Свет
Најпродаваниот европски дневен весник ќе ги замени уредниците со вештачка интелигенција
Билд, најпродаваниот дневен весник во Европа, планира да имплементира вештачка интелигенција за да замени некои уреднички улоги и да ги намали трошоците
Германската медиумска компанија Axel Springier, која го издава најпродаваниот дневен весник во Европа – Bild (кај нас дневниот весник Blitz), планира да замени одредени уреднички позиции со вештачка интелигенција. Оваа одлука е дел од амбициозниот план компанијата да заштеди 100 милиони евра, се наведува во мејлот што раководството на компанијата го испрати до вработените, пишува The Telegraph.
Како дел од сеопфатната реорганизација, Билд, исто така, планира да го реструктуира работењето на своите регионални весници, за што се верува дека може да резултира со стотици отпуштања.
„За жал, ќе мораме да се разделиме со колегите чии задачи во дигиталниот свет ги презема вештачката интелигенција“, се вели во мејлот од издавачот и сопственик на Bild, компанијата Аксел Спрингер.
Понатаму во е-поштата се истакнува дека улогите како што се „уредници, заменици уредници, работници во прес-продукција, коректори и уредници на фотографии“ повеќе нема да постојат во нивната сегашна форма.
Извршниот директор на Axel Springiera, Матијас Депфнер, неодамна изјави дека компанијата ќе премине кон целосно дигитална медиумска платформа. Сепак, „Билд“ се уште нема проценка колку луѓе би можеле да останат без работа поради воведувањето на вештачката интелигенција.
Оваа промена го одразува растечкиот тренд кај издавачите на весници. На пример, американскиот портал Buzzfeed годинава објави дека планира да користи вештачка интелигенција за да ја подобри својата содржина. Исто така, британските Daily Mirror и Daily Express исто така започнаа дискусии за потенцијалната употреба на вештачката интелигенција.
Промените укажуваат на поширока трансформација на пазарот на трудот
Влијанието на вештачката интелигенција на пазарот на трудот станува се поочигледно. Заедно со другите индустрии, новинарството се најде на пресекот на оваа технолошка револуција. Како што вештачката интелигенција станува повешта во пишувањето и уредувањето написи, можно е многу уредувачки улоги да станат непотребни.
Сепак, ова отвора можност за нови улоги и специјализации во индустријата, како што се експерти за медиуми за вештачка интелигенција и дигитални аналитичари. Исто така, вреди да се напомене дека иако вештачката интелигенција може да автоматизира некои аспекти на новинарството, човечкиот фактор сепак ќе биде неопходен за креативните и аналитичките аспекти на полето.
Поточно, во случајот на Bild, иако е јасно дека имплементацијата на вештачката интелигенција ќе доведе до значителни отпуштања, останува отворено прашање како оваа промена ќе влијае на квалитетот на содржината и начинот на кој читателите ќе комуницираат со неа. На глобално ниво, овие промени укажуваат на поширока трансформација на пазарот на трудот под влијание на вештачката интелигенција. Многу индустрии веќе ги доживуваат овие промени, а една од клучните работи ќе биде способноста на работниците да се прилагодат на новите вештини потребни на пазарот на трудот управуван од вештачката интелигенција.
Извор: Benchmark
Свет
Википедија под зголемена контрола во Индија
Судските постапки против Википедија во Индија продолжуваат, бидејќи земјата се стреми кон поголема контрола врз содржините на платформата. Министерството за информации и радиодифузија на Индија испрати официјално известување до Википедија поради загриженост за пристрасни и неточни информации на страницата. Овој развој е дел од поширок случај што се води пред Високиот суд во Делхи, каде Википедија се соочува со обвинувања за дезинформации.
Високиот суд во Делхи го опиша отворениот модел на уредување на Википедија како „опасен“, истакнувајќи загриженост за неограничените можности за уредување од страна на корисниците. Судот предупреди дека ваквите функции може да доведат до објавување на штетни или неточни информации и бара воспоставување на механизам за справување со потенцијалните злоупотреби.
И покрај притисокот, Википедија одбива да го открие идентитетот на корисниците кои ги направиле измените на спорните страници. Застапниците на Википедија го бранат нејзиниот модел на уредување, што значи дека судскиот процес би можел да стане подолг и покомплексен, со длабоки импликации за иднината на платформата во Индија.
Извор: indiatvnews
Свет
Ќе се инвестира во првата „гигафабрика“ за литиум-сулфур батерии
Лајтен објави дека планира да инвестира повеќе од 1 милијарда долари во изградба на првата гигафабрика за батерии со литиум сулфур во светот. Објектот ќе се наоѓа во близина на Рено, Невада и ќе има можност да произведува до 10 GWh батерии годишно во полн обем. Фазата 1 од објектот е планирано да биде достапна во 2027 година. Фабриката на Lyten ќе произведува катодни активни материјали (CAM) и литиумски метални аноди и комплетно склопување на ќелии од литиум-сулфур батерии во цилиндрични и торбички формати. Lyten произведува CAM и литиумски метални аноди и склопува батерии во својата полуавтоматска пилот фабрика во Сан Хозе, Калифорнија од мај 2023 година.
