Автомобили
Колку се намалува опсегот на електричните автомобили на топлина?
Често зборуваме за губење на опсегот на електричен или plug-in хибриден автомобил за време на студено време, но недостатокот на ефикасност поврзан со топлината не треба да се потцени.
Да потсетиме дека за оптимално работење на батеријата, надворешната температура мора да биде помеѓу 15 и 25 степени. Подолу, како и над овие параметри, дел од енергијата се троши на одржување на температурата во нормалниот опсег на работа. Тогаш се троши многу енергија (во зависност од температурата), а намалувањето на опсегот не го ни спомнавме поради вклучување на климата за да ја одржите кабината на возилото на температурата што ја сакате.
Според HAK Review, студија на експерти од Recurrent се потпира на податоци од околу 7.500 електрични возила и покажа дека губењето на опсегот во случај на топлина може да биде и до една третина од вкупниот опсег!
Статистичкиот мониторинг на Recurrent започнува на температура од 24 °C и покажува дека на ова ниво батеријата на автомобилот сè уште не го губи опсегот, но веќе на 27 °C опсегот почнува постепено да се топи. Со мало губење на опсегот на почетокот од 2,8%, потоа 3,5% на 29 °C. Значи, под 30 °C сè уште е разумно, и веројатно не е толку впечатливо бидејќи, на пример, опсегот од 450 km би се намалил на 434 km на 29 °C. Надвор од тоа, работите се влошуваат, а досегот на електричниот автомобил сè повеќе опаѓа. Така загубата на 32°C би била 5%, би се зголемила на 15% на 35°C и до 31% на 38°C! Тоа значи дека од почетниот опсег од 450 километри, автомобилот сега надминува 310 километри.
Топлината влијае на опсегот на електричните автомобили, а инциденцата се уште е помала во лето отколку во зима. Покрај тоа, овие податоци може да бидат многу различни во зависност од автомобилот, некои од нив се опремени со топлински пумпи, кои го намалуваат оптоварувањето на високонапонската батерија.
Извор: Ревијахак
Автомобили
Пад на продажбата на електрични автомобили: Tesla со значителен удар
Пазарот на електрични возила во Германија, најголемиот автомобилски пазар во Европа, се соочува со значителни предизвици. Без државни субвенции, продажните резултати се далеку од очекуваните.
Намалена продажба на електрични автомобили
Во ноември 2024 година, во Германија се продадени 244.544 патнички возила, што е благ пад од 0,5% во однос на претходната година. Особено загрижувачки е падот на продажбата на електрични автомобили, кој изнесува 22% во споредба со истиот месец во 2023 година.
Според податоците на Федералната управа за моторни возила (KBA), регистрирани се само 35.167 нови електрични возила, што претставува 14,4% од сите нови регистрации.
Хибридите во пораст
Во исто време, продажбата на хибридни возила бележи раст. Во ноември се продадени 94.554 хибриди, што е пораст од 20,3% во споредба со истиот период лани.
- Од оваа бројка, 20.604 се plug-in хибриди, со раст од 13,7%.
Хибридите сега сочинуваат 38,7% од сите нови регистрации, покажувајќи стабилен тренд на зголемување.
Производителите на електрични возила со големи загуби
Падот на интересот за електрични автомобили најмногу ги погоди производителите како Tesla и Polestar:
- Tesla забележа пад на продажбата од 55,1% во ноември, со само 2.103 испорачани возила.
- Од почетокот на годината, продажбата на Tesla во Германија е намалена за 43,6%, со вкупно 33.669 продадени возила.
- Polestar бележи пад од 52,6%, исто така споредено со истиот период минатата година.
Заклучок
Овие бројки укажуваат на проблематичен тренд за електричните возила во Европа, особено без финансиските стимулации кои претходно го поттикнуваа нивниот раст. Паралелно, хибридите продолжуваат да ја зголемуваат својата популарност, што покажува дека потрошувачите се повеќе избираат компромис помеѓу традиционалните и целосно електричните технологии.
