Автомобили
Opel ја враќа Frontera во живот (ФОТО)

Новата Frontera ќе има пространа кабина, која би требало да им се допадне на купувачите кои бараат компактно семејно возило.
OPEL Frontera
https://t.co/jtwc3fm1Y0 pic.twitter.com/Go3ZnvX6Zx— BabürGÜREL(otomobil gazetecisi)www.autowritetr.com (@autowritetr) January 24, 2024
Името Frontera одамна им е познато на љубителите на автомобили и марката Opel. Теренското возило базирано на Isuzu MU постигна голема популарност во 1990-тите, пред се благодарение на неговите теренски способности.
Сега Opel го најави враќањето на името Frontera, односно моделот што ќе го претстави на пазарот оваа година.
Германскиот производител вели дека тоа ќе биде теренец кој ќе биде достапен со електричен погон веќе на почетокот на продажбата.
Get electrified: #OpelFrontera coming soon. Fresh and ready to hit the streets with 🔋 power.#OpelRevealDay pic.twitter.com/msXZAh9MUE
— OPEL (@Opel) January 24, 2024
Opel Frontera ќе има многу простор во кабината, што би требало да им се допадне на купувачите кои бараат компактно семејно возило. Покрај електричните верзии, се очекуваат и бензински мотори и plug-in хибриди.
Се поставува прашањето на кој сегмент ќе припаѓа Frontera?
Со оглед на тоа што Opel годинава лансира наследник на компактниот теренец Grandland, некои медиуми шпекулираат дека Frontera ќе биде проширена верзија на тоа возило. Нешто слично прави и сестринската марка Peugeot со моделите 3008 и 5008.
Од друга страна, се шпекулира дека новата Frontera е наследник на актуелниот модел Crossland.
Fresh and electric from the feet up. the new #OpelFrontera – coming soon. Get electrified 🔋#OpelRevealDay #ThisIsOpel pic.twitter.com/GUs6G33dxJ
— OPEL (@Opel) January 25, 2024
Во секој случај, можете да заборавите на старата Forntera со класичната челична шасија што ја носеше каросеријата со моторот. Новиот модел ќе биде семеен SUV со самоносечка каросерија, кој исто така ќе има бројни функционалности, само малку поинаква структура.
Автомобили
ЕУ инвестира 852 милиони евра во фабрики за батерии за електрични возила – еве каде ќе се градат

Европската Унија започнува со значајна инвестиција во иднината на одржливиот транспорт. Европската комисија објави дека преку Фондот за иновации ќе вложи вкупно 852 милиони евра во изградба на шест фабрики за батерии за електрични возила во неколку земји членки на ЕУ.
Целта: декарбонизација и индустриска конкурентност
Овие инвестиции се дел од Индустрискиот акционен план и Договорот за чиста индустрија. Според соопштението од Европската комисија, се работи за клучен чекор кон:
-
Намалување на емисиите на стакленички гасови
-
Намалување на зависноста од увоз на батерии
-
Поттикнување на технолошки развој
-
Создавање на висококвалитетни работни места низ Европа
Кои земји ќе добијат фабрики?
Фабриките ќе бидат изградени во следниве земји:
• Франција
• Германија
• Шведска
• Полска
Сите проекти се очекува да започнат со работа пред 2030 година и ќе придонесат кон создавање на стабилна и одржлива индустриска база на ЕУ.
Што точно се финансира?
Финансирањето ги опфаќа и капиталните и оперативните трошоци на фабриките, со можност дел од средствата да бидат исплатени и пред почетокот на активното работење. Средствата ќе бидат распределени според исполнувањето на клучни проектни пресвртници.
Очекувани резултати до 2040 година
Проектите имаат амбициозна цел:
-
Намалување на емисиите за 91 милион тони CO2
-
Комбиниран производствен капацитет од околу 56 GWh батериски ќелии годишно
Овие фабрики ќе користат иновативни, еколошки прифатливи технологии, што е од суштинско значење за европската стратегија за климатска неутралност и технолошка независност.
Извор: B92
Автомобили
Генијален трик за заштеда на гориво: Сè зависи од едно копче во автомобилот

