Автомобили
Лажирање километража на автомобили – на кои возила веќе не е можно да се направи тоа

Регулативата на Европската унија од 2017 година за заштита од манипулација со километражата сè уште не е имплементирана, додека истражувањето на германскиот автомобилски клуб (ADAC) докажува дека се уште лесно може да се манипулира со километражата на автомобилот.
Сепак, два германски производители на автомобили сега тврдат дека имаат решение.
Прилагодувањето на километражата денес е рутина и се нуди од дури 50 евра. Полицијата претпоставува дека на секој трет користен автомобил продаден во Германија е поправена километражата.
Измамниците ја зголемуваат вредноста во просек за 3.000 евра по автомобил, измамувајќи ги купувачите на половни автомобили или компаниите за лизинг. Проценетата вкупна штета во Германија е околу 6 милијарди евра годишно, според магазинот ХАК.
Регулативата на ЕУ 2017/1151 формално пропишува дека километражата во автомобил мора систематски да се одржува. Законот се применува за новите модели на возила од септември 2017 година, а од септември 2018 година за сите нови автомобили.
Сепак, сè уште недостасува детална листа за тоа како треба да изгледа оваа заштита и кое неутрално тело треба да ја провери. Резултатот од сето ова – изневерувањето продолжува, но не на сите автомобили.
Кога ги прелистуваа релевантните страници за користени автомобили, експертите на ADAC забележаа дека ова повеќе не важи за Audi A3 (од 2020 година) и VW Golf 8 (од крајот на 2019 година).
Овие модели се подобро заштитени од измами со километражата отколку многу конкуренти. Причината се новите компјутерски чипови со HSM (Hardware Secure Module) кој се користи за заштита на километражата.
Volkswagen најавува и нови мерки за спречување на отчитување на километражата.
Автомобили
Volkswagen води на германскиот пазар на електрични автомобили, Tesla паѓа на осмото место

Германската Федерална управа за патен сообраќај (KBA) ги објави податоците за новите регистрации на електрични возила во првиот квартал од 2025 година, каде што Volkswagen доминира, а Tesla бележи значителен пад.
Регистрации на електрични возила: Јануари–Март 2025
Во овој период се регистрирани вкупно 112.968 нови чисто електрични возила, а листата на најпродавани марки изгледа вака:
-
Volkswagen – 25.393 регистрации
-
BMW – 10.315
-
Škoda – 9.258
-
Audi – 8.634
-
Seat – 8.063
-
Mercedes – 7.090
-
Hyundai – 5.316
-
Tesla – 4.935
Со тоа, Tesla паѓа на осмото место, иако лани во истиот квартал беше најпродаваниот бренд, а на крајот на годината заврши на третата позиција.
Причини за падот на Tesla
Неколку фактори влијаеле врз овој пад:
-
Одложени регистрации од производителите за да се исполнат новите регулативи за CO₂ емисии.
-
Политички контроверзии поврзани со извршниот директор Илон Маск.
-
Рестилирањето на Model Y, кое можеби не се прифати најдобро од купувачите.
Иако Tesla останува глобално влијателна во електричната индустрија, овие резултати покажуваат дека германските брендови, особено Volkswagen, ја зацврстуваат својата позиција на домашниот пазар.
Извор: Blic
Автомобили
(ВИДЕО) Toyota најавува надградена верзија на GR „Corolla“, премиерата закажана на есен

Toyota најавува надградена верзија на GR Corolla чија премиера е закажана за наесен. Дотогаш Јапонците прикажуваат камуфлиран развоен прототип. Сепак, направени се некои значајни промени во споредба со обичниот модел. Сега има отвори на хаубата и предните браници, а има и поголемо задно крило.
Се издвојуваат 18-инчните мат црни ковани тркала BBS со гуми 245/40 ZR18 (Michelin Pilot Sport Cup 2 наместо Pilot Sport 4). Тојота забележува дека работела и на 1,6 литарскиот бензински турбо мотор за да извлече поголем вртежен момент, но не открива детали.
Трицилиндричниот мотор има и „уникатно подесување“, иако не се споменуваат дополнителни коњски сили над стандардните 300 КС.
Сè уште нема слика од внатрешноста.
Извор: AutoBlog.rs
Автомобили
Што се случува на пазарот на електрични автомобили во Европа?

На почетокот на 2025 година продолжува силниот раст на продажбата на електрични возила на пазарот на Европската унија. Во првите два месеци од годината, целосно електричните автомобили (BEV) достигнаа пазарен удел од 15,2%, што е значително зголемување во однос на 11,5% во истиот период во 2024 година.
Според податоците на Асоцијацијата на европски производители на автомобили (ACEA), бројот на новорегистрирани BEV модели пораснал за 28,4%, достигнувајќи 255.489 возила. Овој раст е јасен показател за сè поголемото прифаќање на електричната мобилност од страна на европските потрошувачи.
Хибридите доминираат на пазарот
Уште поимпресивен е растот на хибридните електрични возила, кои сега се најчестиот избор кај купувачите, со пазарен удел од 35,2%. Во комбинација со BEV моделите, тие сочинуваат повеќе од половина од целокупниот автомобилски пазар во ЕУ, туркајќи ги традиционалните погони на маргините.
Конвенционалните мотори во пад
Пазарниот удел на бензинските и дизел возила продолжува нагло да опаѓа. Нивниот комбиниран удел е намален на 38,8%, што е голем пад во однос на 48,5% во истиот период минатата година. Според податоците на Review HAK, оваа динамика ја одразува промената на навиките и приоритетите на европските потрошувачи.
Најголемите пазари со рекорден раст
Германија, Белгија и Холандија – три од четирите најголеми пазари на електрични возила во ЕУ – забележаа двоцифрен раст на продажбата. Германија води со пораст од 41%, потоа следи Белгија со 38% и Холандија со 25%. Овие бројки го потврдуваат брзиот премин кон електрификација во најразвиените земји на Унијата.
Пресвртна година за автомобилската индустрија
Тековните трендови укажуваат дека 2025 година може да биде пресвртна точка за автомобилската индустрија во Европа. Првпат се очекува електричните и хибридните модели да заземат над 50% од сите нови регистрации. Овој развој се совпаѓа со климатските цели на Европската унија и планот за постигнување јаглеродна неутралност.
Повеќе опции и подобра инфраструктура
За потрошувачите, ова значи поширок избор на електрични модели, подобрена инфраструктура за полнење и пониски трошоци за користење и одржување. Производителите, пак, интензивно инвестираат во нови електрични платформи и технологии за батерии, прилагодувајќи ги своите стратегии кон иднината без фосилни горива.
Извор: Telegraf
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за четврток (10 април)
-
Кичево21 час
Кичевчани во сабота со протест ќе бараат решение за дивата депонија зад кичевски „Комуналец“ која шири смрдеа повеќе од 3 години
-
Хороскоп19 часа
Хороскоп за петок (11 април)
-
Хроника8 часа
(ВИДЕО) Извршниот директор на Сименс со семејството загина во хеликоптерска несреќа во САД
-
Дом и уредување1 ден
Дали имате мувла во домот? Овие три секојдневни навики можат да бидат причината
-
Магазин1 ден
Дали полнењето на телефонот до 100% ја уништува батеријата? Еве што велат експертите
-
Lifestyle1 ден
Без хемикалии и бои: Како природно да добиете виолетови велигденски јајца
-
Магазин1 ден
Snapdragon 8 Elite Gen 2: Моќен нов чип со поддршка за LPDDR6