе самата помисла на магла ви предизвикува стрес, можеби најдобро е да го одложите патувањето. Кога маглата е густа, ризикот е многу висок, дури и за искусни возачи.

Извор: 021

Прочитај повеќе...

Автомобили

Германија очекува огромен скок: Еве колку нови електрични автомобили ќе пристигнат во 2026 година

Објавено пред

на

Фото: Michael Fousert @ unsplash
Фото: Michael Fousert @ unsplash

Германија во 2026 година ќе забележи значителен раст на електричната мобилност. Според проценките на Националното здружение на автомобилската индустрија (VDA), следната година ќе бидат регистрирани околу 693.000 нови чисто електрични автомобили.

Ова претставува раст од околу 30% во споредба со проценката за претстојната година.

Електрични и plug-in модели: Вкупно над еден милион нови регистрации

VDA соопшти дека заедно со plug-in хибридите, вкупниот број на новорегистрирани електрични возила во Германија во 2026 година ќе ја надмине границата од еден милион.

Податоци по категории:

  • 693.000 чисто електрични автомобили (BEV) – +30% раст

  • 286.000 plug-in хибриди (PHEV) – околу 5% пад во продажбата

Како стојат прогнозите меѓу организациите?

Прогнозата на VDA е малку пониска од онаа на Меѓународното здружение на производители на моторни возила (OICA), кое очекува околу 740.000 нови електрични автомобили во Германија во 2026 година.

И двете прогнози го земаат предвид истиот услов:

– Владата мора да ги спроведе планираните субвенции за приватните купувачи.

Без овие финансиски стимулации, растот би можел значително да забави.

Каков е поширокиот пазар на автомобили?

За целокупниот автомобилски пазар, VDA предвидува умерен раст од околу 2%, што би довело до околу 2,99 милиони регистрирани возила во 2026 година.

И покрај растот, бројката е далеку под рекордот од 2019 година, кога беа регистрирани 3,6 милиони нови автомобили.

Извор: B92

Прочитај повеќе...

Автомобили

„Tesla“ постави нов рекорд во продажба на електрични автомобили во Норвешка

Објавено пред

на

ФОТО: Unsplash.com @ Charlie Deets

Според најновите податоци објавени од Yahoo! Finance, Tesla постави нов рекорд на норвешкиот пазар на електрични автомобили. Американскиот гигант во електромобилноста продаде повеќе возила во текот на оваа година отколку кој било друг бренд во историјата на земјата во рамките на една календарска година, дополнително зацврстувајќи ја својата водечка позиција на најелектрифицираниот автомобилски пазар во светот.

Како што пренесува Autonet.hr, главниот двигател на овој успех е Model Y, кој бележи значителен раст во Норвешка продажбата е зголемена за 34,6 проценти од почетокот на годината. Само во ноември се регистрирани 6.215 возила од овој производител, што го подигна вкупниот број продадени автомобили од јануари до ноември на 28.606. Со тоа е урнат претходниот рекорд кој го држеше Volkswagen во 2016 година, кога беа продадени 26.575 возила, според статистиката на Норвешката патна федерација.

Овој резултат добива уште поголемо значење ако се земе предвид фактот дека електричните автомобили минатиот месец сочинувале дури 97,6 проценти од сите новорегистрирани возила во земјата. Тоа е дел од стратешката цел на Норвешка постепено да го елиминира продажниот удел на бензинските и дизел-возилата до 2025 година. Благодарение на долгорочните државни стимулации, Tesla одамна го препозна норвешкиот пазар како клучен и таму е присутна повеќе од десет години, правејќи ја земјата еден од нејзините најважни пазари надвор од Северна Америка.

Иако резултатите во Норвешка се поволни за Илон Маск, ситуацијата во остатокот од Европа е далеку помалку оптимистична. На глобално ниво, се предвидува пад на испораките од околу 7 проценти оваа година, додека европската продажба до октомври се намали за речиси 30 проценти. Во Шведска, пак, регистрациите на Tesla паднаа за 59 проценти во ноември на годишно ниво, а Данска забележа намалување од 49 проценти.

Извор: Yahoo! Finance

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Хороскоп10 часа

Хороскоп за недела (14 декември)

ОВЕН Вклучете се малку повеќе во настаните околу вас, особено ако се поврзани со луѓето кои ви значат. Помогнете му...

Спорт14 часа

(ВИДЕО) Со головите на кичевчаните Стефан Стојаноски 23′ и Павел Димоски во 93′, Македонија У15 ја победи силната Турција, секоја чест момци, гордост на нашиот град

Натпреварот се одигра на тренинг центарот „Петар Милошевски“, каде што избраниците на селекторот Горан Станковски прикажаа борбена и квалитетна игра,...

Хроника16 часа

Маж во производствена хала од машина се здобил со повреди и починал на лице место

На 12.12.2025 во 08:40 часот во СВР Скопје е пријавено дека во производствена хала во фирма кај Новоселски пат С.А....

Хороскоп1 ден

Хороскоп за сабота (13 декември)

ОВЕН Направете планови за работа што ќе бара вистински професионалци, веројатно луѓе постари од вас. Без разлика на кој пол...

Кичево2 дена

(ВИДЕО) На голема радост на дечињата, ООУ „Кузман Јосифоски-Питу“ – Кичево блесна во украсна новогодишна бајка

Во рамки на денешниот ден заврши и предновогодишното украсување на училиштето. Благодарение на наставниот колегиум и директорот, ова училишно катче...

Македонија2 дена

Се намалува малопродажната цена на Мазутот, бензините и дизелот остануваат со иста цена за литар

Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се намалува за 1,089 ден/лит, во однос на малопродажната цена утврдена со одлуката за...

Хроника2 дена

Денеска млад жител на Скопје бил пронајден починат во напуштена куќа, вчера имало уште еден случај пријавен до СВР Скопје..

Ноќеска, на 12.12.2025 околу 00:20 часот во СВР Скопје е пријавено дека во напуштена куќа на подрачјето на Центар е...

Кичево2 дена

Вчера вечер во кичевски угостителски објект бил нарушен јавниот ред и мир со физичка пресметка на четворица жители на град Кичево

На 11.12.2025 во 23:00 часот во ОВР Кичево е пријавено дека во угостителски објект, на ул. „Маршал Тито“ во Кичево...

Спорт2 дена

Во просториите на ФФМ работен состанок одржа комисијата за избор на нов селектор на фудбалската репрезентација, изборот ќе се знае до 25 декември

Комисијата за избор на нов селектор на македонската А-репрезентација, во состав на Масар Омерагиќ претседател на ФФМ, Горан Пандев директор...

Социјални мрежи2 дена

„Инстаграм“ за минатиот месец е водечка апликација по превземања на мобилните телефони, за септември на прво место беше „ChatGPT“

Мобилните апликации денес се неизбежен дел од нашата секојдневна рутина и заземаат голем дел од времето што го минуваме пред...

НАЈЧИТАНИ