Магазин
Meta се согласи да плати 725 милиони долари за да ја реши тужбата за приватност
Компанијата мајка на Facebook, Мета, се согласи да плати 725 милиони долари за да ја реши колективната тужба во која се тврди дека гигантот на социјалните мрежи им дал на трети страни пристап до податоците на корисниците без нивна согласност.
Тоа е „најголемото враќање некогаш постигнато во класната постапка за заштита на приватноста на податоците и најмногу што Facebook некогаш платил за да се реши приватна колективна тужба“, рече Keller Rohrback L.L.P, адвокатската фирма што ги застапува тужителите, во поднесеното судско поднесување доцна во четвртокот, објавувајќи го спогодбата. . .
Групната тужба беше покрената во 2018 година, откако Facebook откри дека информациите за 87 милиони корисници биле неправилно споделени со Кембриџ Аналитика, консултантска фирма поврзана со изборната кампања на поранешниот претседател Доналд Трамп во 2016 година.
Случајот беше проширен за да се фокусира на севкупните практики на Facebook за споделување податоци. Тужителите тврдеа дека Facebook „им дозволил на бројни трети страни да пристапат до нивните содржини и информации на Facebook без нивна согласност, и дека Facebook не успеал соодветно да го следи пристапот и употребата на трети страни до тие информации“, според адвокатската фирма зад тужбата. .
Судиите кои го надгледуваат случајот во северниот округ на Калифорнија сега ќе треба да ја одобрат спогодбата.
„Побаравме спогодба бидејќи тоа е во најдобар интерес на нашата заедница и акционерите. Во текот на изминатите три години, го променивме нашиот пристап кон приватноста и имплементиравме сеопфатна програма за приватност“, изјави портпаролот на Мета за CNBC. Компанијата не признала неправилност како дел од спогодбата.
Скандалот со Кембриџ Аналитика предизвика глобален гнев и брзање од регулаторите ширум светот да ги испитаат практиките за податоци на Facebook.
По откритијата, американската Федерална трговска комисија покрена истрага против Facebook поради загриженоста дека компанијата за социјални медиуми ги прекршила условите од претходниот договор со агенцијата, кој бараше од неа да им дава јасни известувања на корисниците кога нивните податоци се споделуваат со трети страни.
Во 2019 година, Facebook се согласи на рекордна спогодба од 5 милијарди долари со FTC. Facebook, исто така, се согласи да плати 100 милиони долари за да го реши случајот со американската Комисија за хартии од вредност поради наводите дека компанијата го погрешила своето откривање на ризикот од злоупотреба на податоците на корисниците.
Кембриџ Аналитика, која се затвори по обвинувањата во 2018 година, беше контроверзна бидејќи податоците што ги собираше од Facebook се користеа за информирање за политички кампањи.
Во 2018 година, британскиот канал 4 вести ги сними директорите на Кембриџ Аналитика како сугерираат дека компанијата ќе користи сексуални работници, мито, поранешни шпиони и лажни вести за да им помогне на кандидатите да добијат гласови ширум светот.
По скандалот, Facebook го промени своето име во Мета за да ги одрази неговите растечки амбиции да стане лидер во метаверзумот, термин кој се користи за да се однесува на виртуелните светови. Facebook, сè уште една од најголемите компании за социјално вмрежување во светот, е управувана од Мета.
Но, Facebook забележа бавен раст поради забавувањето на пазарот за рекламирање, промените во правилата за приватност на Apple за iOS и зголемената конкуренција од TikTok
Магазин
Голема промена кај паметните телефони: SIM-картичката станува минато
Класичните пластични SIM-картички полека исчезнуваат од паметните телефони. Според експертите, меѓу кои и Александар Рабе од Здружението на интернет индустријата, во рок од пет години тие ќе станат вистинска реткост.
Секој што денес купува нов паметен телефон сè почесто забележува дека повеќе нема потреба од физичка SIM-картичка. Наместо неа, уредите се активираат дигитално – најчесто со скенирање QR-код. Технологијата што стои зад оваа промена се нарекува eSIM, која веќе се наметнува како наследник на класичната SIM-картичка.
