Технологија
„NordPass“ ги објави најчестите лозинки користени во текот на 2021 година, променете ги доколку ги поседувате истите!
NordPass објави листа, која се состои од најчестите лозинки користени во текот на 2021 година. Без големи изненадувања, ова е речиси идентична листа со најлошите лозинки од минатата година. Со други зборови, луѓето сè уште користат многу слаби и вообичаени лозинки, кои лесно може да се хакираат.
Сервисот за управување со лозинки NordPass објави листа на 200 најчесто користени лозинки, врз основа на своето истражување.
Списокот нуди увид во самите лозинки, колку време е потребно за секоја од нив да биде пробиена и колку пати се појавиле како дел од нивното истражување.
Веројатно веќе сте погодиле, најчесто користената лозинка е „123456“. Оваа исклучително често користена лозинка се појавила повеќе од 103 милиони пати во истражувањето на NorsPass, а за хакирање е потребно помалку од една секунда.
Всушност, секоја од првите 10 лозинки, и сите освен една од првите 50, може да се хакираат за помалку од секунда. Од второто до петтото место на најчесто користени лозинки се „123456789“, „12345“, „qwerty“ и „password“.
Од друга страна, меѓу лозинките кои се поотпорни се „1g2w3e4r“, „gwerty123“, „myspace1“ и „michelle“, а за нивно хакирање биле потребни околу три часа.
NordPass, исто така, ги идентификуваше земјите кои се најмногу погодени од истекувањето на податоците. Тие се предводени од САД, Чиле, Австралија, Нов Зеланд, Русија, Франција, Италија и Германија.
Проверете ги ТУКА најчестите 200 лозинки за 2021 година и доколку некаде ги имате овие лозинки, променете ги, за ваша безбедност
Магазин
Google го лансира Gemini 3, најпаметната вештачка интелигенција досега
Google ја претстави серијата Gemini 3, за која компанијата тврди дека е нејзиниот најинтелигентен и најмоќен систем со вештачка интелигенција до денес. Ова е и обид да се престигне OpenAI, особено по проблематичниот старт на GPT-5.
Gemini 3 Pro достапен за сите од првиот ден
За прв пат, Google им овозможува на сите корисници директен пристап до својот водечки модел Gemini 3 Pro преку апликацијата Gemini. Моделот е достапен и во пребарувањето за претплатниците. Според Талси Доши, висок директор во Google DeepMind, овој модел ја приближува компанијата кон целта – универзално достапни и корисни информации за сите.
Мултимодална интелигенција од следната генерација
Gemini 3 Pro е нативно мултимодален, што значи дека може истовремено да обработува:
-
текст
-
слики
-
аудио
Google наведува практични примери, како:
-
преведување фотографии од рецепти и нивно претворање во готвач,
-
создавање интерактивни картички од видео предавања,
-
генерирање визуелни списанија и прилагодени интерфејси преку вградените алатки во Canvas и Gemini Labs.
Подобрено пребарување со визуелни елементи
Gemini 3 Pro во AI режимот на Google Search може да прикажува:
-
слики,
-
табели и мрежи,
-
визуелни симулации,
-
комплетни визуелни резимеа по барање на корисникот.
Моделот користи подобрена верзија на техниката за „раздвојување на барања“, со што:
-
комплексните барања ги дели на подзадачи,
-
поефикасно пребарува,
-
подобро ја разбира намерата на корисникот, што го зголемува квалитетот на резултатите.
Google дури го споредува Gemini 3 Pro со ChatGPT, тврдејќи дека нивниот модел е помалку склон кон празни комплименти и дека дава „поконцизни, директни и паметни“ одговори.
Подобрени способности за расудување и агенција
Gemini 3 Pro воведува значајни подобрувања во:
-
расудување,
-
планирање,
-
автоматско извршување задачи.
Ова е основата на новата експериментална функција Gemini Agent, која може да извршува задачи наместо корисникот, како:
-
организирање е-пошта,
-
истражување и резервација патувања,
-
автоматско обработување информации во апликацијата Gemini.
Достапност
-
Gemini 3 Pro е достапен за сите корисници во апликацијата Gemini.
-
Претплатниците на Google AI Pro и Ultra во САД можат да го тестираат и Gemini Agent, како и да го користат Gemini 3 Pro во AI режим со избор на “Thinking” во поставките на моделот.
Извор: PcPress
Технологија
Падот на „Cloudflare“ кој предизвика тотален интернет хаос, се соочил со проблем т.н. „внатрешна деградација на услугата“, претходно паднаа „Азур & Амазон“
Глобалниот провајдер на интернет-инфраструктура „Cloudflare“ денес се соочи со сериозен прекин кој траеше околу три часа, оставајќи милиони веб-страници и апликации недостапни. Меѓу погодените беа и некои од најкористените интернет сервиси. „Cloudflare“ е интернационална компанија специјализирана во cloud-услуги и сајбер безбедност. Таа нуди мрежна инфраструктура, заштита на веб-страници и е-пошта, спречување на протекување податоци и напредни системи за одбрана од дигитални напади.
