Автомобили
Opel ја враќа Frontera во живот (ФОТО)

Новата Frontera ќе има пространа кабина, која би требало да им се допадне на купувачите кои бараат компактно семејно возило.
OPEL Frontera
https://t.co/jtwc3fm1Y0 pic.twitter.com/Go3ZnvX6Zx— BabürGÜREL(otomobil gazetecisi)www.autowritetr.com (@autowritetr) January 24, 2024
Името Frontera одамна им е познато на љубителите на автомобили и марката Opel. Теренското возило базирано на Isuzu MU постигна голема популарност во 1990-тите, пред се благодарение на неговите теренски способности.
Сега Opel го најави враќањето на името Frontera, односно моделот што ќе го претстави на пазарот оваа година.
Германскиот производител вели дека тоа ќе биде теренец кој ќе биде достапен со електричен погон веќе на почетокот на продажбата.
Get electrified: #OpelFrontera coming soon. Fresh and ready to hit the streets with 🔋 power.#OpelRevealDay pic.twitter.com/msXZAh9MUE
— OPEL (@Opel) January 24, 2024
Opel Frontera ќе има многу простор во кабината, што би требало да им се допадне на купувачите кои бараат компактно семејно возило. Покрај електричните верзии, се очекуваат и бензински мотори и plug-in хибриди.
Се поставува прашањето на кој сегмент ќе припаѓа Frontera?
Со оглед на тоа што Opel годинава лансира наследник на компактниот теренец Grandland, некои медиуми шпекулираат дека Frontera ќе биде проширена верзија на тоа возило. Нешто слично прави и сестринската марка Peugeot со моделите 3008 и 5008.
Од друга страна, се шпекулира дека новата Frontera е наследник на актуелниот модел Crossland.
Fresh and electric from the feet up. the new #OpelFrontera – coming soon. Get electrified 🔋#OpelRevealDay #ThisIsOpel pic.twitter.com/GUs6G33dxJ
— OPEL (@Opel) January 25, 2024
Во секој случај, можете да заборавите на старата Forntera со класичната челична шасија што ја носеше каросеријата со моторот. Новиот модел ќе биде семеен SUV со самоносечка каросерија, кој исто така ќе има бројни функционалности, само малку поинаква структура.
Автомобили
Перу прва во светот со старосна граница за возачки дозволи: по 80-тата година нема обновување

Перу стана првата земја во светот што воведе старосна граница по која возачите повеќе нема да можат да ја обновуваат својата возачка дозвола. Иако оваа мерка изгледа строга, властите ја оправдуваат како неопходна за зголемување на безбедноста на патиштата и како прилагодување кон предизвиците што ги носи стареењето на населението.
Според одлуката на Министерството за транспорт и врски (MTC), возачите кои наполниле 80 години нема да имаат право на продолжување на дозволата за управување со возило. Оваа регулатива е донесена со Врховниот декрет бр. 007-2016-MTC и е насочена кон проверка на физичката и менталната подготвеност на постарите возачи.
За возачите на возраст од 70 до 80 години се воведуваат построги услови при обновување на дозволата. Тие ќе мора задолжително да поминат медицинско-психолошки прегледи, кои вклучуваат тестови за вид и слух, мерење на крвен притисок и проценка на когнитивните способности. Дополнително, важноста на дозволата се намалува со возраста — со цел почеста контрола на способноста за управување со возило.
Мерката предизвика интензивни реакции во јавноста, но властите во Перу ја објаснуваат како неопходен чекор за заштита на сите учесници во сообраќајот, особено во контекст на сè постара популација зад воланот.
Слични дискусии се водат и во Европската Унија, но идејата за воведување на старосна граница за возачките дозволи беше отфрлена поради страв од нарушување на граѓанските права и обвиненија за дискриминација врз основа на возраст.
Останува да се види дали примерот на Перу ќе го следат и други земји во иднина.
Извор: B92
Автомобили
Како да ја надминете летната жештина од 37 степени во автомобил: Трикови што навистина функционираат

