Автомобили
Opel слави годишнина: 50 години Kadett C

Идеален семеен автомобил, шармантен втор автомобил со практичен багажник или спортско купе – семејството Kadett C имаше многу лица од 1973 до 1979 година.
Серијата модели што беше популарна кај генерации клиенти пред Astra беше наречена Kadett. Еден познат Kadett штотуку го прослави својот 50-ти роденден: пред точно половина век, беше лансирана третата генерација на повоениот компактен бестселер на марката, Opel Kadett C – и тој беше поразновиден од речиси сите претходни модели. Идеален семеен автомобил, шармантен втор автомобил со практичен багажник или спортско купе – семејството Kadett C имаше многу лица од 1973 до 1979 година. Kadett C со погон на задните тркала се појави кон крајот на летото 1973 година со остро дизајнирано тело и нова предна оска со двојна коска. Карактеристичните карактеристики на дизајнот вклучуваат рамна решетка на ладилникот и хауба со браздата на брендот.
„Kadett не само што вози исклучително добро, туку е и цврсто изграден и завршен. Потребно е малку одржување, лесно се поправа и е економичен за работа“, напишаа тестерите за автомобили во списанието Auto motor und sport. Клиентите имаа широк избор и можеа да ја најдат вистинската верзија на Kadett за сечиј вкус. Третата генерација на овој модел првично беше достапна како седан со 2 или 4 врати во стандардни и луксузни верзии, како караван со 3 или 5 врати и како купе. Ќе следат уште многу верзии бидејќи Kadett C е дизајниран како глобален модел. Не само што беше произведен во Германија, туку исто така беше изграден како Опел Шевет во ОК. Покрај тоа, се произведуваше во Азија, Австралија и Северна и Јужна Америка, со малку изменета каросерија и технологија прилагодена на локалните услови.
Во Германија, погонот првично го обезбедуваа ефикасните 1,2-литарски мотори со 38 kW/52 HP и 44 kW/60 HP. На почетокот на 1975 година беше претставена економична бензинска единица од 1,0 литри со моќност од 30 kW/40 КС. Со спортскиот модел GT/E со 77 kW/105 КС претставен на Саемот за автомобили во Франкфурт во 1975 година, Opel ја продолжи традицијата на моделот Rallye Kadett.
Кога генерацијата C започна да се произведува во 1973 година, тој исто така беше првиот Kadett кој има трикратни безбедносни појаси на предните седишта, прикачени на столбот Б на врвот и на дното и на затегнувачот на ремените.
Тоа беше безбедносна карактеристика која спасува животи која, благодарение на едноставното ракување со една рака, го зголеми прифаќањето на безбедносните појаси кај многумина на кои не им се допаѓаат.
Сите копчиња и прекинувачи беа лесно достапни, дури и со врзан појас, а инструментите беа лесни за читање, што во тоа време не беше дадено. mНајголемата техничка иновација на Kadetta C беше предната суспензија со двојни жици и спирални пружини. Стабилизаторот беше стандарден за сите верзии. Растојанието помеѓу предните тркала беше 20 mm поголемо од неговиот претходник за дополнително да се подобри управувањето. mДополнително развиената задна оска е совршено порамнета, што придонесува за неутрално управување и високо ниво на активна безбедност. Карактеристиките како што се предните и задните зони за стуткање и патничкиот простор „безбедносна ќелија“ го намалија ризикот од повреда во случај на судар.
Затоа, не беше изненадувачки што Kadett C се користеше како основа за безбедносното тестирање на возилото OSV 40 од 1974 година. Стабилните надолжни и попречни греди, како и засилените врати и прагови, ги штитеа патниците во случај на судар или превртување. Возилото е дизајнирано да издржи директен судир со цврста бариера со 65 km/h, што е еквивалентно на удар со 40 mph – оттука и бројот 40 во името. Со овој прототип сличен на сериските модели, Opel покажа дека оптималната пасивна безбедност може да се постигне не само кај големите и тешки возила, туку и кај компактните, полесни автомобили.
Возилото OSV 40 тежело само 960 килограми. Искуството стекнато во текот на работата на развојот и тестирањето на возилото OSV 40 беше применето на различни последователни сериски модели. mnКога Kadett GT/E ја прослави својата премиера на салонот во Франкфурт во 1975 година, Opel докажа дека третата генерација на Kadett не само што е безбедна, туку и спортска. Неговиот 1,9-литарски мотор со Bosch L-Jetronic вбризгување гориво произведе 77 kW/105 КС. Со приближна тежина од само 900 килограми, можеше да достигне максимална брзина од 184 km/h. Мислењата за неговиот дизајн беа поделени, а тоа особено ги воодушеви љубителите на моторните трки: над линијата на појасот, GT/E беше обоен во светло жолта боја, а под него беше обоен во црно.
GT/E не беше само сонуван од младите; од 1976 година зад неговиот волан се познати искусни возачи на Opel, кои наскоро ќе ја напишат историјата на автомобилските трки. mВалтер Рерл и Рауно Алтонен постигнаа успех со моделот GT/E од 165 kW/225 КС на релито во Монте Карло и Португалија. Покрај тоа, Рерл и Јохен Бергер го освоија фантастичното четврто место на трката во Монте Карло, а Opel го зазеде второто место во генералниот пласман на брендовите. Во 1976 година, Opel го понуди Kadett за поинакво уживање во возењето. Во верзијата Kadett Aero, возачот и патниците можеа да дозволат ветерот да им ја разнесе косата и да „крстарат“ по патиштата.
Kadett Aero, произведен од Baur, производител на кочии од Штутгарт, беше кабриолет со заштитен лак, каросерија Targa и преклопен заден прозорец. nmТака, Aero комбинираше неколку автомобили во еден: кабриолет, автомобил за одмор и семејно возило, како и разноврсно возило за градски и приградски сообраќај.
Денес се смета за легендарна класика која привлекува внимание на бројни собири на олдтајмери.
Автомобили
Дали знаете по колку време метличките на бришачите стануваат неупотребливи?

