Автомобили
Opel слави годишнина: 50 години Kadett C
Идеален семеен автомобил, шармантен втор автомобил со практичен багажник или спортско купе – семејството Kadett C имаше многу лица од 1973 до 1979 година.
Серијата модели што беше популарна кај генерации клиенти пред Astra беше наречена Kadett. Еден познат Kadett штотуку го прослави својот 50-ти роденден: пред точно половина век, беше лансирана третата генерација на повоениот компактен бестселер на марката, Opel Kadett C – и тој беше поразновиден од речиси сите претходни модели. Идеален семеен автомобил, шармантен втор автомобил со практичен багажник или спортско купе – семејството Kadett C имаше многу лица од 1973 до 1979 година. Kadett C со погон на задните тркала се појави кон крајот на летото 1973 година со остро дизајнирано тело и нова предна оска со двојна коска. Карактеристичните карактеристики на дизајнот вклучуваат рамна решетка на ладилникот и хауба со браздата на брендот.
„Kadett не само што вози исклучително добро, туку е и цврсто изграден и завршен. Потребно е малку одржување, лесно се поправа и е економичен за работа“, напишаа тестерите за автомобили во списанието Auto motor und sport. Клиентите имаа широк избор и можеа да ја најдат вистинската верзија на Kadett за сечиј вкус. Третата генерација на овој модел првично беше достапна како седан со 2 или 4 врати во стандардни и луксузни верзии, како караван со 3 или 5 врати и како купе. Ќе следат уште многу верзии бидејќи Kadett C е дизајниран како глобален модел. Не само што беше произведен во Германија, туку исто така беше изграден како Опел Шевет во ОК. Покрај тоа, се произведуваше во Азија, Австралија и Северна и Јужна Америка, со малку изменета каросерија и технологија прилагодена на локалните услови.
Во Германија, погонот првично го обезбедуваа ефикасните 1,2-литарски мотори со 38 kW/52 HP и 44 kW/60 HP. На почетокот на 1975 година беше претставена економична бензинска единица од 1,0 литри со моќност од 30 kW/40 КС. Со спортскиот модел GT/E со 77 kW/105 КС претставен на Саемот за автомобили во Франкфурт во 1975 година, Opel ја продолжи традицијата на моделот Rallye Kadett.
Кога генерацијата C започна да се произведува во 1973 година, тој исто така беше првиот Kadett кој има трикратни безбедносни појаси на предните седишта, прикачени на столбот Б на врвот и на дното и на затегнувачот на ремените.
Тоа беше безбедносна карактеристика која спасува животи која, благодарение на едноставното ракување со една рака, го зголеми прифаќањето на безбедносните појаси кај многумина на кои не им се допаѓаат.
Сите копчиња и прекинувачи беа лесно достапни, дури и со врзан појас, а инструментите беа лесни за читање, што во тоа време не беше дадено. mНајголемата техничка иновација на Kadetta C беше предната суспензија со двојни жици и спирални пружини. Стабилизаторот беше стандарден за сите верзии. Растојанието помеѓу предните тркала беше 20 mm поголемо од неговиот претходник за дополнително да се подобри управувањето. mДополнително развиената задна оска е совршено порамнета, што придонесува за неутрално управување и високо ниво на активна безбедност. Карактеристиките како што се предните и задните зони за стуткање и патничкиот простор „безбедносна ќелија“ го намалија ризикот од повреда во случај на судар.
Затоа, не беше изненадувачки што Kadett C се користеше како основа за безбедносното тестирање на возилото OSV 40 од 1974 година. Стабилните надолжни и попречни греди, како и засилените врати и прагови, ги штитеа патниците во случај на судар или превртување. Возилото е дизајнирано да издржи директен судир со цврста бариера со 65 km/h, што е еквивалентно на удар со 40 mph – оттука и бројот 40 во името. Со овој прототип сличен на сериските модели, Opel покажа дека оптималната пасивна безбедност може да се постигне не само кај големите и тешки возила, туку и кај компактните, полесни автомобили.
