Автомобили
Купувањето половен електричен автомобил може да биде ризично: Ова се најголемите проблеми
Купувањето половен автомобил треба да биде возбудливо, но недостатокот на транспарентност на пазарот на половни автомобили е фрустрирачки. Ова не се промени со зголемената распространетост на електрични возила
Додека многу луѓе се префрлаат на електрични автомобили за да ги намалат емисиите, трошоците за работа и одржување, истражувањето на carVertical покажува дека електричните возила сè уште се склони кон различни измами, вклучително и измама со километражата.
Електричните автомобили може да имаат лажна километража исто како и секој друг автомобил
Електричните автомобили се иднината, бидејќи луѓето почнуваат да претпочитаат тивко и неутрално возење на CO2 наместо фосилни горива и бучни мотори. Иако владите постепено ги укинуваат придобивките од сопственоста на ЕВ, електричните автомобили се многу полесни за одржување и, во исто време, технолошки понапредни од возилата со дизел и бензин.
За жал, километражата на секое EV е предмет на промена – тие ги користат истите дигитални километража како и секое друго возило. Всушност, со дигиталните километри се многу полесни за манипулација во споредба со механичките кои се наоѓаат кај постарите возила.
Според компанијата за историја на автомобили carVertical, на 15,6% од сите возила во Европа им е вратена километражата. Сличен е уделот на електричните возила со овој проблем – 13,4% од сите електрични автомобили имале промена на километражата. Ова сугерира дека купувачите на користени ЕВ и возила со фосилни горива се соочуваат со речиси ист ризик од измама со километражата.
4 од 10 електрични возила биле во сообраќајна несреќа
Дали знаевте дека секој втор користен автомобил во Европа доживеал несреќа? 43,6% од користените електрични возила исто така биле во сообраќајна несреќа, што го прави оштетувањето на електричните автомобили речиси исто толку вообичаено. Покрај тоа, електричните возила главно се користат како градски патници, така што бројот на несреќи веројатно ќе се зголемува како што старее возниот парк на електрични возила.
Сообраќајните незгоди може да бидат помали или тешки, што резултира со деформација на рамката и погонската спрега, предвремена корозија и оштетување на батериите на ЕВ. Многу од овие штети може да се поправат, но неисправните батерии во електричните автомобили мора да се заменат за да се избегне краток спој или опасност од пожар. Новите батерии се скапи и некои возачи ќе се обидат да го продадат своето возило како „бесплатно“.
Ресетирањето на километражата ја крие вистинската состојба на батеријата
Читањата на километражата се одлични за проценка на состојбата на автомобилот. Повеќето производители на електрични возила обезбедуваат гаранција од најмалку 100.000 km за батериите. Сепак, тие обично можат да издржат повеќе од 320.000 км.
Километражата на возилото може да помогне да се одреди колку енергија останува во батеријата. Проблемот е што не можете да се потпрете само на отчитувањето на километражата бидејќи може да биде лажно и компјутерот може да се ресетира. Измамниците можат да го приспособат за неколку минути, што значи дека треба да преземете дополнителни мерки на претпазливост за да бидете сигурни дека автомобилот вреди за бараната цена.
„Во зависност од капацитетот, замената на батеријата може да чини десетици илјади евра или дури половина од вредноста на автомобилот. Ова е најскапиот дел кај електричните автомобили, иако, генерално, електричните возила се поевтини за одржување во споредба со возилата со внатрешни мотори со согорување“, вели Матас. Бузелис, шеф за комуникации во carVertical.
Дилерите на половни автомобили можат да добијат повеќе пари за своите автомобили со промена на километражата, така што измамата со километражата нема да исчезне наскоро. Измамниците се прилагодуваат на новата технологија во модерните автомобили, а трендовите покажуваат дека електрифицирањето на возните паркови нема да го реши ниту овој проблем.
