Автомобили
Одлична вест за фановите на „Ауди“, до 2025 година пристигнуваат 20 нови модели на автомобили

Audi ќе лансира почетен електричен автомобил под Q4 E-Tron, бидејќи производителот се подготвува да претстави вкупно 20 нови модели до 2025 година за да остане конкурентен со автомобилите од BMW и Mercedes-Benz.
Извршниот директор Маркус Дисман го најави новиот EV на годишната прес-конференција на Audi. Тој одби да даде детали за возилото или планираниот датум на лансирање и рече дека повеќе детали ќе бидат откриени во наредните месеци.
Групацијата Volkswagen развива ново семејство на мали електрични возила за марките VW, Škoda и Cupra, кои ќе бидат поддржани од скратена верзија на електричната платформа MEB на VW Group. EV на Audi може да ја користи понапредната електрична архитектура SSP (Scalable Systems Platform) на VW Group за поддршка на луксузни електрични возила фокусирани на софтвер.
Првиот модел во офанзивата на Audi ќе биде електричниот SUV Q6 e-tron со средна големина, кој ќе дебитира со архитектурата PPE (Premium Platform Electric), која Audi ја разви заедно со Porsche. Оваа платформа ќе ја користи и следната генерација на Porsche Macan.
Q6 e-tron ќе има електричен систем од 800V, како e-tron GT, што овозможува пократко време на полнење. Ќе биде достапен во Sportback и повеќе конвенционални SUV варијанти. Сега се тестираат прототипите, а летово ќе биде откриен модел без камуфлажа, изјави Дисман.
Критичната година ќе биде 2024 година, кога Audi ќе лансира повеќе од 10 нови модели и надградби, вклучувајќи автомобили на новата архитектура PPC (Premium Platform Combustion). Овие автомобили ја вклучуваат следната генерација на компактни модели А4 и А6 со средна големина и ќе бидат последната нова генерација со SUS мотори бидејќи Audi ќе стане бренд само за електрична енергија на почетокот на следната деценија.
Автомобили
Колку се задоволни возачите од реалниот домет на електричните автомобили?

Колку навистина може да издржи едно електрично возило со едно полнење во споредба со бројките што производителите ги ветуваат? Тоа е прашање што ги мачи речиси сите сопственици на вакви автомобили. Ново истражување на холандската потрошувачка програма AvroTros Radar донесе интересни резултати.
Реален досег наспроти ветувањата
-
Повеќе од половина од возачите (52%) велат дека никогаш не успеале да го постигнат официјално најавениот домет.
-
Во просек, реалната километража е околу 20% пониска од официјалната WLTP спецификација.
-
Сепак, 73% изјавиле дека се задоволни од досегот, додека 13% рекле дека се многу незадоволни.
Проблеми и влијание на условите
-
41% од незадоволните се пожалиле кај продавачите или кај лизинг-компаниите, но речиси никогаш не добиле вистинско решение.
-
Иако три четвртини од испитаниците знаеле дека дометот зависи од температурата и стилот на возење, дури 40% не биле свесни колку силно овие фактори ја намалуваат километражата.
Разлики меѓу брендовите
-
Peugeot – најслаб резултат, само 44% од возачите рекле дека се задоволни.
-
Tesla и Volvo – исто така под просек, со чести отстапувања од ветениот досег.
-
Hyundai – најдобар резултат: 45% од возачите дури пријавиле дека поминале повеќе километри од официјално декларираното, а 89% се целосно задоволни.
Доверба во електричната технологија
И покрај ваквите разлики, најголемиот дел од возачите остануваат оптимисти:
-
81% би го избрале истиот модел повторно.
-
11% би смениле бренд.
-
Само 9% би се вратиле на автомобил со класичен мотор.
Извор: AutoBlog
Автомобили
BMW и Qualcomm развиваат систем за помош при управување „Snapdragon Ride Pilot“

