Автомобили
Полнењето на електричните автомобили е поскапо од бензинот
Полнењето на електричен автомобил во Италија ќе чини 161 отсто повеќе од пред една година поради поскапувањето на струјата, објави порталот за потрошувачи Facile.it.
„Поради зголемените цени на енергијата, полнењето на електричен автомобил е, во некои случаи, поскапо од традиционалното полнење гориво. Ако вашиот електричен автомобил не го полните дома, туку на јавна станица за брзо полнење, тоа ќе ве чини дури и повеќе“, пренесува италијанскиот портал.
Експертите пресметале дека претходните трошоци за полнење на електричен автомобил во Италија биле 50-70 проценти пониски отколку за полнење на бензински или дизел модели. Сега, полна батерија на „зелен автомобил“ може да чини повеќе од полн резервоар бензин.
Во студијата се истакнува дека за сопственик на мал автомобил од Б сегментот, бензинот би чинел 83 евра за возење 1.000 километри, тој трошок за автомобил со дизел би бил 71 евро, а за автомобил со електричен мотор 85 евра за возење. истото растојание, додека порано беше само една година изнесуваше само 33 евра.
Според италијанската регулаторна управа за енергија, мрежи и животна средина (ARERA), во третиот квартал од 2022 година таканаречената обединета национална цена на електричната енергија се зголеми речиси четири пати во споредба со првиот квартал. Како резултат на тоа, регулаторот презеде дополнителни мерки за да го спречи понатамошниот раст на цените на енергијата. Севкупно, просечното италијанско семејство се очекува да троши просечно 1.322 евра годишно за струја, додека во 2021 година просечната потрошувачка била 632 евра.
Тарифите за електрична енергија во Италија забележаа рекорден пораст минатиот месец, надминувајќи 136 отсто на годишно ниво, според студијата на Националната унија на потрошувачи.
Шефот на италијанската енергетска тинк-тенк Номизма Енергија минатата недела изјави дека Италија, заедно со остатокот од Европа, доживува енергетски шок од невидени размери, бидејќи цените на електричната енергија се многукратно зголемени. Според него, Италијанците треба да се подготват за рационализација во најстудените зимски месеци.
Тој ги повика и домаќинствата да користат алтернативни методи на греење, како што се палење огревно дрво и пелети, иако додаде дека и нивните цени се зголемени.
/Facile
Автомобили
Утре во Прилеп ќе се одржи традиционалниот „Авто слалом“, учество ќе земе шампионот од Кичево, Кристијан Бојоски!

Утре (недела), 1-ви јуни со почеток од 11:00ч, град Прилеп повторно ќе биде домаќин на традиционалното државно првенство на Македонија во „Авто слалом“ со возила „Олд тајмери“ и „Јанг тајмери“ во организација на Национална Федерација за историски возила на Македонија која припаѓа во семејството на „FIVA“ – Fédération Internationale des Véhicules Anciens и „Класика Прилеп“ поддржано од Министерство за Спорт.
На наше огромно задоволство и под наше медиумско покровителство свое учество ќе земе нашиот кичевчанец, поранешен шампион и долгогодишен искусен учесник Кристијан Бојоски со својот модифициран „Опел Кадет“, кој долги години е миленик на прилепската публика, а владее голема поддршка и од нашиот град Кичево.
Инаку да потсетиме лани Кристијан Бојоски се натпреваруваше во класа 3 заедно со уште 11 учесници, рекорден број во таа категорија. Бојоски заврши на четвртата позиција со извозено време 1:40
Бидете дел и заедно да навиваме за кичевчанецот кој благодарение на пријателите и спонзорите кои здружено помагаат првично во техничката спремност, а тука не смее да се заборави поддршката на „Adler“, успешно плови по автомобилистичките води.
Имено да потсетиме, во октомври 2023, Бојоски го извози најдоброто време во класата „олд тајмери“ и се закити со пехар и медалја.
Настанот е на официјалната локација пред „Палма Шоп“ во Центарот на градот. Истиот беше закажан за 11-ти мај, но доби нов датум 1-ви јуни поради санација на делови од патеката, тогаш истакнаа од организацијата.
Со среќа на сите учесници!
Автомобили
„BMW“ во својата палета на електрични автомобили ќе го истакне својот модел „i4 M60“, со неверојатни 593 коњски сили