„Денес е најновата пресвртница во деветгодишната историја на Литен. „Литиум-сулфурот е скок напред во технологијата на батерии, обезбедувајќи батерија со висока енергетска густина и лесна тежина направена од изобилно достапни локални материјали и 100% произведена во САД“, рече Ден Кук, ко-основач и извршен директор на Lyten.
Литиум-сулфурните ќелии на Lyten имаат висока енергетска густина, што ќе овозможи до 40% помала тежина од литиум-јонските и 60% полесни од литиум-железо-фосфатните (LFP) батерии. Ќелиите на Lyten се целосно произведени во САД и користат изобилно достапни локални материјали, со што се елиминира потребата од ископани минерали никел, кобалт, манган и графит. Користењето на евтини локални материјали од Lyten ја прави литиум-сулфурната батерија Lyten поевтина од литиум-јонската батерија.
Литиум-сулфурните батерии на Lyten влегуваат на пазарите за микромобилност, вселена, беспилотни летала и одбрана во 2024 и 2025 година. Lyten веќе има гасовод од стотици потенцијални клиенти, а гигафабриката во Невада е дел од стратегијата на Lyten да ја задоволи оваа растечка побарувачка.
Планираниот објект од 1,25 милиони квадратни метри, лоциран на кампус од 125 хектари во паркот Рено ЕрЛогистик, првично ќе вработи 200 луѓе, со полн капацитет на повеќе од 1.000, вклучувајќи истражувачи, инженери за производство, инженери за батерии, техничари и оператори, покрај административниот и помошниот персонал. Лајтен потпиша Меморандум за соработка со индустрискиот развивач Dermodi Properties за лоцирање на објектот на земјиште во сопственост на управата на аеродромот во Рено-Тахо.
Извор: autotech.news
Свет
SpaceX го лансираше својот петти, најсмел тест лет на Starship досега
SpaceX го лансираше својот петти пробен лет на својата ракета Starship во неделата и направи драматично прво фаќање на 20-ката високиот бустер на ракетата.
Достигнувањето претставува голема пресвртница кон целта на SpaceX да го направи Starship ракетен систем за повеќекратна употреба.
Компанијата на Илон Маск го лансираше Starship во 8:25 часот по средноевропско време од својот објект Starbase во близина на Браунсвил, Тексас. Засилувачот „Супер Хеви“ на ракетата се врати и слета во прегратките на лансираната кула на компанијата речиси седум минути по лансирањето.
„Дали се шегуваш со мене? Директорот за комуникации на SpaceX, Ден Хут, изјави на веб-емисијата на компанијата.
„Она што штотуку го видовме изгледаше како магија“, додаде Хуот.
Администраторот на НАСА, Бил Нелсон, му честиташе на SpaceX во објава на социјалните мрежи.
„Додека се подготвуваме да се вратиме на Месечината под Артемида, континуираното тестирање ќе не подготви за храбрите мисии кои претстојат“, напиша Нелсон.
Ѕвездениот брод се одвои и продолжи во вселената, орбитирајќи на половина пат околу Земјата пред повторно да влезе во атмосферата и да се заплисне во Индискиот Океан за да го заврши тестот.
Немаше луѓе на Starship Flight Five. Директорите на компанијата рекоа дека SpaceX очекува да лета стотици мисии на Starship пред да лансира ракети со екипаж.
Целиот систем на Starship веќе беше подложен на четири тестови за вселенски летови, со лансирање во април и ноември минатата година, како и овој март и јуни. Секој од тест-летовите постигна повеќе пресвртници од претходниот.
SpaceX нагласува дека се обидува да го изгради „на она што го научивме од претходните летови“ во својот пристап кон развојот на масивната ракета.
Извор: SeeBiz
-
Кичево2 дена
Пополнета рубрика 2024: „Зошто вредиТ да си од Кичево“ – некои натписи сигурно за прв пат ќе ги прочитате
-
Хороскоп17 часа
Хороскоп за четврток (21 ноември)
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за среда (20 ноември)
-
Временска прогноза20 часа
Нашиот регион пред циклон од врнежи од дожд и заладување
-
Култура10 часа
Денеска е Св.Архангел Михаил, на помош празникот на војводата на сите ангели!
-
Автомобили1 ден
Истражување: Возачите најзадоволни од овие автомобилски брендови
-
Автомобили2 дена
Во оваа земја е забрането да се управува автомобил во зимска јакна, причината е едноставна..
-
Автомобили1 ден
Како да го продолжите животниот век на вашиот акумулатор?