Автомобили
Неколку супер трикови за да спречите формирање мраз на стаклата на автомобилот

Мразот на прозорците на автомобилите често е проблем за возачите во овој период од годината.
Одмрзнувањето на шофершајбната е честа причина зошто многу луѓе доцнат на работа наутро. Обидот да го изгребате мразот со стругалка и да бидете во искушение да отидете до крајност со истурање топла вода врз него може да биде фрустрирачки. Но, постои помалку екстремен, ако донекаде необичен, трик кој вклучува употреба на црвен кромид.
Излегувањето од дома во зимските месеци може да биде доволно предизвик без да мора да потрошите скапоцени минути за одмрзнување на вашиот автомобил. Поранешниот репортер на Mirror, Дени Скот, реши да провери дали еден од најевтините трикови функционира.
Една многу студена ноќ, Скот намачкал црвен кромид на прозорецот од автомобилот затоа што требало да спречи формирање на мраз.
„За овој мал научен експеримент, решив дека најдобриот пристап до шофершајбната е од совозачката страна во случај слоевите замрзнат кромид да ми го заматат погледот“, рече Скот.
Црвениот кромид спречи таложење мраз
„Како што се очекуваше, кромидот имаше свој карактеристичен мирис, но самиот метод беше супер брз и лесен, дури и во темница. Негативната страна на ова е тоа што кога сте стуткани во вашата топла куќа, морате да излезете на ладен воздух“, додаде таа.
Открила дека не е потребно многу време за премачкување на стаклата на автомобилот со црвен кромид и дека само отсекувањето на горниот дел треба да биде доволно за сите површини.
Следното утро отишла да провери дали трикот навистина функционира.
„Бев изненадена кога открив дека црвениот кромид спречува таложење мраз на прозорците на автомобилот, иако мразот во текот на ноќта беше минимален. Имаше јасна разлика помеѓу површините на шофершајбната што ги обложив и површините што не ги премачкав. Да беше мразот поголем, ова секако ќе ме спасеше од досадното стругање – откри таа.
Таа објасни дека „причината зошто овој трик функционира е затоа што шеќерот во кромидот создава бариера на стаклото, која ги разбива молекулите и го спречува формирањето на мраз“.
„Дефинитивно повторно ќе го користам овој трик, особено кога треба да брзам некаде наутро. Најдобро е тоа да го правите кога ќе ви остане кромид од готвењето. Интересно е што компирот ќе има ист ефект како кромидот, па секој што не може да го поднесе мирисот на кромид во автомобилот би можел наместо тоа да проба компир, истакна таа.
/N1Info
Автомобили
Колку се задоволни возачите од реалниот домет на електричните автомобили?

Колку навистина може да издржи едно електрично возило со едно полнење во споредба со бројките што производителите ги ветуваат? Тоа е прашање што ги мачи речиси сите сопственици на вакви автомобили. Ново истражување на холандската потрошувачка програма AvroTros Radar донесе интересни резултати.
Реален досег наспроти ветувањата
-
Повеќе од половина од возачите (52%) велат дека никогаш не успеале да го постигнат официјално најавениот домет.
-
Во просек, реалната километража е околу 20% пониска од официјалната WLTP спецификација.
-
Сепак, 73% изјавиле дека се задоволни од досегот, додека 13% рекле дека се многу незадоволни.
Проблеми и влијание на условите
-
41% од незадоволните се пожалиле кај продавачите или кај лизинг-компаниите, но речиси никогаш не добиле вистинско решение.
-
Иако три четвртини од испитаниците знаеле дека дометот зависи од температурата и стилот на возење, дури 40% не биле свесни колку силно овие фактори ја намалуваат километражата.
Разлики меѓу брендовите
-
Peugeot – најслаб резултат, само 44% од возачите рекле дека се задоволни.
-
Tesla и Volvo – исто така под просек, со чести отстапувања од ветениот досег.
-
Hyundai – најдобар резултат: 45% од возачите дури пријавиле дека поминале повеќе километри од официјално декларираното, а 89% се целосно задоволни.
Доверба во електричната технологија
И покрај ваквите разлики, најголемиот дел од возачите остануваат оптимисти:
-
81% би го избрале истиот модел повторно.
-
11% би смениле бренд.
-
Само 9% би се вратиле на автомобил со класичен мотор.
Извор: AutoBlog
Автомобили
BMW и Qualcomm развиваат систем за помош при управување „Snapdragon Ride Pilot“

