Автомобили
Колку долго траат батериите на Tesla? Одговорот може да ве изненади

Купувањето Tesla, или кој било друг електричен автомобил, секако носи возбуда, но и многу прашања. А најголемата е: колку долго очекувате да трае батеријата? Моторите со внатрешно согорување можат да издржат од 200 илјади до два милиони километри со соодветно одржување и грижа, но кога станува збор за батерија на автомобилот, нема да можете да ги менувате свеќичките и да го смените маслото за се да биде во совршен ред. Tesla вели дека вашите батерии треба да траат исто колку и автомобилот, но што всушност значи тоа?
Не е важно дали возите многу или малку
Па, комплицирано е. Многу фактори го зголемуваат или намалуваат животниот век на вашата батерија, така што нема дефинитивен одговор. Последно што сакате е да добиете сметка од околу 15 илјади евра за замена на батеријата на вашиот автомобил стар само неколку години. За среќа, иако најстариот Model S е стар нешто повеќе од една деценија, сегашните податоци покажуваат дека батериите на Tesla добро се држат.
Но, тоа не одговара на прашањето колку долго трае батеријата на Tesla? Запомнете: не е важно дали возите само неколку километри месечно или ако возите секој ден, времето и потрошувачката ги трошат батериите. Она што можете да го очекувате со новата Tesla е дека ќе изгубите околу 5% од капацитетот на батеријата во првите 80.000 километри. После тоа, деградацијата е многу побавна, па во возилата кои поминуваат стотици илјади километри, тие ќе деградираат само неколку процентни поени повеќе.
Во извештајот на Tesla за 2022 година, компанијата проценува дека по 200.000 милји (или 320.000 km) што ги поминале автомобилите по американските патишта, нивните електрични возила губат во просек само 12% од нивниот капацитет. Ако ги погледнете различните форуми на Tesla, ќе видите тони објави од сопствениците кои објавуваат слични проценти без оглед на годината. Ова е особено импресивно кога знаете колку технологијата на батерии на Tesla напреднала откако се појави првиот Model S на патот, со неговата батерија никел-кобалт-алуминиум (NCA).
Технологијата само се подобри со текот на времето. Ќе биде интересно да се види како поцврстите литиум-железо-фосфатни батерии во одредени Model 3 и поголемите никел-кобалт-манган батерии во Y AWD Standard Range Model се држат по еднакво време на пат.
Секој кој има мобилен телефон многу добро знае како се распаѓаат батериите
Во совршен свет, батериите на нашите електрични возила не би го изгубиле својот капацитет, тие би поминале илјада и пол километри со едно полнење и би можеле целосно да се наполнат за 30 секунди. Можеби ќе добиеме некои од овие работи во иднина, но засега треба да ја прифатиме реалноста. Батериите се деградираат: ова е факт што секој го доживеа откако го има својот паметен телефон неколку години. Батериите на електричните автомобили реагираат на ист начин и треба да се очекува разумна количина на деградација во текот на сопственоста.
Tesla нуди гаранции за батерии кои „покриваат поправка или замена неопходни за да се поправат дефектите во материјалите или изработката на кој било дел произведен или испорачан од Tesla што се појавуваат при нормална употреба“. Компанијата смета дека 70% капацитет е праг, велејќи дека ако батеријата на Tesla се намали за повеќе од 30% во одреден период на сопственост, имате право на поправка без трошоци за компанијата, но ако се намали за само 29 %, тие ќе го сметаат за „нормално“.
1.9 verschlafen🙈 pic.twitter.com/2J72Rmiu0G
— Hansjörg von Gemmingen – Hornberg (@gem8mingen) November 14, 2023
Маск ветува 1500 циклуси
Сепак, гарантните периоди на батеријата се разликуваат малку во зависност од моделот и сите имаат времетраење од осум години. Тесла верува дека нивните автомобили се способни да траат многу подолго од ова, и многумина укажуваат на X пост на Илон Маск во 2019 година. целосен циклус на целосно празнење и полнење на батеријата. Ако им се верува на овие бројки и на подобрувањата оттогаш, компанијата веројатно мисли дека првите, вторите или дури третите сопственици не треба премногу да се грижат за батериите.
Како што велат, разговорот е евтин. Каде е доказот од реалниот свет? Во Германија, Хансјоерг фон Геминген-Хорнберг поседува Tesla Model S од 2014 година, кој помина повеќе од милион милји (1,9 милиони километри) до минатиот месец. Но, тој не можеше да го направи тоа со една батерија, тој беше сосема јасен дека на патот до тој момент електричните мотори беа заменети 13 пати (сите под гаранција) и батеријата беше заменета три пати – во просек приближно 330.000 милји. по батерија.
За тоа време, можеби не требаше да го менувате моторот во вашиот автомобил три пати, но колку можеби сте потрошиле за поправки, одржување и потрошен материјал што не се покриени со гаранцијата? Многу возила со конвенционално гориво нема да издржат толку долго без долгогодишно одржување и поправки.
Автомобили
Фолксваген продаде 1,5 милиони електрични автомобили и најави поевтини модели

