Автомобили
Купувањето половен електричен автомобил може да биде ризично: Ова се најголемите проблеми
Купувањето половен автомобил треба да биде возбудливо, но недостатокот на транспарентност на пазарот на половни автомобили е фрустрирачки. Ова не се промени со зголемената распространетост на електрични возила
Додека многу луѓе се префрлаат на електрични автомобили за да ги намалат емисиите, трошоците за работа и одржување, истражувањето на carVertical покажува дека електричните возила сè уште се склони кон различни измами, вклучително и измама со километражата.
Електричните автомобили може да имаат лажна километража исто како и секој друг автомобил
Електричните автомобили се иднината, бидејќи луѓето почнуваат да претпочитаат тивко и неутрално возење на CO2 наместо фосилни горива и бучни мотори. Иако владите постепено ги укинуваат придобивките од сопственоста на ЕВ, електричните автомобили се многу полесни за одржување и, во исто време, технолошки понапредни од возилата со дизел и бензин.
За жал, километражата на секое EV е предмет на промена – тие ги користат истите дигитални километража како и секое друго возило. Всушност, со дигиталните километри се многу полесни за манипулација во споредба со механичките кои се наоѓаат кај постарите возила.
Според компанијата за историја на автомобили carVertical, на 15,6% од сите возила во Европа им е вратена километражата. Сличен е уделот на електричните возила со овој проблем – 13,4% од сите електрични автомобили имале промена на километражата. Ова сугерира дека купувачите на користени ЕВ и возила со фосилни горива се соочуваат со речиси ист ризик од измама со километражата.
4 од 10 електрични возила биле во сообраќајна несреќа
Дали знаевте дека секој втор користен автомобил во Европа доживеал несреќа? 43,6% од користените електрични возила исто така биле во сообраќајна несреќа, што го прави оштетувањето на електричните автомобили речиси исто толку вообичаено. Покрај тоа, електричните возила главно се користат како градски патници, така што бројот на несреќи веројатно ќе се зголемува како што старее возниот парк на електрични возила.
Сообраќајните незгоди може да бидат помали или тешки, што резултира со деформација на рамката и погонската спрега, предвремена корозија и оштетување на батериите на ЕВ. Многу од овие штети може да се поправат, но неисправните батерии во електричните автомобили мора да се заменат за да се избегне краток спој или опасност од пожар. Новите батерии се скапи и некои возачи ќе се обидат да го продадат своето возило како „бесплатно“.
Ресетирањето на километражата ја крие вистинската состојба на батеријата
Читањата на километражата се одлични за проценка на состојбата на автомобилот. Повеќето производители на електрични возила обезбедуваат гаранција од најмалку 100.000 km за батериите. Сепак, тие обично можат да издржат повеќе од 320.000 км.
Километражата на возилото може да помогне да се одреди колку енергија останува во батеријата. Проблемот е што не можете да се потпрете само на отчитувањето на километражата бидејќи може да биде лажно и компјутерот може да се ресетира. Измамниците можат да го приспособат за неколку минути, што значи дека треба да преземете дополнителни мерки на претпазливост за да бидете сигурни дека автомобилот вреди за бараната цена.
„Во зависност од капацитетот, замената на батеријата може да чини десетици илјади евра или дури половина од вредноста на автомобилот. Ова е најскапиот дел кај електричните автомобили, иако, генерално, електричните возила се поевтини за одржување во споредба со возилата со внатрешни мотори со согорување“, вели Матас. Бузелис, шеф за комуникации во carVertical.
Дилерите на половни автомобили можат да добијат повеќе пари за своите автомобили со промена на километражата, така што измамата со километражата нема да исчезне наскоро. Измамниците се прилагодуваат на новата технологија во модерните автомобили, а трендовите покажуваат дека електрифицирањето на возните паркови нема да го реши ниту овој проблем.
Автомобили
Десетте најпродавани автомобили во Европа во 2025 година

Во првата половина од 2025 година, европскиот автомобилски пазар бележи значајни промени и трендови. Според податоците на JATO Dynamics, објавени од Best-Selling Cars, најпродаван производител останува Volkswagen Group, додека зад него се позиционираат Stellantis, Renault Group и Hyundai-Kia.
Volkswagen Group и понатаму водечки
Volkswagen Group го задржа својот статус на најголем производител во Европа со над 1,8 милиони продадени возила. Иако 72% од продажбата сè уште се базира на конвенционални мотори, уделот на електричните и хибридните модели расте и сега изнесува 28%.
Stellantis стабилно на второ место
На второ место е Stellantis, со продадени 1,04 милиони автомобили. Оваа групација сè уште најмногу се потпира на класични погонски склопови – дури 85% од продажбата доаѓа од бензински и дизел модели.
Renault и Hyundai-Kia со силен раст
На третото место е Renault Group, со 704.000 продадени возила, додека Hyundai-Kia се пласира на четвртото место со 541.000 возила. Двата производители се издвојуваат со висок удел на електрифицирани модели – околу 43% од вкупната продажба.
Премиум брендовите ја забрзуваат транзицијата
BMW Group продаде 485.000 возила, од кои 40% се електрични или хибридни. Mercedes-Benz постигна 355.000 продажби, со удел на електрифицирани модели од 34%.
Ford исто така продаде 257.000 автомобили, со идентичен удел на електрифицирани возила како и Mercedes – 34%.
Geely сè поактивен во Европа
Кинеската Geely Group оствари 202.000 продажби, од кои дури 67% се електрични или хибридни автомобили. Со тоа, Geely се искачи на деветтото место, пред Nissan (165.000 возила) и веднаш зад Ford.
Toyota лидер во електрификацијата
Иако по вкупна продажба е на шестото место со 479.000 возила, Toyota е апсолутен лидер во електрификацијата. Дури 86% од нејзината продажба во Европа се хибриди и електрични автомобили – највисок удел меѓу сите водечки брендови.
Силната хибридна понуда и растечката популарност на електричните модели ѝ овозможуваат на Toyota да се натпреварува рамноправно со европските производители, иако традиционално тие доминираат на пазарот.
Извор: 24Sata
Автомобили
Американските анализи покажуваат дека автоматските менувачи доминираат на нивниот автомобилски пазар