BMW и Qualcomm го претставија новиот систем за помош на возачот „Snapdragon Ride Pilot“, кој за прв пат ќе биде прикажан на саемот „IAA Mobility 2025“. Решението овозможува автономно возење на автопати, автоматско менување на ленти и поддршка при паркирање, со што се најавува следната фаза во развојот на интелигентната мобилност.
Станува збор за технологија од ниво 2+, што подразбира дека возачот и натаму мора активно да го следи сообраќајот. Платформата комбинира 360° камера перцепција, вештачка интелигенција и напредни алгоритми за анализа на сложени ситуации во сообраќајот.
Qualcomm нагласува дека безбедноста е врвен приоритет, со усогласување со глобални стандарди како ISO ASIL. Ride Pilot веќе е валидиран во 60 земји, а до 2026 година целта е присуство во повеќе од 100 пазари.
Со ова, BMW и Qualcomm се приклучуваат кон динамичната трка за автономни решенија, каде конкуренцијата од компании како NVIDIA и Mobileye станува сè поинтензивна.
Извор: Engadged
Автомобили
Десетте најпродавани автомобили во Европа во 2025 година

Во првата половина од 2025 година, европскиот автомобилски пазар бележи значајни промени и трендови. Според податоците на JATO Dynamics, објавени од Best-Selling Cars, најпродаван производител останува Volkswagen Group, додека зад него се позиционираат Stellantis, Renault Group и Hyundai-Kia.
Volkswagen Group и понатаму водечки
Volkswagen Group го задржа својот статус на најголем производител во Европа со над 1,8 милиони продадени возила. Иако 72% од продажбата сè уште се базира на конвенционални мотори, уделот на електричните и хибридните модели расте и сега изнесува 28%.
Stellantis стабилно на второ место
На второ место е Stellantis, со продадени 1,04 милиони автомобили. Оваа групација сè уште најмногу се потпира на класични погонски склопови – дури 85% од продажбата доаѓа од бензински и дизел модели.
Renault и Hyundai-Kia со силен раст
На третото место е Renault Group, со 704.000 продадени возила, додека Hyundai-Kia се пласира на четвртото место со 541.000 возила. Двата производители се издвојуваат со висок удел на електрифицирани модели – околу 43% од вкупната продажба.
Премиум брендовите ја забрзуваат транзицијата
BMW Group продаде 485.000 возила, од кои 40% се електрични или хибридни. Mercedes-Benz постигна 355.000 продажби, со удел на електрифицирани модели од 34%.
Ford исто така продаде 257.000 автомобили, со идентичен удел на електрифицирани возила како и Mercedes – 34%.
Geely сè поактивен во Европа
Кинеската Geely Group оствари 202.000 продажби, од кои дури 67% се електрични или хибридни автомобили. Со тоа, Geely се искачи на деветтото место, пред Nissan (165.000 возила) и веднаш зад Ford.
Toyota лидер во електрификацијата
Иако по вкупна продажба е на шестото место со 479.000 возила, Toyota е апсолутен лидер во електрификацијата. Дури 86% од нејзината продажба во Европа се хибриди и електрични автомобили – највисок удел меѓу сите водечки брендови.
Силната хибридна понуда и растечката популарност на електричните модели ѝ овозможуваат на Toyota да се натпреварува рамноправно со европските производители, иако традиционално тие доминираат на пазарот.
Извор: 24Sata
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за вторник (16 септември)
-
Хороскоп13 часа
Хороскоп за среда (17 септември)
-
Македонија2 дена
Од ноќеска цените на горивата се намалуваат
-
Скопје1 ден
(ВИДЕО) Снимка од подметнувањето на пожарот во Пинтија, каде ние човечноста?!
-
Македонија23 часа
Министерството за одбрана, петта година по ред ги задржа максималните 100 % активна транспарентност и е практично најтранспарентна институција во државата
-
Здравје и убавина2 дена
Единствен рецепт за појак имунитет
-
Временска прогноза1 ден
По ладни утра проследени со ладен воздух од северен правец
-
Скопје2 дена
(ВИДЕО) Уништени над 4 тони и 18 илјади стебла марихуана и повеќе од 21 килограми друга дрога