Во деновите кога температурите достигнуваат и над 40 степени, клима уредите во автомобилите работат со полна моќност. Ова, за жал, значи и значително зголемување на потрошувачката на гориво, што се одразува на вашиот буџет.
Но, постои едноставен и генијален трик кој може да ви помогне да заштедите гориво додека уживате во пријатно разладена кабина.
Клучот е во рециркулацијата на воздухот – еве како функционира
Клима уредот во автомобилот може да лади на два начина: внесувајќи воздух однадвор или рециркулирајќи го воздухот кој веќе е во кабината. Кога климата зема топол воздух однадвор, троши повеќе енергија за да го излади. Од друга страна, со рециркулација, системот го користи веќе изладениот воздух, што значи дека се потребни многу помалку ресурси за одржување на пријатна температура.
Рециркулацијата заштедува гориво до 15%
Со притискање на копчето за рециркулација на воздухот, климата работи поефикасно, бидејќи воздухот во кабината е веќе постуден. Ова може да ја намали потрошувачката на гориво за 10 до 15 проценти, што значи реална заштеда на месечно ниво.
Совет од експертите е оваа функција да ја активирате веднаш штом ќе влезете во автомобилот, особено во најжешките делови од денот. На подолги патувања повремено вклучете свеж воздух однадвор за подобра циркулација, но најголем дел од времето оставете ја рециркулацијата вклучена.
Извор: Telegraf
Автомобили
Најдобрите и најлошите автомобили за 2025 според корисниците

Работата на моторот, квалитетот на системот, дизајнот на ентериерот и карактеристиките на возилото се само дел од аспектите кои ги оценија сопствениците на новите сериски автомобили од 2025 година. Истражувањето за почетниот квалитет на возилата откри кои модели се најдобри, а кои најчесто разочараа.
Модерните автомобили – повеќе од превоз
Денес автомобилите не се купуваат само поради моторот, перформансите или цената. Тие се симбол на статус, исполнување на соништата и награда за успехот. Но и покрај тоа што од новите автомобили се очекува беспрекорно функционирање, истражувањето на JD Power покажа дека дефекти се појавуваат уште во првите месеци од користење.
Автомобилите со највисок квалитет
• На врвот е Lexus – 166 дефекти на 100 возила.
• Следи Nissan – 169 дефекти.
• Во топ 5 се и Hyundai (173 дефекти), Jaguar (175 дефекти) и Chevrolet (178 дефекти).
J.D. Power released its annual Initial Quality Study brand ranking today, and I’m going to present it to you without comment. pic.twitter.com/OeRciJHv8H
— Zerin Dube (@SpeedSportLife) June 26, 2025
Интересно, германските марки, кои важат за најсигурни, не се најдоа на врвот.
Просекот и годинава подобрен
Во истражувањето учествувале 92.694 испитаници од САД и Европа. Просекот за возилата од 2025 година е 192 дефекти на 100 автомобили, што е подобрување во однос на лани (194 дефекти). Блиску до просекот се Porsche (188 дефекти) и Ford (193 дефекти).
Германските автомобили под очекувањата
• BMW – 196 дефекти (најдобар меѓу „германците“).
• Mercedes – 210 дефекти.
• Audi – на дното со 269 дефекти на 100 возила.
Овие резултати изненадија многумина кои германските автомобили ги сметаат за синоним за квалитет.
-
Кичево1 ден
Во с.Цер кичевско биле забележани непознати лица кои нуделе Цептер продукти и запишувале присуство
-
Кичево8 часа
Неконтролирано се движел, по пријава во Кичево бил сопрен, констатирано е дека бил пијан!
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за петок (18 јули)
-
Хроника2 дена
МВР со детали за стравичната несреќа во Охрид каде со мопед загина тинејџер на 16 години
-
Македонија14 часа
Се „лета“ на патиштата, на радар фатен 75 годишник од Охрид, возел 126 км/ч на место каде дозволено е 50?
-
Македонија1 ден
Поради пожар затворен за сообраќај автопатот од наплатна рампа Миладиновци до клучка Бунарџик, во двата правца, возилата се насочуваат кон Петровец
-
Хороскоп3 часа
Хороскоп за сабота (19 јули)
-
Хроника14 часа
Од охридска плажа до болницата Св.Стефан донесен 65 годишник од БиХ без знаци на живот