Автомобили
Перу прва во светот со старосна граница за возачки дозволи: по 80-тата година нема обновување

Перу стана првата земја во светот што воведе старосна граница по која возачите повеќе нема да можат да ја обновуваат својата возачка дозвола. Иако оваа мерка изгледа строга, властите ја оправдуваат како неопходна за зголемување на безбедноста на патиштата и како прилагодување кон предизвиците што ги носи стареењето на населението.
Според одлуката на Министерството за транспорт и врски (MTC), возачите кои наполниле 80 години нема да имаат право на продолжување на дозволата за управување со возило. Оваа регулатива е донесена со Врховниот декрет бр. 007-2016-MTC и е насочена кон проверка на физичката и менталната подготвеност на постарите возачи.
За возачите на возраст од 70 до 80 години се воведуваат построги услови при обновување на дозволата. Тие ќе мора задолжително да поминат медицинско-психолошки прегледи, кои вклучуваат тестови за вид и слух, мерење на крвен притисок и проценка на когнитивните способности. Дополнително, важноста на дозволата се намалува со возраста — со цел почеста контрола на способноста за управување со возило.
Мерката предизвика интензивни реакции во јавноста, но властите во Перу ја објаснуваат како неопходен чекор за заштита на сите учесници во сообраќајот, особено во контекст на сè постара популација зад воланот.
Слични дискусии се водат и во Европската Унија, но идејата за воведување на старосна граница за возачките дозволи беше отфрлена поради страв од нарушување на граѓанските права и обвиненија за дискриминација врз основа на возраст.
Останува да се види дали примерот на Перу ќе го следат и други земји во иднина.
Извор: B92
Автомобили
Како да ја надминете летната жештина од 37 степени во автомобил: Трикови што навистина функционираат

Кога температурата надминува 37 степени, како што често се случува во Белград и другите балкански градови, климатизацијата во автомобилот станува неопходност, а не луксуз. Возењето во автомобил што со часови стоел на сонце не е само непријатно, туку и потенцијално опасно, особено ако не се активира навреме ефикасен систем за ладење.
Првиот чекор: Отворете ги сите прозорци
Најважниот и прв чекор е да ги отворите сите прозорци пред да го вклучите клима уредот. Потоа, вклучете го вентилаторот на максимална брзина за што побрзо да се исфрли жешкиот воздух од внатрешноста.
Само откако температурата малку ќе опадне, затворете ги прозорците и активирајте ја функцијата за рециркулација на воздух. Така, клима уредот нема постојано да вшмукува жежок надворешен воздух, туку поефикасно ќе го лади веќе оладениот простор.
Започнете со возење веднаш
Системот за климатизација работи поефикасно кога возилото е во движење, бидејќи компресорот има поголема моќност. Затоа, се препорачува возењето да започне веднаш по стартувањето на моторот.
Поставете ја климата на температура меѓу 22 и 24°C, што е доволно за пријатна атмосфера без да се оптоварува моторот.
Правилно користење на поставките
Внимавајте на поставките на системот:
-
Рециркулацијата вклучете ја само кога просторот веќе е разладен
-
Ако возите сами, користете ја опцијата „само за возачот“ за да се лади само предниот дел и да се заштеди енергија
-
Исклучете го системот „старт-стоп“ при градско возење, бидејќи неговото автоматско гасење на моторот го прекинува и работењето на климата
Фолија на шофершајбната – едноставен и ефикасен трик
Поставувањето рефлективна фолија на шофершајбната е еден од најдобрите начини за превенција од прегревање. Овој додаток може да ја намали температурата во автомобилот и до 15 степени. Комбинирајте го со паркирање во сенка или подземна гаража за уште подобри резултати.
Навечер: Отворете ги прозорците минимално
Доколку автомобилот е паркиран преку ноќ, се препорачува прозорците да се остават отворени неколку милиметри – доволно за да се овозможи циркулација на воздух, но без да се компромитира безбедноста. Дополнително, евтини сончеви вентилатори што се монтираат на стаклото можат да помогнат во вентилацијата преку ден.