Кога температурата надминува 37 степени, како што често се случува во Белград и другите балкански градови, климатизацијата во автомобилот станува неопходност, а не луксуз. Возењето во автомобил што со часови стоел на сонце не е само непријатно, туку и потенцијално опасно, особено ако не се активира навреме ефикасен систем за ладење.
Првиот чекор: Отворете ги сите прозорци
Најважниот и прв чекор е да ги отворите сите прозорци пред да го вклучите клима уредот. Потоа, вклучете го вентилаторот на максимална брзина за што побрзо да се исфрли жешкиот воздух од внатрешноста.
Само откако температурата малку ќе опадне, затворете ги прозорците и активирајте ја функцијата за рециркулација на воздух. Така, клима уредот нема постојано да вшмукува жежок надворешен воздух, туку поефикасно ќе го лади веќе оладениот простор.
Започнете со возење веднаш
Системот за климатизација работи поефикасно кога возилото е во движење, бидејќи компресорот има поголема моќност. Затоа, се препорачува возењето да започне веднаш по стартувањето на моторот.
Поставете ја климата на температура меѓу 22 и 24°C, што е доволно за пријатна атмосфера без да се оптоварува моторот.
Правилно користење на поставките
Внимавајте на поставките на системот:
-
Рециркулацијата вклучете ја само кога просторот веќе е разладен
-
Ако возите сами, користете ја опцијата „само за возачот“ за да се лади само предниот дел и да се заштеди енергија
-
Исклучете го системот „старт-стоп“ при градско возење, бидејќи неговото автоматско гасење на моторот го прекинува и работењето на климата
Фолија на шофершајбната – едноставен и ефикасен трик
Поставувањето рефлективна фолија на шофершајбната е еден од најдобрите начини за превенција од прегревање. Овој додаток може да ја намали температурата во автомобилот и до 15 степени. Комбинирајте го со паркирање во сенка или подземна гаража за уште подобри резултати.
Навечер: Отворете ги прозорците минимално
Доколку автомобилот е паркиран преку ноќ, се препорачува прозорците да се остават отворени неколку милиметри – доволно за да се овозможи циркулација на воздух, но без да се компромитира безбедноста. Дополнително, евтини сончеви вентилатори што се монтираат на стаклото можат да помогнат во вентилацијата преку ден.
Одржување на клима уредот – клучно за ефикасност
Редовната проверка и одржување на клима уредот е клучна:
-
Променете го филтерот во кабината
-
Проверете го нивото на фреон/ладилна течност
-
Не грижете се ако има кондензација под автомобилот – тоа е нормален знак дека системот функционира
Заклучок: Со правилен пристап, жештината не мора да биде проблем
Со овие практични чекори и совети, дури и деновите со тропски температури нема да го направат возењето неподносливо. Отворање на прозорци пред вклучување на климата, активирање на рециркулација во вистински момент и внимателен избор на поставки – сето тоа го прави вашиот автомобил вистинско засолниште од летната горештина.
Извор: Danas
Автомобили
Toyota го претстави првиот електрифициран Land Cruiser во Европа

Кон крајот на 2024 година, Toyota ја освежи понудата на својот легендарен SUV модел, а сега пристигнува и хибридната верзија – Land Cruiser Hybrid 48V. Ова е првиот електрифициран Land Cruiser достапен на европскиот пазар.
Хибриден систем со 48V технологија
Новата варијанта комбинира 2,8-литарски турбодизел мотор со електричен генератор, литиум-јонска батерија од 48 волти и DC-DC конвертор. Благодарение на оваа технологија, возењето е посмирено, поефикасно и потивко – како на асфалт, така и на терен.
Без компромис за теренски способности
И покрај додавањето на хибридна технологија, Land Cruiser и понатаму ги задржува своите препознатливи теренски карактеристики. Возилото може да помине низ водени пречки до 700 mm, бидејќи сите клучни електрични компоненти се внимателно позиционирани за да бидат заштитени.
„48V системот е развиен така што лесно се вградува, без влијание врз теренските перформанси,“ велат од Toyota.
Подобрено возачко искуство
Благиот хибриден систем нуди неколку важни подобрувања:
-
Потивко и побрзо стартување на моторот
-
Намалени вибрации при старт-стоп работа
-
Полинеарно забрзување
-
Подобра регенерација на енергија при сопирање
Возачите имаат избор помеѓу два режими на старт-стоп системот: NORMAL и LONG – вториот овозможува подолго исклучување на моторот со цел зголемена ефикасност, особено во урбани услови.
Компактна батерија, висока ефикасност
Литиум-јонската батерија има капацитет од 4,3 Ah и тежи само 7,6 kg. Сместена е под подот на багажниот простор, без значителни загуби на капацитетот. Во целосно наполнета состојба, таа обезбедува до 12 kW дополнителна моќност и 65 Nm вртежен момент.
Издржлива платформа и нов правец
Новиот Land Cruiser 48V е поставен на Toyota Global Architecture (TNGA) платформа со класична рамна шасија, што обезбедува цврстина и стабилност при возење на непристапен терен, но и комфор при возење по пат.
Овој тип на благ хибриден систем веќе е применет и кај новиот модел на Hilux, што укажува на постепено ширење на електрификацијата низ целата SUV понуда на Toyota.
Извор: Index
-
Македонија12 часа
МВР истакна важна информација која стартува од утре 1 јули
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за понеделник (30 јули)
-
Кичево2 дена
(ФОТО) Се запали дива депонија покрај пат кај с.Пополжани, интервенираше ТППЕ Кичево
-
Хороскоп9 часа
Хороскоп за вторник (1 јули)
-
Скопје2 дена
Во Скопје посебен режим на сообраќај за утре и задутре
-
Lifestyle2 дена
Не е вода: Пијалокот што го хидрира телото најдобро
-
Lifestyle2 дена
Внимавајте кога излегувате од ладна просторија на летното сонце: Еве зошто!
-
Хроника2 дена
МВР со детали за трагичниот настан на Дебарско езеро