Следете не

Автомобили

Opel слави годишнина: 50 години Kadett C

Објавено пред

на

Идеален семеен автомобил, шармантен втор автомобил со практичен багажник или спортско купе – семејството Kadett C имаше многу лица од 1973 до 1979 година.

Серијата модели што беше популарна кај генерации клиенти пред Astra беше наречена Kadett. Еден познат Kadett штотуку го прослави својот 50-ти роденден: пред точно половина век, беше лансирана третата генерација на повоениот компактен бестселер на марката, Opel Kadett C – и тој беше поразновиден од речиси сите претходни модели. Идеален семеен автомобил, шармантен втор автомобил со практичен багажник или спортско купе – семејството Kadett C имаше многу лица од 1973 до 1979 година. Kadett C со погон на задните тркала се појави кон крајот на летото 1973 година со остро дизајнирано тело и нова предна оска со двојна коска. Карактеристичните карактеристики на дизајнот вклучуваат рамна решетка на ладилникот и хауба со браздата на брендот.

„Kadett не само што вози исклучително добро, туку е и цврсто изграден и завршен. Потребно е малку одржување, лесно се поправа и е економичен за работа“, напишаа тестерите за автомобили во списанието Auto motor und sport. Клиентите имаа широк избор и можеа да ја најдат вистинската верзија на Kadett за сечиј вкус. Третата генерација на овој модел првично беше достапна како седан со 2 или 4 врати во стандардни и луксузни верзии, како караван со 3 или 5 врати и како купе. Ќе следат уште многу верзии бидејќи Kadett C е дизајниран како глобален модел. Не само што беше произведен во Германија, туку исто така беше изграден како Опел Шевет во ОК. Покрај тоа, се произведуваше во Азија, Австралија и Северна и Јужна Америка, со малку изменета каросерија и технологија прилагодена на локалните услови.

Во Германија, погонот првично го обезбедуваа ефикасните 1,2-литарски мотори со 38 kW/52 HP и 44 kW/60 HP. На почетокот на 1975 година беше претставена економична бензинска единица од 1,0 литри со моќност од 30 kW/40 КС. Со спортскиот модел GT/E со 77 kW/105 КС претставен на Саемот за автомобили во Франкфурт во 1975 година, Opel ја продолжи традицијата на моделот Rallye Kadett.

Кога генерацијата C започна да се произведува во 1973 година, тој исто така беше првиот Kadett кој има трикратни безбедносни појаси на предните седишта, прикачени на столбот Б на врвот и на дното и на затегнувачот на ремените.

Тоа беше безбедносна карактеристика која спасува животи која, благодарение на едноставното ракување со една рака, го зголеми прифаќањето на безбедносните појаси кај многумина на кои не им се допаѓаат.

Сите копчиња и прекинувачи беа лесно достапни, дури и со врзан појас, а инструментите беа лесни за читање, што во тоа време не беше дадено. mНајголемата техничка иновација на Kadetta C беше предната суспензија со двојни жици и спирални пружини. Стабилизаторот беше стандарден за сите верзии. Растојанието помеѓу предните тркала беше 20 mm поголемо од неговиот претходник за дополнително да се подобри управувањето. mДополнително развиената задна оска е совршено порамнета, што придонесува за неутрално управување и високо ниво на активна безбедност. Карактеристиките како што се предните и задните зони за стуткање и патничкиот простор „безбедносна ќелија“ го намалија ризикот од повреда во случај на судар.

Затоа, не беше изненадувачки што Kadett C се користеше како основа за безбедносното тестирање на возилото OSV 40 од 1974 година. Стабилните надолжни и попречни греди, како и засилените врати и прагови, ги штитеа патниците во случај на судар или превртување. Возилото е дизајнирано да издржи директен судир со цврста бариера со 65 km/h, што е еквивалентно на удар со 40 mph – оттука и бројот 40 во името. Со овој прототип сличен на сериските модели, Opel покажа дека оптималната пасивна безбедност може да се постигне не само кај големите и тешки возила, туку и кај компактните, полесни автомобили.

Возилото OSV 40 тежело само 960 килограми. Искуството стекнато во текот на работата на развојот и тестирањето на возилото OSV 40 беше применето на различни последователни сериски модели. mnКога Kadett GT/E ја прослави својата премиера на салонот во Франкфурт во 1975 година, Opel докажа дека третата генерација на Kadett не само што е безбедна, туку и спортска. Неговиот 1,9-литарски мотор со Bosch L-Jetronic вбризгување гориво произведе 77 kW/105 КС. Со приближна тежина од само 900 килограми, можеше да достигне максимална брзина од 184 km/h. Мислењата за неговиот дизајн беа поделени, а тоа особено ги воодушеви љубителите на моторните трки: над линијата на појасот, GT/E беше обоен во светло жолта боја, а под него беше обоен во црно.