• Многу возачи се сетат на бришачите дури кога ќе ги фати силен дожд — и тогаш откриваат дека се веќе бескорисни или дури и опасни.
• Иако нивниот животен век зависи од многу фактори, експертите препорачуваат замена на секои 6 до 12 месеци.
• Во пракса, возачите често чекаат премногу долго — сè додека не се појават траги или нерамномерно чистење на стаклото.
• Изложеноста на сонце, мраз, нечистотија и времето генерално ја оштетува чувствителната гума, поради што таа станува тврдa, кршливa и губи еластичност.
• Според истражување на германскиот клуб ADAC, бришачите треба да се менуваат најдоцна на секои 24 месеци, без оглед колку често се користат.
• Екстремните услови како летната топлина и зимскиот студ значително го скратуваат животниот век. Користење на бришачи на суво или замрзнато стакло дополнително ги оштетува.
• Квалитетот на бришачите е исто така важен: обичните гумени модели се трошат побрзо, додека брендирани како Bosch можат да траат подолго.
• Знаци дека е време за нови бришачи:
-
Оставаат линии и дамки
-
Прескокнуваат по стаклото
-
Испуштаат чудни звуци
-
Гумата е напукната или оштетена
• За подолг век:
-
Редовно чистете ги бришачите и стаклото
-
Користете квалитетна течност за миење
-
Не ги активирајте врз мраз
Извор: Vecernji
Автомобили
ЕУ инвестира 852 милиони евра во фабрики за батерии за електрични возила – еве каде ќе се градат

Европската Унија започнува со значајна инвестиција во иднината на одржливиот транспорт. Европската комисија објави дека преку Фондот за иновации ќе вложи вкупно 852 милиони евра во изградба на шест фабрики за батерии за електрични возила во неколку земји членки на ЕУ.
Целта: декарбонизација и индустриска конкурентност
Овие инвестиции се дел од Индустрискиот акционен план и Договорот за чиста индустрија. Според соопштението од Европската комисија, се работи за клучен чекор кон:
-
Намалување на емисиите на стакленички гасови
-
Намалување на зависноста од увоз на батерии
-
Поттикнување на технолошки развој
-
Создавање на висококвалитетни работни места низ Европа
Кои земји ќе добијат фабрики?
Фабриките ќе бидат изградени во следниве земји:
• Франција
• Германија
• Шведска
• Полска
Сите проекти се очекува да започнат со работа пред 2030 година и ќе придонесат кон создавање на стабилна и одржлива индустриска база на ЕУ.
Што точно се финансира?
Финансирањето ги опфаќа и капиталните и оперативните трошоци на фабриките, со можност дел од средствата да бидат исплатени и пред почетокот на активното работење. Средствата ќе бидат распределени според исполнувањето на клучни проектни пресвртници.
Очекувани резултати до 2040 година
Проектите имаат амбициозна цел:
-
Намалување на емисиите за 91 милион тони CO2
-
Комбиниран производствен капацитет од околу 56 GWh батериски ќелии годишно
Овие фабрики ќе користат иновативни, еколошки прифатливи технологии, што е од суштинско значење за европската стратегија за климатска неутралност и технолошка независност.
Извор: B92
Автомобили
Генијален трик за заштеда на гориво: Сè зависи од едно копче во автомобилот

Во деновите кога температурите достигнуваат и над 40 степени, клима уредите во автомобилите работат со полна моќност. Ова, за жал, значи и значително зголемување на потрошувачката на гориво, што се одразува на вашиот буџет.
Но, постои едноставен и генијален трик кој може да ви помогне да заштедите гориво додека уживате во пријатно разладена кабина.
Клучот е во рециркулацијата на воздухот – еве како функционира
Клима уредот во автомобилот може да лади на два начина: внесувајќи воздух однадвор или рециркулирајќи го воздухот кој веќе е во кабината. Кога климата зема топол воздух однадвор, троши повеќе енергија за да го излади. Од друга страна, со рециркулација, системот го користи веќе изладениот воздух, што значи дека се потребни многу помалку ресурси за одржување на пријатна температура.
Рециркулацијата заштедува гориво до 15%
Со притискање на копчето за рециркулација на воздухот, климата работи поефикасно, бидејќи воздухот во кабината е веќе постуден. Ова може да ја намали потрошувачката на гориво за 10 до 15 проценти, што значи реална заштеда на месечно ниво.
Совет од експертите е оваа функција да ја активирате веднаш штом ќе влезете во автомобилот, особено во најжешките делови од денот. На подолги патувања повремено вклучете свеж воздух однадвор за подобра циркулација, но најголем дел од времето оставете ја рециркулацијата вклучена.
Извор: Telegraf
-
Кичево1 ден
(ГАЛЕРИЈА) Музичките имиња од Кичево го исполнија плоштадот до последно место, во првата музичка манифестација, вечерва финале од дводневниот спектакл „Кичевчани пеат за Кичево“
-
Хороскоп2 дена
Месечен Хороскоп (август)
-
Хороскоп14 часа
Празничен Хороскоп (2 август)
-
Култура13 часа
122 години „Илинден“ – Честит именден на сите кои го носат името Илија, Илчо, Илинка, Илина, Иле…
-
Мобилни уреди20 часа
Се чини дека 5000 mAh батерија на современите телефони не е доволна
-
Македонија2 часа
Запленета поголема количина брендирана стока без документација, лишено од слобода едно лице