Автомобили
Купувањето половен електричен автомобил може да биде ризично: Ова се најголемите проблеми
Купувањето половен автомобил треба да биде возбудливо, но недостатокот на транспарентност на пазарот на половни автомобили е фрустрирачки. Ова не се промени со зголемената распространетост на електрични возила
Додека многу луѓе се префрлаат на електрични автомобили за да ги намалат емисиите, трошоците за работа и одржување, истражувањето на carVertical покажува дека електричните возила сè уште се склони кон различни измами, вклучително и измама со километражата.
Електричните автомобили може да имаат лажна километража исто како и секој друг автомобил
Електричните автомобили се иднината, бидејќи луѓето почнуваат да претпочитаат тивко и неутрално возење на CO2 наместо фосилни горива и бучни мотори. Иако владите постепено ги укинуваат придобивките од сопственоста на ЕВ, електричните автомобили се многу полесни за одржување и, во исто време, технолошки понапредни од возилата со дизел и бензин.
За жал, километражата на секое EV е предмет на промена – тие ги користат истите дигитални километража како и секое друго возило. Всушност, со дигиталните километри се многу полесни за манипулација во споредба со механичките кои се наоѓаат кај постарите возила.
Според компанијата за историја на автомобили carVertical, на 15,6% од сите возила во Европа им е вратена километражата. Сличен е уделот на електричните возила со овој проблем – 13,4% од сите електрични автомобили имале промена на километражата. Ова сугерира дека купувачите на користени ЕВ и возила со фосилни горива се соочуваат со речиси ист ризик од измама со километражата.
4 од 10 електрични возила биле во сообраќајна несреќа
Дали знаевте дека секој втор користен автомобил во Европа доживеал несреќа? 43,6% од користените електрични возила исто така биле во сообраќајна несреќа, што го прави оштетувањето на електричните автомобили речиси исто толку вообичаено. Покрај тоа, електричните возила главно се користат како градски патници, така што бројот на несреќи веројатно ќе се зголемува како што старее возниот парк на електрични возила.
Сообраќајните незгоди може да бидат помали или тешки, што резултира со деформација на рамката и погонската спрега, предвремена корозија и оштетување на батериите на ЕВ. Многу од овие штети може да се поправат, но неисправните батерии во електричните автомобили мора да се заменат за да се избегне краток спој или опасност од пожар. Новите батерии се скапи и некои возачи ќе се обидат да го продадат своето возило како „бесплатно“.
Ресетирањето на километражата ја крие вистинската состојба на батеријата
Читањата на километражата се одлични за проценка на состојбата на автомобилот. Повеќето производители на електрични возила обезбедуваат гаранција од најмалку 100.000 km за батериите. Сепак, тие обично можат да издржат повеќе од 320.000 км.
Километражата на возилото може да помогне да се одреди колку енергија останува во батеријата. Проблемот е што не можете да се потпрете само на отчитувањето на километражата бидејќи може да биде лажно и компјутерот може да се ресетира. Измамниците можат да го приспособат за неколку минути, што значи дека треба да преземете дополнителни мерки на претпазливост за да бидете сигурни дека автомобилот вреди за бараната цена.
„Во зависност од капацитетот, замената на батеријата може да чини десетици илјади евра или дури половина од вредноста на автомобилот. Ова е најскапиот дел кај електричните автомобили, иако, генерално, електричните возила се поевтини за одржување во споредба со возилата со внатрешни мотори со согорување“, вели Матас. Бузелис, шеф за комуникации во carVertical.
Дилерите на половни автомобили можат да добијат повеќе пари за своите автомобили со промена на километражата, така што измамата со километражата нема да исчезне наскоро. Измамниците се прилагодуваат на новата технологија во модерните автомобили, а трендовите покажуваат дека електрифицирањето на возните паркови нема да го реши ниту овој проблем.
Автомобили
ЕУ инвестира 852 милиони евра во фабрики за батерии за електрични возила – еве каде ќе се градат

Европската Унија започнува со значајна инвестиција во иднината на одржливиот транспорт. Европската комисија објави дека преку Фондот за иновации ќе вложи вкупно 852 милиони евра во изградба на шест фабрики за батерии за електрични возила во неколку земји членки на ЕУ.
Целта: декарбонизација и индустриска конкурентност
Овие инвестиции се дел од Индустрискиот акционен план и Договорот за чиста индустрија. Според соопштението од Европската комисија, се работи за клучен чекор кон:
-
Намалување на емисиите на стакленички гасови
-
Намалување на зависноста од увоз на батерии
-
Поттикнување на технолошки развој
-
Создавање на висококвалитетни работни места низ Европа
Кои земји ќе добијат фабрики?
Фабриките ќе бидат изградени во следниве земји:
• Франција
• Германија
• Шведска
• Полска
Сите проекти се очекува да започнат со работа пред 2030 година и ќе придонесат кон создавање на стабилна и одржлива индустриска база на ЕУ.
Што точно се финансира?
Финансирањето ги опфаќа и капиталните и оперативните трошоци на фабриките, со можност дел од средствата да бидат исплатени и пред почетокот на активното работење. Средствата ќе бидат распределени според исполнувањето на клучни проектни пресвртници.
Очекувани резултати до 2040 година
Проектите имаат амбициозна цел:
-
Намалување на емисиите за 91 милион тони CO2
-
Комбиниран производствен капацитет од околу 56 GWh батериски ќелии годишно
Овие фабрики ќе користат иновативни, еколошки прифатливи технологии, што е од суштинско значење за европската стратегија за климатска неутралност и технолошка независност.
Извор: B92
Автомобили
Генијален трик за заштеда на гориво: Сè зависи од едно копче во автомобилот