BMW и Qualcomm го претставија новиот систем за помош на возачот „Snapdragon Ride Pilot“, кој за прв пат ќе биде прикажан на саемот „IAA Mobility 2025“. Решението овозможува автономно возење на автопати, автоматско менување на ленти и поддршка при паркирање, со што се најавува следната фаза во развојот на интелигентната мобилност.
Станува збор за технологија од ниво 2+, што подразбира дека возачот и натаму мора активно да го следи сообраќајот. Платформата комбинира 360° камера перцепција, вештачка интелигенција и напредни алгоритми за анализа на сложени ситуации во сообраќајот.
Qualcomm нагласува дека безбедноста е врвен приоритет, со усогласување со глобални стандарди како ISO ASIL. Ride Pilot веќе е валидиран во 60 земји, а до 2026 година целта е присуство во повеќе од 100 пазари.
Со ова, BMW и Qualcomm се приклучуваат кон динамичната трка за автономни решенија, каде конкуренцијата од компании како NVIDIA и Mobileye станува сè поинтензивна.
Извор: Engadged
Автомобили
Десетте најпродавани автомобили во Европа во 2025 година

Во првата половина од 2025 година, европскиот автомобилски пазар бележи значајни промени и трендови. Според податоците на JATO Dynamics, објавени од Best-Selling Cars, најпродаван производител останува Volkswagen Group, додека зад него се позиционираат Stellantis, Renault Group и Hyundai-Kia.
Volkswagen Group и понатаму водечки
Volkswagen Group го задржа својот статус на најголем производител во Европа со над 1,8 милиони продадени возила. Иако 72% од продажбата сè уште се базира на конвенционални мотори, уделот на електричните и хибридните модели расте и сега изнесува 28%.
Stellantis стабилно на второ место
На второ место е Stellantis, со продадени 1,04 милиони автомобили. Оваа групација сè уште најмногу се потпира на класични погонски склопови – дури 85% од продажбата доаѓа од бензински и дизел модели.
Renault и Hyundai-Kia со силен раст
На третото место е Renault Group, со 704.000 продадени возила, додека Hyundai-Kia се пласира на четвртото место со 541.000 возила. Двата производители се издвојуваат со висок удел на електрифицирани модели – околу 43% од вкупната продажба.
Премиум брендовите ја забрзуваат транзицијата
BMW Group продаде 485.000 возила, од кои 40% се електрични или хибридни. Mercedes-Benz постигна 355.000 продажби, со удел на електрифицирани модели од 34%.
Ford исто така продаде 257.000 автомобили, со идентичен удел на електрифицирани возила како и Mercedes – 34%.
Geely сè поактивен во Европа
Кинеската Geely Group оствари 202.000 продажби, од кои дури 67% се електрични или хибридни автомобили. Со тоа, Geely се искачи на деветтото место, пред Nissan (165.000 возила) и веднаш зад Ford.
Toyota лидер во електрификацијата
Иако по вкупна продажба е на шестото место со 479.000 возила, Toyota е апсолутен лидер во електрификацијата. Дури 86% од нејзината продажба во Европа се хибриди и електрични автомобили – највисок удел меѓу сите водечки брендови.
Силната хибридна понуда и растечката популарност на електричните модели ѝ овозможуваат на Toyota да се натпреварува рамноправно со европските производители, иако традиционално тие доминираат на пазарот.
Извор: 24Sata
-
Кичево17 часа
Во недела на големиот празник рождество на Пресвета Богородица, во кичевско с.Другово ќе се осветува поставениот Крст
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за четврток (18 септември)
-
Музика2 дена
Училиштето за Црковна музика „Митрополит Козма Пречистански“ во петок и сабота преку „аудиција“ врши упис на нови членови за источно пеење
-
Хороскоп8 часа
Хороскоп за петок (19 септември)
-
Скопје19 часа
Малолетници на 12 и 14 годишна возраст од угостителски објект одзеле пари од вработени и побегнале, едниот се заканил со остар предмет
-
Временска прогноза21 час
Следната седмица вистинска промена на времето
-
Временска прогноза2 дена
Брз продор на ладен воздух од север, додека само утре услови за слаб локален дожд
-
Автомобили2 дена
Колку се задоволни возачите од реалниот домет на електричните автомобили?