Возилото OSV 40 тежело само 960 килограми. Искуството стекнато во текот на работата на развојот и тестирањето на возилото OSV 40 беше применето на различни последователни сериски модели. mnКога Kadett GT/E ја прослави својата премиера на салонот во Франкфурт во 1975 година, Opel докажа дека третата генерација на Kadett не само што е безбедна, туку и спортска. Неговиот 1,9-литарски мотор со Bosch L-Jetronic вбризгување гориво произведе 77 kW/105 КС. Со приближна тежина од само 900 килограми, можеше да достигне максимална брзина од 184 km/h. Мислењата за неговиот дизајн беа поделени, а тоа особено ги воодушеви љубителите на моторните трки: над линијата на појасот, GT/E беше обоен во светло жолта боја, а под него беше обоен во црно.
GT/E не беше само сонуван од младите; од 1976 година зад неговиот волан се познати искусни возачи на Opel, кои наскоро ќе ја напишат историјата на автомобилските трки. mВалтер Рерл и Рауно Алтонен постигнаа успех со моделот GT/E од 165 kW/225 КС на релито во Монте Карло и Португалија. Покрај тоа, Рерл и Јохен Бергер го освоија фантастичното четврто место на трката во Монте Карло, а Opel го зазеде второто место во генералниот пласман на брендовите. Во 1976 година, Opel го понуди Kadett за поинакво уживање во возењето. Во верзијата Kadett Aero, возачот и патниците можеа да дозволат ветерот да им ја разнесе косата и да „крстарат“ по патиштата.
Kadett Aero, произведен од Baur, производител на кочии од Штутгарт, беше кабриолет со заштитен лак, каросерија Targa и преклопен заден прозорец. nmТака, Aero комбинираше неколку автомобили во еден: кабриолет, автомобил за одмор и семејно возило, како и разноврсно возило за градски и приградски сообраќај.
Денес се смета за легендарна класика која привлекува внимание на бројни собири на олдтајмери.
Автомобили
Најбезбедни автомобили во Европа: Листата за 2024 година
Во текот на 2024 година, EuroNCAP спроведе безбедносни тестови за вкупно 41 автомобил, од кои повеќето добија високи оценки за заштита на возрасни и деца. Меѓу нив, некои модели особено се истакнаа по своите резултати.
Најдобро рангирани возила според заштита на возрасни патници
- Deepal S07 – Најдобар резултат со 95%.
- Volkswagen Passat, Skoda Superb, и NIO EL6 – Второ место со 93%.
- Mercedes-Benz E-Class, Mazda CX-80, и Maxus MIFA 7 – Трето место со 92%.
Заштита на деца патници
- Mercedes-Benz E-Class е лидер со 90%.
- Mazda CX-80 – 88%.
- Volkswagen Passat, Skoda Superb, и Maxus MIFA 7 – по 87%.
Кинеските модели ја предводат конкуренцијата
- Deepal S07, развиен од Changan во соработка со Huawei, е најдобро рангираниот модел за 2024 година.
- Други кинески модели, како што се NIO EL6, Maxus eTerron 9, и Zeekr X, исто така постигнаа високи резултати.
Европските производители на висок ранг
- Volkswagen Passat, Skoda Superb, и Audi K6 e-tron се меѓу најдобрите според EuroNCAP.
- Модели како Porsche Macan, Cupra Tavascan, и Ford Explorer добија резултати од 89% или повеќе.
Помалку рангирани возила
- Alpine A290 и Renault 5 освоија четири ѕвезди со 80% заштита на возрасни патници.
- Jeep Avenger и Dacia Duster имаат резултати под 80%, со само три ѕвезди за безбедност.
Извор: Blic
Автомобили
Каде да се постават синџирите за снег на возила со погон на четири тркала?
Поставувањето на синџири за снег на автомобили со погон на сите тркала не е едноставно прашање поради различностите меѓу системите. Еве што треба да знаете:
Не постои универзално правило
Системите за погон на сите тркала (4WD или AWD) значително се разликуваат меѓу возилата, а некои модели имаат различни верзии на погонот. На пример:
- Постојан погон на сите тркала
- Погон на предните тркала со автоматско активирање на задните
- Погон на задните тркала со активирање на предните по потреба
Затоа, точните упатства за поставување синџири се наведени само во прирачникот на вашето возило.
