Автомобили
Ова се седумте финални автомобили кои се борат за „Автомобил на годината“

Списокот на седумте финалисти за изданието за 2025 година е штотуку објавен, а 60-те поротници од 23 европски земји мораа да ги изберат меѓу 42 модели оние за кои сметаат дека имаат најголема веројатност да ја добијат континенталната награда. Добитникот на наградата „Автомобил на годината“ ќе биде објавен на 10 јануари, за време на меѓународниот автомобилски саем во Брисел.
Во септември се одржа првиот голем тест на кандидатите на Tannistest во Данска, а сега, по затворањето на првото гласање, избраните седуммина беа (по азбучен ред) Alfa Romeo Junior, Citroën C3, Cupra Terramar, Dacia Duster, Hyundai Inster, Kia EV3 и Renault 5 / Alpine A290 (се смета за ист модел).
Поротниците отсега ќе имаат рок од 8 недели темелно да ги тестираат кандидатите и да фалсификуваат глас кој ќе им овозможи да ги изберат најдобрите во Европа. Конечно, сите седум модели на автомобили ќе се соберат на заеднички тест во постројката за тестирање Метет во Белгија до последното гласање за титулата Автомобил на годината за 2025 година.
За конечниот избор, секое жири може да подели 25 поени, нудејќи максимум 10 поени на автомобил и обврзано да гласа најмалку пет возила од седумте финалисти со победнички модел.
Минатогодишната континентална круна му припадна на Renault Scenic, кој победи во последното гласање пред шест други конкуренти – BMW Серија 5, BYD Seal, Kia EV9, Peugeot 3008, Toyota C-HR и Volvo EX30.
Најгласен е Renault со 329 поени, победувајќи го BMW Серија 5 со 308 поени, а по него е Peugeot 3008 со 197 поени. Четвртото место му припадна на Kia EV9 (190 поени), петто за Volvo EX30 (168 поени), шесто за BYD Seal (131 поени) и седмо за Toyota C-HR со 127 поени.
Седумте финалисти за Автомобил на годината 2025:
- Alfa Romeo Junior
- Citroen C3/e-C3
- Cupra Terramar
- Dacia Duster
- Hyundai Inster
- Kia EV3
- Renault 5 /Alpine A290
Извор: caroftheyear.org
Автомобили
Дали знаете за што служи ова копче во автомобилот? Повеќето луѓе го користат погрешно

Со порастот на температурите, вклучувањето на клима уредот во автомобилот станува неопходно. Сепак, многумина не добиваат брзо и ефикасно ладење иако климата работи со полн капацитет. Причината може да биде неправилната употреба на копчето за кружење на воздухот!
Што прави ова копче?
Копчето за рециркулација на воздухот овозможува веќе изладениот воздух повторно да циркулира во автомобилот, наместо да влече топол воздух однадвор. Ова носи неколку предности:
- Побрзо ладење на кабината.
- Помало оптоварување на клима уредот.
- Намалена потрошувачка на гориво.
- Подобар квалитет на воздухот во внатрешноста.
Кога да го користите копчето за рециркулација?
✔ Во лето: Ако автомобилот стоел долго на сонце, прво отворете ги прозорците неколку минути за да испушти топол воздух, а потоа активирајте ја рециркулацијата за најбрзо и најефикасно ладење.
✔ Во загадени или сообраќајно густо населени области: Вклучувањето на рециркулацијата го спречува влегувањето на издувни гасови и други загадувачи во кабината. Истражувањата покажуваат дека со ова може да се намали нивото на штетни честички дури за 20%!
Кога да ја исклучите рециркулацијата?
❌ Во зима: Долготрајната употреба на ова копче може да доведе до насобирање влага, што предизвикува замаглување на прозорците. За да го спречите ова, повремено исклучете ја рециркулацијата и овозможете свеж воздух да влезе.
Како да знаете дали рециркулацијата е вклучена?
На контролната табла постои копче со икона од автомобил и кружна стрелка внатре. Кога светлото е вклучено, рециркулацијата е активна. Некои понови модели имаат автоматско префрлување според надворешните услови.
Заклучок:
Правилната употреба на ова копче ќе ви помогне да ја подобрите ефикасноста на клима уредот, намалите потрошувачката на гориво и обезбедите свеж и чист воздух во автомобилот. Следете ги овие совети и направете го вашето возење покомфорно и поздраво!
Извор: SD
Автомобили
Како да ги поправите малите гребнатини на автомобилот (и што да избегнувате)