GT/E не беше само сонуван од младите; од 1976 година зад неговиот волан се познати искусни возачи на Opel, кои наскоро ќе ја напишат историјата на автомобилските трки. mВалтер Рерл и Рауно Алтонен постигнаа успех со моделот GT/E од 165 kW/225 КС на релито во Монте Карло и Португалија. Покрај тоа, Рерл и Јохен Бергер го освоија фантастичното четврто место на трката во Монте Карло, а Opel го зазеде второто место во генералниот пласман на брендовите. Во 1976 година, Opel го понуди Kadett за поинакво уживање во возењето. Во верзијата Kadett Aero, возачот и патниците можеа да дозволат ветерот да им ја разнесе косата и да „крстарат“ по патиштата.

Kadett Aero, произведен од Baur, производител на кочии од Штутгарт, беше кабриолет со заштитен лак, каросерија Targa и преклопен заден прозорец. nmТака, Aero комбинираше неколку автомобили во еден: кабриолет, автомобил за одмор и семејно возило, како и разноврсно возило за градски и приградски сообраќај.

Денес се смета за легендарна класика која привлекува внимание на бројни собири на олдтајмери.

Автомобили

Ferrari неприкосновен: Профит од 118.000 евра по автомобил

Објавено пред

на

Фото: Joshua Koblin @ unsplash
Фото: Joshua Koblin @ unsplash

Ferrari уште еднаш го потврдува статусот на најпрофитабилен автомобилски бренд во светот. Според финансиските резултати за првата половина од 2025 година, италијанскиот производител остварува 118.124 евра профит по продадено возило.

Ова е за речиси 10.000 евра повеќе од истиот период лани, со што Ferrari ја зацврстува својата доминација кога станува збор за заработка по автомобил.

Колку им треба на другите?

Анализата вклучи 34 производители, но никој не му се доближи на Ferrari. Најблиску беше Jaguar Land Rover (JLR), но и таму е потребно да се продадат 23 автомобили за да се достигне профитот што Ferrari го остварува со само еден.

Меѓу германските премиум марки ситуацијата е следна:

  • Porsche – 24 автомобили за едно Ferrari

  • Mercedes – 47 автомобили

  • BMW – 58 автомобили

Кинеските производители, и покрај масивните инвестиции, остануваат далеку од врвот.

Американски и јапонски падови

Големите западни компании како Ford и Mitsubishi бележат значителен пад на профитабилноста. Тоа е сигнал за сериозни предизвици во сегашниот пазарен контекст.

Компаниите со загуба

Состојбата е уште потешка кај брендовите кои завршија со негативен биланс во првата половина на 2025 година. Во загуба работат:

  • Mazda

  • Nissan

  • Xpeng

  • Stellantis

  • Volvo

  • Renault

  • Nio

  • Polestar

  • Rivian

  • Aston Martin

  • Lucid

Извор: B92

Прочитај повеќе...

Автомобили

Bentley го враќа класичното купе со V8 мотор и погон на задни тркала

Објавено пред

на

Фото: Victor Furtuna @ unsplash
Фото: Victor Furtuna @ unsplash

Bentley не се откажува од електрификацијата, но реши дека октанските адути сè уште имаат свое место.

Supersports повторно се враќа

Производителот потврди дека подготвува нова, поекстремна верзија на Continental GT, која најверојатно ќе ја носи ознаката Supersports.
Моделот ќе добие:

  • редизајнирана каросерија,

  • поагресивен стил,

  • мерки за намалување на масата.

За разлика од хибридниот погон со 4×4, овој автомобил ќе користи рафиниран битурбо V8 мотор кој ја испраќа моќноста само на задните тркала.

Првиот тизер видео-клип веќе откри дел од изгледот и препознатливиот звук на моторот. Бентли ја придружи премиерата со порака:
„Враќањето на легендарното име во семејството Бентли е неизбежно, 100 години по неговото прво претставување. Ова ќе биде редок автомобил, подготвен за перформанси.“

Агресивен и динамичен дизајн

Моделот е инспириран од прототипите забележани од „шпионски“ фотографи, но сериската верзија изгледа уште порадикално:

  • преден браник со огромни отвори за воздух и истакнат сплитер,

  • страничен профил со црни алуминиумски тркала,

  • заден фиксен спојлер, дополнителни аеролинии и масивен дифузер со четири издувни цевки.

Моќ и перформанси

Иако официјалните бројки сè уште не се објавени, се очекува:

  • 4,0-литарски V8 битурбо мотор со околу 650 КС,

  • тежина намалена на околу 2.000 кг,

  • задниот погон и суспензијата да понудат поостро и поигриво возачко искуство.

Иако е послаб од GT Speed PHEV (770 КС) и претходниот Supersports W12 (710 КС), фокусот е ставен на чистото уживање во возењето, а не на „трката со коњски сили“.