Денешниот инцидент го докажа тоа „ChatGPT“, мрежата „X“ на „Илон Маск“ и многу други сервиси во еден момент беа офлајн. Се проценува дека „Cloudflare“ поддржува околу 20% од сите веб-страници глобално, што објаснува зошто последиците од прекинот беа толку обемни.
Компанијата често ја опишува својата технологија како „имунолошки систем на интернетот“, бидејќи секојдневно блокира милијарди потенцијални закани додека истовремено го оптимизира протокот на интернет сообраќај. „Cloudflare“, според податоците објавени од „Guardian“, остварува над 500 милиони долари квартален приход и има околу 300.000 клиенти во 125 земји, меѓу кои и Кина.
Современата економија во голема мера се потпира на непречено функционирање на интернет-услугите од банкарство до онлајн купување. Експертите сè почесто предупредуваат дека глобалната инфраструктура станува премногу зависна слични фактори. Последните прекини во „Cloudflare“ следат по слични проблеми кај Amazon AWS и Microsoft Azure. Заедно со „Google Cloud“, овие компании обезбедуваат околу две третини од интернет-инфраструктурата. Според стручњаците, ваквите случувања ја отвораат неопходната дискусија за поголема диверзификација и отпорност на интернет-системите.
Сите се прашуваат што се случи. Од компанијата потврдија на својот сервис дека станувало збор за „внатрешна деградација на услугата“. Поминаа речиси три часа од почетната објава за истрага до потврда дека дефектот е отстранет во 14:42 часот по британско време. Компанијата наведе дека имало проблеми со една од услугите во Лондон, поради што морале привремено да го исклучат локалниот систем за енкрипција.
Забележан бил и необичен пораст на сообраќајот околу 11:20 часот, но причината за тоа сè уште се истражува.
Извор: ksltv.com
Технологија
„Cloudflare“ се соочува со проблеми, голем дел од интернет сајтовите привремено станаа недостапни поради техничка неисправност
Корисниците кои се обидоа да пристапат до платформи како X (поранешен Twitter) или до сајтот за филмски критики Letterboxd беа пречекани со пораки за грешка кои укажуваа дека услугите на Cloudflare не функционираат, па страниците не можат да се прикажат.
Cloudflare претставува клучен дел од интернет инфраструктурата, обезбедувајќи технологии што ја штитат и одржуваат стабилна работата на голем број веб-страници, вклучително и заштита од сајбер напади и гарантирање достапност.
„Cloudflare е информиран и работи на откривање на проблем кој може да влијае на голем број корисници“, објави компанијата во првото ажурирање. „Дополнителни информации ќе бидат споделени кога ќе бидат достапни.“
Дури и Down Detector – страницата што обично ги следи ваквите прекини накратко беше погоден од истиот дефект. Кога конечно се отвори, прикажа голем пораст на пријавени проблеми.
Корисниците најчесто гледаа известување за „внатрешна серверска грешка во Cloudflare мрежата“, со препорака да се обидат повторно по неколку минути.
Проблемите се појавија околу 11:30 по британско време. Иако некои страници понекогаш се вчитуваа по освежување, ситуацијата остана нестабилна. Cloudflare околу 15 минути подоцна потврди дека навистина има дефект.
Наредното ажурирање, објавено по уште 15 минути, само наведе дека истрагата продолжува без да се открие причината или можен рок за решавање.
Бидејќи Cloudflare стои зад инфраструктурата на бројни компании на глобално ниво и најчесто работи во позадина, прекинот погоди широк спектар навидум неповрзани веб-страници. Ситуацијата потсети на сличниот технички инцидент со Amazon Web Services (AWS) претходниот месец.
Предмалку од компанијата го истакнаа следново:
- Нашиот провајдер на портал за поддршка моментално се соочува со проблеми, и како такви, клиентите може да наидат на грешки при прегледување или одговарање на случаи за поддршка. Одговорите на барањата на клиентите не се засегнати, а клиентите сè уште можат да нè контактираат преку разговор во живо (бизнис и претпријатија) преку контролната табла на Cloudflare или преку телефонската линија за итни случаи (претпријатие).
Соработуваме со нашиот провајдер од трета страна за да го разбереме целосното влијание и да го ублажиме овој проблем.
-
Магазин16 часаПорака од возач на Брза Помош, почит за сите возачи, наши спасители!
-
Хороскоп2 денаХороскоп за среда (19 ноември)
-
Кичево3 часаЦУК со известување за изминатото деноноќие, во Кичево побарана била општинска интервенција во делот на ул. „Прилепска“
-
Хороскоп14 часаХороскоп за четврток (20 ноември)
-
Кичево19 часа„Македонски Завет“ организира хуманитарен концерт во НУЦК „Кочо Рацин“ со културно уметнички друштва и естрадни уметници од Кичево
-
Спорт2 денаМакедонија во четврток го дознава новиот ривал, по катастрофалниот пораз тргнуваме по потешкиот пат за мундијалот! Глава горе момци!
-
Македонија1 денМВР: Откриена група на крадци и помагачи кои краделе предмети во рудникот Бучим
-
Временска прогноза1 денДожд секаде, повремено ќе засилува југоисточен ветер, поради состојбата ќе растат условите за зголемување на нивоата на реките и на езерата
