Автомобили
Новиот Fiat 500 пристигнува наесен, но веќе се појавија два проблеми

Отсуството на „обичниот“ Fiat 500 сериозно влијае на италијанскиот производител. Моделот, чие производство беше прекинато по 17 години, се очекува да добие наследник оваа есен, но веќе се појавија два потенцијални проблеми: едниот е во форма на Grande Panda, а другиот поради потенцијално високата цена.
Во сенка на заживувањето на брендот Lancia и зајакнувањето на Alfa Romeo, малата 500, која беше профитабилна цели 17 години, остана запоставена. Со нетрпение се очекува неговото враќање, бидејќи електричната Panda предизвикува големи трошоци – ниту производството ниту продажбата не одат според планот.
Panda не може да ја пополни празнината
Празнината што ја остави Fiat 500 е преголема, а сегашната (стара) Panda не може сама да ја пополни. Иако Panda моментално е најевтиниот модел на италијанската марка, таа е „крпеница“ бидејќи е оптоварена со години, пишува Klix.ba.
Доцнењето на Grande Panda
Сепак, враќањето на хибридниот Fiat 500 ќе мора да ги натера Италијанците да бидат пофлексибилни. Во исто време, Fiat го одложува лансирањето на новата Grande Panda во сите европски земји, што е дел од „тивка“ стратегија која само ја продолжува агонијата на брендот.
Ако се оди според планот, новата Panda би требало да пристигне низ ЕУ пред март, а нарачките се веќе отворени, бидејќи новиот Fiat 500 пристигнува од Торино во ноември.
Иконскиот италијански градски автомобил ќе мора што поскоро да го надополни непродадениот волумен на електричниот модел 500 и да ја врати репутацијата што бензинскиот модел ја имаше до пролетта минатата година.
Цената како клучно прашање
Се би можело да се реши доколку цената е прифатлива. Италијанците беа принудени да ја реконструираат платформата на електричниот модел 500 за да вградат мотор со внатрешно согорување и хибриден систем на претходно испразнетиот преден простор. Тоа повлекува дополнителни трошоци кои логично се рефлектираат во продажната цена.
Но, тоа не е единствениот проблем – Grande Panda исто така претставува конкуренција во рамките на истата марка, а двата модели се базираат на ретро дизајн. Најевтиниот 500 Electric во Италија чини 29.500 евра, без еколошки бонус, па Италијанците би морале да ја спуштат цената на најевтиниот хибрид на околу 20.000 евра за да бидат конкурентни.
Дополнително, би морале да ја задржат разликата во однос на механички идентичното Grande Panda од најмалку 3.000 евра. Ефектот на канибализација е неизбежен, а 500 Hybrid ќе биде успешен само кај оние кои го обожаваат стилот на овој мал шармер.
Извор: B92
Автомобили
Ferrari неприкосновен: Профит од 118.000 евра по автомобил

Ferrari уште еднаш го потврдува статусот на најпрофитабилен автомобилски бренд во светот. Според финансиските резултати за првата половина од 2025 година, италијанскиот производител остварува 118.124 евра профит по продадено возило.
Ова е за речиси 10.000 евра повеќе од истиот период лани, со што Ferrari ја зацврстува својата доминација кога станува збор за заработка по автомобил.
Колку им треба на другите?
Анализата вклучи 34 производители, но никој не му се доближи на Ferrari. Најблиску беше Jaguar Land Rover (JLR), но и таму е потребно да се продадат 23 автомобили за да се достигне профитот што Ferrari го остварува со само еден.
Меѓу германските премиум марки ситуацијата е следна:
-
Porsche – 24 автомобили за едно Ferrari
-
Mercedes – 47 автомобили
-
BMW – 58 автомобили
Кинеските производители, и покрај масивните инвестиции, остануваат далеку од врвот.
Американски и јапонски падови
Големите западни компании како Ford и Mitsubishi бележат значителен пад на профитабилноста. Тоа е сигнал за сериозни предизвици во сегашниот пазарен контекст.
Компаниите со загуба
Состојбата е уште потешка кај брендовите кои завршија со негативен биланс во првата половина на 2025 година. Во загуба работат:
-
Mazda
-
Nissan
-
Xpeng
-
Stellantis
-
Volvo
-
Renault
-
Nio
-
Polestar
-
Rivian
-
Aston Martin
-
Lucid
Извор: B92
Автомобили
Bentley го враќа класичното купе со V8 мотор и погон на задни тркала