Цена и ексклузивност

  • ќе се произведува во ограничен број примероци,

  • цената ќе биде значително повисока од Continental GT Speed (280.000 €),

  • се очекува новиот Supersports да чини над 300.000 €.

Извор: Index

Прочитај повеќе...

Автомобили

Доаѓа ли електричниот Volkswagen Lupo?

Објавено пред

на

Фото: Mathew Antony @ unsplash

Фолксваген повторно може да оживее име кое одамна не сме го слушнале – Lupo. Со новиот градски електричен автомобил, компанијата има цел да одговори на конкуренцијата од Кина и да привлече млади возачи кои штотуку ја добиле својата дозвола.

Каи Груниц, висок функционер од „Фолксваген“, во изјава за „Auto Express“ ја потврди амбицијата на брендот:

„Треба да имаме модел од почетно ниво. Ако ние не го направиме тоа, Кинезите ќе го направат. Ако младите возачи веднаш преминат на кинески брендови, постои ризик да им останат лојални.“

Сепак, Груниц признава дека предизвикот е голем – да се произведе компактен автомобил под 20.000 евра и тоа целосно дизајниран и конструиран во Европа.

Зошто само Volkswagen?

Воедно, тој ја оправда одлуката концептот ID.Every1 да не се дели со Seat, Škoda и Cupra:

„Сегментот на градски автомобили не е доволно голем за повеќе брендови. Доволна е една марка, а тоа ќе биде ‘Фолксваген’. Нашето име буквално значи ‘народен автомобил’.“

Нов живот за старо име

Новиот градски модел досега се нарекуваше Volkswagen ID.1, но постојат информации дека брендот сака да оживее познати имиња. Следната генерација електрични возила би можела да ги вклучи ID.Polo, ID.Tiguan, па дури и ID.Lupo.

Името Lupo би било паметен маркетиншки потег – не е користено речиси две децении, а моделот некогаш беше омилен кај европските возачи како мал, практичен градски автомобил.

Европа против Кина

Со растечката конкуренција од кинеските електрични автомобили, европските брендови се потпираат на својата најголема сила – традицијата и лојалноста на клиентите. Наместо да бега од тоа, Volkswagen изгледа решен да го искористи како предност.

Извор: B92

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Хроника2 часа

По долга и тешка болест почина познатиот пејач – Халид Бешлиќ

Познатиот пејач Халид Бешлиќ почина во Клиничкиот центар на Универзитетот во Сараево, по подолга и тешка болест поради која беше...

Технологија6 часа

„Snapdragon X2 Elite Extreme“ новото „чудовиште“ од процесор на „Qualcomm“ за најмоќните лаптопи и премиум мобилни телефони

Qualcomm ги претстави најновите членови на својата серија Snapdragon X процесори за лаптопи, паралелно со новиот систем-на-чип за премиум мобилни...

Македонија8 часа

Целосно затворен патен правец Велес-Тетово помеѓу Волково и Кондово, истиот ќе се одвива двонасочно поради градежни работи

Сообраќајот на патниот правец Велес-Тетово и обратно помеѓу клучките Волково и Кондово е целосно затворен поради изведба на градежни работи и истиот...

Хороскоп18 часа

Хороскоп за вторник (7 октомври)

ОВЕН Слободно ризикувајте и дозволете му на личноста на која постојано размислувате како се чувствувате и кои се вашите намери....

Македонија24 часа

Од вечерва горивата со намалена цена за литар

Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98 и на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1), се намалуваат...

Хроника1 ден

Вчера утро на магистралниот пат Кичево-Охрид се случила трагична сообраќајка каде животот го загуби младо момче од кичевско

На 05.10.2025 околу 06:30 часот во ОВР Кичево е пријавено дека на магистралниот пат Кичево-Охрид, над с.Попоец, се случила сообраќајна...

Кичево1 ден

Денес се одбележува 82 години од најкрвавата битка кај с.Кленоец кичевско, додека на денешен ден загинал и Јосиф Јосифовски-Свештарот

Денес се одбележува 82 годишнина од една од најкрвавите битки во Втората светска војна што се одиграла во Македонија, наречена...

Хороскоп2 дена

Хороскоп за понеделник (6 октомври)

ОВЕН Брзиот раст што му се случува на Овенот во последно време, овој викенд може да биде малку премногу за...

Временска прогноза2 дена

Од утре повторно дождливо време, додека на планините и планинските превои не е изклучена можноста за нов снег

Под влијание на нов поголем влажен бран од запад и од северозапад од ноќва кон утрешниот ден (понеделник 6 октомври)...

Хороскоп3 дена

Хороскоп за недела (5 октомври)

ОВЕН Ќе бидете склони да се заљубите оваа недела. Важно е да ја оставите гордоста настрана и да и приоѓате...

НАЈЧИТАНИ