Гребнатините на автомобилот се неизбежни, без разлика дали се резултат на невнимание или надворешни фактори. Пред да одите во сервис, некои од нив можете да ги поправите сами. Сепак, важно е да знаете кои методи навистина функционираат и кои можат да ја оштетат бојата уште повеќе.
Што не треба да користите?
Некои домашни совети за отстранување гребнатини може да звучат привлечно, но не се секогаш ефективни. Германскиот автомобилски клуб (ADAC) предупредува на неколку чести грешки:
- Паста за заби – Често се препорачува како брзо решение бидејќи содржи ситни абразивни честички кои можат да ја измазнат површината. Сепак, многу видови пасти за заби се премногу груби и можат да ја оштетат бојата уште повеќе.
- Лак за нокти – Иако може привремено да ја покрие гребнатината, лакот брзо се лупи, особено под влијание на дожд и сонце.
Што навистина помага?
Ако сакате безбедно да ги поправите малите гребнатини, користете проверени методи:
- Поправно пенкало – Изберете пенкало во бојата на вашето возило за најдобар резултат.
- Автомобилски лак – Може да помогне при површински оштетувања, но треба внимателно да се нанесе и избрише со мека ткаенина.
- Комплети за поправка – Овие сетови обично содржат абразивна ткаенина, два вида лак и крпа за полирање, што може да биде добро решение за поправка во домашни услови.
Ако гребнатината е подлабока, најдобро е да побарате професионална помош за да избегнете дополнителни оштетувања.
Извор: N1Info
Автомобили
Новата „Alfa Romeo“ покрај бензинските мотори за моделите „Stelvio“ и „Giulia“ пристигнува и хибридниот погон

Новата генерација на „Stelvio“ ќе има стандардни бензински варијанти, како и целосно електрична верзија. Пред неколку години, Стелантис рече дека „Alfa Romeo“ ќе стане бренд само за електрична енергија до 2027 година. Можете да го заборавите тоа.
Новиот извршен директор на Alfa Romeo потврди дека италијанскиот бренд ќе ги задржи класичните мотори на долг рок. Следната генерација на „Stelvio“ и „Giulia“ ќе бидат достапни со бензински мотори како дел од хибриден погон. Овие модели добиваат и целосно електрични верзии.
– Извршниот директор на Alfa Romeo и Maserati, Санто Фицили, објави на LinkedIn дека Stelvio ќе го предводи патот. Целосно новиот SUV ќе биде објавен подоцна оваа година, но продажбата нема да започне до 2026 година. Временската рамка за Giulia не е објавена, но се вели дека ќе дојде по Stelvio.
Двата автомобили ќе се склопуваат во Италија и ќе бидат на платформата „STLA Large“, што значи дека во одредени детали ќе бидат механички поврзани со новиот „Dodge Charger“, пишува Autoportal.hr.
-
Македонија1 ден
Уапсени сопственици на локали кои не почитувале денови на жалост и пуштале музика
-
Македонија2 дена
(ВИДЕО) Огромен пожар во Струмица, помеѓу Софилар – Баница, ветерот дополнително го отежнува дејствувањето, за состојбата се огласи и градоначалникот
-
Временска прогноза2 дена
Доаѓа медитерантски циклон кој носи големо количество на врнежи од дожд
-
Култура1 ден
Денес е „Младенци“, честит именден и честит брак на тие што стапиле и се нови брачни парови
-
Македонија3 часа
Вкупно 17 лица приведени кои не почитувале денови на жалост во државата
-
Спорт2 дена
Македонската фудбалска репрезентација утре стартува со првиот меч во квалификациите за СП 2026, Милевски се надева на победа со која ќе се продолжи серијата позитивни резултати
-
Спорт21 час
Омерагиќ: Се гледаме во вторник на градски, приходите од влезниците ќе бидат за семејствата на трагично загинатите во Кочани
-
Спорт2 дена
Голем гест за почит, средствата од билети на мечот Пелистер – Вардар ќе одат за семејствата на загинатите во Кочани