Во деновите кога температурите достигнуваат и над 40 степени, клима уредите во автомобилите работат со полна моќност. Ова, за жал, значи и значително зголемување на потрошувачката на гориво, што се одразува на вашиот буџет.
Но, постои едноставен и генијален трик кој може да ви помогне да заштедите гориво додека уживате во пријатно разладена кабина.
Клучот е во рециркулацијата на воздухот – еве како функционира
Клима уредот во автомобилот може да лади на два начина: внесувајќи воздух однадвор или рециркулирајќи го воздухот кој веќе е во кабината. Кога климата зема топол воздух однадвор, троши повеќе енергија за да го излади. Од друга страна, со рециркулација, системот го користи веќе изладениот воздух, што значи дека се потребни многу помалку ресурси за одржување на пријатна температура.
Рециркулацијата заштедува гориво до 15%
Со притискање на копчето за рециркулација на воздухот, климата работи поефикасно, бидејќи воздухот во кабината е веќе постуден. Ова може да ја намали потрошувачката на гориво за 10 до 15 проценти, што значи реална заштеда на месечно ниво.
Совет од експертите е оваа функција да ја активирате веднаш штом ќе влезете во автомобилот, особено во најжешките делови од денот. На подолги патувања повремено вклучете свеж воздух однадвор за подобра циркулација, но најголем дел од времето оставете ја рециркулацијата вклучена.
Извор: Telegraf
Автомобили
Најдобрите и најлошите автомобили за 2025 според корисниците

Работата на моторот, квалитетот на системот, дизајнот на ентериерот и карактеристиките на возилото се само дел од аспектите кои ги оценија сопствениците на новите сериски автомобили од 2025 година. Истражувањето за почетниот квалитет на возилата откри кои модели се најдобри, а кои најчесто разочараа.
Модерните автомобили – повеќе од превоз
Денес автомобилите не се купуваат само поради моторот, перформансите или цената. Тие се симбол на статус, исполнување на соништата и награда за успехот. Но и покрај тоа што од новите автомобили се очекува беспрекорно функционирање, истражувањето на JD Power покажа дека дефекти се појавуваат уште во првите месеци од користење.
Автомобилите со највисок квалитет
• На врвот е Lexus – 166 дефекти на 100 возила.
• Следи Nissan – 169 дефекти.
• Во топ 5 се и Hyundai (173 дефекти), Jaguar (175 дефекти) и Chevrolet (178 дефекти).
J.D. Power released its annual Initial Quality Study brand ranking today, and I’m going to present it to you without comment. pic.twitter.com/OeRciJHv8H
— Zerin Dube (@SpeedSportLife) June 26, 2025
Интересно, германските марки, кои важат за најсигурни, не се најдоа на врвот.
Просекот и годинава подобрен
Во истражувањето учествувале 92.694 испитаници од САД и Европа. Просекот за возилата од 2025 година е 192 дефекти на 100 автомобили, што е подобрување во однос на лани (194 дефекти). Блиску до просекот се Porsche (188 дефекти) и Ford (193 дефекти).
Германските автомобили под очекувањата
• BMW – 196 дефекти (најдобар меѓу „германците“).
• Mercedes – 210 дефекти.
• Audi – на дното со 269 дефекти на 100 возила.
Овие резултати изненадија многумина кои германските автомобили ги сметаат за синоним за квалитет.
-
Кичево1 ден
Неконтролирано се движел, по пријава во Кичево бил сопрен, констатирано е дека бил пијан!
-
Кичево12 часа
Вчера на маг.пат Кичево-Гостивар била удрена жена пешак, се здобила со тешки телесни повреди
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за сабота (19 јули)
-
Македонија2 дена
Се „лета“ на патиштата, на радар фатен 75 годишник од Охрид, возел 126 км/ч на место каде дозволено е 50?
-
Кичево6 часа
Кичевските села Поповјани, Премка и останатите без вода за пиење поради дефект на водоводна цевка
-
Хроника1 ден
Од охридска плажа до болницата Св.Стефан донесен 65 годишник од БиХ без знаци на живот
-
Кичево1 ден
АТВА Маркети со нова викенд и неделна акција на производи, пазари и штеди уште веднаш!
-
Спорт1 ден
(ВИДЕО) ФФМ пушти во употреба нов фудбалски терен во населба Илинден