Извор: B92
Автомобили
(ВИДЕО) Кинескиот електричен теренец „Deepal S07“ доби пет ѕвезди на тестот „Euro NCAPв“
Новитетот на европските патишта, уште еден во низата електрични теренци од Кина, се покажа на стандардизираниот тест на Euro NCAP и доби повисоки оценки дури и од некои етаблирани конкуренти. Релативно нов бренд на европскиот пазар, кинескиот Deepal, со својот електричен SUV S07 ќе се обиде да го направи она што го прават сите други кинески марки – да стане сериозен конкурент на европските производители. Deepal е подружница на Changan Automobile, додека овој модел е развиен во соработка со Huawei и CATL.
Се произведува од мај минатата година, а во Европа ќе биде дистрибуиран од Stellantis, по засега непозната цена. Во Кина, почетниот модел чини 22.000 евра, што е многу пристојна цена за теренец од среден сегмент, пренесуваат колегите од Autonet.hr.
Пред почетокот на продажбата во Европа, Deepal S07 помина низ рацете на Euro NCAP, кој го оцени со максимални пет ѕвездички. Резултатите за безбедноста на возрасните патници и децата во возилото се високи 95% и 87%, соодветно.
Заработи нешто пониски оценки во заштитата на ранливите учесници во сообраќајот (74%), што се очекува за теренец поради повисоките А-столбови и опасноста пред се за велосипедистите. Системите за активна безбедност и помош на возачот постигнаа 77%, што беше доволно за севкупен рејтинг од максималните пет ѕвезди.
Извор: Autonet.hr
Автомобили
Вистина или мит: Дали е штетно полнењето гориво додека работи моторот на автомобилот?
Кога температурите се ниски, може да се почувствува искушение да оставите моторот на автомобилот да работи додека полните гориво. Но, дали ова е безбедно или штетно?
Краток одговор:
Може да биде опасно, и затоа е препорачливо да го исклучите моторот пред да наполните гориво.
Опасност од пожар
Иако шансите за пожар се минимални, оставен мотор ја зголемува можноста за запалување на гасовите од горивото. Ова може да се случи ако испарувањата дојдат во контакт со статички електрицитет.
- Испарувањата, а не самото гориво, се запаливи. Тие може да предизвикаат експлозија доколку дојдат во близок контакт со искра.
Може ли моторот да се оштети?
Ризикот од оштетување на моторот е минимален во споредба со ризикот од пожар. Меѓутоа, тоа не значи дека нема да има потенцијални проблеми:
- Оставен мотор може да активира светло за „Check Engine“ поради детекција на истекување на пареа.
- Отворањето на капачето за гориво овозможува испарување на бензинот, што возилото го регистрира како аномалија.
Безбедносни совети при полнење гориво
- Исклучете го моторот.
- Не пушете. Очигледна, но важна мерка за безбедност.
- Избегнувајте користење на мобилен телефон. Иако ретко, мобилните уреди теоретски може да предизвикаат статички електрицитет.
- Избегнувајте создавање статички електрицитет. На пример, избегнувајте триење облека или скокање во и од возилото за време на полнењето.
Иако може да изгледа како мала непријатност, исклучувањето на моторот при полнење гориво е едноставен начин да се избегнат сериозни ризици.
Извор: B92
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за сабота (14 декември)
-
Хороскоп10 часа
Хороскоп за недела (15 декември)
-
Кичево24 часа
Со „Integral House“ – Кичево, се ѐ полесно, тимот на професионалци вашиот дом ќе го направат во чекор со модерната „smart“ технологија, во движење и на дофат
-
Временска прогноза1 ден
Влажен студен бран се ближи кон наша територија, ќе имаме нови врнежи од дожд утре и снег на планинските превои
-
Македонија20 часа
Охриѓанка била измамена, лицето кое ја измамило и кажал дека има пари на сметка од Биткоин
-
Свет16 часа
Во Италија стапи на сила новиот ригорозен закон за возачи кои управуваат возило под дејство на алкохол
-
Македонија2 часа
Од предмалку воведена забрана за тешки товарни возила за превој Стража
-
Спорт2 дена
Македонија во група со Белгија, Велс, Казахстан и Лихтенштајн за квалификации за СП 2026