Автомобили
Новиот Fiat 500 пристигнува наесен, но веќе се појавија два проблеми

Отсуството на „обичниот“ Fiat 500 сериозно влијае на италијанскиот производител. Моделот, чие производство беше прекинато по 17 години, се очекува да добие наследник оваа есен, но веќе се појавија два потенцијални проблеми: едниот е во форма на Grande Panda, а другиот поради потенцијално високата цена.
Во сенка на заживувањето на брендот Lancia и зајакнувањето на Alfa Romeo, малата 500, која беше профитабилна цели 17 години, остана запоставена. Со нетрпение се очекува неговото враќање, бидејќи електричната Panda предизвикува големи трошоци – ниту производството ниту продажбата не одат според планот.
Panda не може да ја пополни празнината
Празнината што ја остави Fiat 500 е преголема, а сегашната (стара) Panda не може сама да ја пополни. Иако Panda моментално е најевтиниот модел на италијанската марка, таа е „крпеница“ бидејќи е оптоварена со години, пишува Klix.ba.
Доцнењето на Grande Panda
Сепак, враќањето на хибридниот Fiat 500 ќе мора да ги натера Италијанците да бидат пофлексибилни. Во исто време, Fiat го одложува лансирањето на новата Grande Panda во сите европски земји, што е дел од „тивка“ стратегија која само ја продолжува агонијата на брендот.
Ако се оди според планот, новата Panda би требало да пристигне низ ЕУ пред март, а нарачките се веќе отворени, бидејќи новиот Fiat 500 пристигнува од Торино во ноември.
Иконскиот италијански градски автомобил ќе мора што поскоро да го надополни непродадениот волумен на електричниот модел 500 и да ја врати репутацијата што бензинскиот модел ја имаше до пролетта минатата година.
Цената како клучно прашање
Се би можело да се реши доколку цената е прифатлива. Италијанците беа принудени да ја реконструираат платформата на електричниот модел 500 за да вградат мотор со внатрешно согорување и хибриден систем на претходно испразнетиот преден простор. Тоа повлекува дополнителни трошоци кои логично се рефлектираат во продажната цена.
Но, тоа не е единствениот проблем – Grande Panda исто така претставува конкуренција во рамките на истата марка, а двата модели се базираат на ретро дизајн. Најевтиниот 500 Electric во Италија чини 29.500 евра, без еколошки бонус, па Италијанците би морале да ја спуштат цената на најевтиниот хибрид на околу 20.000 евра за да бидат конкурентни.
Дополнително, би морале да ја задржат разликата во однос на механички идентичното Grande Panda од најмалку 3.000 евра. Ефектот на канибализација е неизбежен, а 500 Hybrid ќе биде успешен само кај оние кои го обожаваат стилот на овој мал шармер.
Извор: B92
Автомобили
„Dacia Sandero“ е официјално најпродаваниот автомобил во Европа минатата година според „Јато Dynamics“

Dacia Sandero беше најпродаваниот автомобил во Европа минатата година, според податоците објавени од индустрискиот аналитичар Jato Dynamics. Во Европа (вклучувајќи ја Велика Британија), минатата година беа регистрирани вкупно 268.101 Sanderos, надминувајќи го второпласираниот Renault Clio за повеќе од 50.000 примероци. На третото место заврши Volkswagen Golf со 215.715 продадени автомобили.
Продажбата на Tesla Model Y падна за 17% на 209.214. Сепак, сепак беше доволно да си го обезбеди местото како најпопуларен електричен автомобил во Европа.
SUV-ите останаа најпопуларниот тип на автомобили во Европа минатата година, со рекордни 54% од вкупната продажба (околу 6,92 милиони автомобили), што е за 4% повеќе во споредба со 2023 година. Од 50-те најпродавани модели, 27 беа SUV.
Продажбата на супермини се зголеми за 1,3% до 2,0 милиони (или 15,5% од пазарот), додека традиционалниот сегмент Ц (хечбек) и сегментот Д (салони) паднаа за 1,3% и 3,3%, соодветно.
Пазарниот удел на електричните возила се намали од 15,7% во 2023 година на 15,4% минатата година, додека уделот на бензинските модели се зголеми од 47,9% на 48,4%.
Јато Динамикс го препиша падот на ЕВ со повлекувањето на стимулациите, како и нивната висока просечна цена. Продажбата на електрични возила се очекува да се зголеми во 2025 година, бидејќи на пазарот доаѓаат нови, попристапни модели (како што се Renault 5 и Fiat Grande Panda).
Продолжен пад на уделот на дизел автомобили продолжи, паѓајќи за 1,7% на годишно ниво, на 14,3%. Во меѓувреме, plug-in хибридите паднаа од 7,7% од пазарот на 7,3%, а хибридите се зголемија од 9,9% на 11,8% од пазарот.
Извор: Jato.com / Autoblog.rs
Автомобили
Volkswagen ќе мора да опстои до 2026 година без нови електрични модели