Одржување на клима уредот – клучно за ефикасност
Редовната проверка и одржување на клима уредот е клучна:
-
Променете го филтерот во кабината
-
Проверете го нивото на фреон/ладилна течност
-
Не грижете се ако има кондензација под автомобилот – тоа е нормален знак дека системот функционира
Заклучок: Со правилен пристап, жештината не мора да биде проблем
Со овие практични чекори и совети, дури и деновите со тропски температури нема да го направат возењето неподносливо. Отворање на прозорци пред вклучување на климата, активирање на рециркулација во вистински момент и внимателен избор на поставки – сето тоа го прави вашиот автомобил вистинско засолниште од летната горештина.
Извор: Danas
Автомобили
Toyota го претстави првиот електрифициран Land Cruiser во Европа

Кон крајот на 2024 година, Toyota ја освежи понудата на својот легендарен SUV модел, а сега пристигнува и хибридната верзија – Land Cruiser Hybrid 48V. Ова е првиот електрифициран Land Cruiser достапен на европскиот пазар.
Хибриден систем со 48V технологија
Новата варијанта комбинира 2,8-литарски турбодизел мотор со електричен генератор, литиум-јонска батерија од 48 волти и DC-DC конвертор. Благодарение на оваа технологија, возењето е посмирено, поефикасно и потивко – како на асфалт, така и на терен.
Без компромис за теренски способности
И покрај додавањето на хибридна технологија, Land Cruiser и понатаму ги задржува своите препознатливи теренски карактеристики. Возилото може да помине низ водени пречки до 700 mm, бидејќи сите клучни електрични компоненти се внимателно позиционирани за да бидат заштитени.
„48V системот е развиен така што лесно се вградува, без влијание врз теренските перформанси,“ велат од Toyota.
Подобрено возачко искуство
Благиот хибриден систем нуди неколку важни подобрувања:
-
Потивко и побрзо стартување на моторот
-
Намалени вибрации при старт-стоп работа
-
Полинеарно забрзување
-
Подобра регенерација на енергија при сопирање
Возачите имаат избор помеѓу два режими на старт-стоп системот: NORMAL и LONG – вториот овозможува подолго исклучување на моторот со цел зголемена ефикасност, особено во урбани услови.
Компактна батерија, висока ефикасност
Литиум-јонската батерија има капацитет од 4,3 Ah и тежи само 7,6 kg. Сместена е под подот на багажниот простор, без значителни загуби на капацитетот. Во целосно наполнета состојба, таа обезбедува до 12 kW дополнителна моќност и 65 Nm вртежен момент.
Издржлива платформа и нов правец
Новиот Land Cruiser 48V е поставен на Toyota Global Architecture (TNGA) платформа со класична рамна шасија, што обезбедува цврстина и стабилност при возење на непристапен терен, но и комфор при возење по пат.
Овој тип на благ хибриден систем веќе е применет и кај новиот модел на Hilux, што укажува на постепено ширење на електрификацијата низ целата SUV понуда на Toyota.
Извор: Index
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за четврток (26 јуни)
-
Хороскоп13 часа
Хороскоп за петок (27 јуни)
-
Кичево2 дена
(ФОТО) Гори ниска шума и дива депонија во атарот на с.Туин кичевско, ТППЕ Кичево уште на терен
-
Македонија1 час
Од ноќеска цената на дизелот драстично паѓа, еве колку ќе биде литар дизел гориво од полноќ
-
Македонија22 часа
Нов случај на измама: Старица дала огромна сума пари на таканаречен лекар кој и кажал лоша вест за ќерката
-
Македонија3 часа
Од 1 јули до крај на месец август на државните патишта во Македонија се воведува летен времен режим на сообраќај со кој се забранува движење на тешки товарни возила
-
Lifestyle2 дена
Како да го разладите домот без клима: Три едноставни трикови
-
На денешен ден2 дена
Времеплов: На денешен ден – 26 јуни