Помина нешто повеќе од една година откако BMW направи освежување на Серија 4 Gran Coupe и електричниот модел i4. Сепак, спортската верзија i4 M50 тогаш не доби технички промени. Таа продолжи да се нуди со истата M Performance поставка која развива 536 коњски сили и 795 њутн-метри вртежен момент. Неколку месеци подоцна, BMWBLOG објави информации дека се подготвува помоќна верзија – i4 M60. Сега, иако неофицијално, таа верзија се појави на холандската страница на BMW.
Новата i4 M60 веќе е наведена меѓу понудените модели, иако сè уште не може да се конфигурира. Интересно е што i4 M50 сè уште стои во понудата, но тоа веројатно ќе се промени наскоро. Новиот модел носи 593 коњски сили, што е за 57 КС повеќе од претходниот. Вртежниот момент останува ист – 795 њутн-метри.
Поради дополнителната сила, i4 M60 е побрз – од 0 до 100 км/ч стигнува за 3,7 секунди, што е за 0,2 секунди побрзо од M50. Максималната брзина останува ограничена на 225 км/ч. Покрај подобрените перформанси, има и други новитети кај оваа верзија, која е најпродаван BMW M модел последниве три години.
Според податоците од холандскиот сајт на BMW, новиот i4 M60 има автономија од 432 до 551 километар според WLTP стандардот. Иако минималниот дострел е помал од претходната верзија (469 км), максималниот сега е поголем (513 км порано). Батеријата и натаму има капацитет од 81,1 kWh, со максимално полнење на 205 kW со еднонасочна струја.
Новата верзија троши малку повеќе енергија – од 21 до 16,6 kWh на 100 км, додека старата верзија имаше потрошувачка од 19,7 до 17,9 kWh. Исто така, автомобилот е малку полесен – намален е за 5 килограми, па сега тежи 2.285 кг.
Брзината на полнење исто така е подобрена. За само 10 минути, може да се добие енергија за 141 до 185 километри, додека кај претходниот модел тоа беше 135 до 175 километри. Бидејќи BMW веќе ги подновува своите веб-страници со новиот модел, целосното претставување на i4 M60 најверојатно ќе се случи многу наскоро.
Извор: bmwblog.com
Автомобили
(ВИДЕО) „Ферари Ф50“ оваа година слави 30 години од производство на еден од најзначајните суперавтомобили

„Ферари Ф50 Легаси тур“ 2025 слави 30 години од еден од најзначајните суперавтомобили на „Ферари“ со патување низ Тоскана и круг на патеката Фиорано. Но, ова не е само прашање на возење – ова е и деби на сосема нова гума Pirelli направена ексклузивно за F50.
Ферари ја оживува историјата со секој настан на Легаси. Од Сатурнија до Маранело, од кривулести патишта до бучавата на тркачката патека, ова е прослава на инженерството, убавината и длабоката врска помеѓу машината и возачот, пренесува autoblog.rs.
-
Кичево2 дена
Предмалку на „11-ти септември“ во Кичево се случила сообраќајка помеѓу две патнички моторни возила, причинета е само материјална штета
-
Кичево17 часа
(ФОТО) Кога молкот стана глас, а гласот – сила: Кичево денес гласно ја кажа приказната на жените
-
Кичево18 часа
Кичевчани со мирен собир ќе оддадат почит за Отец Партениј, за неговите 30 години посветени во монашкиот живот
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за сабота (31 мај)
-
Хороскоп16 часа
Месечен Хороскоп (јуни 2025)
-
Спорт2 дена
Кога решителноста го надминува системот, се создаваат вистински херои, кичевчанецот Милошевски доби највисока судиска лиценца од Панамериканската Карате Федерација
-
Автомобили1 ден
Утре во Прилеп ќе се одржи традиционалниот „Авто слалом“, учество ќе земе шампионот од Кичево, Кристијан Бојоски!
-
Македонија3 часа
Бигорскиот Манастир за прв пат се огласи во јавноста по јавните собири