Каде да се постават синџирите?
- На повеќето возила:
- Синџирите обично се поставуваат на предните тркала, без разлика на типот на возилото (SUV, седан, караван, итн.).
- Исклучоци:
- Jeep Grand Cherokee и Jeep Wrangler: Синџирите најчесто се поставуваат на задните тркала, но ова важи само за одредени генерации.
- Mercedes-Benz G-Class и GLE: Препораката е синџирите да се постават на сите четири тркала, но ако имате само еден пар, монтирајте ги на задните тркала.
- Hyundai ix35 и Santa Fe: Синџирите треба да бидат на сите четири тркала. Ако има само еден пар, поставете ги на предните тркала.
Комплицирани системи кај модерните возила
- Хибридни и електрични возила:
Хибридите кои комбинираат бензински мотор за предните тркала и електромотор за задните, како и целосно електричните со погон на сите тркала, дополнително ја комплицираат ситуацијата. Поставувањето на синџирите кај овие возила е уште поважно да се следи според упатствата на производителот.
Заклучок
За правилно поставување на синџирите:
- Прочитајте го упатството за употреба за вашиот конкретен модел.
- Внимавајте на генерацијата и варијацијата на погонот кај вашето возило.
- Не следете „универзални“ совети, бидејќи секое возило има специфични барања.
Запомнете, грешно поставени синџири може да ја намалат стабилноста и безбедноста на возењето.
Извор: B92
Автомобили
Автомобилскиот бренд Dacia продаде повеќе од пола милион примероци во Европа за 11 месеци од оваа година
За 11 месеци од оваа година Европејците регистрирале 522.013 нови автомобили „Дачиа“, два отсто повеќе отколку во истиот период во 2023 година.
Извештајот на Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA) за бројот на регистрации на нови автомобили во ноември оваа година покажува дека марката Dacia продала 49.352 автомобили, односно 4,8 отсто повеќе отколку во ноември 2023 година.
Благодарение на овој раст, кој се одвива во позадина на општ пазарен пад, пазарниот удел на Dacia се зголеми од 4,4 отсто во ноември 2023 година на 4,7 отсто во 11-тиот месец од 2024 година, според Klix.ba.
Истовремено, растот во последниот месец доведе до зголемување на продажбата на Dacia во периодот јануари – ноември од 511.994 единици во 2023 година на 522.013 во 2024 година. Два процентни поени раст во споредба со првите 11 месеци од оваа година го зголемија годишниот пазарен удел на Dacia на 4,4 проценти.
Благодарение на постојаниот раст, овој пазарен удел на Dacia го надминува оној на брендовите како што се: Opel, Citroen, Fiat, Kia, Hyundai, Ford или Volvo.
Најбарани марки на европскиот пазар за 11 месеци од тековната година се: Volkswagen (1.258.324 продадени автомобили), Toyota (849.628), BMW (707.527), Škoda (700.748) и Renault (626.719).
Извор: ACEA / Klix.ba
-
Хороскоп16 часа
Хороскоп за понеделник (23 декември)
-
Временска прогноза1 ден
Попоски од вечерва најавува снежни врнежи во нашиот регион, како и на Балканот
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за недела (22 декември)
-
Македонија3 часа
ЈП Македонија Пат состојба на патиштата до 12:00ч
-
Временска прогноза16 часа
Западните и северозападните делови од Македонија утрово под продор на ладен и влажен воздух кој носи снежни врнежи
-
Временска прогноза7 часа
Најавениот влажен продор кој носи снег и дожд пристигнува…
-
Автомобили1 ден
Автомобилскиот бренд Dacia продаде повеќе од пола милион примероци во Европа за 11 месеци од оваа година
-
Магазин1 ден
Живот на Месечината? Јапонија работи на лунарно живеалиште со вештачка гравитација