Фолксваген постигна нов историски успех во преминот кон електрична мобилност – електричниот автомобил со сериски број 1.500.000 од семејството ID беше свечено предаден во фабриката во Емден.
Станува збор за црн ID.7 Tourer Pro со домет до 606 километри. Првите модели ID беа испорачани во септември 2020 година, а само пет години подоцна Фолксваген е лидер во статистиката за регистрации на електрични возила – не само во Германија, туку и во цела Европа.
ID.7 Tourer во првата половина на 2025 година беше најпродаваниот електричен автомобил на германскиот пазар.
Фабриката во Емден – целосно електрична
Фолксваген инвестираше повеќе од една милијарда евра за да ја трансформира фабриката во Емден во ексклузивен погон за електрични автомобили. Заедно со фабриките во Цвикау и Дрезден, ова е единствената фабрика на VW во светот што е целосно посветена на електрични модели.
Нови, поевтини модели од ID семејството
Фолксваген најави дека наскоро ќе понуди и поевтини електрични автомобили за пошироката публика:
-
ID.2all – компактен модел со цена под 25.000 евра (очекуван во 2026 година)
-
ID.Every – основен модел за околу 20.000 евра (очекуван во 2027 година)
„Целта е јасна – електромобилноста мора да биде достапна за сите, прифатлива по цена, сигурна и одржлива,“ изјави Мартин Сандер од Фолксваген.
Извор: B92
Автомобили
Што знаеме за легендарниот „BMW E21“ кој ги освои сите симпатии на експертите и купувачите

Првата BMW Серија 3 (E21), претставена во 1975 година, создаде сосема нова класа на возила и стана најпродаваниот премиум автомобил на своето време. Оваа прва генерација означи пресвртница во автомобилската индустрија и ги постави темелите за најуспешната линија на модели во историјата на брендот.
Револуција во дизајн и концепт
- Прв BMW со сосема нов систем за означување на моделите: 316, 318, 320, 320i
- Дизајн од легендарниот Пол Брак
- Спортска лимузина со 3 врати, луксузен ентериер, и кокпит ориентиран кон возачот – нешто невидено дотогаш
BMW вложи 35 милиони германски марки во развојот на наследникот на Серијата 02 – најголемата инвестиција на компанијата дотогаш.
Ризикот се исплатеше: E21 ги освои и експертите и купувачите.
Зошто E21 стана легенда?
✔️ Прв BMW со каросерија дизајнирана со зони на гужвање (пасивна безбедност)
✔️ Нов кокпит свртен кон возачот – подоцна станува заштитен знак на брендот
✔️ Спортска суспензија + висококвалитетен ентериер – комбинација без конкуренција
✔️ Моторна гама:
🔹 1.6 (90 КС)
🔹 1.8 (98 КС)
🔹 2.0 (109 КС)
🔹 2.0i (125 КС) – користен и во DTM трките
Шестцилиндричниот момент – 1977
Во 1977 година пристигнаа легендарните шестцилиндрични мотори:
- 320/6 и 323i
- До 143 КС
- Максимална брзина: 190 км/ч
Феноменален пазарен успех
📊 Резултатите не изостанаа:
- Најпродаван модел: 320i (31% од продажбата)
- 77% од купувачите ги навеле перформансите како главна причина за купување
- 2/3 од сопствениците рекле дека би купиле BMW повторно
До крајот на производството во 1983 година, беа произведени точно:
1.364.039 примероци,
од кои 4.595 беа кабриолет верзијата Baur – дотогаш незабележан успех во историјата на BMW.
Накратко:
E21 не беше само првата Серија 3.
Тоа беше автомобилот што ја редефинираше целата премиум класа – и засекогаш го промени BMW.
Извор: BMW automotive
Автомобили
Рекордна продажба на електрични возила во Европа

Западна Европа забележа рекорден број на нови регистрации на електрични автомобили во вториот квартал. Речиси 600.000 електрични возила на батерии (BEV) се појавија на патиштата помеѓу април и јуни, што е јасен знак за закрепнување на продажбата, која претходно растеше побавно од очекуваното.
Пристапноста како клуч за успех
-
Рекордната испорака, за која се предвидува дека ќе биде надмината во тековниот квартал, е резултат на појавата на попристапни модели на пазарот.
-
Според автомобилскиот аналитичар од Берлин, Матијас Шмит, ова е пресвртница бидејќи електричните возила конечно стануваат подостапни и попривлечни за приватните купувачи, а не само за корпоративниот сектор.
Раст поттикнат од европски и кинески производители
-
Европските компании како Stellantis и Renault воведуваат модели со пониска цена за да привлечат поширока публика и да ги исполнат регулативите на ЕУ за емисии.
-
Развојот на мрежата за полнење низ Европа го намалува стравот кај возачите дека нема да најдат станица за време на патување.
-
Продажбата на кинески електрични возила, особено на BYD, расте значително и се натпреварува со Tesla за глобалното лидерство. Во моментов, едно од десет електрични возила во Европа е произведено во Кина.
Субвенции како дополнителен стимул
-
Во Франција повторно се воведува шема за социјален лизинг.
-
Владата на Велика Британија обезбедува субвенции до 3.750 фунти за одредени модели.
-
Сепак, попустот е ограничен на автомобили со цена под 37.000 фунти, што ги исклучува Tesla и дел од кинеските модели како BYD.
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за среда (20 август)
-
Македонија2 дена
МВР соопшти за деталите околу сообраќајката кај с.Ботун на магистралниот пат Охрид-Кичево, каде учесници беа два автомобили и едно тешко товарно возило
-
Кичево17 часа
Претставници од КУД „Бисер“ – Кичево се натпреваруваат за најубава народна носија на фестивалот во Полска, да им дадеме македонска поддршка
-
Кичево13 часа
Непланиран времен прекин на електрична енергија во кичевските села Вранештица, Цер, Кладник и околината
-
Култура2 дена
Денес е празник, „Преображение Господово“ – За многу години!
-
Lifestyle2 дена
Грешки што ги правиме при нанесување дезодоранс – една е особено опасна
-
Хороскоп4 часа
Хороскоп за четврток (21 август)
-
Македонија2 дена
(ФОТО) Во два одвоени случаи лишени од слобода три лица во Кочани и кочанско, пронајдена дрога