Како функционира eSIM?
За разлика од порано, кога промената на оператор значеше вадење и ставање нова SIM-картичка, кај eSIM процесот е целосно дигитален. Корисникот презема дигитален профил, најчесто преку QR-код добиен од мобилниот оператор. Активирањето трае само неколку минути, пренесува списанието Fenix.
eSIM е мал чип трајно вграден во уредот. Буквата „е“ доаѓа од англискиот збор embedded (вграден). За разлика од пластичната SIM-картичка, овој чип не може физички да се отстрани или замени. Сите важни информации – телефонскиот број и податоците за договорот – се чуваат дигитално.
Пример од секојдневието
Замислете корисник кој патува во Шпанија и сака евтин интернет-пакет. Порано тоа значеше купување локална SIM-картичка и физичка замена во телефонот. Со eSIM, целиот процес може да се заврши онлајн – директно од хотелската соба, преку апликација.
Сепак, експертите предупредуваат корисниците да бидат внимателни и да не одговараат на повици од непознати, сомнителни броеви, особено оние со необична должина.
Предности на eSIM технологијата
eSIM носи бројни практични придобивки:
-
Веднаш подготвена за користење – нема чекање SIM-картичка по пошта
-
Повеќе профили – можност за користење повеќе тарифи истовремено
-
Поеколошка – се намалува производството на пластични картички
-
Идеална за патување – странски тарифни пакети се купуваат онлајн
-
Повеќе простор во уредот – овозможува потенки и покомпактни телефони
Дали сите телефони поддржуваат eSIM?
Не секој паметен телефон ја поддржува оваа технологија. Apple вградува eSIM уште од iPhone XS, додека Samsung ја нуди од серијата Galaxy S20 па наваму. Корисниците кои не се сигурни дали нивниот уред поддржува eSIM треба да ги проверат техничките спецификации или да се консултираат со продавачот.
Процесот на активирање е едноставен: мобилниот оператор испраќа QR-код по е-пошта или го прави достапен онлајн. Корисникот го скенира кодот со камерата, уредот автоматски ги презема потребните податоци – и телефонот е подготвен за користење.
Извор: Vecernji
Магазин
Следниот голем чекор на Instagram: како Meta планира да се натпреварува со YouTube и TikTok
Instagram планира постепено да воведува нови промени, а нивната имплементација ќе зависи и од реакцијата на корисниците.
Кога Instagram првпат се појави, апликацијата беше достапна исклучиво за корисници на Apple уреди. Со текот на времето, стана достапна на Android, таблети (а неодамна и на iPad) и компјутери. Оваа недела, Meta објави уште еден важен чекор – Instagram станува достапен и на телевизори.
Instagram пристигнува на телевизорите
Тестирањето на Instagram апликацијата за телевизори започнува во САД, а во првата фаза ќе биде достапна само на Amazon Fire TV уреди. По уредите на Amazon, Meta планира проширување и на телевизори и стриминг уреди од други производители, но засега не е познато кога и на кои платформи ќе се појави апликацијата.
Наместо брза експанзија, Meta нагласува дека фокусот ќе биде ставен на создавање квалитетно и интуитивно корисничко искуство.
Вертикални видеа и на голем екран
Meta сака Instagram во иднина уште повеќе да се ориентира кон видео содржина и со тоа директно да им конкурира на YouTube и TikTok – не само на мобилните екрани, туку и на телевизорите.
И покрај тоа што станува збор за ТВ уреди со широк екран, Meta не планира да го менува основниот концепт на Instagram. Видеата ќе останат вертикални, без адаптација во хоризонтален формат. Во апликацијата ќе се прикажува содржина од различни категории, како што се спорт, музика, патувања и слично.
Во почетната фаза, фокусот ќе биде ставен на кратки видеа, со должина до три минути, иако компанијата не ја исклучува можноста ова ограничување да се зголеми со текот на времето.