Во следниот период, Volkswagen е принуден да ја продава постојната EV технологија на нови клиенти, што претставува голем предизвик.
Поминаа повеќе од четири години откако Volkswagen ги лансираше целосно електричните модели ID.3 и ID.4. При нивното пристигнување, многумина веруваа дека овие два модели би можеле сериозно да ѝ конкурираат на Tesla.
Сепак, ситуацијата не се разви како што се очекуваше. Во 2025 година Volkswagen се соочува со уште една тешка година за своите електрични возила.
Без нови електрични модели до 2026 година
Слично како и во 2024 година, Volkswagen нема да претстави нови електрични модели во 2025 година. Последниот дополнителен модел во нивната електрична линија беше ID.7, кој дебитираше во третиот квартал од 2023 година.
Следниот голем чекор за Volkswagen ќе биде ID.2, долгоочекуван модел кој се очекува да се појави на одредени пазари дури во 2026 година. Овој модел, со планирана цена под 25.000 евра, ќе нуди простор сличен на Golf, но со компактни димензии како Polo.
„Во следната година, VW е принуден да продава стара технологија на нови клиенти,“ изјави германскиот автомобилски аналитичар Матијас Шмит за Bloomberg.
Проблеми на клучните пазари
Volkswagen веќе се соочува со значителни предизвици на пазарите во САД, Европа и Кина:
- Во Европа, кратењето на субвенциите, особено во Германија, ја намали побарувачката.
- Во Кина, еден од најважните пазари за долгорочната стратегија на VW, компанијата губи терен од локалните ривали, кои нудат поевтини и иновативни електрични возила.
Дури и луксузните модели како Audi Q8 e-tron и Porsche Taycan не успеваат да постигнат значителен успех на пазарот, каде доминираат попристапни електрични автомобили од кинески брендови.
Нова стратегија за Кина
Клучен дел од планот на Volkswagen за освојување на кинескиот пазар е новото партнерство со Xpeng.
Двете компании работат на заедничка електрична и електронска (E&E) платформа, која ќе биде основа за сите електрични возила произведени од VW во Кина.
Првите модели од ова партнерство ќе бидат лансирани во 2026 година и ќе вклучуваат два модели од средната класа, од кои едниот ќе биде SUV.
Volkswagen има за цел да ја зголеми годишната продажба во Кина од 2,93 милиони возила во 2023 година на 4 милиони до 2030 година.
Изјава од Volkswagen
„Воведувањето на нови модели е едно решение, но подеднакво е важно да се задржи нашата широка палета,“ изјави портпаролот на VW, Стефан Фосвинкел.
„Во последните години вложивме многу труд и развивме навистина добри модели со високо ниво на квалитет и напреден софтвер.“
Извор: B92
Автомобили
Ова се користените автомобили што треба да ги избегнувате

Со влегување во новата календарска година, многу возачи размислуваат за промена на автомобилот. Купувањето користено возило обично предизвикува мешавина од возбуда и стрес.
Technischer Überwachungsverein (TÜV) е германска организација која врши технички прегледи и издава сертификати за производи и услуги во различни индустрии, вклучувајќи ја и автомобилската индустрија. Нивните извештаи се значаен извор на информации за возачите, механичарите и потенцијалните купувачи на половни автомобили.
Бидејќи многу половни автомобили се увезуваат во регионот од Германија, овие извештаи можат да бидат корисни и за нашите купувачи.
Клучни податоци од извештајот TÜV за 2025 година:
- 20,6% од автомобилите во германските технички станици не добиле позитивна оцена поради значителни или опасни дефекти.
- 11,5% од возилата покажале помали дефекти, што е зголемување од 0,3% во однос на претходната година.
Во извештајот се анализирани податоци од 10,2 милиони технички прегледи на 228 модели, поделени по возрасни категории.
Најподложни на дефекти според староста:
2-3 години:
- Tesla Model 3 – 14,2%
- Ford Mondeo – 13,2%
- Škoda Scala – 11,8%
4-5 години:
- Tesla Model 3 – 19,5%
- Volkswagen Sharan – 17,7%
- BMW Серија 5/Серија 6 – 17,7%
6-7 години:
- Dacia Dokker – 26,5%
- Dacia Duster – 24,3%
- BMW Серија 5/Серија 6 – 23,6%
8-9 години:
- Dacia Dokker – 30,9%
- Dacia Duster – 29,7%
- Dacia Sandero – 28,6%
10-11 години:
- Dacia Logan – 39,6%
- Dacia Duster – 34,1%
- Renault Twingo – 33%
Стареењето на автомобилите во Германија
Просечната старост на автомобилите во Германија моментално изнесува 10,3 години, што е значително зголемување во споредба со 2011 година, кога просекот бил 8,3 години. Во моментов, околу половина од сите регистрирани автомобили се стари десет години или повеќе.
Извор: B92
-
Кичево1 ден
(ВИДЕО) Вечерва салата во НУЦК „Кочо Рацин“ беше претесна да ги собере сите кичевчани кои максимално дадоа своја поддршка за лекување на Дејан Огненоски
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за недела (9 февруари)
-
Здравје и убавина17 часа
Ова е еден од најздравите чаеви, го нормализира холестеролот, шеќерот во крвта и го обновува црниот дроб
-
Хороскоп46 минути
Хороскоп за понеделник (10 февруари)
-
Здравје и убавина10 часа
Зошто не треба да го задржувате кивањето во себе, како грда навика
-
Мобилни уреди1 ден
Имате iPhone? Овој вирус се појави прв пат во историјата на мобилниот уред и неговиот оперативен систем „iOS“
-
Скопје1 ден
Дури 570 санкции во главниот град, 150 од нив биле за возење со брзина поголема од дозволената
-
Спорт1 ден
УЕФА претставници со високи очекувања и оценка за судиската организација при ФФМ, визиите и методите за имплементација на „ВАР“ беа презентирани од претседателот Омерагиќ