Bentley не се откажува од електрификацијата, но реши дека октанските адути сè уште имаат свое место.
Supersports повторно се враќа
Производителот потврди дека подготвува нова, поекстремна верзија на Continental GT, која најверојатно ќе ја носи ознаката Supersports.
Моделот ќе добие:
-
редизајнирана каросерија,
-
поагресивен стил,
-
мерки за намалување на масата.
За разлика од хибридниот погон со 4×4, овој автомобил ќе користи рафиниран битурбо V8 мотор кој ја испраќа моќноста само на задните тркала.
Првиот тизер видео-клип веќе откри дел од изгледот и препознатливиот звук на моторот. Бентли ја придружи премиерата со порака:
„Враќањето на легендарното име во семејството Бентли е неизбежно, 100 години по неговото прво претставување. Ова ќе биде редок автомобил, подготвен за перформанси.“
Агресивен и динамичен дизајн
Моделот е инспириран од прототипите забележани од „шпионски“ фотографи, но сериската верзија изгледа уште порадикално:
-
преден браник со огромни отвори за воздух и истакнат сплитер,
-
страничен профил со црни алуминиумски тркала,
-
заден фиксен спојлер, дополнителни аеролинии и масивен дифузер со четири издувни цевки.
Моќ и перформанси
Иако официјалните бројки сè уште не се објавени, се очекува:
-
4,0-литарски V8 битурбо мотор со околу 650 КС,
-
тежина намалена на околу 2.000 кг,
-
задниот погон и суспензијата да понудат поостро и поигриво возачко искуство.
Иако е послаб од GT Speed PHEV (770 КС) и претходниот Supersports W12 (710 КС), фокусот е ставен на чистото уживање во возењето, а не на „трката со коњски сили“.
Цена и ексклузивност
-
ќе се произведува во ограничен број примероци,
-
цената ќе биде значително повисока од Continental GT Speed (280.000 €),
-
се очекува новиот Supersports да чини над 300.000 €.
Извор: Index
Автомобили
Доаѓа ли електричниот Volkswagen Lupo?

Фолксваген повторно може да оживее име кое одамна не сме го слушнале – Lupo. Со новиот градски електричен автомобил, компанијата има цел да одговори на конкуренцијата од Кина и да привлече млади возачи кои штотуку ја добиле својата дозвола.
Каи Груниц, висок функционер од „Фолксваген“, во изјава за „Auto Express“ ја потврди амбицијата на брендот:
„Треба да имаме модел од почетно ниво. Ако ние не го направиме тоа, Кинезите ќе го направат. Ако младите возачи веднаш преминат на кинески брендови, постои ризик да им останат лојални.“
Сепак, Груниц признава дека предизвикот е голем – да се произведе компактен автомобил под 20.000 евра и тоа целосно дизајниран и конструиран во Европа.
Зошто само Volkswagen?
Воедно, тој ја оправда одлуката концептот ID.Every1 да не се дели со Seat, Škoda и Cupra:
„Сегментот на градски автомобили не е доволно голем за повеќе брендови. Доволна е една марка, а тоа ќе биде ‘Фолксваген’. Нашето име буквално значи ‘народен автомобил’.“
Нов живот за старо име
Новиот градски модел досега се нарекуваше Volkswagen ID.1, но постојат информации дека брендот сака да оживее познати имиња. Следната генерација електрични возила би можела да ги вклучи ID.Polo, ID.Tiguan, па дури и ID.Lupo.
Името Lupo би било паметен маркетиншки потег – не е користено речиси две децении, а моделот некогаш беше омилен кај европските возачи како мал, практичен градски автомобил.
Европа против Кина
Со растечката конкуренција од кинеските електрични автомобили, европските брендови се потпираат на својата најголема сила – традицијата и лојалноста на клиентите. Наместо да бега од тоа, Volkswagen изгледа решен да го искористи како предност.
Извор: B92
-
Хроника18 часа
Вчера утро на магистралниот пат Кичево-Охрид се случила трагична сообраќајка каде животот го загуби младо момче од кичевско
-
Кичево20 часа
Денес се одбележува 82 години од најкрвавата битка кај с.Кленоец кичевско, додека на денешен ден загинал и Јосиф Јосифовски-Свештарот
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за понеделник (6 октомври)
-
Хороскоп9 часа
Хороскоп за вторник (7 октомври)
-
Временска прогноза2 дена
Од утре повторно дождливо време, додека на планините и планинските превои не е изклучена можноста за нов снег
-
Македонија15 часа
Од вечерва горивата со намалена цена за литар