Планови за иднината и монетизација
„Веруваме дека имаме уште многу работа за да обезбедиме содржината што корисниците ја сакаат на мобилните уреди да има смисла и на телевизорите. Во 2026 година ќе се фокусираме на подобрување на тоа искуство, проширување на достапноста на повеќе уреди и постепено ќе размислуваме за можностите за монетизација“, изјави Теса Лионс, потпретседател за развој на производи во Instagram.
Поддршка за повеќе профили и заштита на помладите корисници
Корисниците ќе можат да поврзат до пет индивидуални Instagram профили со една заедничка сметка наменета за користење на телевизор. Meta истакнува дека ќе применува стандарди за содржина соодветни за поширока публика и дека ќе внимава тинејџерите да не добиваат препораки со несоодветна содржина.
Извор: Zimo
Магазин
Nintendo Switch 2 сега може да користи Google Pixel како веб-камера
Недостатокот на вградена камера на Nintendo Switch 2 значи дека за видео повици преку функцијата GameChat е потребна надворешна камера. Сепак, за сопствениците на Google Pixel телефони се појави практично решение – Pixel сега може да се користи како веб-камера за Switch 2, без потреба од дополнителни апликации.
Новото ажурирање на Android ја овозможува компатибилноста
Според извештај на Android Authority, Nintendo Switch 2 и Google Pixel телефоните сега функционираат беспрекорно за видео повици, благодарение на ноемвриското ажурирање на Pixel.
Google уште пред две години технички овозможи Android уредите да се користат како надворешни веб-камери преку режимот USB Video Class (UVC), воведен со кварталното ажурирање на Android 14. Сепак, оваа функционалност досега не беше компатибилна со конзолата Switch 2.
Промената дојде со ноемврискиот фирмвер
Се потврдува дека токму ноемвриското ажурирање ја донело клучната промена:
-
Главниот уредник на The Verge, Арон Супурис, ја тестирал функцијата пред и по ажурирањето
-
Пред инсталацијата, Pixel не функционирал како веб-камера со Switch 2
-
Веднаш по ажурирањето, функцијата почнала да работи без проблем
Интересно е што ова функционирало уште пред декемвриското ажурирање, што дополнително ја нагласува важноста на ноемврискиот фирмвер.
Официјална потврда преку списокот на промени
Дополнителна потврда се наоѓа во официјалниот список на измени во ноемвриското ажурирање, каде се споменува:
-
Корекција на грешка што предизвикувала режимот на веб-камера да не работи правилно со поврзани уреди под одредени услови
Ова практично потврдува дека токму ова ажурирање ја овозможило новата функционалност.
Поевтино и поедноставно решение за корисниците
Иако уредниците стапиле во контакт со Google за официјална потврда, сопствениците на Pixel телефони веќе можат:
-
Да го користат својот телефон како веб-камера за Nintendo Switch 2
-
Да избегнат купување посебна веб-камера
-
Да добијат попрактично и поевтино решение за видео повици
Оваа новина дополнително ја зголемува вредноста на Pixel уредите и нуди елегантно решение за еден од недостатоците на Switch 2.
Извор: B92
-
Кичево1 денПополнета рубрика 2025: „Зошто вредиТ да си од Кичево“ – некои натписи сигурно за прв пат ќе ги прочитате
-
Хороскоп2 денаХороскоп за вторник (16 декември)
-
Македонија2 денаОд ноќеска цената на дизелот и бензинот се намалува, еве колку ќе чини литар гориво на малопродажните објекти ширум Македонија
-
Хороскоп15 часаХороскоп за среда (17 декември)
-
Култура3 часаНа врата ни доаѓа големиот празник Св.Никола, светоцот заштитник на децата, сиромашните и работниците, за многу години најчестата слава во македонските домови!
-
Здравје и убавина23 часаНеколку совети како да ги намалите масните наслаги на нозете кои со време биле наталожени
-
Магазин2 часаГолема промена кај паметните телефони: SIM-картичката станува минато
-
Спорт5 часа„Њујорк Никс“ шампиони на НБА Купот 2025-та!