Темата за иднината на рачните менувачи ја допревме и порано, но анализата на најновите податоци од европските пазари, а особено од САД, јасно укажува дека тие полека исчезнуваат од автомобилската сцена.
Трендовите покажуваат дека автоматските менувачи веќе се наметнуваат како доминантен избор, оставајќи го класичниот рачен менувач на маргините. Воведувањето на SUV сегментот, а потоа и ширењето на електричните возила, само го забрза овој процес. Она што започна во САД уште кон крајот на 90-тите, а глобално во првата деценија од 21 век, денес изгледа како неповратна трансформација.
Американскиот пазар, со своите автопатишта и традиција за возила со големи димензии, одамна е предводник во користењето на автоматски менувачи. Првиот масовно достапен автоматски менувач, развиен од „Џенерал Моторс“ уште во 1939 година, ја трасираше патеката. Дека промената е драматична, говорат бројките: во средината на 90-тите години речиси 28% од новите возила сè уште имале рачен менувач, додека денес тој удел се сведе на едвај 0,8%.
Европа долго време одолеваше. Во 2001 година, дури 91% од сите автомобили регистрирани на петте најголеми пазари (Германија, Франција, Велика Британија, Италија и Шпанија) користеа рачен менувач. Дури и кај премиум и луксузните марки, автоматиката тогаш беше ретка и скапа опција. Но, со текот на времето, развојот на технологијата ги намали трошоците, а урбанизацијата и сè погустите сообраќајни метежи го направија автоматскиот менувач попрактично решение.
Не е изненадување што автошколите во најголемите земји на ЕУ сè почесто обучуваат возачи директно на возила со автоматски менувач. Денес, само симболичен дел од часовите е резервиран за рачна контрола.
Податоците го потврдуваат тоа: во 2023 година само 29% од новите автомобили во овие пет европски пазари имале рачен менувач. Кај премиум возилата доминацијата на автоматиката е речиси апсолутна – од 31% во 2001 година, уделот пораснал на 97% во 2024. И кај масовните брендови се забележува радикален пресврт – од едвај 5% во 2001 година на 63% минатата година.
Извор: motor1.com
Автомобили
Volkswagen ја гради иднината на производството со вештачка интелигенција и AWS

Групацијата Volkswagen ја гледа иднината на автомобилската индустрија во вештачката интелигенција и облак технологиите. Компанијата веќе имплементираше AWS cloud решенија во 13 производствени погони на своите брендови Volkswagen, Audi и Volkswagen комерцијални возила, со што постигна значителни заштеди и зголемена ефикасност.
• Благодарение на високата достапност и скалабилност на AWS технологијата, Volkswagen успешно ги премести критичните системи во облакот, намалувајќи го ризикот од застој на производствените линии.
• Стандардизацијата на овие процеси веќе носи заштеди од двоцифрени милиони евра.
Вештачка интелигенција за подобро производство
Моментално, компанијата користи над 1.200 апликации за вештачка интелигенција. Меѓу нив е и системот KI4UPS, кој овозможува брза детекција на потенцијални електронски проблеми на производствените линии. Со помош на Amazon SageMaker, Volkswagen обучува AI модели кои ја подобруваат контролата на квалитетот.
Оптимизација на потрошувачката и одржливост
Значителен напредок е постигнат и во областа на енергетската ефикасност. Во фабриката во Познањ, Полска, вештачката интелигенција ја оптимизира потрошувачката на електрична енергија. Резултатот е намалување на трошоците за енергија за 12 проценти и значително намалување на емисиите на CO₂.
Volkswagen со оваа стратегија ја поставува основата за модерно, ефикасно и поодржливо производство, користејќи ги најновите иновации во облак технологии и вештачка интелигенција.
Извор: Index
-
Музика1 ден
(ВИДЕО) Кичевчани во полн ефект до достигнувања на соништата, „Men Of Silver Soul“ на „Marbled In Stone“ ќе ви стане омилена веднаш!
-
Кичево1 ден
Среќен крај, баба Велјанка е пронајдена жива и здрава
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за понеделник (8 септември)
-
Спорт1 ден
(ФОТО) На пауза во Кичево, полека финишира 34-то издание на мото-рели „Независност Македонија 2025“
-
Хороскоп22 часа
Хороскоп за вторник (9 септември)
-
Македонија8 часа
МВР со детали за тешката сообраќајка со мотоцикли на магистралниот пат Гостивар-Кичево вчера
-
Македонија1 ден
Среќен роденден Татковино! „Нека ни е честит 8-ми септември, 34 години самостојна и независна Република Македонија!“
-
Македонија1 ден
Прекинат сообраќајот на патот Мавровска крстосница-Гостивар поради сообраќајна несреќа, возилата се пренасочуваат по споредните патишта